En de Augustusbus rijdt verder deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door zuurtje, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Milk, had het ook al bij de foto gezet maar eh: mooooooiiiiiiii! Ook dat jurkje!

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ja he ;)
    ik ga wel even mmm lezen

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    milk denk aan je vandaag :D

eva.. koorts vannacht en slecht slapen. we hebben uiteindelijk een bedje in de woonkamer gemaakt met bank kussens en daar geslapen samen.. meer ruimte en is eva niet dicht gebouwd door 2 grote mensen haha
    er komt een kies door.

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Awh lieve juud...hele dikke knuf :(

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dank je lieverd. Maar ben blij dat ik jullie weer heb, want word wel afgeleid zo en wordt vrolijk van jullie verhalen, of iig, nou ja, afgeleid.

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    En heb ook wel weer leuke muziek aan:

D. I. S. C. O!

She is disco!

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Knuff voor Eva!

8. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @Pip, tjee wat heftig zeg bij geboorte van je zoontje! En dat terwijl je zelf al aangaf dat je gevoel had dat kindje groot zou worden/er iets niet helemaal klopte.
    Wat een afschuwelijk moment moet dat geweest zijn dat je dacht dat mannetje dood was, dat je in ieder geval even niks hoorde. Gelukkig was dat niet het geval maar dat hij door zo harde trekken gevoel in schouder kwijt is geraakt is natuurlijk meer dan spijtig!
    Wel ontzettend knap van hem en jullie dat hij nu zoveel kan! Alleen dikke traan omdat hij zusje niet uit box kan tillen :(
    Ik kan me voorstellen dat dit elke bevalling angst oproept, knuff voor jou!

@Zuurtje, tja zoals je al schrijft vertellen de meeste mensen in het dagelijks leven niet dat ze voor beebje bezig zijn. Als je dan zwanger bent is het juist leuk vind je om te verrassen met nieuws. Voor diegene die al lang aan het proberen zijn (ook in stilte!) kan dat dan wel confronterend zijn dat snap ik.
    Knuff voor je blije en minder blije tranen.
    Aangezien je sollicitatie doet voor betere cyclus, wil je dan ook weer naar gyn/fer.arts om daar zelf iets aan te gaan doen om proberen te krijgen of toch nog niet?

@ fem, dat is inderdaad het beangstigende wat je schrijft zodra ze het ontdekken lopen ze alweer achter de feiten aan en is het alleen proberen om zo veel mogelijk te controleren en dat is ook zo moeilijk.
    Heb jij percentage gekregen hoeveel kans er op herhaling is bij jou?

@ juud, ik ga zo even op mmm lezen.

@Milk, gefeliciteerd met 20 weken! Is dus echt een mijlpaal voor jullie :)
    Ik duim voor een goede 20 weken-echo. Ik vind die toch altijd weer spannend! En mooi buikje zeg in mooie jurk!

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Dat ik hellp heb gekregen kwam neer op een ruwe schatting zoals: "je had net zo goed de loterij kunnen winnen"
    (serieus, dat zei de arts tegen me)
    En over de kans op herhaling zei hij: "ja, kans is best aanwezig. Alleen zal het waarschijnlijk later in de zwangerschap zijn en minder heftig."
    Maar ze weten er echt te weinig over hoor, want er zijn ook artsen die geloven dat je het niet een 2e keer kan krijgen als de vader dezelfde is. Volstrekt onjuist, want er zijn genoeg verhalen van 2 of 3 keer hellp van dezelfde vader.
    Het prius-onderzoek zal een persoonlijke kansberekening doen aan de hand van alle testuitslagen. Daar kan je dus veel meer mee.
    Dus dat wachten we even af :)

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Heb MMM nog even aangevuld met meer beschrijvende, verduidelijkende info van internet. En nu ga ik het loslaten voor vandaag.

Heb net heel lief met Pix, die me erover belde, gesproken. Is gewoon fijn om je emoties even te delen.

Ga nu koffie zetten, wasje opvouwen en vakantievoorbereidinkjes in het klein doen (kleren apart leggen, koffers zoeken, paklijst printen, etc etc.)

Ja, ik doe rustig aan, maar merk ook dat ik rustig moet bezig blijven vandaag.

11. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Tjee...jullie maken me gewoon aan het huilen met jullie lieve reacties (ben normaal helemaal niet zo'n huilebalk). Tja verwerking is een raar iets. 't Is net wat je zegt Fem....je denkt dat je het verwerkt hebt maar..... Af en toe hoor ik een verhaal over een kindje wat ook is blijven hangen tijdens de geboorte en een EP heeft opgelopen. Ik ken verschillende mensen die het mee hebben gemaakt en iedere keer raakt het me zo hard. Gelukkig zijn alle kindjes die ik van dichtbij ken er heelhuids uitgekomen en hebben geen restverschijnselen overgehouden.
    Wat me nu eigenlijk nog het meeste bezig houdt (niet dagelijks hoor :p) is dat het niet nodig was geweest als ze beter naar mijn instinct hadden geluisterd. Dan had ik geen 2,5 week overtijd gelopen, misschien een keizersnede gehad.....en mijn kind had 2 gezonde armen gehad. Dat steekt nog regelmatig en komt op op de meest gekke momenten. Bijvoorbeeld als ik hem zie tobben om Britt uit de box te heisen.

Fem; ik kan me jouw angst voor een nieuwe zwangerschap zo goed voorstellen. Juist omdat HELPP zo onvoorspelbaar is. Daarin verschillen onze ervaringen enorm en had ik geen angst voor de zwangerschap op zich. Bij jou is het ook nog zo vers....Nikita is nog maar zo klein. Ik wilde dat ik het wat gemakkelijker voor je zou kunnen maken, maar helaas......Ik kan je alleen een dikke knuf geven voor de onzekerheid en nare herinneringen. Dus dikke knuf meis!

12. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    *knuf* Juud..

13. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    *knuf* pippa

volgens mij hebben meerdere knuffels nodig
    *knuf voor iedereen die het nodig heeft*

14. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Ach lief Juudje.....wat moet jij je machteloos voelen :(. Dikke knuf meis. Ik hoop zo dat die therapie ervoor gaat zorgen dat je jezelf ziet zoals je bent.....en lief, warm en waardevol persoon. SMAK!

15. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Huil......................................................................................................................................................................................................

K*T!

16. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    liefbus!

even een dikke SMAK
    voor allemaal en een sorry voor geen megareaklingelfilosoverhaal- te drukdruk.
    niet zozeer lijfelijk hoor (ik doe echt kalm an!!) maar moet wel veel heen en weer rijden vandaag.
    van jurk tot ringen en van antimaagzuurspul (nu echt, vannacht voor 0500 al wakker ervan :x) tot glittertjes en bloemen.

@milk: smak op 20wekenecho: ik duim en spannend! :)
    @cin: smak op TIEN :D
    @kling: smak op DERTIG :$ ;)
    @natjes: nog testje gedaan nu je toch bezig was? duim!
    @leo, bow, pip: spannend weer!
    @zuurtje: das dubbel he. blij en verdriet tegelijk. smak!
    @pix: knuf op de eva!
    @ppv: joe ook een knuf. hoop echt dat IUI het gaat doen voor jullie.
    misschien dement maar was ppvmans zaad nu al gecheckt?
    sorry dat ik het laatje met daarin het antwoord niet open kan krijgen ;)
    @bow: hoe bevalt vakantie? :) lekker kalm an he!
    @leo: smak op joe lieverd. gewoon omdat joe een lieverd bent en zo zijn er nog wel 23 redenen :p
    @juud: helemaal mee eens. ik vind het ook ontzettend jammer en stom en klote en verdrietig :(
    @pip: wat een verhaal. ik ben echt onder de indruk :( .. wil je een heel dikke knuffel geven..
    @fem: mooi gezegd, en heel erg raak denk ik.. je moet er (als je weer wil/beetjedurft) niet omheen maar doorheen. ook knuffel voor joe dus..
    @bruiloft: inderdaad, ' het kwartet ' komt bruidstaart happen en champagne lurken! :)
    we hebben met zn 4tjes zoveel meegemaakt en gedaan en gegourmet door de jaren heen :) dat dat gewoon past en hoort en moet. :) *snif*

trouwens, niet om nu iets te willenhoevenmoeten verdedigen hoor, maar wel om t gezegd te hebben (GOH! iets zeggen om het gezegd te hebben, wat een goede reden! *****) , indien wij het heel groots kortom met dikke party hadden aangepakt (debs style, herinnert u zich DIE nog!) (die bruiloft, niet de debs bedoel ik, want die vergeten we niet) (@debs: MELDEN!) had ik zeker de heule bus laten voorrijden. ;)

anders nog iets?
    neej, rijden!

en ik heb roze glitterballerina's aan dus ik denk dat lijf dat wel geinig vindt, looptechnisch.

ohja nog een vraag:

@harde buiken als je je omdraait in bed/terwijl je ligt: waarom is dat? een oefening?
    ik bedoel, een waarschuwing dat je te druk bent (geweest) kan het niet zijn toch na juist liggen en rusten en (gisteren) weinig te hebben gelopen/gedaan?

:(

SMAK!

(@proest @mezelf ' ik kan niet lang reageren ' )

@fem: :$ DRIE DAGEN?
    had je dat iet even eerder kunnen zeggen?

*plof*

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @juud: sorry, geen MMM gelezen maar wel een heel dikke knuf op je traantjes omdat ik vanaf hier de frustratiedriet voel.. :(
    knuffel!

18. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    En weer huil! Godsamme zeg, wat doet dit pijn, maar ook goed....

En Kling, verdedig je niet voor niet uitnodigen hele bus. Zou ik ook niet doen hoor. Maar begrijp je kwartetje helemaal!

19. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Je hebt het er maar druk mee Kling.....heerlijk hoor! Geniet er maar lekker van....voorbereiden is zoooo leuk! En kwartet ook op de grote dag bij elkaar?! Is toch logisch :).....leuk juist!

Harde buik bij omdraaien in bed heb ik ook heel veel gehad bij Britt....weet eerlijk gezegd niet hoe het komt, maar kan volgens mij geen kwaad. Oefening geloof ik eerlijk gezegd ook (nu nog) niet. Ik had altijd het idee dat, omdat je je omdraait alles in een andere positie komt te liggen, je baarmoeder daar op reageert....of zo ;):p. Sorry Kling...zoals je ziet van mij geen helder antwoord :D.

20. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Kling; niks verdedigen joh! Hoeft helemaal niet.
    Kwartet is HEUL begrijpelijk en HEUL normaal dat je die erbij wilt hebben. Ik zie ze al op een rijtje staan te janken met z'n allen :D

2,5 dag inmiddels :p

Hardebuiken als je ligt: had ik ook vaak. Lijkt ook wel een beetje op beeb die draait...miscshien is ze dat wel aan het doen?

Om nog maar hééél eventjes door te gaan op hellp: voor het onderzoek moet ik zoveel mogelijk achtergrond info hebben...nou heeft mijn moeder nergens last van gehad, maar háár moeder (oma dus) is een ander verhaal.
    Zij heeft 10 zwangerschappen gehad, waarvan 2 tweelingen. Maar er zijn maar 3 kids: negen kinderen hebben het niet overleefd. Dat is een sterfgeval na een aantal dagen aan een hartafwijking, dat zijn vroeggeboortes die het niet overleefden in die tijd en het zijn doodgeboortes.
    Al met al geen goeie geschiedenis en heel belangrijk om te weten. Dat zegt namelijk ook wel iets over 'in de familie' :( helaas.

Pip: Het gevoel van "hadden ze maar naar me geluisterd" kan ik me heel goed indenken :( Maar lieverd, jij hebt je uitgesproken, jij hebt je gevoel aangegeven...alleen artsen hebben de 'gave' om je te kunnen laten denken: "laat maar, wij weten het ECHT BETER" en dat is helemaal niet jouw schuld...en jullie doen er alles aan om het gebruik van zijn arm te bevorderen!

Pix/Juud: telefoontje FIJN :) lief :)

Deel Deze Pagina