@ Milk: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Myrthe! Een erg mooie naam (maar dat wist je al) voor een erg mooi meisje @ Iedereen: Een fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2011!
Ga de foto nu ook in album hier zetten, voor al mijn vriendjes hier Juud, blij te zien dat je vandaag zo'n goede dag had!
En hier mijn verhaal! Op zondagavond 26 december als ik in bed lig, heb ik al het idee dat er iets te gebeuren staat, door wat lichte krampjes in mijn onderbuik. Toch heb ik nog niet het gevoel dat het echte werk begonnen is, wel jammer, want ik riep al tijden dat 27 december zon mooie datum zou zijn. Op maandagochtend 27 december sta ik rond 7.15 op om naar de WC te gaan. Nadat ik van de WC afkom, ga ik weer het bed in, maar er stroomt ineens nog iets van vocht uit en ga ik dus maar weer plassen. Op de WC zie ik dat er wat bloed bij zit en besef me dat dit vruchtwater is. Ook beginnen de eerste, niet pijnlijke, menstruatiekrampjes. Milkman vraagt wat er is, dus ik zeg dat ik denk dat het begonnen is, omdat mijn vliezen zijn gebroken. Een beetje vruchtwater kan ik opvangen en dat lijkt helder op wat vlokjes en bloed na. Een maandverbandje vangt het vocht nog prima op. Vanaf ongeveer 8 uur worden de krampen pijnlijker, maar ik kan nog gewoon mijn ding doen. De weeen komen nog heel onregelmatig, als iets na 11-en mijn moeder belt en ik ondertussen 3 weeen wegwerk. De verloskundige is ook al langs geweest, bevestigd dat het vruchtwater is en geeft aan dat ik weer kan bellen als de weeen 2 uur lang om de drie minuten komen. Vanaf ongeveer 14 uur duik ik op de bank, omdat de weeen nu niet meer normaal weg te puffen zijn, ze komen dan ook rond de 5-6 minuten. Rond 15u komen de weeen om de 4-5 minuten en begint het al zwaar te worden. Dit gaat door tot ongeveer 17.30, als ik andere dingen ga proberen: even douchen, heupwiegen, omgekeerd op de stoel zitten. Blijkbaar werkt de neerwaartse kracht goed, want ik krijg het gevoel nodig te moeten poepen en ren naar de WC, niet beseffende dat het persweeen zijn. Op de WC gaat het even goed, maar het wordt steeds pijnlijker en er komt ook geen poep. Milkman vraagt om 17.45 of ie moet bellen en ja, dat durfde ik nu wel aan, beseffende dat dit dus persweeen zijn Als hij belt geef ik nog even een flinke oerkreet, terwijl ik probeer geen kracht te zetten en de verloskundige zal er binnen 10 minuten zijn. Milkman helpt me bij het wegzuchten tot ze er is, eenmaal binnen zegt ze al: jij gaat thuis bevallen! Ik puf weer een wee weg, en we gaan op weg naar boven. Daar gaat ze meteen kijken hoever het is, en ja hoor, volledige ontsluiting en ze ziet het hoofdje al zitten, vol haartjes. De volgende wee mag ik persen, dus dat doe ik. Het lukt nog net niet, maar de volgende wee ben ik er klaar voor. En ja hoor, om 18.14 wordt Myrthe geboren! Ik krijg haar lekker op mijn buik, terwijl de kraamverzorgster binnenkomt die bij de 2e perswee gebeld was. Het was ook overdrachttijd, dus ik kreeg vervolgens nog een verloskundige en een andere kraamverzorgster aan mijn bed. De verloskundige hecht de (stiekem best heftige) scheuren (ja, dat krijg je als je zo snel wilt ), maar ik word heerlijk afgeleid door ons wondertje Myrthe! Ook aan de borst doet Myrthe het meteen goed, dan nog even douchen en tevreden kon ik gaan slapen. Voor het eerst met zn drietjes!
Wauw Milk wat een mooi verhaal. Vroeg me alleen af of jij jezelf nooit hebt afgevraagd ondertussen of het niet een keer tijd was om naar het zh te gaan omdat dit in eerste instantie de bedoeling was?? Wel super dat ze thuis is geboren en dat alles goed is gegaan! Lekker genieten nu!
@milk: jeeetje zeg wat een verhaal! Gelukkig dat je de persweeën nog weg kon puffen tot de vk er was! En wat een pracht van een meisje zeg! Hoe voel je je nu? En hoe doet de kleine meid het? @all: goedemorgen! Damn wat een nacht hier! Die jongen is bijna 2 uur wakker geweest. Sliep ie eindelijk begon het feest in me buik waardoor ik nog niet kan slapen Denk dat ik dus vanavond voor 12 uur me bed nog inkruip om er voor 12-en uit te komen, ben nu al moe!
Ik heb ieder geval 2 kaarsjes aangestoken voor Finn zodat we vol goede moed en posipower het nieuwe jaar in kunnen gaan! Group *Finn* Candles - Light A Candle
@ Milky, wow wat een mooi bevallingsverhaal, en wat is ze een mooi meisje @ Juudje, ik ben blij dat de meds iets helpen. Je klinkt nu echt beter dan vorige week, Vorige week hield ik mijn hart vast. mooie banner @ Natjes, is ook niet niets zwanegr en kleine rond lopen, goed rusten wanneer het kan ook weer kaarsjes aangestoken
@Milk: Ze is prachtig!!! En wat veel haartjes ook al! En wat Bow vraagt heb ik me ook al af zitten vragen: waarom zo lang thuis? Ik zie alle reacties met 'toch lekker thuis' langskomen maar zelf moet ik er dus niet aan denken dat het zo loopt als bij jou. Gelukkig ben jij er heerlijk relaxed onder en klink je er positief over! @Fem: Moet aan je denken. Cinman vindt hier net het zonneschermpje op de autostoel Zo, nu even snel tanden poetsen en naar het zh
Milk, wauw wat een mooi bevallingsverhaal! En dus toch thuis. Dat gevoel dat je moet poepen maar eigenlijk niet moet is echt heel herkenbaar Wat een schatje is Myrthe zeg! en wat een bos met haar! Cin, veel plezier met kleine beeb in je buik kijken. Hoe groot wordt hij trouwens geschat? Natjes, normaal al slopend als ze 's nachts gaat spoken laat staan als je zwanger bent. Idd straks nog ff het bed in duiken. Small, hoe gaat het met de kleine dames?
Wauw wat een mooi verhaal Milk! Bedankt voor de mooie tekst Natjes en iedereen natuurlijk voor alle kaarsjes. Finn heeft op dit moment al 3 dagen 40,1 de dokter komt vandaag weer bij hem kijken. Maandag de oncoloog-hematoloog. De koorts is gewoon griep denken we maar zekere voor het onzekere... Goede jaarwisseling allemaal!
@milk je verwachtte het vast niet dat het allemaal zo snel zou gaan toen je van de wc af kwam!! en wat een schatje is myrthe!! @lau hopelijk koorts ja @nichtje moet een paar dagen blijven, gelukkig bloedwaardes goed.. maar haar hoofdpijn werd erger.. daarom nog een paar dagen blijven..
goedemorgen allemaal! @ milk: mooi bevallingsverhaal hoor! Je hebt wel een goede bevalling gehad, als ik dat zo lees. Vroeg me idd hetzelfde af als bow. En wat ik me ook afvroeg: heeft de VK je nooit getoucheerd om te voelen hoever je was?? Of heb ik dat gemist?! @ cin: succes! @ lau: dikke knuff!! Hoop dat t griepje is was Finn. @ finn: beterschap! @ allemaal: als ik jullie hier niet weer zie: allemaal een fijne jaarwisseling! Dikke smakkerd!
Milk: Van harte gefeliciteerd!!!! Wat een mooi verhaal Ik heb nog geen foto kunnen ontdekken, maar ze zal vast een plaatje zijn Verder ben ik heel ego: ik heb pijn. Die bijholteontsteking is echt niet leuk De antibioticakuur van een week is nu al 3 dagen over, maar de pijn blijft. De pijn is zelfs naar mijn voorhoofdsholte gegaan. Wenkbrouwen voelen mega beurs, tanden/kaken doen echt VEEL PIJN, tanden zitten ook een beetje los Mijn hart bonkt m'n hoofd uit en...nou ja, gewoon k*t dus eigenlijk. Paar dagen bij m'n moeder was wel erg fijn, altijd heel gezellig. Nikita heeft weer haar quota aan omaknuffels binnen en oma heeft ook weer de nodige nikitaknuffels binnen. De eerste dag zei nikita echt om de 5 minuten "oma didi!". Zelfs midden in de nacht toen ze wakker werd zei ze "oma didi huis!" en de rest van de week hoorde je "oma didi schoot zitten boek lezen!". Mensen: hele fijne jaarwisseling allemaal, doe voorzichtig met de vingers! (oja! Vinger nikita: korsten beginnen er nu af te vallen. Er is toch wel wat meer weg dan ik dacht maar verder ziet het er rustig (niet ontstoken) uit. Maandag weer controle ziekenhuis.)
Zo! Ben weer helemaal goedgekeurd Was leuk om weer even te kijken maar meneer lag niet echt gunstig voor leuke plaatjes. Gyn is daar toch al niet zo van maar beeb wilde ook echt niet. Qua groei ligt hij mooi op schema, wordt geschat 1500 gram en lengte weet ik eigenlijk niet . Bloeddruk goed, vruchtwater goed en beeb goed bewegelijk. Was erg grappig want hij bleef niet netjes liggen toen de gyn de doorbloeding van de navelstreng wilde meten. En hij lag met hand voor gezicht... Nu al stronteigenwijs . 25 januari weer terug naar de gyn en voor over 3 weekjes een afspraak maken bij de vk.
zo..oma gaat naar bed...ik voel me soms echt 80. Op dat soort momenten ben ik ook erg bang hoe ik me hemelsnaam ga voelen als ik daadwerkelijk 80 ben....130??? pfff En dan zo maar even een hersenkronkel van mij tussendoor: hoeveel generaties zullen we verder zijn voordat kinderen denken dat bomen enkel en alleen in rechte rijen groeien?
@hersenkronkel: Ik denk niet zo ver! Generatie of 2? @bijholte enzo"wat balen dat je er nog zo last van hebt zeg! Wat ook nog wel eens ontzettend goed wil helpen is Cinuforce van Vogel. Je moet dan wel de spray+tabletten nemen. Tabletten in acute gevallen (zoals nu) elk uur innemen. Werkt echt als een trein en vaak samen nog beter van antibiotica! @cin: fijn dat je weer goedgekeurd bent! En beeb eigenwijs? hehe, succes straks ! @schoonmaken: ik kan gewoon niet stoppen, blijf maar bezig. Waar is de rem!?!?! Word gewoon moe van mezelf. Stond vanochtend alweer berg te strijken, gisteren ook al. Normaal ligt zoiets hier een half jaar voordat ik begin. Blijf ook maar wassen, stofzuigen en soppen. Ga denk ik zo ook maar de keukenkastjes doen.. IEKS!
Lieve busmeisjes, Ook voor jullie wens ik op deze laatste dag van 2010 dat 2011 een ontzettend mooi jaar zal worden! Dat de meisjes die graag zwanger willen worden dat ook worden, er veel gezonde (en mooie! ) baby's worden geboren, dat de kindjes die er al zijn gezond blijven of weer worden (steek weer een kaarsje op voor Finn), dat de mama's allemaal (weer) lekker in hun vel komen te zitten en ook gezond blijven. Ik wens jullie al het geluk toe het komende jaar!
Hoi meisjes, Milk; ik heb je een verzoek om vriendschap gestuurd, want ik ben heel nieuwsgierig naar dat mooie meisje van jullie ! En wat een prachtig bevallingsverhaal...klinkt heel fijn zo thuis. Ik zou het nu ook zo graag zelf doen, maar ik heb er een hard hoofd in. Ben heel bang voor weer een ingeleide bevalling . Maar goed, ik ben heel blij dat het bij jullie zo goed is gegaan en volgens mij heb je er een goed gevoel aan over gehouden toch? Natjes; heel herkenbaar wat je schrijft ....hier ook handen tekort voor alle nesteldrangverschijnselen
Lieve Busdames ook ik wil even stilstaan hier om jullie de allerbeste wensen toe te wensen heel veel sterkte en kracht voor Lau en Finn. veel knuffels en sterke schouders voor jullie verdriet. Hulp vinden waar je zo naar op zoek bent. mooie roze testen mooie roze babies een vruchtbaar jaar voor diegene die dat willen. en nodig hebben 2010 was een jaar dat de Bus en het Babyrinth op meerdere punten leek samen te smelten vooral bij de geboorte van lieve Florine barste de Bus en het Babyrinth uit hun voegen... Jullie dames staan ook altijd klaar met een lief woordje voor ons Babyrinth dames...dank jullie wel hiervoor Op naar een mooi 2011 en een voortzetting van de gezelligheid en meeleefzaamheid Bekijk bijlage 118105