En de augustusbus rijdt verder 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Oh cin, shit zeg! :(
    Voelde je je niet goed? Hebben ze daarom naar je suiker gekeken?
    Dat is schrikken...
    Gelukkig hoeft het helemaal niks te betekenen en ben je al hard opweg met afvallen - maar je schrikt je het leplazerus natuurlijk.

En dan mag het niet in combi met zwangerschap?! En hoe lang moet/MOET je die meds slikken?
    Dikke knuf!

2. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Meds heeft hij over gezegd: stoppen als je zwanger bent, dus die zijn niet strikt noodzakelijk blijkbaar. Heb ook al gelezen dat het vervangen kan worden door insuline als het nodig is.

En ik voel me verder prima, dit was de arts waar de gyn me naartoe had gestuurd. (Al moet ik zeggen dat ik al wel wist dat ik vrij heftig op suiker reageer)

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

En zou dat dan ook betekenen - en sorry als ik nu vragen ga stellen waar je nog helemaal niet over na wilt denken, of vragebn die je freaken! - dat je meer kans hebt op zwangerschapssuiker?

Meds niet strikt noodzakelijk is een goed teken in ieder geval! En moet je dan ook je voedsel-inname aan gaan passen? Zout, suikers, fruit?

4. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    weet je wat ik wel een beetje denk cin? als je zo twijfelt misschien toch pas daarna? misschien dat het je meer rust geeft? maar wat een tegenvaller zeg :( lijkt me toch even schrikken, en het maakt het er inderdaad niet makkelijker op. dikke knuf voor jou!

5. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Hm, dat geeft wel te denken Cin! Wat een schrik...
    Blij toe dat de arts het met je eens is dat afvallen de goede kant op gaat en je nog geen echte diabetes hebt. Wel oppassen hoor!
    Poeh, schrik hier toch wel van hoor...

6. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    @Milk: Ik ook!

@Fem: Ja, verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes, was ook één van de eerste vragen die ik hem gesteld heb. (En grappig genoeg ook het eerste dat collega vroeg, zij heeft het met beide zwangerschappen gehad).
    Op eten letten deed/doe ik al, maar ga nu nóg meer verpakkingen lezen en ik verwacht dat de dietiste ook heel erg nuttig gaat zijn.

@Milla: We gaan de boel eens goed op een rijtje zetten. Eigenlijk wil ik gewoon verder, gewoon starten met IVF en dan zien we wel. De vraag is nu alleen een beetje of dat verstandig is. :(

7. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    En nu ga ik banken onder dekentje!
    Morgen reageren op vaatwasserprinsesjes, "cystes", urologen, koorts, slapjes voelen, thee bij Tisch, en en en en.

Jullie zijn allemaal schatten! Geen zorgen maken, ik krijg die suiker er wel onder!

Net nog even brief van arts aan gyn opengepeurd en gelezen. 't Is ook erg ook als je álles wilt weten.

:)

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Knuf cin!
    (en terecht dat je alles wilt weten! Het gaat tenslotte wel over jou)

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ouderwetse nachtelijke kasteelsmak!

10. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Hm, nachtelijke kasteelsmakken van zwangere glitterdoosjes, mag dat nog wel? Ik stem voor op voorwaarde dat het was om nog 'even' na te praten met oud-collega's ;)

@Fem: Dat vond ik dus ook, mijn lijf dus ook mijn brief. Zaten ook copietjes van bloedwaarden bij en daarin zag ik dat prolactine veeeeel maar dan ook veeeeel te hoog was. Hij zei 'door de Utrogestan', maar dat geloof ik dan weer niet. Heb nu brief doorgestuurd naar gyn, eens kijken wat die zegt.
    (Prolactine kan er onder andere voor zorgen dat innesteling niet goed gaat.)

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hai
    @milk çystes'maar klein.. iui mag dan wel doorgaan. cystes worden niet groter of kan dat nog wel?
    hoop het niet zeg. 1 poging niet doorgaan is al 1 te veel
    @cin jij had toch ook cystes een keer? wat komt er veel op je af meid. begin ivf,wel/niet usa, afvallen wegens ook kans op diabetes..hoop dat er wat rustiger tijden komen (een zwangerschap en mooi vakantie dus)
    @gabbel he bah ook weer ziek. beterschap meid. ivf papieren mee.. goed zo!
    @klingel mmisschien topic openen met poll ;)

@me vanavond naar dave matthews band in HMH
    YouTube - Dave Matthews Band - Funny The Way It Is
    helaas is eva weer en nog ziek.. drinkt en eet weer weinig..we denken weer bronchitis..ze klinkt namelijk net zoals in januari

12. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Hey meiden,

Even weer een korte reactie van mij want ik ben zo ziek BAH...
    Gister alleen maar overgeven overgeven overgeven :( Koorts 40 graden, Boy werd er zelfs bang van en wou me naar een dokter brengen maar ik wou niet..
    Nu gaat het wel wat beter, nog steeds koorts en zo slap als een vaatdoek, maar dat komt wel weer goed ;)

Wou even reageren op milk en Cin..

Milk, ik heb het zelfde als jou gehad!!!
    kan iemand het nog herinneren???
    Ik had me 10 ei en toen later toen ik ongi was geweest had ik nog 3 ei zitten en een paar dagen later waren ze weg ?!?!?!
    Weten jullie nog?
    Knuff meis!!!

Cin, dikke knuffel meis..
    Wat een denk werk heb jij!
    zijn ze achter die suiker gekomen voor bloedprikken IVF ?
    Oude dinnetje van mij waar ik weer mee praat op hyves had precies het zelfde en ze is nu net toch gestart op de IVf, als het goed is heeft ze deze week de punctie..
    Ze is nog wel steeds bezig met afvallen..

Meiden iedereen een dikke op afstand(anders worden jullie ook ziek) mega knuf

13. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    owja, zou het uitmaken dat ik 1 dag niet gespoten heb?
    gister heb ik dus geen puregon gespoten, heel niet aan gedacht..

14. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    *gluurt even naar binnen, maar kan helaas niet blijven... ligt het aan mij of krijg ik het steeds drukker... SMAK en knuffel aan iedereen* *zwaai*

15. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Hey meisjes, goeiemorgen!

@kling: volgens mij was dat langer dan 4 uurtjes werken ;)

@gaby: gatsie ook al zo ziek? knuf voor jou!!

@hier: slechte nacht gehad, halve tijd wakker geweest, so not me..
    ben maar wat langer blijven liggen. nu weer fris en fruitig!

16. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

hey meisjes!

Knuf voor Yadi! Je bent al vér zeg! :)

Milla: vanwaar zo wakker??

Kling: heb je het leuk gehad op kasteel?

Gaab: dikke knuf, snel beter worden!

Cin: hmm....innestelproblemen dus waarschijnlijk?! Zeker even aan gyn vragen hoe dat zit! (zie je, het is GOED dat je naar dat soort brieven kijkt!)

17. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Haai zwaai meiden

Ben ziek en voel me nog steeds blgh.
    Maar heb zo intakegesprek bij kdv hier in dorp waar Niels straks in april heen gaat dus moest bedje wel uit maar het is niet van harte.
    Dus even een afstandknuf en kus van mij.

Niels gaat weer beter maar hij drinkt me nog te weinig en hij heeft me te droge luiers, begin me zorgen te maken. Hij drinkt nu ongeveer 700 ml per dag terwijl dit 1000 was. Hij zelf is goed te pas en alert. Maar zijn droge luiers vind ik wat zorgelijk.

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

hey bow, beterschapsknuf!

Ik vind 700 ml niet weinig (500 is het minimum geloof ik, maar ik heb ook dagen van 300 gezien), maar droge luiers zijn geen goed teken. Wat de KA mij altijd voorgehouden heeft is: 2 droge luiers achter elkaar (en écht geen enkel plasje dus) = BELLEN.
    Heb je ORS in huis? Probeer hem dat een beetje te geven!

Dikke knuf!

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    goedemorgjes!

@gabbel: arm schatje wat ben je ziek!!! hoe is het nu met de koorts dan?
    ik denk dat 1 dagje niet spuiten niet zo erg is. het houdt hoogstens in dat je ei(eren) wat later gaar zijn! ;)
    ik mis je wel hier trouwens. vertel eens hoe t allemaal gaat in je leventje?
    smak!!

@gabbel: inderdaad! jij had na die 10 ei ook nog ' 3 over ' .
    hoop dat ze bij milk ook gewoon verdwijnen!

@pix: ahhhh gaaf de DMB!!!! :)
    eva alweer ziek? en nu, naar de dok? of ben ik dan te bezorgd?
    (lijkt me moeilijk soms, bepalen wanneer je wel en niet naar de dok moet meteen..)

@cin: jemig!!! :(
    getverdemme komt dat er ook nog bij!
    de meds tegen pre-dia mogen dus (eigenlijk?) niet in combi met zwanger worden.
    en verder heb je ook een preek gehad, die je trouwens wel OK vond zo te lezen, over dat overgewicht meer risico in de zwangerschap, ook op zwangerschaps-dia met zich mee brengt.
    (ik combineer nu even wat ik net in je meel las en hier hoor, voor mensen denken ' waar haalt ze dat nu weer vandaan ;))
    KLOTE KEUZE!!!!!
    de wens voor een kind is het allergrootst, dus ik snap dat je die echt niet tot na USA wilt uitstellen..
    maar, (dom?) vraagje, als je nu aan die medicijnen gaat, wanneer zou je er dan weer af kunnen, en ' verder gaan met beebwens '?
    en is het echt een NO GO om het te combineren? :(

ik ga even goed rbroeden en denken wat ik je zou adviseren..
    voor nu is gewoon de nieuwe blokkade (of hoe noem je zon ongewenst KLOTEDING op weg naar je doel) het kutst.
    om aan te wennen, en mee te dealen.

dus een dikke dikke knuffel... gelukkig lijken er nu wel kundige pro-actieve mensen met je bezig te zijn he?
    ook wat betreft plannen van ingrepen enzovoort.

dat van innestel en prolactine, dat wist ik niet?
    gots wat een boel nieuwe info om op te googlen en over te piekeren he.

toch hoop ik dat je voor ogen blijft houden dat hoe dan ook, ook via deze klotige omweg vol hobbels, jullie kinderwens nu een echt grotere slagingskans zal hebben.
    50% van de vrouwen is na 3 IVF zwanger; en jij hebt er meer dus BINGO!
    lekker makkelijk gezegd, maar soms helpt dat.
    (mij hielp die gedachte althans wel altijd. dat het hoe dan ook goed zou komen uiteindelijk. het enige wat je moet doen is dan niet opgeven...)

WEK wat een verhaal weer.
    typische vrouwelijke reactie 'al schrijvend denken'

;)

en nu is mijn tijd om want ik moet even naar de HA.
    ben ik heengestuurd door sus, jawel, omdat die vindt dat ik veel te altijd duizelig ben. bloeddruk meten dan maar, amen sus! ;)

(zal je zien dat die doos gewoon gelijk heeft helemaal vanuit leeuwarden :D)

straks trug en meer (ja nog meer!!)

SMAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    net hier een paar tranen gelaten.. want ik weet het allemaal niet meer wb Eva en haar gezondheid.. :(
    en dan voel ik mij ook nogeens zo belabberd en wil ik naar DMB vanavond en mijn ziek dochter achterlaten...ben ik zou een rot moeder ? :(

Deel Deze Pagina