en terecht milk!!! blij dat je ook uit CTdilemma bent voor jezelf! maar wat bedoel je met nog 1% kans op mk ?
Juud, bedankt voor de monoloog Gezellig hoor! Milk, oh super hartje gehoord en over 2 weekjes echo, helemaal super! En besloten geen combi-test, fijn dat jullie het er over hebben gehad alleen milkman nog vertellen haha! Ik zie jou (en ook anderen) opschrijven dat ze (oa.) de combi-test niet willen omdat ze kindje toch willen houden en daar wil ik nu toch even op reageren. Ik vind namelijk niet dat je combitest (alleen) doet om te besluiten wel/niet houden/vervolgonderzoek ja of nee maar ook om je voor te bereiden. Leoman en ik hebben ook nooit voornemen gehad (klinkt beetje gek) om kindje weg te laten halen bij slechte kansberekening maar wilde wel zo vroeg als mogelijk in zwangerschap voorbereidt zijn als er iets niet helemaal goed zou zijn met kindje. Dus eerder als bij de 20 weken echo. Zo dat wilde ik even kwijt, daarmee ben ik niet voor of tegen de combitest. Dat mag iedereen uiteraard helemaal zelf beslissen. Kling, ik heb ook toevallig vandaag bij Limmeke zien staan dat ze weer meisje krijgt! WK, ja begonnen. Over week over 3 zijn we wereldkamioen Leoman, ja lekker weer thuis! Ligt alweer op de bank te snurken hihi!
@leo; dat is dan ook exact de reden waarom wij de CT wel hebben laten doen. wij wilden weten, of er een grote kans zou zijn op down/iets anders, en indien die kans zeer groot was, hadden we een vwp laten doen. omdat we voorbereid wilden zijn op iets ingrijpends als down. but, iedereen zijn overwegingen op dit gebied! *ren*
Leo: gezellig, zo'n snurkende leoman maar fijn dat hij weer thuis is! CT: ben ik met je eens hoor, de 'voorbereiding op' is ook echt het enige waar ik het voor zou doen. Milkman vindt het onzin, omdat de kans al klein is wegens leeftijd en geen indicatie en dan nog zegt die kans niets en zul je verder moeten onderzoeken. Het zal een grote schrik zijn als bij de geboorte blijkt dat het kindje toch Down heeft, maar misschien wel liever dan pas, dan dat je je al vanaf de CT zorgen zit te maken... Juud: lekker geshopt zeg! Limmeke: sprak ik op msn, krijgt inderdaad weer een meisje. Heb banner net veranderd, moet vanaf nu 28-12 aanhouden. Zal de bus zo ook even onder handen nemen ivm afspraken enzo. Voetbal op de achtergrond, lading tijdschriften van vk op schoot en gaan met die banaan
HAPPY BUS ON DEMAND Bekijk bijlage 77946 Mama's Female81: Nikita °09-02-2009 Leonie: dochter °31-03-2009 Juud: Femke °24-04-2009 Remmar: Nikki °05-05-2009 Pixie: Eva Olivia °23-05-2009 Debs: Emily Aimee °09-06-2009 Lautje1979: Finn °11-06-2009 Limmeke: dochter °11-06-2009 Nrg50: Milan °22-06-2009 Spirit: Marissa °10-07-2009 Smallville: Lonneke °13-07-2009 Pippa: Britt °13-07-2009 Alice: Ralph Julian °31-07-2009 Naiobi: Quinn °10-09-2009 Bowen: Niels °03-10-2009 Natjes: Tygo °12-10-2009 Elke: Nadine °14-11-2009 Tischa: Jayde °20-01-2010 Yadi: Abigail °24-04-2010 Miranke: Sanne °09-06-2010 14 meisjes 6 jongens Preggers 15-10-2010 Limmeke M 20-10-2010 Klingel M 16-11-2010 Remmar 28-12-2010 MilkHd 07-01-2011 Survivor ??-02-2011 Naiobi 2 meisjes 0 jongen 4 onbekend NOD 26-06: Cin1979 (beeb 1) 30-06: Ppver (beeb 1, 1 vlindertje) 10-07: Zuurtje (beeb 4, 1 engeltje, ronde 19 ->07/'08 ) ?? : Giegel ?? : Gabbel (beeb 1) ?? : Milla (beeb 1) 6 waarvan 4 MMM Afspraken 14-06: Remmar vk 15-06: Ppver gyn 15-06: Klingel LGG echooo 22-06: Milk echo 22-06: Quinn CB 23-06: Klingel vk 01-07: Remmar 20 weken echo 01-07: Niels CB 01-07: Nai 1e echo 05-07: Nikki APK & prikjes 15-07: Milk vk
Milk, ik ben echt super blij voor je dat je hartje echt hebt gehoord! En heb je 1 vk of verschillende? En echo bij vk of naar apart centrum? En weet jij eigenlijk al of je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen. Oh en met 20 weken-echo kunnen ze ook nog heel veel zien he, ook met betrekking tot open rug etc. Dus je bent bijna altijd wel voorbereid. Juud, volgens mij vroeg jij dat over vk en echo ook. Bij mijn vk kunnen ze geen echo's maken, ze hebben uiteraard wel zo'n ding om hartje te horen maar voor echo's moest ik naar speciaal centrum toen ik nog bij hen onder controle was. Ben nog wel heel de tijd bezig met Miranke en kleine Sanne, ik ben echt onwijs onder de indruk ervan/echt schrikken dat er weer een busbeeb zo vroeg bevallen is. Gelukkig gaat het goed met hen. Nai, net vergeten op je te reageren: 1 juli al echo! Spannend en super!!! Hoe voel je je? Misselijk/moe of nergens last van of...?
vk: verschillende, alleen tot 20w in ieder geval dezelfde. Ze hebben 1 vk die ook echo's doet, er zit gewoon een babyview in het gebouwtje waar de echo's worden gedaan. Dus niet elke keer echo, maar de vk's hebben wel doptone voor luisteren ik wil graag in zkh bevallen 20w echo: zat er net over te lezen, zelfs daar kunnen ze mogelijk nog down herkennen (softmarkers). scheelt weer! Nai: inderdaad, hoe voel je je? Voel je je al zwanger? Klingel: 1% mk: als ze eenmaal hartje hebben gezien op echo en hartje gehoord met deze termijn, is de kans op een mk nog maar 1%. Je papa al gesproken over 'zijn gedrag'? Cin: hoe is het met je eierdoosje? Gabbel: en bij jou? Milla: weet je al wanneer je mag IVF-en?
Ha Milk wat super!!! Mooi om te horen he! leo pb back Ik heb vanmiddag nog weer 2 leuke tuniekjes gescoord. Goed getimed want 1 daarvan doe ik vanavond lekker aan naar etentje We hebben een verlaat vrijgezellenetentje. In zoverre verlaat dat de vrijgezel inmiddels niet meer vrijgezel is Wordt dus wel gezellig avond met de girls out. heb alleen beetje hoofdpijn dus maar een molletje genomen. En ik hoop sooooooooooo dat ze asperges hebben, jummie. Erg he daar zit ik me al de hele dag op te verheugen
wat geselli bow, veel plezier!!!! en sigtig met je hoofdpijn, of gewoon een witte wee bij de asperges om m weg te spoelen? @milk: o so bedoel je ja, ik dacht in combi met dat dingetje in bm (niet baby, maar even naam vergeten ) papa niet gesproken, ik wil m even niet spreken. en hijzelf zal wel even niet meer bellen. nou ja even, als ik zijn laatste zin mag geloven.. die man is echt wel lief soms, maar ook zeer zeer zeer moeilijk. zucht. anyway, alsie maar goed voor mama zorgt en dat doet hij dus daar ben ik erg blijdankbaar voor hoor. en dan nu: haring en uitjes, ovencamembertje, salaaade en een lekker nog te verzinnen welk soepje voor mij en domme rodekoolaardappelpureegehaktschotel voor klingman maken! @zuurtje: ik vind de laatste taart ook t mooist! zoef
Haha die Bow! Ja, daar kun je dan al de hele dag naar uitkijken he dat je lekker asperges kunt gaan eten, hoop dat ze er zijn! En heel veel plezier vanavond!
klingel: aha, jij dacht aan het dingetje (hematoom?). zolang ik geen bloed verlies doet zo'n dingetje niets gelukkig. en meestal kan het na de 10w geen kwaad meer, omdat beebje dan sterk genoeg is. gelukkig doet je papa het goed bij je mama, is nu inderdaad even het belangrijkste. misschien als je mama weer op peil is, hij ook iets gaat beseffen van wat hij/jij gezegd hebt. wat kook je toch altijd uitgebreid, ben echt jaloers! als ik alleen thuis ben, wordt het meestal patat of pizza (ja, ook nu ik zwanger ben) en dat is meestal 2 keer per week. en dat terwijl jij zelfs twee verschillende gerechten maakt en vaak niet eens de simpelste! vanavond ben ik voor de 4e avond op rij alleen thuis, dus toch maar even gekookt met lekker veel groentetjes en rosti en lekker kruidenkaas erdoor. ben helemaal trots op mezelf, haha. bowen: veel plezier vanavond, altijd leuk als je meteen je nieuwe kleren kan showen!
@milk: aha, de HEMAtoom kan eigenlijk geen kwaad, goeso! enne, wat betreft koken: ik hou der van! eet dan wel niet veel/vaak maar wel altijd erg gezond, is toevalligerwijze mijn smaak! gek he. maar met vette hap maak je me gewoon niet blij, vind ik goor. jij moet ook goed eten! en niet teveel junk! en genoeg vitamientjes ! SO! zit je wel aan de zwangerenvitaminen, kind?
ja, to-be-mama-klingel, elke dag dat ik 'slecht' eet (patatjes en sla bijvoorbeeld, of te weinig fruit) neem ik een 'compleet-mama' vitaminepilletje
********breekt in voor moeilijk bericht*********** Hai busmeiden, Ik ben net als jullie best wel geschrokken van het bericht van Miranke. Ook daardoor dat ik de behoefte voel om jullie een korte update te geven van wat er in mijn leven is gebeurd de afgelopen tijd. Jullie hebben mij niet veel meer gezien, heb redelijk wat afstand genomen van zsp. Maar ik wil jullie nu graag laten weten dat wij toch nog een kindje mogen krijgen. Het spijt mij heel erg voor de meiden die hier nog steeds op wachten en voor moeten vechten, zal voor jullie hard zijn om te horen. Ik heb ook overwogen om alleen een aantal te pb-en die ik het graag wilde laten weten omdat ze zo meegeleefd hebben, maar dat zou ook weer heel raar zijn geworden. Voor ons is de wereld redelijk veranderd, dat zullen jullie begrijpen, hoewel ook deze zwangerschap aan het begin heel zwaar is geweest. Ik wil de bus niet verder verstoren dus ik hou het kort, en ik hoop dat dit niet tot opgerakelde discussies van vorig jaar leidt oid. Maar voor wie graag meer wil horen, laat maar weten. Jullie hebben nog altijd een plekje in mijn hart! Veronika PS het kindje wordt verwacht in oktober, ik ben dus al redelijk ver ondertussen. PS2 Kling, je weet nu waarom ik je probeerde te 'contacten'... ************breekt weer uit**************
Veronika: ik ben blij dat je ook denkt aan de meiden voor wie het nog niet zover is. Gefeliciteerd met je zwangerschap, maar vooral met het feit dat jullie er nu samen in geloven dat dit goed is! Hou je ons wel een beetje op de hoogte? Ik ben wel een beetje nieuwsgierig: zijn jullie er bewust weer voor gegaan? lang geprobeerd? vanaf het begin blij met de nieuwe zwangerschap? Antwoord mag ook per PB hoor.
Vero, Ik ga heel eerlijk zijn. Als eerste: gefeliciteerd. Maar ik zeg er meteen bij dat mijn felicitaties niet hetzelfde zijn voor jou als voor de andere meiden. Er bekruipt mij echt een gevoel van oneerlijkheid. Ik weet nu even geen andere woorden te vinden. Ik vind dit vreselijk voor de mmmeiden. Als ik al zó van slag ben (zit te trillen op mijn stoel) dan kan ik me niet eens indenken hoe dit voor hen moet zijn. Veronika, ik waardeer je eerlijkheid, dat toont wel lef...maar als ik dan ook eerlijk ben snap ik niet goed waarom je dit hier komt vertellen. Wat was er vorig jaar zó anders dan nu. En je bent al 5 maanden zwanger.... Nou goed, er komen geen woorden meer uit mijn vingers die enigsinds begrijpelijk neer te pennen zijn. Laat ik afsluiten door te zeggen dat ik hoop dat jullie kindje gezond en wel is, en dat alles goed mag gaan.
Vero, gefeliciteerd maar weet eerlijk even echt verder niets te zeggen. Ben totaal onderste boven van je nieuws