Heeey meiden! ik hier ffies. Vandaag met Boaz alleen thuis, lekker zo'n dagje... Ben beetje moe en beetje uit m'n hum (vraag me niet waarom, geen idee?!) Dikke smak! ps @ Juud: heb ook ff gereageerd
@ Lief juudje, ha dal heel antwoord in min hoofd, lees ik verder, komt het eigenlijk overeen met Klingeltje. Ik zou denken 1/2. Kijken of dat genoeg is om rest van de dag door te komen. Is er nog iets anders wat Siem leuk vind en jou niet bij nodig heeft? (tekenen, auto's, duplo,....) anders even wat naders doen, hem iets in de tuin laten pakken, helpen vegen (vind Marije leuk) of met nat doekje laten schoonmaken/knoeien (marije ook leuk) zodat ie erna nog een dvd kan kijken.
Hier beetje van slag. (naast dat Lonneke nog steeds ziek is) leidster van Marije moest vorige week ziekenhuis in ivm longontsteking, er is echter een neurologisch iets bijgekomen en ze ligt nu op IC. vanochtend gevraagd aan andere leidsters hoe het met der ging, hoofdleidster was langsgeweest, is op der zenuwen geslagen en ze kan nu niets meer bewegen.... zo eng. Weet niet preciieze term en toekomst beeld heirbij, dus best eng allemaal. Ze is maar paar maanden ouder dan mij, ze is zo lief.
@ Juudje, wat voor kleur worden Femke der verjaardagskleren? Ze hebben hier zulke lieve speldjes... maar moet er natuurlijk wel bij passen.
@ Fem, had ik je al gefeliciteerd met goede uitslag? alsnog van super dan. Misschein had je minder dan 16% gewild, maar is toch aan lage kant, 17,18,19,20,21...is allemaal hoger Dus al overlegt thuis @ Klingeltje, kloptte aantal dgn/wkn niet van Oei ik groei,of wat ze dan meer konden (is ook hele lijst) maar als ze huilerig/hangerig/etc was en ik met handen in het haar zat, ging ik meestal na paar dagen pas denken aan sprongetje, pakte dan het boek erbij, en dan was sprongetje meestal al bijna over.
@small: wat ontzettend schrikken zeg! zet je wel weer, alweer, even met beide benen op de grond he.. lieve banner trouwens! ik zag bij de etos een ' supcake-houder-iets' en moest aan jou denken trouwens @juud: aha, een pammetje. slaan ze goed/sterk aan bij jou? opzich zou een halfje misschien dan net de scherpe kantjes eraf halen..? (hier trouwens vroeger alles geprobeerd, ben resistent voor alles wat mijn hoofd dus gevoel zou moeten uitzetten... ) @verstand/gevoel: heb jij je wel eens verdiept in R.E.T? geloof ik erg in. so, onderweg naar het kookeiland de strijk weggestreken (de oplettende kijker vraagt zich af hoe ik die onderweg kan tegenkomen ) ohja, 1. ik voel me schuldig dat florine de hele dag slaapt. dat kind maakt niks mee! of is dat de bedoeling? ******* 2. ik kom er net achter dat ik geen makeup op heb! nu is het gedaan met me! snel wat aan doen, en dan de supermarkt even inkrijsen. in mijn blije glitterjurkje- dat dan weer wel. fijne avond allemaalllll!!!
Leuk zeg, typen met wakker wordende Myrthe op schoot Dikke knuf voor Small en Juud! Fem, 16% klinkt goed, wat vind je zelf? Nog braaf aan de foliumzuur? Lekkere humor weer hier, merk al dat ik iets gemist heb (BZV) Maar 'eigen ding' doen is wel lekker: babyboek invullen (met dank aan zp over pre-bevallingzaken), laatste kaartjes de deur uit (voor werk enzo), lekker frutten met Myrthe, beetje mailen/hyven/met fotootjes bezig, kleertjes weer op de juiste stapel leggen (leuk zo'n kraamhulp ), stiekem was vouwen (moet ik vanaf vandaag toch weer zelf doen). Dit alles doe ik niet op 1 dag hoor, is van de laatste dagen, maar voelt lekker. En vannacht had Myrthe zomaar ineens 4 uur achter elkaar geslapen, lekkerrrr. Zeker omdat milkman vandaag weer naar werk is. Dikke kus van ons beide, we gaan even aan de tit nu.
Goedemiddag meiden hier lekker bezig met vanalles en nog wat om maar niet te veel uw te zijn gisteren een nieuwe microgolfoven combi gekocht gisteren al uitgetest met in te koken en brood te bakken vandaag een taartje gebakken net een paar fotootjes in album gezet moeten er nog bijkomen maar die staan nog niet op de laptop sinds er een nieuwe harde schijf in zit (die volgen later nog wel) nu de taart eerst afwerken en dan eten maken tot later
Kom even de bus in gerend om Lau een knuffel te brengen Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen , ik kan me bij godsnaam geen voorstelling maken van wat er bij jullie door je Hoofd en hart gaat maar het moet vast verschrikkelijk zijn. Ik weet dat we elkaar eigenlijk niet kennen maar ik leef ontzettend met jullie mee . Ik hoop dat Finn de hele reeks onderzoeken goed doorstaat... heel veel sterkte voor jullie...
Kids op bed, Juudman naar sport.... Rust! Hoewel: Femke net even wakker, recht gelegd, aai over bol en die voelde errug warm. Het arme ding. Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar de laatste tijd niet echt haarzelf vind. Ze is enorm moe, dikke wallen onder haar oogjes, heeft al paar zieke daagjes achter de rug, maar knapte vrij snel op, en klaagt regelmatig over pijn ("au", en "pij..") en wijst dan naar de 'pamper-streek'. Ik ging er tot nu toe steeds van uit dat de pamper dan niet lekker zat of dat de broek of legging te strak zat, maar ineens ben ik bang voor een verband tussen het één en het ander... Vannacht maar even aanzien en dan morgen maar even bellen naar HA. Moederinstinct schijnt toch sterk te zijn en ik maak me toch wel zorgen... Tegelijk is ze tussendoor ook echt Femke-achtig (lees: theatraal-brutaal) en vrolijk. Nieuws over Mexgriep doet dan eerlijk gezegd ook niet goed....
Met Juudman net over Lau en Finn gehad en hij wenst jullie ook veel kracht en sterkte toe. Maar hoopt ook dat jullie van de kleine vent mogen genieten.
Laatste vraag: weet iemand een leuk plekje om even een paar daagjes er tussenuit te gaan in mijn eentje. Ook een plekje waar ik wat inspiratie kan opdoen. Even terugtrekken in mooie, natuurlijke omgeving, maar BETAALBAAR! Thanks!
lieve busmeiden. ik kom even melden dat het nogsteeds niet goed gaat met mij en dat ik mij nu ziek hebt gemeld..in afwachting tot ik bij de psychiater terecht kan de 18e. dat van de pil en de bijwerkingen daarvan helpt allemaal niet mee in hoe ik mij voel. ik wou het niet komen vertellen maar dan wel weer eigenlijk. ik heb al zoveel met jullie gedeeld en andersom. liefs pix
Hoe bedoel je dat precies Juud?? Lautje: heel veel sterkte voor vrijdag! Dat gaat een erg lange dag worden zo te lezen...gut wat krijgt Finn toch een hoop over zich heen zeg. Ik kan gewoon niet in woorden omschrijven hoe erg we dit allemaal vinden Heeeeeeele dikke knuffels van ons allemaal! En dan nu wat meer over de uitslag: 16% valt niet tegen. Ik ging er blanco in, dus wat dat betreft echt geen mee en/of tegenvaller. Gemiddeld krijgt 1 op de 3 vrouwen weer een keer HELLP/PE. Mijn kans is kleiner dan 1 op 5, dus wat dat betreft lig ik boven het gemiddelde en is het dus gunstig. Korte samenvatting: bloeddruk (120/69) : hoognormaal voor mijn bouw. Zou iets lager moeten zijn. Hartslag: ook hoognormaal. Plasmavolume: laag. Is 48 en de ondergrens is 52. Ik had qua plasmavolume 75% van wat hij eigenlijk bij mij had verwacht. Door een te laag plasmavolume gaan je aders knijpen om zo in ieder geval voldoende bloed in de slagaders te houden. Doordat mijn hartslag hoognormaal is, is de druk ook hoger. Ik ben een auto met een kleine motor (hart), maar heb gelukkig weinig bagage (BMI is goed). Ik kom snel op toeren (snelle hartslag) en dat is opzich goed, maar kan dat maar voor een sprintje volhouden en niet voor een lange termijn (zeg 9 maanden zwangerschap). Mijn hart pompt wel goed het bloed rond (4,4 liter per minuut, is een beetje zuinig maar wel oke). Mijn nierfunctie is goed (breek eiwitten goed af), schildklier is goed, mijn bloedvaten zijn normaal, holle ader ziet er goed uit, geen ruis, ECG had kleine afwijkingen maar dat zegt niks. Geen reuma anti-stoffen, stollingsfactor was ook goed. Cholesterol was 4,4 ("super goed" zei de dok). Het enige wat bij mij niet goed is, is de stofwisselingswaarde en de vitamine B. Stofwisselingswaarde is te hoog, wat wil zeggen dat de stofwisseling te traag is. Bovengrens is 12, ik had 12.4. Vitamine B kom ik in het algemeen echt te kort, waarbij hij aangaf dat vooral de B6 "ERRUG laag" is. Verklaart voor mij een hoop dingen! Heb vandaag dus ook een potje Bforte gehaald. Voortaan ALTIJD (dus ook buiten zwangerschap) ECHT aanvullen aldus de dokter. Al met al had ik, voordat de dokter informatie over mijn lijf had, 30% kans op herhaling puur vanwege die extreme vroeggeboorte. Maar 'dankzij' de staat van mijn lijf is dat teruggebracht naar 16%. Waarbij 15% kans dat de baby voor de 37 weken geboren zou worden. Andersom: 84% kans dat het goed gaat, met 85% kans op een aterme baby. Tijdens zwangerschap aan de asperine van de 10e t/m de 34e week, + kalk en dus duidelijk de vitamine B. Het plasmavolume moet ik omhoog brengen en dat kan alleen door te sporten. Gelukkig zijn we daar 2 maanden geleden mee begonnen Gaan we nu meteen klussen? Nee...ik denk het niet. Soms heb ik het gevoel nu net pas een beetje tot rust te zijn gekomen. En als nikita dan ziek is, (of ik) dat denk ik echt: pfff je zou er nu 2 hebben zeg... Dus misschien nog gewoon even lekker met z'n drieen zijn...maar misschien willen we over een maand wel. Geen idee...voorlopig zit het spiraaltje nog erin.
juud.. misschien vind je dit niks .. maar wij maken een beetje hetzelfde mee.. ik weet niet of je het een idee vind om elkaars 'buddies' te zijn tijdens ons moeilijk tijd? ik hoor het wel. je hebt mijn nummer en ik de jouwe
lief fem. ik kan mezelf momenteel niet aan toezetten om op berichten te reageren maar wil je laten weten dat ik het hebt gelezen en ben wel blij voor je dat de uitslagen redelijk goed zijn voor zover ze goed kunnen zijn en dat er mogelijk in de toekomst als jullie er klaar voor zijn aan een 2e kunnen denken.