Jeedje ligt al een uur op bed. Ik ga koken. Ik heb trek in vleees veeel vlees dus ribbetjes en kippetjes in de oven en dan lekker oppeuzelen tijdens x-factor!
Gab, gefeliciteerd met je 25ste verjaardag! Kling, ik duim ontzettend vooor goed nieuws maar duurt zo lang voordat we het horen!
Lieve lief kling....ik begin het een beetje eng te vinden...weet jij al iets maar kan/wil je nog niet vertellen hier?
het is dus wel K waadaardig. maar het is inderdaad een borderline-tumor. oftewel, een milde vorm van K die zich doorgaans ' passief ' gedraagt en daardoor veel en veel minder allesvernietigend is dan de normale eierstok-K. het is toch een onwijze klap al dacht ik er al steeds aan. ze gaan volgende week verder onderzoeken EN een plan opstellen; misschien nog operatie om alle! lymfen weg te halen. dit zou dan ergens in juni-juli gebeuren want mama moet eerst herstellen van deze operatie. maar misschien doen ze wel niets, behalve veel controles. hoewel ik (juist) weet van de echt goede prognoses komt me er nu toch een bak emoties en angst en tranen uit die niet normaal is. zal wel weer overvliegen, maar ik ben niet in staat om alles weer leuk weg te relativeren (hoe graag klingman ook wil ) hier iets over borderline tumoren: Epitheliale borderline-tumoren Van alle epitheliale eierstoktumoren is ongeveer 15% een grensgeval tussen een goedaardige en een kwaadaardige tumor. Dit heet een borderline-tumor. Vrouwen met een borderline-tumor krijgen een andere behandeling dan vrouwen met een kwaadaardige epitheliale tumor. Meestal is een operatie bij een borderline-tumor voldoende. De meerderheid van de vrouwen met een borderline-tumor geneest van de ziekte. Het onderscheid in verschillende vormen eierstokkanker wordt gemaakt, omdat de behandeling van elke vorm anders is. Deze informatie gaat over de meest voorkomende eierstoktumoren: de epitheliale tumoren. niet heel slecht dus, maar ook niet het goede nieuws waarop we hoopten. geen champagne, geen plannen voorzetten bruiloft- week wachten en dan verder zien. niets kan me schelen, als ze mama maar 100000% beter maken. wolkje wacht wel. dank voor lieve meeleef. het liep idd uit en daarna liep mijn mascara uit. kus
KUT! gelukkig niet helemaal kwaardaardig, maar borderline. En dat het verwijderen van de tumor al genoeg is in de meeste gevallen. Lymfeklieren allemaal weg: kan ik me wel wat bij voorstellen, voorkomt tenslotte metastasen! Nog meer onderzoeken en nog meer wachten.... &%#@#%^& Hele hele hele hele hele hele dikke knuf! Huil je mascara maar lekker van je gezicht!
liefkling ik wil je even een hele dikke knuf en uithuilschouder geven dit was niet het nieuws dat we gehoopt hadden huil maar lekker uit, het wolkje wacht wel even en barbie zal het ook wel begrijpen
Ach lieverd Wat ontzettend kut Hele hele dikke knuffel. Huil maar en schreeuw en jank...laat je emoties maar gaan. Relativeren hoeft nu niet, echt niet. De eerste schrik is het grootst...en de onmacht. *troost knuf*
lief klingeltje hele dikke knuf, gewoon K*T gelukkig geen ergere vorm, maar dus wel een grensgeval K Helaas dus meer onderzoek/operatie/wachten *smak*
Och nee Waarom niet gewoon helemaal goed nieuws. Tis borderline ja maar toch...kweenie wat ik moet zeggen. Ik vind het zo erg voor je mama.. Voor jou voor nu een hele dikke knuffel...sterkte
lieve klingeltje.. als ik een ding heb ervaren is dat het maakt er over algemeen een goed prognose is.. het blijft k*t dat dit je mam en jullie overkomen. het is niet alsof door te weten dat het borderline-tumor is de zorgen stuk minder zijn. helemaal niet.. want het is inderdaad toch nog wachten en de operatie moet nog enz enz. *dikke knuffel* sterkte voor jullie de komende tijd.. ik ben wel ondanks het borderline geval wel positief dat het goed komt!
Heeeeel dikke knuff voor Kling en Klingmama! K*t-borderlinetumor. Oké, minder kwaad dan kwaadaardig, maar altijd nog kwader dan goedaardig... Ik leef mee meis!
@Gabbel: GEFELICITEERD! @Milk en Mill: fijn dat jullie evaluaties zo goed waren. Ik hoop dat jullie snel de rust vinden om goede beslissingen te nemen. En idd net als Kilng snel resultaat halen uit die stomme volgende stap. Liefs! @Natjes; hoest met kleine man? @Pix: en Eva? @zieke kindjes: en jullie? @Fem en Nikita: natuurlijk serieus nemen en KNO-afspraak doen. Wil echter ook even zeggen dat Siem rond 11-13 maanden ook 2 maanden slecht at en bleef steken op groeicurve. Aldoor verkouden en hangerig. Wij ook naar kinderarts en die vond het onnodig er direct iets aan te doen. Ging uiteindelijk vanzelf over en sindsdien is hij 'gewoon een matige en soms lastige eter' maar hij ontwikkelt zicht verder gestaag en is op veel punten erg ver. Hij is echter klein... Ik zie veel overeenkomsten en hoop dat het je lukt je niet teveel zorgen te maken. APK was positief! Da's het belangrijkste nieuws, toch? @Small: mooie foto. Femke toevallig laatste dagen ook weer in draagdoek gehad. Ze wil alleen maar vooruit kijken. Da's zo'n grappig gezicht. Zo'n lachende baby voor je buik... Hoest met Lonneke nu? @schuttingbuurman: alles opgelost. Schroeven geslijptold en blauwe regen (die YES dit jaar eindelijk bloemen en beetje body krijgt) wordt keurig teruggestoken. Ik mag tevens gewoon aanbellen om in overleg takken aan hun kant te vlechten, zodat we er samen plezier van kunnen hebben. @Link: graag gedaan Kling! @Mirena: nu een week en voel me wel 'anders' maar dat moet na ca. 2 maanden weg gaan. Hoop het, want was echt pil-duivel... @B&J: hou me nog in... @herbeleving 2009: ik lijk soms de oefenweeën zelfs te herleven.... @Ardennen: was geslaagd! Toetsen positief geweest en veel lol gehad. Nu: KAPOT!