En de Augustusbus rijdt verder deel 5 (pff.. deel 5 alweer! :D )

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Remmar, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Goed zo Pix, lekker thuisblijven, gaan Pixman en Eva wel? Misschien wel even lekker om alleen te zijn, zo min mogelijk prikkels?

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ja ik heb het even nodig voor de rust. Als Eva en pixman blijven dan weet ik zeker dat ik straks gillend en huilend wegloop

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hallo meiden,

Op aanraden van Bowen kom ik hier even mijn berichtje plaatsen. Ik denk nl dat mijn mannetje reflux heeft en zij kwam bij het babyrinth binnen en dacht dat jullie misschien konden helpen...
    Hier het lijstje met klachten:

- slecht drinken (40/60 laten staan)
    - in het begin rustig, maar op het laatst onrustig tijdens drinken
    - veel persen en kreunen
    - veel oprispingen en dan komt het terug in het mondje
    - vaak en lang de hik (en dit kan zomaar een uur na de voeding zijn)
    - 'herkauwen'
    - vies kijken als het terug in z'n mondje komt
    - onrustig en boos zijn
    - veel huilen (soms echt schreeuwen)
    - rechtop gehouden willen worden (we kunnen als we vol zouden houden wel uren met hem rondlopen)
    - gaan huilen als je hem neerlegt
    - soms spugen (niet met boogjes)
    - belletjes blazen
    - vaak tongetje uit de mond
    - overstrekken
    - in slaap vallen en dan na een uurtje wakker worden en krijsen.

Nu heb ik Zantac en Motilium van de ha gekregen toen Siem 3 weekjes was. Dit was eigenlijk omdat hij niet lekker in z'n velletje zat en hij niet precies wist wat er was...misschien was het wel reflux zei hij. Eerst andere voeding geprobeerd en daar ging het iets beter mee, vandaar nog niet met de medicijnen begonnen.

Hij is nu ook met pepti begonnen, omdat hij vermoedelijk kma heeft.

Wat denken jullie, lijken de klachten op reflux!?

Alvast bedankt voor het lezen en de moeite om te reageren!

Liefs een babyrinthmeisje!
    Loesie

4. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik denk aan spruw

5. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Hallo Loesie,

Het zou een verborgen reflux kunnen zijn. Bij een "gewone" fikse reflux spuugt een kindje echte grote hoeveelheden met veel kracht. Onze Finn haalde 2 meter ver. Ook spugen ze dan meer als 10x per dag. De spuug ruikt dan echt enorm zuur, ook ruiken ze erg uit hun mond. Bij mijn weten is dat bij verborgen reflux ook zo. Gezien de leeftijd van jouw kindje zouden het bij mijn idee ook nog krampjes kunnen zijn. Heb je al cinababy geprobeert?
    Bij ons in het ziekenhuis geven ze pas medicijnen na 6 maanden of de groei of ontwikkeling in gedrang komen. Ze zeggen namelijk dat ieder kindje tot 6 maanden in meer of mindere mate reflux heeft.
    Wij hadden Finn overdag in de kinderwagenbak op zijn zij liggen met een opgerolde hydrofiel luier tegen zijn buik en een achter zijn rug, dan sliep hij tenminste even, op zijn rug had hij zo'n last van maagzuur dat hij alleen maar huilde.
    Je zou kunnen overwegen hem eens mee te nemen naar een fysiotherapeut of osteopaat die kunnen je in ieder geval tips geven voor het overstrekken en oefeningen geven voor het ontspannen van zijn spieren.
    Veel sterkte!

6. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Meiden!

Lees en leef met jullie mee. Ben zo blij dat ik me emotioneel weer de oude voel, zoals sommige van jullie weten heb ik enorm geworstelt na de bevalling van Finn. Daarom gooi ik toch nog eens in de groep dat ik echt enorm geholpen was bij mijn anti-depri pillen. In het begin had ik daar wel pammetje bij, maar de pammetjes werken niet blijvend en zijn verslavend.
    Misschien toch voor sommige een heroverweging waard? Voor nu in ieder geval een dikke knuffel!

Cin, wat voor soort naam zoeken jullie, hollands, frans, scandinavisch, engels? Of hebben jullie echt geen idee?

7. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    in combinatie met reflux..
    de klachten die je noem lijken inderdaad op reflux.
    klein beetjes drinken aanbieden voorkomt dat het allemaal naar boven komt.
    heb je de hoofd van het bedje verhoogd?
    hou je je kindje rechtop tijdens het fles drinken en nog daarna?

krampen bij babys is ook vaak voorkomend.

8. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ook wat lautje zegt..
    oesteopaat heeft ons DL geholpen van haar klachten na 6maanden veel last van te hebben

9. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    @lautje ik ben heel blij dat je geholpen was. Ik hoop ook dinsdag een begin te maken aan de hulp dat ik nodig hebt.
    dacht dat ik dit nooit zo zeggen. (je weet ook hoe ik over pilletjes denk) ik wil momenteel niks liever dan anti=depri pillen zodat ik weer wat beter ga voelen

10. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Lieve pix,
    Heel veel succes dinsdag! Ik moest ook een drempel over maar ze hielpen zo top! Ik gebruik fevarin/fluvoxamine. Ik denk dat Finn 8 maanden was toen ik me weer beterder ging voelen en een jaar na zijn geboorte voelde ik me weer mezelf! Ik ben 3x naar een psych geweest en 1x samen met lau-man.
    En ik voelde je drempel over de pillen vandaar dat ik het nog maar eens opgooide. Als je hoofdpijn hebt neem je ook paracetamol. Je hebt je uiterste best gedaan om je beter te voelen zonder dus wie weet met dat het wel lukt. Nogmaals veel succes dinsdag!

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik denk ook aan reflux. Heb 2 kids met (verborgen) reflux.
    Bij zoon was Nutrilon AR alleen al voldoende. Heb je dat al geprobeerd of nutriton?
    En idd osteopaat kan ook moeite waard zijn. Hij kan bijv ook erge last hebben van zn nek (bijv kiss-syndroom) en daardoor niet goed kunnen drinken en daardoor onrustig worden en huilen..aangezien alle kindjes wel beetje reflux hebben.
    Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt...onzekerheid is heel vervelend.
    Succes!!

12. natjes

natjes Niet meer actief

:$ Ik hoef nog 'maar' 100 dagen! :$

:$@cin: jij hoeft nog 'maar' 52 dagen ! :$

13. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    @natjes: Shhhhtttt! Ik weet het! En die 'nog maar 100 dagen' gedachte lijkt voor mij nog maar zo kort geleden.

@Lau: We zijn met namen begonnen met 'Hollands' maar ondertussen heeft er al van alles op de lijstjes gestaan. Alleen Engels niet, dus geen Jayden, Brendan (Tisch :p) of wat er op lijkt.

Inmiddels is er al wel een tijdje een naam die steeds terug blijft komen maar het kan ook zomaar nog iets heel anders worden. ;)
    Alle suggesties blijven welkom hoor, wie weet zit er zomaar iets tussen :D

14. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Cin je hebt pb!

15. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    @Lau: dank je!

@schattig: buurmeisjes zijn een hele choreografie aan het bedenken op het veldje achter ons huis. Zonder jas aan! Heerlijke lente-achtige dag vandaag :D

16. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    wie weet zit er wat bij cin.....

Het is heerlijk weer vandaag ja!

Ik ben druk aan het leren vrijdag examen doen, zo eerst maar es douchen en aankleden zit nog in pyama......

17. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @Lau, ooo lekker nog in je pijama. :D
    @ Cin, ooo zo leuk, deden wij vroeger ook, Marije laatst ook voor 1e keer gedaan samen met buurmeisje :)

Gister dus gezongen in Paradiso (was korendagen) erg leuk, wel druk dus ook weer fijn om thuis te zijn, was optijd weer naar huis gegaan. maar had echt genoten. Ook gezellig met zijn alle in de trein heen. Terug via de winkelstraten gelopen.
    maar 2 winkeltje secht in geweest, 1 ervan had echt engelse/Amerikaanse kook/bakspullen en ingredienten. heel netjes maar voor 15 euro gekocht :)

Toen ik thuis kwam zijn we naar verjaardag van zwager geweest. Was tegen verwachting leuk en gezellig, dat we zelfs zijn blijven eten.

En vandaag zijn we met ons gezinnetje lekker gaan luchen. Ik voelde me de gelukkigste vrouw op aarde, zo'n heerlijk gevoel.
    Ik hoop dat ik in de toekomst dat gevoel langer vast kan houden.
    Komt vast wel, want kan al iets beter bij mijn gevoel komen.

Straks bij Smallman kijken, die doet mee met WII tenniskampioenschappen, daar was hij vorig jaar winnaar.
    En daarna lekker soep eten bij mijn ouders :)

18. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemiddag meiden

cin misschien wordt het dan toch wel die naam die iedere keer terug blijft komen

hier ook heerlijk weertje

net de kids hun haren geknipt en voor de rest heerlijk genieten van de vrije dag
    morgen begint de school weer en al het geregel en geloop

cin hoeveel weken ga je nog werken

ik heb besloten om pas met 39weken met moederschapsrust te gaan (aangezien ik toch nog thuis ben door het opvoedingsverlof voor dochtertje is dat geen enkel probleem en zo heb ik na de bevalling nog 14 weken)

19. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    lautje welk examen heb je

smal fijn dat je hebt genoten, ik lees echt de vrolijkheid in je berichtje

20. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    @zuur: Ik werk nog vier weken en dan ga ik met verlof, drie weken voor de uitgerekende datum dus.
    En opvoedingsverlof? Is dat hetzelfde als ouderschapsverlof?

@Small: klinkt als een lekker weekendje!
    En de Wii... die zit hier nog in een doos en moet nodig uitgepakt worden!

@Lau: In pyjama? Tsk ;) Heerlijk toch!
    (Heb vanmorgen ook alleen maar iets anders aangetrokken omdat ik gelekt had...)

@Lekken: Blijf het raar vinden en er is ook geen logica in te ontdekken.

Deel Deze Pagina