en dan zeggen ze wat over het jeugd van tegenwoordig

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes1980, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik denk ook dat je het beide wel ziet.... maar het is wel afhankelijk van het dementie proces.... en vraag me dan ook af of het karakter is of aangellerd gedrag, en dus gewenning... die persoon is gewend orders uit te delen.... dus hij herhaalt gedrag van vroeger.... weet niet of dat een kwestie van karakter is wat versterkt word....Ik merk heel vaak onder collegaas dat een een bewoner met negatief gedrag daar op veroordeelt word nl.... en dan word ook het verleden meegenomen..... vaak onterecht.....
    maar ik reageerde op bagheera die stelde dat je vaak een karakter versterking ziet.... dat vind ik gewoon te ongenuanceert..

kijk als jij door je dementie het gevoel hebt dat jou baby ergens ligt tehuilen, en alle deuren zijn op slot en je kan er nergens uit....dan is het toch logisch dat je boos word?? en dat geen mens je kan tegen houden? Voor demetenrenden is het op dat moment hun werkelijkheid.... bij sommigen kun je binnenkomen en hen gelukkig geruststellen en zo.... maar sommigen zijn niet te sturen.... en datgeld voor zeer veel dingen..... we kunnen niet in hun hoofd kijken, we weten niet waarom ze op een bepaalde manier handelen, dus kun je ook niet stellen dat het hun karakter is die versterkt word..... je kunt het soms vermoeden, en een mogelijke verklaring vinden in hun gedrag......

Wij hebben een bewoner, die vertoond echt mega irritant gedrag.....gaat steeds heel arrogant boven ons staan, nee accepteert ie niet.... gaat rustig bijv een wc binnen als wij dan net iemand op het toilet helpen, weigert dan te vertrekken..... hij loopt de hele dag achter ons aan met allemaal vragen/opmerkingen over hem zelf..... echt heel vermoeiend.....

de psycholoog heeft hem een tijd geobserveert, en nu blijkt die man super onzeker te zijn, vraagt eigenlijk steeds ombevestiging met zjn gedrag...... nu wij dat dus geven, en hem de hemel in prijzen, geen nee meer tegen hem zeggen, maar als hij dus ergens weg moet... zeggen gaat u mee een kopje thee drinken.... gaat het een stuk beter!

Mijn collegaas hadden hun oordeel klaar hoor, wat een irritante man.... hoe moet hij voreger wel niet geweest zijn, een heel autoritair baasje..... dus ik vind gewoon dat je heel voorzichtig moet zijn met de conclusie dat negatieve gedragingen voortkomen uit karakter..... als mensen zich in het verleden negatief hebben gedragen zit er heel vaak ook een reden/oporzaak achter..... die wij niet kennen....

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik stoor me in dit topic wel aan de benamingen die mensen voor de oudere mens hebben.... oud vel, oude knar, graftak..... dat vind ik echt verschrikkelijk, je hoeft niet populait te doen om je punt te maken......

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    In het verkeer zijn ouderen indd vaak levensgevaarlijk. Vind ook echt dat ze die mensen vanaf een bepaalde leeftijd jaarlijks moeten keuren. Ongelooflijk hoe levensmoe die mensen soms zijn!

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

grijze muis, dakduif, ouwe duif....ach, kom op, laten we ook een beetje humor houden samen:D Ik ben toch altijd gek geweest met die ouwe mensjes hoor, werk heel erg graag met ze:p

volgens mij mag er best wat minder zout op de slakken en wordt het dan vanzelf gezelliger...

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    haha, ik ben altijd in voor wat gezelligheid , maar dit is dan weer niet zo mijn ding......

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hahaha ik zie het al voor me wanneer je de dementenzaal binnenkomt: "Haaaaa ouwe graftakken, hoe gaat het vandaag?"
    Dat kan echt niet :p.

7. Kwekijzer

hahaha En toch zijn er oude mensen die daar absoluut wel de humor van zouden kunnen zien, maar het ligt er natuurlijk zeker aan wie het is en welk moment je kiest

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    #128 Rica, 1 jun 2012
    Laatst bewerkt: 1 jun 2012
    haha ach ze zijn het zo weer vergeten en meer als de helft hoort je ws niet eens :p

Ja ik had zo'n opa die het altijd over de jeugd had, dat die in een opvoedingsgesticht moesten zitten om zo wat respect te hebben voor de ouderen. Maar meneer mocht zelf wel met zn bromfiets door de stad heen banjeren :D. Dat soort dingen hoor ik dan wel vaker bij de ouderen maar er is van beide kanten wel wat te zeggen hoor. Het is maar net wat je op dat moment ziet.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, maar je gaat toch niet op een forum spellingscontrole gebruiken? Echt meid, ik snap niet dat je je daar druk over maakt. Natuurlijk is het slordig, maar toch niet het einde van de wereld? ;) En ja, om eerlijk te zijn ben ik op het forum hetzelfde als in real life, waarom zou ik dat niet zijn? Vervelend dat je dochter dyslectisch is, mijn oudste is dat ook, erg lastig om soms zijn schrijfsels te lezen, maar goed, ik zeg altijd maar, zolang je je best maar hebt gedaan, is het goed. Het gaat ook steeds beter gelukkig, maar blijft moeilijk.

10. Kwekijzer

Tuurlijk doe je zoiets niet. Bovendien is dat gewoon uiterlijke schijn, het gaat erom wat je dan ophangt. Jammer dat daar zoveel aan opgehangen wordt. Ik zou me niets van zulke feedback aantrekken. Mensen kunnen zoveel willen lijken, het gaat erom wie ze zijn, dat nep gedoe heb je niets aan...

11. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

+1 spreken ze zo ook over hun eigen opa's en oma's en ouders.....

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou precies en dan krijg je nog als antwoord dat je op zp anders zou kunnen zijn dan in real life. Nou, het zal wel aan mij liggen, ik doe hier niet anders als anders en doe mezelf in elk geval niet anders voor als dat ik ben. Met andere woorden: Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg :p

Ik vind het maar apart.....:(

Deel Deze Pagina