Wij gaan aankomend weekend naar Den Haag met z'n 2en. Even lekker er tussen uit en tijd voor ons 2en. Ik moet wel eerlijk toegeven dat we nog nooit in Den Haag zijn geweest, haha! Nou zijn we van plan om te gaan winkelen, maar houden niet zo van de standaard ketens, die hebben we hier ook wel. Wie weet een paar leuke adresjes in Den Haag? Leuke kleding winkels (vintage, of wat exclusiever) en wat leuke eettentjes?
Leuke straatjes in Den Haag binnenstad zijn: Denneweg, Hoogstraat, Noordeinde, Prinsestraat Dan heb je ook nog de Frederik Hendriklaan (tussen binnenstad en Scheveningen in). Vind ik zelf een erg leuk winkelstraat.
Keizerstraat in Scheveningen ( niet groot wel leuk ) De Fred indd ( en dan kun je lekker bij Walong ( chinees ) eten ) Denneweg en Noordeinde zijn ook onwijs gezellig.
Zoals hier boven genoemd, noordeinde, denneweg, fredrikstraat, fredrikhendriklaan, maar ook de zijstraatjes van het noordeinde zijn erg leuk. Lunch: crunch, room (ook diner leuk) juni (taart en koffie en lunch) van deze tenten moet je ff adres opzoeken.. room is bij annapalowna plein, juni in zijstraat noordeinde en crunch ook net buiten het directe centrum. en bezoek ook even de bakker bij de fredrik hendriklaan ( verlengde van de straat maar heet anders) philipe garlerne. dat is dan meeneem spul. Bijzonder lekkere dingen. Ook op zondag open tot 14.00 , wel altijd druk op zondag!
En wat voor soort winkeltjes zijn daar? Die bakker klinkt leuk...misschien even wat voor opa en oma halen als bedankje voor het oppassen!
eten bij de dis in de badhuis straat, south of houston op het plein, de burcht op de laan van meerdervoort
Fredrik hendriklaan is een lange winkelstraat wat niet in het centrum van den haag zit maarrichting scheveningen en kijkduin. De bakker zit in de Aert van der goesstraat wat een verlengde is van de fred. Frans bakker en prijswinnende chocolatier en het meest verrukkelijke brood en gebak. Verder zit er op dat stukje een erg leuke speelgoedwinkel met houten speelgoed en andere leuke dingetjes. Er zitten mooie schoenen winkels zoals albert nolten en erik nolten, mooie kleding boetiekjes, parfumeries, paagman (inmense boekenzaak en tijdschriften) eigenlijk allemaal boetiekjes en speciaalzaken (ook simonlevelt, rituals en kookgerei zaken) en een aantal standaard zaken zoals de blokker, kruidvat etc. Met mooi weer bij ROOM op het annapalownaplein heel leuk onder de bomen in de zon op een terras. Heerlijke broodjes en koffie. Zit een erg leuk houten speelgoedwinkeltje naast en op loopafstand een leuk kinderboekenwinkeltje. maar verder geen winkels. Op ongeveer 10 minuten loopafstand zit het begin van het noordeinde. Noordeinde zijn de wat excusievere zaken en enkele antiekwinkeltjes. Het is de straat waar het werkpaleid aan ligt. Als je in de haag bent moet je deze straat ook hebben meegepakt! Vanuit het noordeinde loop je de 'standaard' binnenstad in met alle grote ketens. De zijstraatjes van noordeinde zijn leuk waar je leuke tentjes en winkeltjes kan vinden maar ook juni (lekkere taart en koffie, wel altijd druk) In een zijstraatje ook 'het kleinste patatzaakje' voor heerlijke frietjes! Denneweg is echt excusief schoenenzaak Paul Warmer, en duurdere kledingzaken, antiekzaakjes etc. Erg leuk om door heen te lopen. Daar zit ook een bijzonder lekkere koffietent met versgemaakte taarten waar ik de naam even niet meer van weet maar zit richting hotel des indes. Dus fred is echt apart van alles, denneweg is op loopafstand van noordeinde en noordeinde is op loopafstand van het annapalowna maar van de denneweg via noordeind naar annapalowna is echt ver lopen! Veel plezier!
Hahaha!!!! Nou, we maken een route op de kaart! Het zit 1,2 km van ons hotel af...tramhalte voor het hotel en in die straat zag ik. Zal mijn sneakers aan trekken
Ik kan je het boekje 100% Den Haag aanraden! Met uitneembaar plattegrondje maar ook alle leuke hotspots van Den Haag erin!
Morgen is de haagse markt denk dicht toch dame,s anders zou ik zeggen neem daar eens een kijkje! Hier een populair uitje. En mijn schoonzus woont bijna direct daaraan dus altijd handig. Jammer dat het dacht ik morgen dicht was. Waarom ik dat zeg. Nou denk als je uit Friesland komt en je de haagse markt op gaat je denkt van pff druk kan heel druk zijn in elk geval.
We gaan aankomend weekend. Haha, hier is het inderdaad nooit echt druk druk. Moet ook eerlijk zeggen dat wij daar ook niet zo van houden hoor