Mijn oudste is nu 2 jaar en 2 maanden. Hij heeft nog niet op het potje geplast maar is er wel heel erg mee bezig. Hij wil 's avonds voor dat hij naar bed gaat altijd op het potje zitten en dan moet zijn luier uit (dus hij weet wel wat de bedoeling is denk ik). Gister liep hij op het kdv naar de wc en wees hij naar de wc en zei hij 'poepen'. Hij moest niet poepen maar weet dus wel verband te leggen. Ook als papa bij het potje staat trekt hij aan papa zijn broek en zegt hij poepen Gister zat hij naakt op het bed omdat hij uit bad kwam en plaste op ons bed. Ik zei tegen hem ' o heb je geplast, plas moet in het potje' waarom hij zegt ' Oow Oow' en naar zijn plas kijkt en naar het potje loopt. Hij heeft alleen dus nog nooit werkelijk een plas erop gedaan. Wanneer kwam dat bij jullie kindjes. Ik wil hem niet erin pushen maar zo duurt het wel erg lang voordat er werkelijk wat in de pot zit
Mijn dochter plaste voor het eerst op het potje toen ze 1 jaar en 11 maanden was. Ze deed dit 2 dagen na elkaar en toen een maandlang helemaal niet meer, maar ik was allang blij dat ze idd snapte wat ze op dat ding hoorde te doen. Ik zette haar er wel elke keer bij het verschonen op, maar ze deed niks. Op het kdv kreeg ze na die maand een plaskaart. Elke keer plassen was een sticker. Thuis wilde ze ook zo'n kaart. Sinds ik die heb gemaakt, plast mevrouw bij elke verschoonbeurt op het potje. Hmmmmm...... Ze geeft het echter nog niet aan dat ze moet, dat zal nog wel even duren, denk ik. Ze is nu 2 jaar en 1 maand.
Weet niet of een plaskaart gelijk nu werkt aangezien hij er wel op gaat maar hij plast niet dus of zo een kaart nou het plassen op het potje stimuleert bij hem vraag ik me af. Hij vind het super leuk om erop te zitten. Het grappige is dat hij ook altijd even in zijn potje kijkt als hij erop gezeten heeft.
Jorja zegt bij iedere verschoning dat ze naar de wc wil en als ze erop zit doet ze niks. Wel trekt ze bijna al het toiletpapier van de rol af
ja haha dat doet hij hier ook en vooral als mama op de wc zit om dan wc papier te pakken en dan willen afvegen haha. Ik heb vaak de deur open als ik op de wc zit en dan vertel ik hem wat ik doe dus nou doet hij het na alleen niet als hij op het potje of de wc zit maar als mama erop zit.
Ja ik maakte eerder vandaag dus de fout om even naar de keuken te gaan toen ze op de wc zat. Nou het hele toilet lag vol met papier.
Ow, maar voor die plaskaart ging mijn dochter ook alleen maar zitten en meteen weer staan om te kijken iets inzat en daarna maar weer zitten en dat zo'n 5x achter elkaar. En sinds de plaskaart en het benoemen dat ze een sticker kon verdienen, bleef ze ineens zitten, keek heel geconcentreerd en plaste....!!!!