En de augustusbus rijdt verder 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    @Leo: Nog gefeliciteerd met Leomeisje gisteren!

@Kling: *antistressknuf* (Niet dat dat gaat helpen, maar goed. Dat je maar snel echofoto aan je mama mag laten zien!)

@Tisch: Jezus wat een gezeik zeg, wat een eikels! Ik snap werkgevers met zo'n starre houding niet, je bereikt er namelijk niets mee behalve dan dan je werknemers er eçht niet harder van zullen gaan werken.
    (Hier gezeik gehad met HR over zh-bezoek, gelukkig heb ik een directe baas die daar niet moeilijk over doet en die wél liever heeft dat ik een halve dag kom werken ipv helemaal niet, dus tegenwoordig regel ik het direct met haar...)

@zuur: hoe is het met zoontje gegaan vannacht?

@Milk: Niks ervan! Die eitjes van jou gaan zich deze ronde netjes aan de regels houden dus er groeien er maximaal 2.

@Gabbel: Hoe is 't met temp? Ongi nog altijd weg?

2. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Klingel denk aan jou !!!!

Leo, nog gefeliciteerd met je dochterlief!!!!

Tisch, wat een achterlijk gedoe op je werk!

Me, down, verslagen en toch heel erg bang voor wat er komen komt.
    Ik ben gister ongi geworden, en merk echt aan mezelf dat ik toch best wel bang ben voor de IVF nu het definitief is..
    Moet om 11 uur bellen voor intake afspraken.

Ik ga even douchen en dan shoppen om me gedachten te verzachten.

3. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    #4403 Milla Rose, 1 apr 2010
    Laatst bewerkt: 1 apr 2010
    Voor iedereen die er een gebruiken kan een hele dikke knuf, speciaal een extra dikke voor gaby. Wat klote meis.... En kling heel veel sterkte vandaag voor jou en je familie.

waar ik gisteren achter kwam via een zwanger vriendinnetje: je hebt tijdens je zwangerschap en tot je baby 6 mnd oud is wettelijk recht op maximaal een uur extra pauze op je werk. Dat weet toch eigenlijk niemand? Of wel? Dat wil dus zeggen tisch dat er voor jou nog meer tijd is, want kolven hoef je niet in deze tijd, daar is de andere regel (over kolven) voor. Baas van mijn vriendinnetje sputterde meteen tegen, dat het helemaal niet waar was. Maar mijn vriendinnetje hield voet bij stuk dat het haar recht was. Nadat ze het uitgezocht hadden moesten ze toegeven dat dat inderdaad wettelijk geregeld is. Nu begint ze iedere dag een uur later, waardoor ze alles veel beter volhoudt.

4. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Zwangerschap van a tot z: o en p

Pauze

Als je zwanger bent of net bevallen (maximaal zes maanden geleden), dan geldt dat je, als je dat wilt, meer pauzes mag nemen dan in je dienst zijn ingeroosterd.

Je hebt recht op extra pauze, in duur variërend van minimaal vijftien minuten extra tot maximaal eenachtste van je arbeidsduur. Als je bijvoorbeeld dus acht uur werkt, dan mag je maximaal één uur extra pauze hebben.

Overigens geldt deze extra pauze voor de werknemer niet als een verplichting, maar de werkgever is wel verplicht om jou de mogelijkheid te geven extra pauze te nemen als jij daar om vraagt.

De gewone pauze wordt niet altijd betaald, dat is afhankelijk van de in jouw bedrijf geldende afspraken, kijk daarvoor in je CAO, personeelsreglement of arbeidsovereenkomst.

De extra pauze(s) die je krijgt omdat je zwanger bent, moeten trouwens wel gewoon doorbetaald worden door de werkgever. Als je een verzoek indient voor meer pauze, kan de werkgever je vragen om de zwangerschapsverklaring. Die kan je krijgen bij je verloskundige. Voor de werkgever geldt dat hij binnen een redelijke termijn aan je verzoek moet voldoen.

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Kling, ik denk aan joe en je mama vandaag! Sterkte..

Zuurtje: succes bij HA straks..

Gabbel: hele dikke knuf...

Milk: goed idee, nieuwe date

Cin: jouw baas heeft groot gelijk, liever een halve dag dan géén dag!

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    gabbel hele dikke knuf
    nu is het echt zo definitief, en dat je bang bent lijkt me normaal
    je weet wel wat het inhoud maar niet hoe je erop zal reageren

so milla dat heb jij dus even netjes opgezocht
    tisch ze kunnen je dus niets maken

met zoontje is vanacht alles goed gegaan, deze morgen 37,4°c maar zijn temp is weer aan het stijgen
    ben benieuwd of ha de oorzaak vind

7. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    aangezien hier veel draagdoekmama's zijn wil ik graag eens weten wat jullie van een mei tai vinden?

hier staan enkele mooi exemplaren bij: http://www.samanthas.nl

8. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Leonie nog van harte met je kleine meisje!! Gaat hard hè een jaar??

Kling sterkte vandaag met je mama.

zuurtje succes bij de ha.

gabbel een hele dikke knuffel voor jou!!!

Tisch succes op je werk, ik hoop dat het allemaal goed geregeld gaat worden!

Ben een poosje niet veel online geweest, ligt niet aan jullie hoor maar had het even druk met andere dingen.
    Met Marissa gaat alles goed en met mij gaat het ook goed op pijn in m'n rug na. Maar die pijn gaat zo langzamerhand wennen en ik weet nu dat ik niet teveel op een dag moet doen. Heb reuma (bechterew) in mijn rug en dat is nu erg actief na de zwangerschappen maar als ik dan een glimlach krijg van onze mooie dochter dan is het die pijn dubbel en dwars waard!
    Ik zal proberen vanaf nu weer actief mee te mailen want ik heb jullie wel een beetje erg verwaarloosd, sorry!!

9. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    @gabbel *dikke knuf* snap dat je beetje bang ben, is een spannend gedoe.

jammer dat de IVF een realiteit gaat worden, maar zoals je eerder aangaf, het is al enige tijd wat je al wou.

@zuurtje samanthas heeft inderdaad mooie mei tais. Is iemand van hier op de forum die ze maken (Daisysanches)

ik moet nu naar werk maar heb meer links voor mooie meitais

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    haai..

dank voor aanmamadenkliefberichtjes..
    kaarsjes aan, geluksglittervanmamagekregenketting om..
    64 duimpjes doen, tot in t eeuwige (die snapt alleen klingmama :))..

voel me onwijs klote vandaag, ben om 0400 opgestaan wegens die rare
    ' gezichtspijn ' die ik eigenlijk al sinds griep begon heb.
    kan er niet meer op liggen :( zo pijnlijk
    zo even naar dokter, denk dat t iets met holtes moet zijn ofzo, mok.

ik moet medicijnen maar mag zeker niets?
    wil naar mijn moedertje toehoehoe.... :(

zo lekker huilberichtje he?
    sorry, komt weinig voor, en blijkbaar (goh) vandaag.

knuf

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    pix ik weet dat dat ds is, is een medemaartmama van me

12. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Klingel dikke knuff!!!!!! Ga idd maar even snel naar de huisarts toe, pijn in je gezicht is niet fijn.

Wil iemand in de bus zetten dat 27 april de intake gesprek is, thanks..

Hahaha over 2 weken mag ik trouwens officeel aan de anti-rimpel creme beginne :p dan word ik 25 hahaha.

13. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    knuf gabs! mooi dat je nu wel een datum voor IVF intake hebt.

klingel: denk aan joe en mamsie

fm: nog maar 1 fatsoenlijk ei te zien, was 14mm, nu 16mm. Eitjes gaan dus nog niet echt hard. We zullen zien, maar denk niet dat de IUI nog op 4/4 zal zijn.

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    rust en vrede (?) hier in de bus..

@milk: hm, maar 1 ei in de running zoals het lijkt?
    hm...
    rest gewoon weg trouwens? ook gek! dat dat kan he.
    het zou kunnen dat in die linker kwijte eierstok wel een zit die nu lekker 14 is. so, ik denk het eigenlijk wel! :)
    blijft ook bizar dat we dat allebei hebben.
    heb je wel eens op linkerkant, best hoog, gedrukt? soms floepte ie dan bij mij in beeld.
    en een echo via buik, lukt dat ook niet? zo zag ik m in heerenveentje wel altijd.

maar als nu 16, dan 4/4 toch wel 18? en dat is toch het (vroege?) pregnylstartschot in jouw ziekenhuis?
    heb je nog eens overlegd of dat niet wat later moet/kan trouwens?

sorry voor meedenk ;)
    moet toch ergens heen met mijn willenwetendrang nu ik zelf niet meer mee doe he... ;)

@MAMA: mama is weer beetje bij positieven! :)
    1e enge ding weer gehad.
    de operatie werd ' geslaagd ' genoemd, maar ja wat zegt dat als het wachten is op of de tumor kwaad- of goedaardig is :(
    wel was het verwijderen lastiger dan verwacht omdat ding aan buikvlies was gegroeid.. :(
    de lymfen hebben ze laten zitten, ik neem dit maar op als ' geen slecht nieuws '

ben ik zo goed in geworden, blij zijn met ' geen slecht nieuws! ' ..

verder zelf bij huisarts geweest, welja zware (wegens verwaarloosde :)) ontsteking in alle hoofd/kaak/neusholtes.
    bah!
    anti biotica mocht gelukkig, dus zal nu wel snel (?) beter gaan.

voel me wel een domme doos dat ik niet eerder ben gegaan, maar ja, ik dacht tis gewoon de verkoudheid, en ach, wat stelt dat dan voor, maar ja, dit is wel iets klotiger, vooral nu in mijn toestand en nietnaarmamakunnen.

zo!
    kletskous!
    dat wast, ik ga nu spulletjes pakken, dutje doen en dan straks met klingman naar t westen.

smak voor allemaal en take care!

15. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    klingel: fijn, tot zover dus geen slecht nieuws zoals je al zegt!
    veel succes en plezier in het westen, succes met ab (heb je eindelijk een goede smoes om niet te drinken, heb je hem niet meer nodig wegens echo/bijna 12wk ;))

de eitjes die eergister rechts zaten, zaten er nog hoor. alleen die van 13mm leek gekrompen (zit ook echt vlak achter die van 16mm) en di van 9mm leek niet echt gegroeid. Ik denk wel/ook dat links er nog zit, maar was ook via buik niet te vinden (al kijken ze dan nooit links hoog, waar hij inderdaad ook bij mij lijkt te zitten). Maar had erg veel lucht in mijn darmen, misschien maar eens ontbijten om het ze makkelijker te maken ;)

Ik had gehoopt op 4/4 IUI en niet pregnyl... denk nu 3/4 pregnyl, 5/4 IUI. Overigens pregnyl bij ons als follikel GROTER is dan 18mm, dus minimaal 19mm. 15/4 gyn bestoken met vragen ;)

16. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    aha groter, ik dacht ALS!
    mooizo.

15/4 zeker bestoken die hap! wellicht met ' tipsvoorzwangerevragenvuur '

IK HOOP HET ZO!

dag allemaal, smak!

17. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    even dikke kus, morgen meer
    lieverds

(@ Klingeltje, erg fijn dat operatie mama goed verlopen is
    @ extra uur pauze, heb ik gewoon genomen zonder overleg, leek me niet nodig om dat te vermelden, gewoon elke uur even rusten, etc.
    Maar ik had dan wel van te voren wel al alle rechten van zw/bevalle vrouw uitgeplozen.)

18. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    oja, Nog even voordat Albert zo aanbelt
    Lonneke probeert te kruipen, zo lief
    is nog erg moeilijk (tja, lukt niet erg op teentjes ipv knieeen) duurt dus nog erg lang om paar cm vooruit te komen
    maar ze is nu gewoon al een stuk contenter dat ze dat kan :)

19. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Zie Fem online, Knuf voor Fem
    tot morgen

20. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Kling, dikke knuff voor jou! Fijn dat operatie goed is gegaan, nu duimen voor ook positieve uitslag volgende week!
    En nog een extra knuff voor al je ontstekingen!

@Milk, hmm 1 eitje te vinden? Hoop volgende keer weer eentje meer en goed gegroeid!

@Gabs, onwijs dikke pletknuffel voor jou! Kut ongi en nu echte stap naar IVF valt zeker niet mee! Pfffff!
    Hoop nu echt op heel snel Gabs-beeb!

Voor de rest, haai, zwaai en dikke kus!

Deel Deze Pagina