Vanmiddag lekker aan het opruimen geweest in huis, heerlijk! Nu staat er alleen echt veel rotzooi die weg gebracht moet worden, wil daar dan altijd meteen van af zijn dus erg jammer dat stort morgen gesloten is
@heelbus: nogmaals een glitterweldig en supersonisch 2011 gewenst, met veel liefde, geluk, gezondheid, inspiratie, en alles wat jullie blij maakt! ik hoop onwijs dat de NSNZers Z mogen W... en dat alle kindjes en stellen gezond(er) en gelukkig(er) zijn/worden. nog goede voornemens? hier amper- 2010 was zo goed dat er weinig te verbeteren valt, hoogstens te prolongeren wel wordt moeten willen, en gaak nog minder nadenken! @leo: wat goed liefleo! en wanneer kan je gaan storten? @allemaal: wie zijn hier de hardcore borstvoedinggeefsters eigenlijk? heb wel wat vragen! @bad: ja kom dran!
vraag maar kling heb zoon meer als een jaar bv gegeven en dochter half jaar, ik heb dus wel wat ervaring
nou, ik vraag me oa af of het OK is dat florine, die net in haar langeslaap is gezonken, dus van 2100 tot 0700 ongeveer niets drinkt? is dat niet te lang zonder melk, voor een beeb van 10 weken? enne, ze drinkt nu af en toe maar 1 tit, en ook maar 8 minuten. eerst dronk ze altijd beide kanten, 10 min per kant zeker. ze zit nu op meestal 6 voedingen per etmaal, hoewel t dinsdag bv 9 was. en, volgens mij is mijn productie minder want ik kolfde net met moeite 60cc (wat daarna omviel door racende klingman met kinderwagen :x ) enne, ik baal dat ze de speen/fles echt niet wil, voelt wel wat 'eng' dat ze t alleen van mij moet hebben juist nu ik denk/vind dat ik minder produceer (titten zijn ook minder pamela laatste dagen...) dat dus zo ongeveer... ze is onwijs blij en alert en plasluiers genoed, dus ik zou moeten weten dat t goed gaat, maar nou ja, ik heb even een onzeker dingetje nu
kling: florine krijgt meer melk uit tit dan een kolfmachine het kan echt geen kwaad dat ze doorslaapt 's nachts beebjes die voeding nodig hebben in de nacht zullen heus wel wakker worden en erom vragen productie minderen: kan als je ziek bent/ wordt of als cyclus terug op gang komt (bij zoon pas ongi geworden na bv en bij dochter gaf ik nog bv dus het kan) maar nogmaals florine drinkt echt wel genoeg op die tijd als je het echt niet vertrouwt kan je altijd eens wegen voor en na de voeding zodat je weet hoeveel ze binnen heeft maar volgens mij geen reden tot zorgen als ik jou verhaal lees gewoon blijven voeden op verzoek de ene dag kan het al vaker zijn als op de andere
ik ga afsluiten voor vandaag een beetje voor mannetje zorgen afgelopen dagen waren de kids zien en nu zoetje slaap lekker voor straks allemaal en tot morgen
senks voor je antwoorden zuurtje! ik moet ook niet zo onzeker doen maar nouja wehhhh hormonsters geloof ik en dan die stomme alleswillenwetensnappenafwijking van mij *stopt daar onmiddelijk mee en gaat in de domme breezersletjesmodus* *plons!*
Kling, als je kolft haal je er helaas niet zoveel uit dan dat Florine doet als zij uit tit drinkt. Hoe frustrerend dat ook is, want daardoor moet je zelf weer meer kolven om 1 flesvoeding te krijgen. Dus naar die cc moet je echt proberen niet te kijken, sterker nog als je er te erg op gaat letten wordt het waarschijnlijk minder wat je eruit gaat krijgen. Doorslapen is geen probleem, juist kindjes die bv krijgen pakken wat ze nodig hebben en stoppen wanneer ze genoeg hebben (met fles 'gok' je zelf of het genoeg is en kun je evt bijgeven of juist niet) dus als zij doorslaapt heeft ze echt genoeg gedronken voor de komende uren. (ter gerustelling misschien ook beetje Leomeisje sliep na ruim 1 week al door, van 00.00-08.00 uur)In begin doodeng voor mama daarna op leomeisje gaan vertrouwen. Qua speen/fles vind ik wel ander verhaal, kan me voorstellen dat je kriebels krijgt dat ze die nog niet wil. Heb je ook al zo breast-flow fles gebruikt? Eentje die zoveel mogelijk op tepel lijkt? Eventueel zou je ook nog kunnen proberen dat je een doek die jij bij je hebt gehad (bijv tijdens laatste voeding) om te slaan bij Florine. Eigenlijk is het zo dat iemand anders dan mama flesje moet geven omdat het niet werkt, maar leomeisje wilde alleen uit flesje drinken als iets van geur van mama er ook bij was dus hebben wij met doek gedaan. Drinkt ze echt niet uit fles of wel beetje? anders misschien bij cb navragen? en grrrrr op Klingman die gekolfde melk omloopt, vast en zeker per ongeluk maar o wat kun je daar van balen!
@remmie zonnestraal: jij ook schatje! @leo: dank je voor je antwoorden dat doorslapen is niet alleen luxe, maar 'mag' ook gewoon he. meer dan 10u zou niet zo goed zijn begreep ik alleen voor een of andere suikerwaarde (weer vergeten wat t was ) wat betreft flesje/speen weigeren: breastflow hebben we ook! klingman probeert t zo om de dag, maar niks ervan. t record 'dom kijken wat de bedoeling is' alsmede het wereldrecord 'dansen met speen en tong' heeft florine al wel verbeterd, maar er wordt niet gedronken! nou ja 2x per ongeluk een minislokje. morgen ga ik ze building verlaten, zou ook moeten helpen (??) en die tip van jou, klingman maar in een gedragen jurk van mama te hullen vind ik wel een hoopgevende! ach, over een maand of 3 mag ze al worden bijgefruitvoed, en we kunnen natuurlijk een cupje/bekertje gaan proberen op den duur, maar flesjeles zou wel zo fijn zijn! (ook om haar elders/door klingman eens te laten voeden!)
ohja, nuuk toch aan t helpdeskmiauwen (lingo?) ben, vandaag wel een rood bultje op 1 nippel ontdekt. lijkt een ontstoken klier van een kliertje van montgomery. zeker ook weer mijn emormonen, die dan meteen aan falende productie denken? *argh wordt gek van zichzelf en werpt zichzelf dramatisch in afkoelend bad- morgen ben ik weer zorgeloze zelfverzekerde kling hoor* *mokplonsjes*
Kling, bepanthem ( of n op eind?) erop smeren en morgen waarschijnlijk weg en nu plonsen in bad jij en alle zorgen weg spoelen. Maar ik herken ze maar al te goed hoor. Bv geven is mooi en prachtig maar soms ook zo onzeker makend omdat je niet helemaal controle hebt op wat liefje binnen krijgt. Je moet er maar op vertrouwen. Maar zolang Florine vrolijk, lief, prachtig, gezellig, soms een mokje, alert is en goed plast is het helemaal goed!
bekertje kan nu ook al wel hoor. En er zijn nog wel andere dingen te bedenken ipv uit n flesje hoor! En verminderde productie kan ook liggen aan t feit dat ze langer slaapt s nachts.. dat kan echt killing zijn voor productie, zeg maar. Trusten!
Goedemorgen! Natjesman doet weer een poging stoppen met roken... Haleluja! Waarom moet ik het dan altijd ontgelden met dat gemok en dat korte lontje van hem? :x
Goeiemorgen meiden, allemaal een gelukkig nieuwjaar! May the best of your past be the worst of your future
Goeiemiddag meiden!! Allemaaal en heeeel super gelukkig en gezond nieuwjaar!!! Ik sluit me helemaal aan met Fem d'r uitspraak. Smak voor alle busmeisjes en meeleesmeisjes