en dan zeggen ze wat over het jeugd van tegenwoordig

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes1980, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    :D.

Het gaat er gewoon om dat ze altijd een grote mond hebben over de jeugd van... WIJ moeten altijd maar rekening houden met de ouderen maar waar is hun inlevingsvermogen?? Ik ben altijd netjes en niet te beroerd om wat rekening te houden met de ouderen zolang zij tenminste ook normaal doen. Het zijn hier altijd dezelfde en het is net alsof ik ze aantrek ofzo brutaal gedrag en een mond over mijn dochter (lees duwt mij bij de kar weg om haar te kriebelen/iets zeggen als ze huilt omdat ze iets wil maar niet krijgt:().

Ik ben nou eenmaal niet 1 van hun kinderen die hun regeltjes volgt oid. Ik be een volwassen vrouw en heb net zoveel recht als de ouderen hebben!!

2. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG

Mijn instructrice zei precies hetzelfde.
    Ik reed achter een auto binnen de bebouwde kom en van ver zie ik een oudje wachten op de fiets om over te steken.
    Ze had MAKKELIJK kunnen oversteken.
    Maar nee wat deed mevrouw? Ze wacht tot de auto voor mij voorbij gereden is en ga vlak voor mijn auto oversteken (lees er zit 2 seconde tussen mij en de auto voor mij).
    Dan ben je levensmoe volgens mij.
    Mijn instructrice werd ook ff pissig en zei het is niet eens de jeugd van tegenwoordig waar ze steeds over klachen maar de oudjes kunnen er ook wat van.
    En die zijn er in meerderheid pffff;).
    Oooh rechts voorrang geven....nog nooit van gehoord:x.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik stoor me aan ouderen bij de kassa, altijd voordringen! heel af en toe geef ik iemand voorrang en dan zeggen ze: ik heb het de hele dag aan tijd meisje! kijk daar heb ik respect voor. maar aan de ouderen die voordringen? ze hebben het idd een hele dag aan tijd, maar nog voordringen... En ouderen in het verkeer... Drama! langzaam rijden, geen richting aangeven, voorrangssituaties verkeerd inschatten. Vorige week stopte er een ouder echtpaar voor mij midden op een rotonde! waren de weg kwijt volgens mij.... ga dan rondjes rijden op een rotonde zodat het in beweging blijft. maar stoppen? nee das niet goed haha.

4. willow23

willow23 Niet meer actief

ik vind ook wel dat ouderen wat meer respect naar ons toe mogen hebben, maar wij ook naar hun toe.
    maar ik heb echt sommige stukjes gelezen waar mijn mond van open viel zeg!!!!! dan snap ik ook wel dat je boos wordt op een ouder persoon zou ik ook doen!!!!

en driksmama ken ik van verschillende fora s ze heeft een eigen mening maar ik vond haar altijd wel leuk en nog steeds!!!

groetjes willow

5. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    nou op mijn werk hebben we het daar toevallig van de week nog over gehad.
    werk op de vleeswaren afdeling en hoe vaak je toe geschreeuwd word of je nog wat hebt!
    niet mag ik wat vragen nee: heee heb je nog rookvlees!!!!!!!!!!!!!
    of ze komen aangelopen, kijken niet eens in de toonbank, en nog voor ze een blik in de toonbank werpen: HE WAAR LIGT DE PEKELVLEES?
    vaak doe ik dan net of ik ze niet hoor, en als ze dan nog een keer zo naar je roepen, zeg ik eerst heel overdreven goedemorgen en dan help ik ze verder, en bedankt? nee daar kan je naar fluiten, maar ik blijf netjes roepen fijne dag nog
    in tegenstelling van de jongeren die vragen meestal of ze wat mogen vragen, en zeggen netjes bedankt.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    #66 ratatosk, 28 mei 2012
    Laatst bewerkt: 28 mei 2012
    Dat is slim! Zo kun je flink korten in de zorgkosten.

No offence maar ik vroeg me ineens inderdaad af hoe oud je bent, Dirksmama. Niet dat ik echt denk dat je 80 bent :p Maar ik ging er
    wel over nadenken.

Nou inderdaad. Van de week mijn eigen schoonmoeder nog! Ik reed, man ernaast, kind achterin, kind in de buik en zij zou achter mij aanrijden. "Rata let je wel een beetje op, op de snelweg, want ik kan het niet bijhouden met mijn atos en ik vind het een beetje eng".
    Nou goed, Rata let op dat ze niet te hard rijdt en dat schoonmoeders het een beetje bij kan houden.

Wat doet dat kreng?
    Ze haalt me ineens in en propt haar Atos al remmend tussen mij en mijn voorganger in. En lachen dat ze deed, wauw, ze had me even ingehaald, echt stoer hoor! Nou ben ik iemand die een fatsoenlijke afstand houdt want ik ben erg zuinig op mijn medepassagiers dus er was best plaats om in te voegen, maar niet keihard remmend!
    Ik zat zowat in haar bumper!

Ik schrok me een hoedje en ben snel achter haar uit gegaan en ben naar huis gescheurd (als in, op normaal tempo naar huis gereden wat schoonmoeder dus niet bij kan benen, niet als in als een debiel de snelweg overgeraced).

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.674
    113
    Verkeersregels zijn ervoor om duidelijkheid te scheppen. Vroeger kon je wellicht eens afwijken van de regels, maar in deze drukkere tijden gaat dat niet meer. Voor ouderen is dit vaak nieuw, maar ik vind dat er best moeite gedaan mag worden om in dit geval met de tijd mee te gaan. Zo voorkom je gewoon ongelukken. Hetzelfde geldt voor de snelheid op snelwegen. Er is dan wel geen minimum snelheid (hoewel ze dit misschien ook in willen gaan voeren), maar je anticipeert op andere weggebruikers. Van een vrachtwagen weet je dat die 80 rijden, maar als je een auto voor je ziet, dan mag je wat mij betreft ervan uitgaan dat die harder rijdt. Anders is het flink remmen en dat zorgt weer voor ongelukken. Durf je dat niet meer, dan moet je overwegen om snelwegen te vermijden. Mijn oma vond bijv, als bijrijder nota bene, 60 a 70 op de snelweg hard genoeg... Dus meegaan met de rest van het verkeer!

8. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik vindt de zin "de jeugd van tegenwoordig" echt irritant.
    Vooral omdat dit meestal door ouderen gezegd wordt die zelf al geen goed voorbeeld zijn.
    Bijv.
    Een heel tijd terug was ik boodschappen aan het doen en stond in de rij bij de kassa.
    Komt er een oude man aangelopen en gaat express bij de andere gesloten kassa staan.
    En maar zeuren dat er geen kassa open ging.
    (stonden trouwens maar 4 a 5 mensen in de rij,met niet extreem veel)
    Uiteindelijk roept de cassiere kassa en zegt de eerst wachtende is aan de beurt.
    Maar jullie raden het al die man begingt al zijn spul erop te leggen ondanks hij de laatste was.
    Dus ik zei rustig "nou nou u heeft behoorlijke haast of niet".
    Waarop hij arrogant antwoorde "hoezo"
    Dus ik "nou eerst de hele tijd klagen en dan ook nog voorkruipen".
    Toen zei hij niks.
    Maar vervolgens (hij was eerder klaar dan mij) staat hij zijn spulletjes te herindelen bij z'n schap.
    Kom ik langs hem afgelopen noemt hij mij ineens "kutwijf".

Wat betreft oudjes in het verkeer.
    Sommige zijn gewoon echt gevaarlijk in het verkeer en vraag me echt af waarom hun nog in de auto stappen.
    Vandaag nog,ik houdt gelukkig altijd voldoende afstand.
    Rij ik achter (tja sorry) oudjes op een rechte weg zonder zijwegen.
    Er reed niemand voor hem en er was ook niks op de weg te bekennen.
    Trapt hij ineens volop op de rem om vervolgens weer door te rijden.
    Ondanks dat ik afstand hield schrok ik me echt kapot.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En dit vind je respectvol?

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja........ tis de waarheid;)

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat ik in mijn omgeving zie is dat als mensen ouder worden ze steeds meer gaan denken 'en nu ga ik voor mezelf opkomen/is het tijd voor mezelf/ik mag er ook zijn' etc. Dat begint al zo rond de 50. Moeders die om alles 'nee' roepen want: 'ik heb altijd al voor anderen gezorgd, nu is het een keer tijd voor mezelf'.. :D Ik snap het wel hoor, maar ik vind ze er niet leuker op worden. Ik zie het gebeuren bij mijn eigen moeder, tantes, moeders van vriendinnen etc. Dat sluipt langzaam door naar mate ze ouder worden en vinden ook ineens dat ze overal wat van mogen zeggen want 'dat recht heb ik' of 'ik mag zeggen wat ik vind'. En tja, als je dan zo langzamerhand bejaard wordt, draait de wereld nou eenmaal om jou:D

12. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Hier laatst een oma met kinderwagen die door rood liep. Alle auto's op de rem en toeteren. Ik stond te wachten voordat ik kon oversteken en kon het níet laten; "ja want de jeugd van tegenwoordig!! De jeugd die nu in je kinderwagen zit leert het van opa en oma!!"

13. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb het ook steeds minder op Ouderen. Afgelopen maandag was de winkel open vanaf 16.00 en heb het nog nooit zo druk gezien. Komen er twee oude vrouwen met hun karretje en die dringen zo een paar plaatsen in de rij voor. Dus een vrouw zegt er wat van en die oude vellen zeggen dat ze alleen even wat gepakt hebben en al in de rij stonden. Was dus niet zo dus die vrouw zegt dat ze maar gewoon achteraan moesten sluiten net als iedereen. M'n mond viel open want er kwam een scheldpartij uit de mond van die oudjes! En daarna heeft zo'n oud vel nog geslagen ook!

Dinsdag had ik het nog op de snelweg. Ik moest invoegen vanaf een korte invoegstrook. Er reed een fossiel naar me maar die liet me er mooi niet op! Ik heb zitten vloeken in de auto! Het was of stil gaan staan en er never nooit niet meer opkomen of een risico nemen en hopen dat ze me voor laten. Ik heb getoeterd en heb m'n stuur omgegooid.
    Later reden ze nog steeds achter me en kwamen we vrij plotseling in een file te staan. Ze reden ver achter me en ik stond al stil en ze moesten erg hard in de remmen gaan om niet achterop e klappen. Beide keren hebben ze dus echt niet op zitten letten.

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    on topic

tja ik heb met bejaarden gewerkt, en in al die tijd pas echt 1 aso bejaarde tegen gekomen
    ze vallen niet allemaal over 1 kam te scheren net zoals de jeugd van tegenwoordig

daarnaast vind ik het wel irritant dat ouderen denken zo aan je buik te mogen zitten tijdens zs of in je wagen te hangen en je uk in de wangen knijpen ect

en dan ook nog verontwaardig zijn als mn dochtertje een doodsblik gaf en mij melden nou dat is geen vrolijk kind heh?
    nee mevrouw ben ik ook niet elke dag en al helemaal niet als vreemde aan me zitten..... ja en dan heb ik t gedaan ;)

of je kind staat een drama en stampij te maken en een grote mond te geven en jij blijft consequent en spreekt dr stevig aan (ja pedagogish verantwoord) en ze begint te brullen dat een oude mevrouw bij dr komt ach meisje mag je ook helemaal niets....
    ik heb die vrouw wat gezegd, en dat kan ook netjes assertief

en verder off topic.... continue mieren op andere hun grammatica of doen alsof je de sociaalste persoon te wereld bent met alle etiketten valt bij mij ook onder asociaal, het is leven en laten leven

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Wat mij vaak opvalt is dat hoe ouder ze worden, hoe minder ze kunnen begrijpend lezen.
    Hoe vaak ze bij mij niet maar wat doen Als ze moeten pinnen. Dan staat er in het NEDERLANDS ' toets uw pincode en daarna op oke' . Eerst staat er even geduld aub. Dan , alsof ze bang zijn de code te vergeten, gaan ze Meteen alles al invoeren , terwijl er duidelijk staat EVENGEDULD aUB!!
    Vervolgens rukken ze het pasje er meteen uit, dus die kassa loopt vast,of ze raken in paniek omdat er 'opeens' staat dat ze hun pincode mogen invoeren.
    'ja, maar dat heb ik al gedaan!!!' zucht. Dan vraag ik ook: Heeft u gelezen dat u al kon pinnen?? Krijg je meestal geen reactie op.
    Of ze blokkeren, WAT MOET IK dOEN?? Helemaal in paniek.
    LEES nou gewoon eens!!

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

<Sarcasme modus aan> Maar dat geld toch alleen voor je eigen buurt/kinderen. Zodra je 10 meter van je eigen kinderen of buurt verwijdert bent hoef je daar toch niet meer op te letten?! Dan sjees je gewoon door want die k*tkoters moeten maar aan de kant want jij hebt haast alleen geen zin om 10 minuten eerder je voordeur uit te stappen om zeker te zijn dat je optijd komt.<sarcasme modus uit>

En als we toch over verkeers ergernissen bezig gaan. Ik erger me soms ook wel aan ouderen. Maar ook aan jongeren en aan mensen van mijn leeftijd. Het ligt nml niet aan de leeftijd maar aan de inslag die die mensen hebben tijdens dat zij zich in het verkeer begeven.

Ik erger me aan al de remies in het verkeer die vinden dat ZIJ het belangrijkste op de weg zijn op dit moment. Probleem is alleen dat je er zo 50 bij elkaar hebt die dat allemaal vinden en elkaar geen centimeter meer rijbaan gunnen of simpelweg niet door hebben dat anderen A geen gedachten kunnen lezen dus bvb zonder gebruik van (knipper) lichten niet weten waar je ineens heen gaat. en B Je echt die spiegels in de auto niet hebt gekregen om je lippenstift bij te werken of je kinderen op de achterbank in de gaten te houden maar om te kijken of je van baan kan veranderen zonder dat je de auto die je aan het inhalen is bijna van de baan af rijd omdat jij niet van je cruise control af wilt.
    En helemaal erg zijn de mensen die links en rechts inhalen omdat ze 3 auto's eerder bij een stoplicht willen staan als de rest. HALLO WAAR ZIJN WE HELEMAAL MEE BEZIG!? Is het echt van groot belang dat je 2 minuten eerder thuis komt. Is dat het leven van anderen op het spel zetten waard?!
    Mensen zijn alleen bezig met IK. Maar je bent niet alleen met IK in het verkeer.
    En sure ik ben niet altijd even handig en zal soms ook wel eens een ergernis uitlokken. Ben tenslotte ook maar mens. Maar ik ben me op de fiets bewust van mijn kwetsbaarheid en wil niet graag onder een auto dus als ik links of rechts af wil slaan steek ik mijn hand uit en als het even kan sorteer ik vast voor zodat ik zeker weet dat wie dan ook achter me rijd weet dat ik af ga slaan.
    Voorspelbaarheid en rekening houden met is denk ik de sleutel.
    Dus geen 80 door een 30 km zone om een file op de doorgaande weg in te halen zodat je 5 auto's verder er weer tussen kan. En daarbij even vergeten dat mensen die inparkeren of op een zebrapad over willen steken echt mensen zijn ipv tv beelden of piksels in een video spelletje. Laat staan nadenken over eventuele kinderen in die wijk die zo af en toe nog wel eens over willen steken of daar fietsen op weg van school naar huis.
    Als ze nou zich gewoon voorstellen dat het familie is ofzo. Scheelt al de helft in de brutaliteit waarmee sommigen met anderen om gaan.
    En als we dan allemaal vooral als we kinderen bij hebben even de verkeers regels willen hanteren die zijn er nml ook niet voor niks (dus NIET op een inmens druk kruispunt door het rood oversteken met je kindje aan het stuur en nog eentje achterop plus nr 3 op eigen fiets. Daar waar sommige vrachtwagens te laat stoppen en dus soms het zelfde doen). Dan komt het vast grotendeels goed met ons in het verkeer.

Lekker hoor smorgens even een rant plaatsen. Kan ik de rest van de dag weer opgewekt auto's en remies ontwijkend door. :p

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Tja wij hebben 2 opa's in de familie die we dolgraag hun rijbewijs af zouden willen pakken want ze zijn écht een gevaar op de weg. Ze worden helaas elk jaar weer "goedgekeurd" ;) en mogen weer de weg op.

Opa 1 is 86 en is al sinds zijn 20e blind aan zijn rechteroog. Kon prima rijden, maar sinds een jaar of 2 heeft hij staar op zijn andere oog, versleten gewrichten en een enorme bult in zijn hand (goedaardig gezwel) waardoor hij moeite heeft met sturen.
    Hij rijdt maximaal 70 op de snelweg en invoegen doet hij met maximaal 40 km per uur. Binnen de bebouwde kom rijdt hij keurig 15 tot 20 km per uur, maar het is natuurlijk wel vervelend dat hij overstekende kinderen niet snel zou opmerken.. ;)

Opa 2 kan amper lopen door vergroeiingen in zijn rug en sinds enkele maanden wordt er gedacht aan beginnende dementie. Hij is doof en zijn reactievermogen is niet traag te noemen, maar eerder nihil.

Eerlijk? Ik kan me niet anders voorstellen dan dat bijna alle andere weggebruikers enorm op onze opaatjes lopen te mopperen. En terecht natuurlijk! Hoe geweldig ik het ook altijd vond dat deze opa's nog de vrijheid hadden en samen met de oma de wijde wereld in trokken, nu houden we ons hart vast als we een telefoontje krijgen dat ze onderweg zijn.
    En tot een paar maanden geleden reden ze beiden nog vanaf Groningen richting Eindhoven om op familie bezoek te gaan.

Schoonouders zetten alles op alles om deze twee lieve opaatjes van de weg af te houden, maar ze zijn behoorlijk volwassen ;) en zolang ze goedgekeurd worden mogen ze in principe gewoon autorijden.
    Inmiddels heeft opa 2 zijn auto gelukkig verkocht en opa 1 heeft aangegeven dat langer dan 1 uur in de auto zitten toch te veel wordt. We komen dus steeds iets dichterbij het eindpunt: de deeltaxi! :D

Ik las ergens dat iemand liever heeft dat er 30 wordt gereden waar je 50 mag dan andersom, maar ik heb eigenlijk liever dat er alleen wordt deelgenomen aan het verkeer door mensen die zowel lichamelijk als geestelijk in staat zijn om de gevolgen/risico's/gevaren van hun gedragingen in te schatten en naar mijn idee ontbreekt dat bij veel 70+ers én dat baart mij zorgen.

En natuurlijk zijn er ook genoeg jeugdige bestuurders die belachelijk rijden, maar naar mijn gevoel zijn het toch 8 van de 10x de 70+ers die gevaarlijke capriolen uithalen op de weg.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik denk dat het niet alleen de ouderen zijn die zo zijn, maar dat het iets is van alle leeftijden. Wel valt mij op dat het tegenwoordig vaker de jeugd is die wat netter is, dan de ouderen. Die spreken mij nl over het algemeen netjes aan met u en mevrouw (ben tenslotte al 37,oei voel me oud :D) Terwijl het de ouderen zijn die tegen mij Jij zeggen. Nu maakt mij dat in principe niet zo uit, maar inderdaad zijn het in winkels de ouderen die voordringen en in het verkeer zijn het vaak de ouderen die denken dat links voorrang heeft en niet weten wat haaientanden zijn.

Beleefd en vriendelijk zijn heeft naar mijn mening niets te maken met je leeftijd, maar met je normen en waarden. Als jij als oudere je niet aan de verkeersregels kan of durft te houden (50 rijden op de snelweg bijvoorbeeld) hoor je niet op de weg. Maar dat geld als jongere die op dezelfde weg 180 rijd net zo.

Dirksmama: Ik ben ook wel benieuwd naar jouw leeftijd. Je komt op mij over als iemand die constant met een vingertje opgeheven staat. Ik vraag me af of jij altijd zo in het leven staat, lijkt me ontzettend vermoeiend namelijk. Is het in het leven nou zo ontzettend belangrijk dat spelling en grammatica perfect is? Ik wil echt niet lullig doen, maar het is voor jou niet te hopen dat jouw kind dyslectisch is, want dan heb je wel een groot probleem, als je door al die fouten heen moet lezen....;)

19. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik herken het hahaha!

20. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Tja, snap je frustratie maar volgens mij heeft het allemaal weinig met generatie te maken, maar met het over assertieve gedrag wat de tendens is...

Deel Deze Pagina