ja, ik vind het een fijn ding! Soms moet je wel ff twee keer het knopje opnieuw doen omdat ie heel snel weer op slot springt, maar verder is het een goed ding. Beterschap voor die kleine! Arme draakie
hoi kwebbels, @nai een knuf voor joe ivm het bericht van je nichtje dat heel hard aan kwam. @remmar > super voor je dat je een mooie 20 weken echo heb gehad. proficiat nog met dat je nu over de helft bent. > fijn voor je dat het gesprek op je werk okay ging. @small leuk dat nu lonneke nu echt aan het kruipen is. @female nog proficiat met je nieuwe kantoor. ik wens jullie er heel veel succes mee. @pixie ik hoop voor je dat die drama-dagen inmiddels voorbij zijn. knuf voor joe. @miranke ik hoop voor je dat je een baan als onderwijsassistent kan krijgen. @milk leuk dat je etos-zwangerschapsdoos heb kunnen ophalen. @zuurtje leuk om te lezen dat je zoontje z'n naam kan schrijven. hij zal nu wel supertrots zijn dat hij dat nu kan. @bowen nog proficiat met dat Niels nu 9 maanden is. @cin > leuk dat je het goede nieuws al aan je naaste familie heb verteld. > proficiat met je super mooie bloedwaarde. medische gezien weer een bewijs dat je zwanger bent. (dit naast je posi-test natuurlijk). ik duim voor je dat je kleintje blijft zitten. @natjes > heel veel succes donderdag. ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat je nog steeds niet ongi bent. knuf voor joe. > heel sterkte met je zoontje. ik hoop voor je dat hij snel weer de beterende hand is. @gaby het is begrijpen dat nu afstand wilt nemen. ik wens je heel veel sterkte. een lieve dikke knuf voor joe. je bericht raakt me echt en hoop het allerbeste voor je. @klingel hoe is het met je voorbereidingen voor je wedding? @me > ik ben blij dat vrijdag de straat waar ik woon geen last had van het waterprobleem.. ik kon me gelukkig smorgens douchen terwijl ze elders geen water hadden.. > gisterochtend een rare droom gehad. droomde dat ik al een paar dagen van te voren moest beginnen met pijnstillers voor de hsg. in me onderbewust zijn ben ik dus al bezig met die hsg.. wil er vanaf woensdag avond pas mee bezig zijn maar door die onzekerheid over de toekomst ben ik nu al aan het dromen... > verder gister met me schoonouders naar een luiksemarkt in de buurt geweest en gisteraaf wezen BBQ-en. @de rest knuf..
pfff ik kan niet slapen. Lig al vanaf 3 uur te piekeren. Kan m'n draai maar niet vinden! Ben toch wel nieuwsgierig / bezorgd over donderdag. Naja zo nog maar poging wagen. Kleine man wordt altijd rond 6 uur wakker. Heb dus nog maar even. Oh ja, zal gelijk zoals vanouds de bus openen! Zet vast raampjes ook kier zodat er wat lekkere frisse lucht bij kan, zet de koffiepot stand.by, oven op de timer en pers vast wat sinaasappels.
helaas, ben niet meer in slaap gevallen. Kleine man heeft flesje gehad en ligt weer te slapen... Hoe irritant zeg dat ik klaarwakker ben!
goedemorgen natjes ppver is toch logisch dat je er onbewust mee bezig bent met die hsg als ik niet allergisch zou geweest zijn aan die jodium zou ik hem ook gehad hebben, maar mag niet ik weet hoe ik er al mee bezig was toen ik hoorde dat ik hsg ging krijgen (wist toen nog niet dat er jodium in zou zitten in spoeling en de hele zaak ontsmetten ermee) natjes meid toch maak je je zorgen dat er iets mis is knuf voor jou hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen
@ Remmie, hmmm, misschien door drukte gister weer iets misselijker. en werk.. ja thuiswerk, maar wat zou je thuis kunnen doen. @ Milky, hmmm dutjes, klinkt fijn... werkt helaas niet bij mij. Zelfs niet toen in zw was. Geloof hele zw maar 6 x dutje gedaan en verder per ongelukals ik mega ziek ben. Ik knap er namelijk niet echt van op, word groggy wakker en kan dan 's nachts niet meer slapen. Jij wel lekker dutten? o lees bijna in trein, oeps En jou buikje bijna door @ Cin, leuke kleertje heh Villa Happ, en Feetje, jaaa zo liefff @ Natjes, achgosss Tygo zo ziek, heb je er wat voor gekregen? Moest je gistger niet langs gyn? o donderdag lees ik. Heb ook Kiddyguard, vooral omdat ie niet zo groot is. en als ie in is gewoon heeel klein is ipv heel hekje. Wij hebben hem boven aan trap. Deur beneden is dicht ivm katten en kan ze dus niet bij trap komen. Heb je nog wel wat kunne rusten vanochtend? @ Zuurtje, meis wat een strijk, pfffff @ Ppver, ja je bent er toch mee bezig ookal wil je zelf pas per woe avond. Leuk Luikse markt en BBQ @ Bow, mis je, waar ben je? @ Klingeltje, en hoe vond Klingelman het.... (of heeft hij je ook op je kop gegeven?) Gister nog n beetje Marsmelowfondant gemaakt. deze keer ging super. ga ik donderdag muffins bakken en ze dan mooi met die fondant bekleden.... hoop ik. al uitstekers van de klei van Marije gewassen hi hi
He.....gevonden! Had ik toch bijna de bus gemist... Ik kom helaas niet zoveel aan de bus toe met de kindjes thuis en de vakantie voor de deur. We gaan altijd met de tent, dus ik heb bergen te verzamelen en af te vinken..... LiefGabbel; hoe moeilijk ook, ik denk dat het verstandig is even een poosje rust te nemen....voor je lijf en hoofdje! Fijn dat de cystes in ieder geval zijn geslonken, maar wat onwijs k*t dat jij en Boy het zo moeilijk hebben. Ik hoop dat de rust jou/jullie goed doet en nieuwe energie geeft om verder te gaan. Een hele dikke knuf meis!! Natjes; wat is dat kleine mannetje van jou toch onwijs snel zeg . Beterschap trouwens...voor het kleine draakje . Jij nog steeds niet ongi....hopelijk donderdag duidelijkheid. Hier inmiddels wel gearriveerd...en ook weer weg gelukkig. Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat ik precies in mijn vakantie ongesteld ben . Cin; alles goed?? Kun je het allemaal al een beetje bevatten? Mirank; hoe gaat het met de stoere Sanne en haar papa en mama? Verder iedereen dikke knuf....
@ Pip, o fijn bijna vakantie en bijna onze kindjes jarig Maar gaan jullie dan ver met vakantie en tent vakantie?
niet echt... heeh volgnes mij begint er weer leven in te komen @ Zuurtje , heb jij al eens met mmf gewerkt?
nee, enkel met gewone fondant en marsepein wat is eigenlijk het verschil met mmf en de gewone fondant?
aha ik lees het al nee nog niet mee gewerkt maar lees wel dat ie kan plakken dus best even insmeren met grisco of poedersuiker tegen het plakken als je er mee gaat werken
zijn dat gewoon de kleuren van de mm of heb je kleurstof gedaan hoe heb je die gemaakt? kan ik ook eens proberen dan, is misschien wel lekkerder dan gewone fondant
Heb ik gedaan met voedsel kleurstof, die had onze supermarkt gelukig wel. en dan met gewoon witte mm je hebt handleidingen op youtube, erg grappig om te zien. Ik had eerst heel zak gebruikt 300 gr witte mm, 2 eetlepels water en dan 30 sec in magnetron, roeren, dan weer 30 sec, roeren en dan weer 30 sec, als het goed is is dan alles een massa en zie je geen mm meer. En dan 500 gr poedersuiker erbij en roeren (of suiker er beetje bij beetje bij doen) En als het niet meer in je kom kan of het roeren gaat niet meer. Om je werkblad (ingesmeerd met Crisco en flink wat poedersuiker) en daar verder kneden en nog meer poedersuiker toevoegen tot dat het niet meer plakt en uiteindelijk iets dikker wordt dan deeg. Dan goed in huishoudfolie draaien en luchtdicht in koelkast nachtje laten staan. en daarna eruit halen en klaar voor gebruik. je kan het dan gewoonlang bewaren, gewoon telkens goed luchtdicht verpakken. (als het te hard is even in magnetron doen voor paar sec.) En als je wilt kleuren kan je de kleurstof al bij de mm doen, of later in het mmf kneden. (1e is makkelijker) Ik had 's avonds nog eens de helft gemaakt (ivm weinig poederzuiker voor hele zak) en dat was veek makkelijker roeren enzo, ging zo goed dat toen ik ging kneden ik al bijna kalar was, en het kneden gewoon in de kom kon blijven doen.
weet niet hoe duur gewoon fondant is. nu is het ongeveer prijs van zak mm en prijs van ongeveer 700 gr poedersuiker. En volgens mij maak je hiervan ongeveer 900 gr ,mmf van. (zie ook LiloTaart-HowTo)
Small; ja, de meiden zijn al bijna 1......wat is dat snel gegaan he? Ik zag dat Lonneke ook gaat staan, wat worden die kleintjes dan ineens groot he? Britt was een heel rustig beebje, maar sinds ze in de gaten heeft dat ze zelf dingen kan, kom ik handen tekort .
@ Pip, ha ha ha, ja dat gevoel heb ik ook, ni ze zo goed kan kruipen haal ik der overal vandaan, en nu der blik wijder is, pffff Gister op alle knopjes van dvd speler drukken, tja die zag ze teigerend niet.
1 voordeel van vroeg wakker is...dat mijn huis helemaal schoon is nu. Ramen en deuren open, wind wappert lekker door huisje heen. Kleine man ligt te slapen. Zit zelf even aan ontbijtje en dan straks als hij wakker wordt even boodschapjes doen! Alles goed met iedereen?