En de augustusbus rijdt verder 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ben juist bang met eerlijk advies! :)

ik ken vele verhalen van 30 weken zwangere meisjes in t buitenland, maar uiteraard weet ook ik niet wat er kan gebeuren en of er complicaties komen onverhoopt.

een backup-plan is dus wel handig, of beter, een annulerings-mogelijkheid.
    want als er geannuleerd moet worden dan denk ik niet dat we in NL een ' half feestje ' gaan doen.
    dan maar een jaar later.

echter, als we gewoon met de comfortabele auto op ons dooie gemakkie reizen dan denk ik zelf dat t wel te doen is.
    ik bedoel, of ik nu hier in de tuin in de hitte zit of daar..

maar ja de onzekerheidsfactor is natuurlijk ' of er wat engs gebeurt ' en dat weet je pas sur le moment self...

hm.

komt goed.

2. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ja, tussen aanhalingstekens: ik weet niet meer of ze ze nou echt cystes noemde... volgens mij daarom, haha.
    Ze noemen ze op het IUI-formulier FLS (follicle-like structures, denk ik). Maar ze lijken gekrompen ten opzichte van de laatste fm hoor. Toen was rechts 18, 17 en 15mm, nu FLS van 15, 13 en 12mm. Dus ik denk: links is gewoon gesprongen/verdwenen en rechts had er wat moeite mee ;)
    En inderdaad, ze zijn niet zo groot als een flinke follikel en daardoor wsl/hopelijk geen probleem. Nu maar hopen dat ze niet reageren op de hormonen en aangezien gaan worden voor nieuwe eitjes... Maar daar help ik ze heel klingeliaans wel aan herinneren!

3. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Gabbel: beterschap! wel fijn dat je de papieren nu hebt!

Klingel: hm, ik vind het (op z'n Cins zeg maar) al eng om een verre vakantie in mei te plannen...

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @milk: laat nog maar even checken ja, maar NU al echte eieren zou ook weer raar zijn he?
    hoop echt dat ze weg gaan, verschrompelen of hoe dat kan gaan.
    en dan hopppa 3e en laatste IUI :D

@milk: ja maar plannen voor zwanger zijn of pril zijn is wel wat anders vind ik dan wanneer je in de 30 weken zit..

maargoed, ik mag jou tot de ' doe het niet-ers ' rekenen dus?

probeer meningen te inventariseren, alles is welkom.
    gek genoeg hoor ik juist van de mensen die het deden dat het no problem was.

zou dan de angst voor het onbekende mensen tegen houden?

denk denk

5. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Echte eitjes zijn het inderdaad niet, dat lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk. Zeker drie stuks zonder verder hormonen en het gebruik van de pil (provera) is dan onwaarschijnlijk.

IUdrIe gaat overigens wel gewoon door hoor! Ze waren klein genoeg om vanavond weer te mogen gonallen!

Ik denk dat je mij inderdaad bij de conservatieven kan zetten: je weet niet hoe je je 'pril' zal voelen, maar ook niet hoe je je voelt bij 30 weken.
    Maar inderdaad, zat voorbeelden van mensen bij wie het goed ging (ken er zelf ook nog wel één). Dus zolang je eventueel annuleren en verzetten geen probleem vindt, gewoon boeken!
    Misschien ook denken aan een trouwdagverzekering?

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

kopie uit babyrinth:
    Kling, zolang er gedurende de zwangerschap geen vraagtekens komen bij wel/niet weggaan, zou ik het gewoon doen!
    Bij 30 weken ben je in principe nog fit genoeg (en dat van iemand die met 30 weken al in het ziekenhuis lag!) en ik zou me zeker niet zo druk maken over ziekenhuizen, want die zijn er echt wel in Frankrijk.
    Je moet alleen opletten met eten. Je weet niet hoe het is klaargemaakt enzo, gewassen met water waar je niet aan gewend bent...Dat zou mijn enige struikelblok zijn denk ik. En niet de reis of de 'verwegheid' :)D) van een land.

met edit: "fit" met 30 weken is fit genoeg om te luieren en genieten op vakantie! Niet om rond te gaan trekken en allerlei bezoekjes te doen, want dat is slopend. Fit genoeg voor de reis wil zeggen: niet in 1 keer doortuffen. Véél tussenstopjes (denk aan baby op blaas) en misschien zelfs een overnachting (afhankelijk van wáár in frankrijk je natuurlijk wil trouwen).
    En overleggen van te voren met je gyn.

Ik had zelf vakantieplannen toen ik rond de 29 weken zou zijn. Tripje Curacao...
    Maar omdat wij bij 24 weken al waarschuwingen kregen dat het niet goed ging zijn we niet gegaan. En achteraf ook wel blij...ik denk dat een reis van 9 uur nog net ff teveel is.

7. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Milk, gelukkig dat het geen echte volledige cystes zijn, want daar kreeg ik even kippenvel van :(
    Op naar IUI3ENLAATSTE! :)

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @milk: HA klein genoeg, dus geen zorgen over maken. *zet eigen mee-zorg-denk-hoofd ook uit*

@milk: heheh de conservatieven! :D
    goed idee, trouwdagverzekering; BESTAAT DAT?

@fem: dank voor goede tips.
    en inderdaad, het zou gewoon HEUL lui lazy in slakkengang niets moet alles mag tempo erheen tuffen, week aan zwembad in schaduw chillen, en dan beetje verplaatsen en daar weer plat.

luier dan thuis denk ik ;)

en mocht er onverhoopt iets (heel) ergs zijn nou dan dan merken we dat vanzelf. in NL al, en zo niet, dan daar.
    ook daar zijn mensen zwanger en bevallen, zo is het ook.

SO.

en nu gaak hormoonjanken na knallerdeknal- MvM test en lieve kadootjes.

kus op iedereen!

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

jank mee! :D
    Wat mooi zeg, circeltje rond....eerst hebben andere vrouwen jou geholpen door in potjes te piesen, en nu ga jíj andere vrouwen helpen :)
    SMAK!
    Wat heb je voor mooie cadeautjes gehad?

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    HUIL!
    een mooi boek, een fotolijstje en een lief nachtlampje.
    ik zei nog, doe maar niet, zonde van t geld.

maar blijkbaar is daar een budget voor. ik dacht dat MvM met name een vrijwilligersorganisatie was maar dat is dus niet zo.

heel lief meisje/vrouwtje trouwens. goede vibe.

ga zo mijn eerste bus eens ontmaagden (zal wel even gewennen zijn)

11. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Hier even van een druk Smalletje, pffffff
    mag wel even iets minder druk.
    haast me een slag in de rondte
    Hoop om snel iets meer tijd zodat ik jullie weer wat meer tijd kan geven.

@ Klingeltje, even haastig gelezen, naast alle andere tips: heb alle ziekenhuis gegevens van diverse ziekenhuizen in de omgeving bij de hand in handtas. Naast papieren Gyn.
    Zelf gereisd met 28 wk, met vliegtuig naar Turkije, was leuk, heb erg veel geluierd, eigenlijk niets gedaan, dat was heerlijk.
    (ondanks uitglijer in douche)

12. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ps, ruikt bus nog steeds zo vies?

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    wat, ruik je het DAAR dat ik net die MvM-pies-emmer heb open getrokken? :D

small, doe je een beetje rustig an ja? dikke kus!
    enne, ohja jij met 28 weken naar turkey nog wel.
    en die val in de douche (knie was het toch?) schrikken he!
    maar lekker geluierd, en kon je tegen de hitte?

@female en leo: WAT EEN LIEVE GLITTERKAARTJES! dank jullie wel!
    ik alweer huilen, had net mijn mascara er weer op zitten na MvM!
    ;)

heel lief, senks!

@kasteel: ja even kastelen. even dan. HEUL even.

fijne avond allemaal schatjes!

14. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Hello,

Surv; :(....dikke knuf!

Lau; gecondoleerd.....het blijft een achtbaan bij jullie he? :( Sterkte meid!

Gabbel; ziek?!?...het wordt tijd dat het bij jou ook eens voor de wind gaat!!! Dikke knuf Liefgabbel!

Klingel; ik voelde me met 30 weken altijd prima....geweldig zelf :D. Voor mij was het geen probleem geweest om dan met de auto naar Frankrijk op vakantie te gaan. Idd wel zorgen dat je, voor het geval dat je je zorgen om het een of ander zou maken, weet waar een ziekenhuis in de buurt is en natuurlijk altijd papieren gyn meenemen. Verder gewoon beetje opletten wat je eet en drinkt en niet teveel in de soleil. Mijn zus was vorige zomer volgens mij ook rond de 30 weken toen ze met man, twee kinders en klapkar naar Frankrijk ging. Behalve de ellende met haar ogen ging het qua zwangerschap prima hoor!

15. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    @kling: lastig..... wat ik alleen kan zeggen: een kennis van mij ging met 32 wk nog even een weekje naar zuid frankrijk. Op de 2de dag verloor ze haar slijmprop en een paar dagen later is ze bevallen. Uiteindelijk is dat allemaal goed gekomen, frankrijk staat bekent om topziekenhuizen. Alleen niemand spreekt er engels, en geen familie om je te steunen. Na een paar weken mocht het beebje pas vervoerd dus tijdje daar gezeten. Dit is zeg maar het ergste wat er kan gebeuren. De ouders hebben het prima een plekje gegeven, maar wil het je toch vertellen. Je moet je denk ik afvragen hoe je in zo'n situatie zou staan. Ook dat loopt goed af, het is alleen verre van ideaal.

16. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    *zwaai zwaai en schop voor de bus*
    Meer praten dames!
    Hier even wat minder aanwezig wegens teveel aan 't hoofd. Ooit meer op MMM denk ik.

edit: hmm, dat klinkt een stuk dramatischer dan het is hoor! Komt allemaal goed maar er moet hier even goed nagedacht worden over hoe, wat en wanneer.

17. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Female: had je de vakantie naar curacao al wel geboekt toen? en met 24 weken besloten niet gaan?
    Dat is waarom ik ze 'cystes' noem en niet cystes, omdat ze dus geen kwaad kunnen *gaat googlen voor de zekerheid, haha*

Klingel: JA, trouwdagverzekering bestaat!!
    Enne, thanks for the hCGtjes ;)

smallie: laat je niet gek maken he!

cin: tssss, segt se. ik de hele dag maar lullen hierzo en se segt *zwaai zwaai schop*... ;)
    Is toch best heftig allemaal he, verre reis, IVF, misschien een cursus gaan doen etc. Knuf!

Stil hier?!

Net gebeld door vriendinnetje: ondanks dat ze drie grote nieuwtjes had (waar ik er twee van wist), voelde ik al dat ze belde om de derde te vertellen... Zo gegund, maar ook best moeilijk om de derde op rij van dit clubje meiden dit te horen zeggen, terwijl wij als eerste bezig waren... Ze vroeg overigens wel heel lief hoe het nu bij ons ging en hoeveelste poging, en hoeveel kansen in totaal enzo. Erg lief *bijna snif, wacht op laatste druppel...* *hoopt dat mijn mama niet belt ;)*

18. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Cin knuf voor jou
    het is allemaal niet niks wat jullie meemaken in de mmm

milk voor jou ook een knuf
    ook niet leuk als het weeral eerder gelukt is bij anderen terwijl jullie al zo lang bezig zijn
    wel lief dat ze vroeg hoe het bij jullie gaat nu

19. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

#2999 Bkoenen, 2 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2010
    Knuf voor Cin en Milk!
    Milk, gelukkig maar dat ze tussen haakjes kunnen! En NEE! Niet googlen, googleverbod. Je leest toch alleen maar enge dingen op internet.
    Internet IS eng...nou ja, behalve wij dan :D

Maar jullie moeten je niet gaan verstoppen, verdekenen en/of verstenen hoor! De bus is zonder jullie de bus niet meer :( Tis zo stil!

Milkie, lief van dinnetje dat ze naar jullie vraagt...ik hoop dat zij een goeie zwangerschap heeft maar ik hoop veel meer dat jij heel snel mag volgen!! En huilen mag hoor, niemand zal het je kwalijk nemen en misschien lucht het heel eventjes op.

Tripje toen ik zwanger was: nee, niet geboekt toen nog. Wel al alles bekeken en met verloskundige over gehad. Die vond dat het prima kon, mits je een goeie annuleringsverzekering hebt :D Niet nodig gehad achteraf - maar we hebben 'm wel! (doorlopend)
    Maar toen wij in het ziekenhuis moesten gaan lopen en het toch wel héél moeilijk zwaar ernstig gelul was, hebben we besloten om niet te boeken.
    Ach, we hebben het nu mooi ingehaald!

20. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Ik verstop me niet! :p
    Maar het is gewoon even allemaal teveel om hier neer te knallen, sterker nog, ik krijg het niet eens fatsoenlijk in een mail.

Heel kort: Ik heb vandaag meds gekregen om m'n suiker te regelen, ben officieel 'pre-diabeet'. Dat hoeft gelukkig geen écht diabetes te worden, maar 't is wel iets om even over na te denken. Naast de pillen is het beste geneesmiddel afvallen, en daar heeft de arts gelukkig over gezegd dat ik goed bezig was.

Maar goed, pillen mogen niet bij zwangerschap, dus de vraag "IVF vóór Amerika?" begint steeds ingewikkelder te worden...

Deel Deze Pagina