Ik heb even een huishoudelijk vraagje. Ik moet de kleding van me vriend altijd 2x wassen voordat ik de zweetlucht uit zijn kleding heb. Hij doet er alles aan om het niet te laten ruiken oksels scheren 100x deo op doen overdag maar het blijft zo in zijn kleding hangen. Wie heeft er handige tips? Ik heb natuurlijk wel wat meer te doen dan alles een keer dubbel te wassen.
Ik vind altijd dat synthetische kleding sneller 'ruikt'. Misschien is dat het probleem, en zou hij meer katoen etc. kunnen dragen?
Nou hier nog zo stinkerdje hoor en katoen helpt ook niet altijd tegen zweet. Mijn man moet gewoon zijn haar daar kort houden en goede deo gebruiken, ook iedere dag in ochtend en avond zijn oksels wassen met zeep (tenzij hij gaat douchen) Ik was zijn shirts apart van andere kleding en gebruik oxi gel van bio tex (klein oranje blauwe flesje) dan smeer ik het in en om het gebied van de oksel en dan in de machine doen met gewoon wasmiddel erbij. Dit werkt best goed, je moet er wel wat voor doen en zeker alle shirts binnenste buiten draaien en shirts die van katoen zijn kunnen op 60 graden de andere shirts doe ik nog op 40 graden want anders zijn ze raar van vorm Als ik shirt koop nu let ik wel dat ze van goede kwaliteit zijn en genoeg katoen bevatten, dat ze op 60 graden gewassen kunnen worden en ik koop ze altijd een maat te groot Ik gooi ze ook niet in de droger maar hang ze vochtig op (scheelt vaak weer strijken) Hoop dat je wat hebt aan mijn tip
Me vriend heeft alleen maar katoen anders is het helemaal hopeloos. Ik ga achter de biotex aan en maar hopen dat het helpt.
ik zou de huisarts eens vragen of hij geen zalf heeft om de overtollige zweetlucht tegen te gaan. Er zijn heel veel mensen met dit probleem dus ik denk dat hij er wel wat voor heeft. Overmatig zweten of stinken is een erkend probleem, en kan zelfs psychische problemen veroorzaken.
van man ruilen is de beste optie zo niet, dan vind ik het ook heel moeilijk en lees ik graag mee wat je eraan kan doen. Scheren helpt hier niet, en met witte shirt blijven zelfs gelige vlekken in de oksels achter. Hoop dat de goede tip nog komt.
Geen tip over het zweet luchtje maar wel voor overmatig transpireren. Je kunt een deo kopen dat heet Therm5 deze deze doe je eens in de 5 dagen op ( uiteraard mag je gewoon iedere dag dochen de deo trekt in) deze deo helpt gegarandeerd. Hij is wel wat duurder mag je doet er redelijk lang mee, te koop bij kruidvat of DA.
Wat heel goed helpt is Deoleen deodorant. Dat is een deodorant in creme-vorm. Die smeer je iedere dag onder je oksels nadat je ze goed gewassen hebt en de geur blijft echt weg! Is te koop bij de apotheek. Is best duur,maar het helpt echt! Gewone deo maakt het meestal nog erger. Succes!
azijn gebruiken ipv wasverzachter heb ik gehoord dat wel kan helpen. nee je was gaat er niet van stinken maar ruikt dan gewoon naar je wasmiddel.
Koop Syneo5 (Etos, DA), smeer dat 1 x per 5 dagen op en je zweet nauwelijks meer onder je oksels, werkt perfect. Die zweetlucht krijg je bijna niet meer uit kleding, sorry!
Dat is dezelfde als Therme, heb seneo ook een tijdje gebruikt en werkt ook heel goed alleen is wel een stukje duurder dan therme en dat werkt net zo goed. Enne Seneo5 is dacht ik alleen bij de apotheek te krijgen, ik moest het toen zelfs bestellen.
Oei, dat lijkt me een vervelend probleem! Een vriendin van me heeft veel last daarvan, en ik weet dat zij zo'n hevige deo gebruikt. Zoeen die echt de zweetkliertjes dichtmaakt tijdelijk. Ik zal het eens aan haar vragen, welk merk. Het is het enige dat helpt bij haar. Zelf hebben we er hier geen last van, maar het lijkt me een lastig probleem!
mijn vriend heeft heeeel erge zweetvoeten en daar helpt ook niks tegen! van alles al geprobeerd! moet zijn sokken echt altijd op intensief programma en minsten 60 graden wassen anders worden ze kei en kei hard :S iemand daar nog tips voor?
bekend verhaal, heeft mijn man dus ook heel erg. Hij had laatst wat op zijn voeten gespoten, joost mag weten wat dat was, maar die verschrikkelijke lucht was echt weg..
dat wil ik dan ook hebben! kzal joost ff vrage hahaha als je et weet kun je dan ff hier neerzetten op PB-en?