sauna en zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by sassie1974, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie1974

Apr 16, 2008
    7
    0
    0
    Ik vroeg mij af of je naar de sauna mag ik heb zondag eigenlijk een afspraak staan.
    Kan iemand mij daar meer over vertellen?
    Dank je.
    Groetjes Sassie

2. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Als je vaker naar een sauna gaat kan je het gerust doen, je lichaam is het dan gewend...doe je het soms of bijna nooit ...ff overslaan. Je lichaams temp wordt een stuk hoger en dat schijnt je vruchtje niet leuk te vinden.

3. Jooze

Jooze Fanatiek lid

Oct 25, 2007
    1,570
    0
    0
    Ik ben altijd gewoon gegaan (was het ook gewend). Maar na 2 miskramen werd er gewaarschuwd dat je de eerste 14 weken misschien beter niet kon gaan. Maar dit is eigenlijk alleen een theoretisch verhaaltje. Het is nooit echt bewezen.

Ik heb er zelf voor gekozen om tot de echo niet te gaan (ga morgen weer voor het eerst). Maar om een afspraak af te zeggen nee, zou ik niet doen. Je kan het ook wat rustiger aan doen. Je zelf niet te heet laten worden en niet te vaak gaan.

Succes
    ps laatste 6 weken mag je weer niet in dompelbad, bubbelbaden en dat soort dingen.

4. westlander84

westlander84 Actief lid

Feb 13, 2008
    152
    0
    16
    westland
    ik ga geregeld naar de sauna, toch is mij door de verloskundige afgeraden om het liefst de eerste 16 weken niet naar de sauna te gaan omdat je kindje dan volop in ontwikkeling is! bij een te hoge temperatuur kan je misvormingen krijgen (beetje het zelfde als je lang koorts hebt begin in je zwangerschap)

op de sauna sites wordt ook vermeld dat het niet verstandig is om de eerste 14 te gaan! daarom ga ik zelf ook pas weer 3 mei dan ben ik de eerste weken door en kan ik weer gewoon lekker genieten.

dus bedenk goed wat je doet... groetjes

Share This Page