Sanne is inderdaad al weer lekker vol en groot. Mooi hoor! Trouwens, als ik zo al die prachtige, hulpeloze babytjes zie, denk ik vaker en vaker: blij dat ik daar weer uit ben en fijn dat we nu meer zelfstandige kindjes hebben. Begrijp me niet verkeerd: ik heb ervan genoten en baby's van een ander vind ik nog steeds erg lief, schattiig, knuffelig en ik wil ze dan (eventjes) zo meenemen. Tot ik dan weer mijn eigen kids zie. Zo leuk hoe die nu weer babbelen, lopen, spelen en meer en meer leren om een echt mensje te zijn. Het echt kunnen communiceren. Wij zijn hier in een fase dat de gemakken van (bijna) geen Pampers meer, zelf eten, zelf schoentjes en jasjes aan, echt helpen, samen koken/bakken, wel heel erg voordelig afwegen tegen de echte baby's. Ik ben blij dat die gevoelens ook steeds vaker komen. Dat maakt het wellicht makkelijker om in de (nabije) toekomst echt de knoop door te hakken over wel of geen nummer drie. PS: ik kijk zo enorm uit naar het kindje van een vriendin, mijn neefje of nichtje van mijn zusje, het zien van de tweelingbeebs van vriendin die gisteren geboren zijn. Ik ben echt gek op babytjes, maar heb er steeds minder behoefte aan er zelf nog één te krijgen. Wat regelt de natuur dat mooi.
so! lekker, een sinaasappeltheetje uit india en even bijlezenreagigageren: @elke: welja! is se weer! goeso van CB, ook nog even hier! dat ze de dingen DIE ze doet goed doet lijkt me inderdaad het allerbelangrijkstebeste: goeso!! wat een onwijs lachen fruitlollysabbeldingetje! hebben se die ook voor volwassenen? over opvoeden, ja ik ben blij dat ik eerst mag gaan onderhandelen over het wel of niet opeten van 4 of 5 sperziebonen, voordat we het moeten gaan hebben over om 4 of om 5 uur thuis komen ja PIES! ook ik geloof synchroon in duidelijke regels, hoewel ik ' streng ' dan vervang voor ' duidelijk en consequent ' doch rechtvaardig. maar wat ik absoluut anders ga doen dan eigen ouders is ' teveel regels opleggen ' en daardoor ' te weinig vrijheid ' die je dan weer buitenproportioneel inhaalt als je gaat studeren! want als je 1x per maand tot 2300 uur savonds uit mag (!!) dan kan je dus net zo goed niet gaan, en dan ga je gewoon als je in groningen studeert elke nacht uit tot 1100 uur sochtends! heb ook liever dat ze dingen doet die ik ' minder ' vind terwijl ik ervan weet dan dat dingen stiekem gaan. dan maar op die brommer, net als haar moeder vroeger, maar NO WEE dat er 90cc op gaat ****** anyway, @medela is meleda, ja! ik zit nu ook op het ameda-pad trouwens. wil wel een dubbele melkfabriek-modus, voor de rest maakt me niet zoveel uit. ben philipsfan door, alweer, opvoeding! vader, zus, zwager: allemaal (ge)werk(t)en bij philips. heheh! ik ga eerst huren ja, en dan kopen. of mijn 1e marktplaatsaankoop (LINGO!) toch maar doen dan? kolven lijkt me wel lachen. zeker als de frier vol melk en zodoende klingman ook een flesje kan geven, zo leuk voor hem en hun ook! (en ik mooi lunchen in birktown met sus! ) @miranke: haai hoest daar? en hoest met nieuwe werk? vertel!!! lief wat je zegt over trotspraat. zijn we ook zo enorm! wat een rijkdom! daar weet jij alles van, al langer dan ik (en langer dan je zelf had kunnen verwachten...) maar ook wij ontdekken nu dit geheim @fem: wek, nog zo lang wachten he.. kon je de flashbacks een beetje aan? en hoest nu met borstpijn? zoveel bloed, beh, ben je daar nog wappie van? zoals ik al zei, ik hoopbid voor een prachtuitslag waardoor jullie ' durven ' @amberliek: aha, vandaar gedaanteverwisseling! enne, vind je niet dat ze op je lijkt? eg wel, die OGEN en ook dat mondje vooral!!! heel herkenbaar! hoest verder met haar? en kunnenmogen we haar naam nu eigenlijk noemen hier? en hoe voel je je verder? herkenbaar trouwens: mijn zus belde laatst om te vertellen dat ze me ook was tegengekomen, aangezien er op 1 oude doos uit 1914 geen florine helena's bestaan! onwijs eerlijk van haar trouwens. want ze zei erbij dat ze zeker niet ging kijken omdat het tochwel prive, ondanks openbaar, is. en dat geloof ik in haar geval direct. maar dat ze even wilde vertellen dat ze dus wist waar ik forum en wie ik ben opzich niets te verbergen, en echt belangrijke privedingen schrijf ik hier niet, maar de wetenschap dat er echt naasten kunnen meelezen is toch iets minder... vind ik ook! @natjes: smak op pc! @remmie: schatje! alweer een goede ctg maar weinig nieuws... wek.. wel weer een 8ponder dus, whoei! meisje! enne, wanneer nu ook alweer nieuwe date? misschien toch maar even een BRULKAART naar remmie2beeb sturen.. dit kan zo niet langer! :x hoe gaat t nu met de nikkinikki? @juud: nogmaals, wat goed dat je er zo open over bent. en het lijkt of je er zelf best een goede, heldere kijk op hebt. maar nu ' de oplossing ' nog he.. poeh.. tijd, mindsetverandering, gesprekken, een heleboel.. huiswerk. opvoedissue? over praten? nou ja niet dat je al veel aan mij hebt hihi maar er zijn hier meer ervaringsdeskundigen met verfrissende kijken misschien. hoewel, dit moet je ws juist met juudman zien te overeenkomen he. wat een ander er ook van vindt!? @elke: TSK, 4 weken=een maand hoor! @juud: is ook zo, we mogen ook de tijd nemen om te wennen aan deze onwijze cultuurshock perfect proberen te doen is goed, maar ook weten dat dat niet kan is wel zo verhelderend prijzen ons zo gelukkig met een zo gezond en relaxt en zen kindje. inderdaad, zoals velen al zeggen: kijk naar florine en WEET dat jullie het goed doen! liefde, verzorging, slaap, TIET, alles wat ze nodig heeft krijgt ze in overvloede. *pinkt paarse glittertraan weg* "-> @juud: hoe meer contact hoe leuker waarschijnlijk, hoewel ik me niet kan voorstellen dat het NOG leuker kan zijn, maar ja, dat kon ik ook al niet toen ik zwanger was en dacht aan moederworden goed geregeld ook, dat je geen craving meer hebt voor 3e. maar zou dat altijd zo blijven? lijkt me moeilijk in te schatten omdat de wens je vaak zo overvalt. toch? @bow: vensterbankspam! so en nu meer thee, pepernoten, speculaas. ik moet mezelf bijmesten en dan gaan we lekker naar de markt, naar DE zwangere kaasboer, en ook naar de megamodewinkel waar een HEUL hip jurkje met roosjes hangt voor een bepaald iemandje.
@Kling: zeg nooit nooit, maar ik merk steeds meer dat ik vooral een derde kindje wilde omdat het zwanger zijn zo leuk kan zijn en omdat Femke zo'n fijne baby was. Maar nu ze zo'n fijne peuter is, denk ik: waarom zou ik nog zo'n hulpeloos wezentje ZELF willen? Ik heb het twee keer mogen doen en geniet echt van die groeiende woordenschat, toenemende vaardigheden en spontaan-naar-je-toe-komen-lopen-om-je-te-knuffelen-acties. Daarom nu even geen wens meer!
Heeey kletspanty Nouja, weinig nieuws!? kindje ligt ingedaald! Vond ik toch best baanbrekend nieuws hahaa... Jeps, 8 ponder it is! (gelukkig, want dat betekent geen 10 ponder ) En 8 ponder ben ik gewend, dus dat moet lukken haha... Gewoon weer een heerlijke pummel dus Nieuwe date = dinsdag = inleiden.... Met Nikki gaat t weer goed! Ze is alleen snot, maar dan ook echt SNOT verkouden en hoest nog steeds ontzettend. Maargoed.. hoort erbij Verder slaapt ze tenminste 's nachts weer goed! @ juud: wrs was het bij nikki toch combi oorontsteking en griep. Tenminste, dat gokken we. Hoewel we weten dat ze erg gevoelig is voor sommige voedingsmiddelen, zou het me ook niets verbazen dat dat er ook nog bij onder heeft gezeten Vervelend dat fem zo gespuugd heeft vannacht. En idd, nikki was overdag ook wel beetje jengelig en zeurderig, maar niet echt uit der hum ofzo... Beterschap! En voor jou nog dikke knuf!!
meiden, vraagje...wie van jullie hebben tutlapjes die nutteloos in de la liggen? Ik had er vroeger 1 (en die heb ik aan smallie gegeven toen ) Nu zijn nikita's tutkettingen stuk gegaan en ik zit te klooien met een knuffeltje maar dat gaat heel de tijd los. Hebben jullie een tutlapje liggen toevallig?? Wie oh wie kan mij happy maken Ik heb ook maar met de gyn een afspraak gemaakt. Hij kon pas op 18 januari...dus het is nog even afwachten allemaal.
@miranke: wow wat wordt Sanne dan al groot zeg! @limmeke: oei spannende dag voor limman, heeft ie het overleefd? @cin: MP! Piesssssssssssss! @klingel: ai, ja dat is toch een raar idee dat niet alleen sus, maar ook zus mee zou kunnen lezen. Gelukkig doet ze dat niet! (en jij hebt geen trapscene, scheelt ook!) @amberliek: soory hoor, ik kon het niet laten! @rem: heb je nu ook nog info over inleiden gekregen, of denken ze vanwege volledig ingedaald dat het er al bijna is? ik duimmmm voor je! @natjes: over 20 minuten weet je meer, spannend! @ fem: ik wil wel kijken naar doekje morgen, weet eigenlijk niet zeker! Over cb: Nadine is nergens mee achter hoor, mocht ik die indruk gewekt hebben. Ze is natuurlijk klein en heel licht (wie vroeg me dit nu ook alweer?), 5.8kg en 64 cm en een jaar is natuurlijk niet veel, maar aan de andere kant is ze 11x zo zwaar als ze was en ruim 2x zo lang, wie doet haar dat na?! Ik heb een vriendin met een tweeling van 9 maanden die dus eigenlijk even oud zijn als Nadine. Een van haar twee meiden kan nu kruipen sinds 2 weken, de andere nog niet, dus veel verschil is er niet nu. nu fles en bed! smak
Gefeliciteerd Natjes!! Wat leuk! Alles goed verder neem ik aan? Joepie! Aaaaaah nu weet ik wie Amberliek is! haha Hai Elke leuk dat je er weer bent! Knuffjes voor iedereen! Kleine man hier wordt volg week geopereerd aan zn amandelen en moet ook een nachtje blijven...brrr. Fijn dat hij zo snel wordt geholpen hoor maar zie er wel tegenop. Nu gaak weer. Zo naar een vriendinnetje toe. xxx
@alice; aahhhh R. moet dus onder het mes? Gelukkig schijnt het bij kleine kinderen enorm mee te vallen en knappen ze snel op! Maakt het niet minder eng natuurlijk! @echo: alles gecheckt en zag er goed uit!
Supernieuws Natjes! Ja zal uiteindelijk wel meevallen...bij L is de neusamandel verwijderd en kreeg ze buisjes en was einde van de dag alweer haar vrolijke zelf. En werd gewoon een ander kind. Alleen R gaat nu voor de keelamandelen en dat is wel pijnlijker en hij is eigenlijk te jong. En vorige keer in zkh was hij daarna zo boos! Dus zal nu wel he-le-maal boos zijn. Maar ja....komt wel weer goed! Fijne avond!
Wauw Natjes, weer een jongen! Gaaf Lim: leeft mannetje nog? Alice: sterkte voor R en voor jullie natuurlijk ook. Hopelijk lost het wel alle klachten op!
@Natjes: Wat leuk! Gefelciteerd! Jij blij Natjesman blij? @Elke: Wat nou MP? Mijn mp gaat pas in als Milk bevallen is hoor En die "achterstand" van Nadine: Ze loopt niet achter maar is teruggerekend jonger, zo was het toch? Wordt dat verschil tussen de teruggerekende leeftijd en de échte leeftijd nou kleiner naarmate ze ouder wordt of hoe werkt dat? (Ik schaam me onder het tikken al dat ik die vraag nooit eerder gesteld heb ) @Milkbeeb: Ik kom pas eind december terug van vakantie dus graag een weekje langer blijven zitten! @Wiegje: 't Wordt toch geen hangwiegje, Cinman heeft de ultieme wieg gevonden @iedereen: KNUFFFFFFFFFFF!
@cin: tuuuuuurlijk zijn we blij! Ideaal dat ik nu Tygo z;'n kleding gewoon kan bewaren...haha. Niet alles natuurlijk maar de basisstukken wel! (spijkerbroekjes, sokken en rompers) Shirtjes en truien kopen we gewoon nieuw. Ik moet alleen dat gave behang wat ik had gezien laten varen.. Paars met bloemen en vogeltjes is niet leuk voor een stoere jongen...hahaha Wanneer krijgen we een kamerfoto van Bruce te zien?
hoeraa, weer een knulletje voor natjes fem: ja, limman leeft nog.. had gelukkig niet veel last van ingreep, tot B blij om hem sprong toen die op de bank lag en vol zijn klootjes raakte.. nu is die wel zielig hoor, hij kon niet eens zijn spareribje snijden want dat gaf zon druk op balletjes.. zucht sterkte met R alice
Ach, paars met bloemetjes en vogeltjes kan best voor een babykamer hoor Foto's van'het kamertje hier? Als het af is, gaat zéker niet voor het sinterklaasweekend worden.
Haha, MP gaat gewoon op volgorde van datum: eerst Remmar, dan ik en dan pas Cin Cin: ehm, ik denk dat het de 27e komt, ben je er dan weer? en anders is het er uiterlijk 4 jan ivm inleiden met 41w! Natjes: hihi, weer een jongen! Jammer van het behang, maar wel leuk qua samen spelen enzo!
@Milk: 27e kan niet hoor, dan ben ik nog niet terug Is de 30e ook goed? edit: goedemorgen trouwens en fijn weekend allemaal!
Goeiemorgen allemaal! Natjes en natjesman: Gefeliciteerd met jullie tweede zoon!!! had je stiekum een beetje op een meisje gehoopt natjes? (vanwege dat behang zegmaar) enne paars met vogeltjes kan best hoor....het is toch geen roze Hoest met remmie ondertussen? al in de werpstand? Lims: fijn dat de operatie gelukt is: Ow wat een auw als dochterlief op je balletjes springt....ja dan mag je best een beetje sielig zijn (even dan) Kling: ja je mag Emily haar naam noemen hoor.....geen idee of er meer emily's op het forum rondhangen maar voor mij kan dat geen kwaad meer Zo nu klaarmaken om naar de speelgoedwinkel te hobbelen met vriendin en 60 tot 70 cadeautjes aan te gaan schaffen voor het kerstfeest wat we hier gaan organiseren voor de kindjes uit de buurt. Emily ligt lekker te slapen...papa in de tuin bezig dus heb ik mijn handen even vrij Fijne dag allemaal!!
Goedemiddag! MP @ milk: ik vind dat jij net zo goed MP hebt hoor.. en cin, jij ook! zooo!! @ amberliek: werpstand?! Nouja, ik kan wel in werpstand gaan, maar beeb denkt er nog anders over haha... Net ff wezen shoppen. Ff 't grootste gedeelte van alle sinterklaas en verjaardagscadeautjes binnen gehaald. Nu nog een paar dingetjes en dan zijn wij helemaal klaar voor sinterklaas en verjaardag morgen van Nikki's nichtje! Dikke smak!
@Natjes: gefeliciteerd met weer een jongetje, fijn dat alles goed lijkt! @Alice: arme R, hopelijk voelt ie zich na de operatie beter. En jij ook trouwens, het mag dan een ingreep van niks zijn, het lijkt me toch vreselijk spannend! @Cin: inderdaad, qua motorische ontwikkeling is Nadine niet een jaar oud, maar ongeveer 9 maanden oud. De eerste twee jaar wordt alles nog gecorrigeerd met die 14 weken, daarna zou ze het ingehaald moeten hebben. @bijlezen: dat is zo wel te doen zeg. Ik verwachtte net als vroeger 20 pagina's op een dag minimaal. Kan iemand mij even laten weten of mensen als plien, naiobi, lautje, pixie, leonie, nrg, jd, enz enz hier nog wel eens komen? Ik lees pas weer een paar dagen mee, maar ik mis nog heel veel mensen!