En de Augustusbus rijdt verder deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door zuurtje, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Dank je lieve Fem....ik weet het verstandelijk ook wel, maar denk dan; "had ik maar meer aangedrongen en me niet met een kluitje het riet in laten sturen". Maar ja, daar hebben we nu niets meer aan. Ik ben ook niet meer boos of verbitterd (ben ik nooit geweest trouwens) hoor. Het had veel erger af kunnen lopen, het scheelde niet veel of we hadden hem niet gehad. Als ik thuis was bevallen, waren we er waarschijnlijk allebei niet meer geweest.
    Wat heeft jouw oma een hoop vreselijks meegemaakt zeg...mijn eerste gedacht toen ik het las was; "hoe heeft ze al dat verdriet in vredesnaam overleefd?" Ik krijg het er helemaal koud van :(.

2. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Fem; hoeveel kinderen heeft jouw moeder gekregen dan? Is HELPP dan ook zoiets wat een generatie overslaat of is dat (nog) niet bekend?

3. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Hee meiden,

Even een kleine update hier. Vanochtend fm gehad. Was nog niet veel gegroeid, wel ongeveer 8 eitjes maar allemaal nog onder de 10 mm. Dus ze gaan de dosis ophogen. Vanmiddag hoor ik hoe hoog die wordt en dan vrijdag of zaterdag weer terug voor fm nummer 3. We wachten af..

Verder gaat het hier gemixed, probeer afstand te nemen van teveel bezig zijn met, wat soms ook best goed lukt ondanks heftige mmm, maar heb veel moeite met vriendinnen die zwanger zijn van de tweede, en dus ook met meiden die hier voor een tweede gaan. De angst dat ik langer over blijf dan zij, dat zij eerder zwanger zijn dan ik, die is zo groot en heftig.. En dat heeft niets met gunnen te maken, maar dat begrijpen jullie hopelijk wel. Het is gewoon heel moeilijk.

Wat niet wil zeggen dat ik niet aan jullie denk en met jullie meeleef. Juud heb geen mmm gelezen maar duidelijk is dat het moeilijk gaat. Dikke knuffel daarvoor! En pip jij ook! Heftig kan het allemaal zijn..

Fem, ga jij een screening doen voor hoogrisico? Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is/ confronterend om straks de feiten te moeten horen oevr hoe jullie kansen zijn in een volgende zs. En de angst ome r ook 100% voor te willen en durven gaan. Maar ook als het niet goed gaat kan het je weer een mooi kindje opleveren. En dus ook een misschien te heftige vraag, maar ben er toch benieuwd naar.. Zou je er weer voor gaan als je zou weten dat het weer net als bij je meisje zou gaan? Ik kan me voorstellen dat ook al heb je nu die mooie meid, dat het dan toch moeilijk is er bewust weer voor te kiezen, met alle moeilijke tijden die je hebt gehad. Kan best dat je dit allemaal al hebt verteld, maar vergeef me dan. Ik heb niet echt bij gelezen. Maar leef enorm met je mee! Ik vergelijk het een beetje met mijn ziekte. Ik ben nu toch bezig met ivf, maar weet niet eens of ik een zs uit kan dragen op een goede manier. Bij nikita wist je het niet van te voren maar nu wel. Omdat ik het al van tevoren weet maakt het me ook bang, zo van: als ze straks maar niets heeft, dan komt het door mij.... De screening heeft mij wel geholpen. Bij ons pakte die heel positief uit, hoop zo voor jou dat je snel weet hoe en wat en dat je vol vertrouwen aan een tweede wil gaan werken! Bij os kwam er trouwens ook een iets verhoogd risico op hellp uit, 10%.

Rest dikke knuf, denk aan jullie!

4. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    jeetje, knuffeltijd geloof ik!
    pippa, female, pixie, juud, milla, allemaal een dikke knuf!

Net 20w echo gehad, alles goed, wel heeeel rond buikje (95e percentiel), dus die gaan ze met 28w nog eens goed bekijken (en mij op suiker testen). Bm zit al boven de navel, dus dat is al flink. En ukkepuk was me toch beweeglijk! Lag eerst keurig met hoofdje naar beneden, iets later 180gr gedraaid en aan het eind weer met hoofdje naar beneden. Zag ook snel iets voorbij flitsen, dus heb nuklein vermoeden wat het is, hihi.

Ik ga blij vakantie vieren, fijne dag allemaal!

5. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Zag snel 'iets' voorbij flitsen? Dan is het een jongen :D

Maar fijn dat het goed is! Maak je je ongerust over het buikje of vertrouw je het wel?
    Wat gaan die zs trouwens snel allemaal!

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Zelfde gedachte :D

En zelfde vraag over buikje...

Fijn dat ales goed was verder!

7. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Milla: jammer dat het niet zo hard groeit bij je! Hopelijk doet de volgende dosis het goed (en dat smokkelen was dus helemaal niet zo erg ;)). Ik blijf voor je duimen, dat weet je!

Cin: jaaaaaaa, 10 weken!!!!

Klingel: jaaaaaaaa, 30 weken!!

Buikje: vertrouw het wel, en merk dan straks wel of suiker te hoog is. Maak me er (nu in ieder geval) nog geen zorgen over!

8. natjes

natjes Niet meer actief

Geen tijd om te reageren...Wel even dikke knuf voor iedereen en Milk feli met mooie echo! En indd iets voorbij zien flitsen... :)

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik begrijp je heel goed. Dat is ook wel waar ik eens aan denk: het zal toch niet dat er gewoon mensen 'over blijven' zelfs na de geboortes van zelfs tweede kindjes. Ik heb dan echt met jou, Gab en Ppver te doen. Heb ik sowieso, maar dat lijkt me echt de meest onverteerbare gedachte.

Knuff! En hoop dat ophoging dosis het juiste voor je brengt: grote eitjes voor een goede IVF. Knufferdeknuff!

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Tussendoor: wat waren de 80's toch heerlijk en heerlijk fout.....

11. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Mill; fijn dat je even laat weten hoe het gegaan is! Jammer dat de fm minder was dan je hoopte. Hoop voor je dat je vrijdag of zaterdag beter nieuws krijgt! Duim iig heel hard voor je!
    Het moet voor jou idd wel dubbel spannend en ellendig zijn allemaal. Niet alleen in de mmm, maar ook de onzekerheid over hoe je lijf zich gaat houden als je eenmaal zwanger bent. Je kijkt zo uit naar zwanger worden en als dat dan lukt, komen de volgende zorgen om de hoek kijken....zover had ik nog niet gedacht :):(. Hele dikke knuf Mill!

Milk; wat super dat je echo goed was....lekker hoor, nu op naar de laatste 20 weken! Lekker bewegelijk mannetje :D dus?!? Fijn dat ze je extra in de gaten gaan houden i.v.m. de groei van je buikje. Sowieso leuk om nog even te gluren naar je beebje met 28 weken!
    Fijne vakantie :)

Helemaal vergeten; Cin en Kling gefeli met jullie 10 en 30 weken!!

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mooi gezegd Pip en sluit me er helemaal bij aan!

13. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    haai meiden

wat een lieve woorden weer

klingel geen excuus om niet de hele bus uit te nodigen
    het is jou huwelijk en jij nodigt uit wie je wil

juud knuf

iedereen knuf

hier gaat het weer beter, ik heb zelfs al bedacht wat ik als kraamcadeau wil geven

gyn/fa: ga er volgende maand een afspraak voor maken want ik moet toch nog gaan voor jaarlijkse controle en uitstrijkje

en nu winkellijstje maken en dan naar de winkel

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @ Milk, fijn dat jullie goede 20 weken-echo hebben gehad! En nu spullen voor de beeb in je buik gaan kopen. :D

@ Milla, hmmm follikels dus niet gegroeid zoals we zouden willen maar aantal is wel oké toch?
    Ik hoop dat bij volgende echo grote follikels te zien zijn.
    Fijn dat je ons op de hoogte houdt!

@Juud, knuff voor jou en Pix lief dat je hebt gebeld.

@Kling, ha drukke zwangereverloofdevrouw :D
    Ik vind het echt mooi dat de bus vriendschappen heeft opgeleverd die verder gaan dan de bus en zo kunnen Wen, Cin en Elke ons mooi eerder foto's laten zien. 's avonds bijvoorbeeld al :p Nee, hoor dat moet/mag Klingel lekker zelf doen maar ze kunnen wel vertellen hoe prachtig de dag was.
    Weer is nu weer twijfelachtig he! Ik hoop dat zonnetje bij jullie daar echt gaat schijnen, al is het maar plaatselijk boven kasteel. Sta mijn zonnetje graag aan jullie af :)

15. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Als je thuis was bevallen...jeetje...moet je toch niet aan denken!

Mijn oma..tja..ik heb haar nooit gekend, ze is vlak na mijn geboorte overleden. Maar wat ik uit verhalen weet is dat het een norse, verbitterde dame was. Niet gek - als je dit weet.
    Bovendien werd er in die tijd (rond de oorlog) heel 'makkelijk' over gedaan. Het hoorde erbij....was normaal...

16. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Mijn moeder heeft drie gezonde zwangerschappen gehad. Nergens last van.
    Of het een generatie overslaat weet ik niet...ik weet wel dat nikita verhoogde kans heeft om zelf hellp te krijgen als zij ooit zwanger mag worden.

17. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Hey milla...hopelijk heb je vrijdag/zaterdag een mooi resultaat met behulp van de opgehoogde dosis. Ik snap je dubbele gevoel, je gunt het anderen wel - maar wil veel liever zelf. Heel begrijpelijk, heel menselijk. Klingel zei het altijd goed: DTL!
    En wat pippa ook al zei: voor jou extra/dubbel moeilijk..zwanger worden, maar dan...hoe gaat een zwangerschap lopen. 10% kans op hellp ook nog eens. We gaan voor die 90% hoor!;)

Je stelt een lastige vraag. Lastig omdat ik het antwoord met de minuut kan veranderen :) Als ik zeker zou weten dat uiteindelijk een gezond kindje en een gezonde moeder het resultaat zijn, dan zou ik denk ik wel bereid zijn om die moeilijke tijd gewoon nog een keer te doen.
    Probleem is alleen dat je nooit weet hoe het gaat. Een kindje van 940 gram wil ik niet nog een keer (klinkt heel fout, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel). Maar een kindje zo sterk als nikita: ja graag! Zelf nog een keer door de hellp heen: de eerste keer hebben mijn organen het gehouden...ik weet niet of het een tweede keer ook te houden is.

De screening zal mij een persoonlijke kansberekening geven: aan de hand daarvan ga ik pas verder denken. En wat is dan te hoog...50% of zelfs al 20%...geen idee.

Ik vind het heel lief en fijn dat jullie meedenken en er over praten met me. Ik merk dat ik op die manier mijn eigen gedachtes en angsten inzichtelijk krijg omdat jullie mij door deze vragen 'dwingen' na te denken.
    SMAK!

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

HA! Een jongen :D ja hé..
    ja hé

JA hé! :D
    Mag ook wel met al die meiden :p

Wat fijn dat alles goed is en wat fijn dat je paasei weer even gezien hebt. Fijne vakantie!

19. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Zuurtje: fijn dat je je er al wat beter over voelt.
    Wat voor cadeau had je in gedachten?

Fysio nikita: helemaal tevreden. Ze loopt goed, geen afwijking meer met de voeten en ze doet het allemaal lekker vlot :)
    Over 6 weken nog een keer (als ze wat vloeiender loopt zeg maar) en dan waarschijnlijk weer klaar.

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Mila *dikke knuf voor jou en alle spuitplekken!!
    hoop echt dat de volgende FM wat positiefs te melden heeft.

Milk.. super dat de echo goed was. maar bij 28 weken weer? leuk hoor om beeb weer te zien dan :D

me... ego spui!! moeder net op skype gehad. at ik een boterham, sinds 8.00 vanmorgen niks gegeten behalve wat druiven... zegt ze 'oh aan het eten, lekker dikkertje' :( *woedend* mijn reactie 'nou moet dat nou, dat vind ik wel gemeen, ik heb sinds 8.00 niet meer gegeten.'
    hoezo verbal fucking abuse!!! :(

Deel Deze Pagina