Hallo dames, Ik weet niet precies wat ik moet en dacht... ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met mama fietsen. Wij hebben een tweeling van bijna 6 maanden. Ik dacht eerst om een fietskar of bakfiets aan te schaffen maar ben toch aan het overwegen voor een mama fiets. Er zijn zoveel soorten en merken en in verschillende prijs catagoriën dat ik niet weet waar ik moet beginnen met zoeken. Dus vandaar jullie hulp. Er zullen vast dames zijn die zon fiets hebben, welke fiets zouden jullie mij aan kunnen bevelen? En wat zijn de kosten? Er moeten 2 fietsstoeltjes op kunnen voor het allereerste begin. Ik ben klein, 1.57m en hoor wel eens dat zo'n fiets dan niet handig is. Graag hoor ik jullie reacties. Alvast hartstikke bedankt
ben zelf aan het wachten op een mama fiets van cortina. Vind het een hele fijne fiets om op te fietsen, maar dat is een transport fiets dus dat moet je willen. Verder geen ervaring met een mama fiets heb al jaren een gewone fiets waar ook 2 stoeltjes op zitten voor en achter en fietst prima
Mijn vriendin heeft ook een mama fiets en die stapt heel wat makkelijker op de fiets dan ik.. Toen mijn zoontje nog voorop zat kon ik heel moeilijk op het zadel komen, omdat de ruimte tussen zadel en stuur heel klein is... Een mama fiets heeft dus al veel meer ruimte. Dat vind ik dus al een pluspunt.. Voor een tweeling ging ik denk ik voor een bakfiets, als je veel fiets lijkt me dit ideaal.
Ik heb een moederfiets gehad maar wil er nooit meer 1. Al ben ik denk ik 1 van de weinige. Ik heb voor een moederfiets toen gekozen omdat ik zelf behoorlijkz waar was. Nu ik 65 kg lichter ben heb ik een ''normale'' fiets. Maar wat een genot. Fietst veel lichter en heb het gevoel dat ik weer vooruit kom. Ik vond de moederfiets echt zwaar fietsen, en zal dan zelfs eerder nog voor een normale fiets gaan met eventueel een moederstuur als je de ruimte te klein vind. Ook vond ik het overigens moeilijk me fiets op die dubbele standaard te krijgen met 2 kinderen op een fiets.
Ik heb een redy bell mama fiets. Koste zon 300 euro dus dat viel reuze mee! Hij trapt ook echt niet zwaarder als een normale fiets en zelfs zonder fietsstoeltje fietst die heerlijk!
Ik heb een Gazelle Bloom, ik ben er heel erg blij mee!!! Hij is vrij zwaar.... en breed en een hele grote bagage drager!! Maar met een tweeling zou ik persoonlijk gaan voor een bakfiets ofzo.. of zo'n ding achter je fiets
Hier een cortina roots. Super fiets! Tip, ga naar de fietsenswinkel en probeer verschillende uit. Succes!!
Ik heb een Giant Mio. Het was een complete fiets incl. voor-en achterzitje, fietstas en windschermpje. Moederfietsen zijn over het algemeen wat zwaarder als gewone fietsen. Als je klein bent misschien niet heel handig. Misschien moet je er gewoon eens eentje gaan proberen bij een fietsenzaak. Even een proefrondje rijden. Bij een tweeling zou ik zelf denk ik ook eerder voor een karretje achter de fiets gaan.
Dankjewel voor jullie reacties. Zelf ben ik niet echt een fietser maar wil als de meiden kunnen zitten en in een fietsstoeltje mogen, wel veel meer gaan fietsen als wat ik nu doe. Lijkt me voor hun ook echt heerlijk. Ik ben bang dat we een bakfiets niet door de poort krijgen en heb gehoord dat je er echt op moet leren fietsen. Persoonlijk vind ik zon ding achter de fiets ook wel leuk, alleen als ze ietsjes ouder zijn, willen ze natuurlijk om zich heen kijken en weet niet hoe kinderen zich voelen in zo'n ding... maar ja.. dat is natuurlijk uitproberen. Ik zal idd eens gaan kijken bij verschillende fietswinkels. Had al bij ons in de buurt gekeken maar kon er geen vinden.. Voor mij moet de fiets niet te zwaar zijn, anders weet ik zeker dat ik hem niet kan houden... en wil niet meemaken dat ik de fiets om laat donderen met mijn lieverds erin. Meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom. Heb al naar jullie fietsjes gekeken dames Vind ze er wel leuk uitzien.. haha. Maar het voornaamste moet het praktische zijn natuurlijk.
Hier ook de giant mio. Topfiets, maar ik zou nooit meer een moederfiets kopen, gewoon een normale. Met een tweeling zou ik altijd voor een elektrische bakfiets gaan! Veel leuker en makkelijker
ik heb een sparta amazone en met mijn 1.53 kan ik net met mijn tenen op de grond.Ik heb het kleinste framemaat. Nou heb ik maar 1 kind op de fiets en gaat prima.Ik heb hem nu 5 jaar en voorlopig blijf ik nog wel even er op fietsen.
Een elektrische bakfiets? Die heb ik nog nooit gezien. Ik vind het echt heel lastig. Heb zelf een oma fiets maar is zonder versnellingen... Dus ja dat lijkt me ook niet echt handig. Ik zal eens kijken wat er mogelijk is voor mij. Charan is dat ook een mama fiets die jij hebt? Jij bent nog iets kleiner dan mij zie ik...