En de Augustusbus rijdt verder deel 5 (pff.. deel 5 alweer! :D )

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Remmar, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Dikke knuf voor Smallie! Ik kan me voorstellen dat - als je eindelijk zo ver bent en een toespeling maakt - een afwijzing dan dubbel zo hard aankomt.

Juud: goedzo, inderdaad ego-dagen zijn er om aan jezelf te denken!

2. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Goeiemorgen meiden!

@small knuff! Kun je niet gewoon bespreken met Smallman? Meestal lucht dat het meeste op.

@natjes, daarom heb ik box nog staan :D En die sloffen!!! whahaha

@rem, mooie zon!!!! En Boaz mooi mannetje hoor, ik vond 'm gister nog wel naar 'vol' klinken, en dan te bedenken dat jij zei dat het al stuk beter was!

@juud, klinkt fijn je B&B tijd! Veel plezier bij Klingel vanmiddag!

@pix, leuke schoentjes!!! En trouwens over tentfoto van laatst, Niels vind tent ook helemaal geweldig :D
    En goeso van eerste zin :D

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    lieve meiden, is er iemand van jullie die jamiroquai leuk vind? er is in april een concert en wil heel graag, maar wil het liefst met iemand. ben dus momenteel bezig met iedereen vragen.. maar nog geen reacties

4. natjes

natjes Niet meer actief

@pix: is aan mij niet besteed, sorry!

5. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Hooooi meiden!!

@naimama operatie is goed verlopen, er zit een klein beetje kwaadaardig weefsel bij haar darmen.. de dokter gaat er vanuit dat dat met de volgende kuren wel weg moet gaan..

@pix je mag naiman wel mee :D

@omgwateendillema ehm had voordat ik zwanger was aan een vriendin gezegd dat ik wel salarisadministratie wil gaan doen.. krijg ik nu 3 maanden later uitnodiging voor gesprek.. weet niet wat ik moet doen.. aangeven dat ik zwanger ben voor het gesprek ?? ik vind het wel eng aangezien ik ook niet alle nodige ervaring heb... wat vinden jullie ??? Het is dan ook een beginnende functie.. en ik zou dan in februari studie beginnen... maar die heb ik opgeschoven omdat ik lichamelijk niet helemaal super fit ben ....

6. natjes

natjes Niet meer actief

Gewoon proberen Nai! En waarom zeggen dat je zwanger bent? Dat maakt toch niets uit qua functioneren? Je bent er alleen straks even 4 maanden tussenuit, meer niet. Studie zal wel zwaar zijn maar zou wel te doen moeten zijn...

7. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Ik zou het denk ik wel gewoon eerlijk vertellen, ook omdat je een studie moet doen hiervoor die je dus wilt uitstellen.

8. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @bowen ze weten al dat ik die studie nog niet ga doen..

maar bel ik ze vantevoren al op? aangezien het gesprek gelijk al met drie personen is...

@natjes het zweet breekt me al uit als ik aan denk dat ik het dan (stel ik wordt aangenomen ) alsnog moet vertellen...

9. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Nee niet vantevoren bellen, gewoon op gesprek zeggen. Kun je wel even laten zien wie je bent! En laten weten wat je wilt enz. Je moet het natuurlijk zelf weten of je het zegt maar ik zou het wel doen maar dat komt omdat ik zo in elkaar zit :D

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @bowen jah ik dus ook hou niet van dat soort dingen geheim te houden.. Het gesprek zou volgende week woensdag zijn... en de volgende echo is de maandag erop, dan weet ik pas zeker of alles goed is met de kleine.. Dus ik zat ook te denken misschien op gesprek gaan en de echo afwachten wat er dan gebeurt???

11. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Dan zou je idd gesprek kunnen doen en echo afwachten en evt bij vervolggesprek kunnen noemen. Is in ieder geval goed argument als ze later vragen waarom niet eerder gezegd.

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nai: aangezien je zwangerschap nog zo pril is, kun je best nog even wachten met het te vertellen. Officieel ben je pas verplicht het te zeggen ca. 10 weken voor de bevalling, maar dat doet natuurlijk niemand.

Echo afwachten kan dus, en dan in tweede gesprek zeggen dat je in de tussentijd de bevestiging hebt gehad van de VK dat je zwanger bent. Dan kunnen ze dan reageren zoals ze willen. Maar officieel zou het geen reden mogen zijn om je de baan niet te gunnen.

Succes meis!

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Heeeeeeeeeeeeeel dikke knuff voor Smallie. Ik denk dat ik heel goed begrijp wat er nu in je omgaat meis. Je zo opladen en dan een afwijzing, terwijl het al niet heel vanzelfsprekend is dat jullie vaak sexytime hebben.

Ik ben het wel met Natjes eens dat jet het met Smallman moet bespreken (moeilijk, maaaaaaaar belangrijk), gewoon om je gevoelens te uiten, maar ik denk ook je zorg. De zorg dat het misschien wel helemaal uitblijft zo?

KNUFF!!!!!!!

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @Natjes: ja hoor, time-out kan al best helpen. Maar ook heel belangrijk bij die leeftijd: alternatief positief gedrag aanbieden.

Femke trok toen alle keukenkastjes open. In plaats van de hele tijd NEE, NEE, NEE te roepen (wat frustreert en uiteindelijk toch niet meer helpt) zei ik: doe maar dicht Femke, goed zo! En dan zo heel theatraal klappen.

Dus het positieve gedrag belonen. Als je dat een dag of 3 volhoudt, komt de boodschap vaak wel aan. Femke doet nu ALLE openstaande deuren en lades dicht en dan klapt ze voor zichzelf....;):D
    Ik doe het nu nog in andere situaties, ook nog met Siem.

Misschien moet jij ook meer nadruk leggen op wat je wilt dat hij WEL doet: ga er maar af, op de grond Tygo, goed zo! Anders blijf je de hele dag maar NEE tegen je kind zeggen en dat is vermoeiend, maar ook niet echt leuk....

Succes!

15. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    @Tisch, happy Jayde firstbirthday :D Heb ik het goed onthouden?? Was toch vandaag he

16. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Volgens mij heb je gelijk Bow!

PROFICIAT kleine meid!

17. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @tisch ook hier nog gefeliciteerd met kleine meis :)

@juud dat doe ik ook met Quinn die doet hier ook de deur dicht :D

@small wel "vervelend" dat smallman dan geen zin heeft terwijl je zo je best doet!!

@juud jah als ik bij werk en zwangerschap kijk zie ik dat het heel moeilijk is een baan te krijgen als je verteld dat je zwanger bent.... vandaar dat ik dan denk dan maar vast bellen en dan weten ze al waar ze aan toe zijn... maar straks is er iets niet goed met de echo heb ik een leuke baan door mijn neus geboort.. Dat bedrijf komt dit jaar naar hellendoorn verhuisd, wat dan helemaal ideaal is!!

18. Tischa82

Tischa82 Fanatiek lid

12 jun 2008
    3.281
    0
    0
    HIEPIEPIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP HOEREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Mijn kleine prinses is jarig! Wat een bijzonder geweldig emo gezegend gevoel :D. Toen ik voor haar zong lang zal ze leven werd ik behoorlijk emo hoor en dan vooral toen ze zo moest lachen en begon mee te klappen.Dieper en mooier dan de liefde voor je kind gaat en is het liefde niet :)

SO! We hebben nog een dutje van 3 uurtjes gedaan met z'n allen en zijn nu klaar voor de dag

DUS DANK DANK meiden!

@Juud: je klinkt toppie en het klinkt heel leuk. Geniet ze en have fun bij Kling.

@kling: 3 dagen is heaven. Als ik er een dag extra bij kan krijgen doe ik het ook hoor want dan hoeft ze toch niet extra naar de creche maar wordt weer een papadag.Tja ik heb superveel vrije tijd over ;). Maar ik geniet er heel erg veel van.

@Nai: nee hoor absoluut niet vertellen naar mijn mening want dan krijg je de baan bijna zekerweten niet. Natuurlijk zijn sommige werkgevers uitzonderingen maar de meesten niet. En als je het echt wil vertellen doe het pas WANNEER je aangenomen bent. Ze kunnen je dan alsnog ontslaan in de proeftijd mocht dat echt een reden voor ze zijn. Als men vraagt waarom heb je het niet eerder verteld kun je ook eerlijk zeggen van goh ik ben niet naief ik zie wat er om me heen gebeurd is met mensen die het wel vertelden en ik heb deze kans gegrepen. Nu krijg ik de mogelijkheid me toch nog een maand te bewijzen dat ik het aankan en ik zal dan ookalles op alles zetten. Daar komt nog bij dat het heel pril was etc etc (zie comment Juud)Zoiets... kijk maar sterkte met de beslissing.

19. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Tisch! Gefeliciteerd!! :D

zwanger/vertellen: ik denk daar blijkbaar heel anders over. Maar ik bekijk het dan ook van een andere kant, de kant van de werkgever.
    Als iemand mij het niet zou vertellen, en ik ben na een inwerkperiode eigenlijk alweer iemand kwijt voor een paar maanden - dan kost ons dat de kop. Dan kan ik je nog zo aardig vinden, maar dan kost je mij wel het bedrijf en alles waar wij zo hard voor werken.
    Ik zou eerlijkheid veel en veel meer waarderen. Dat is toch ook de basis waarop jij benaderd wilt worden door een werkgever. Dat gaat 2 kanten op...
    Ik zou dus zeggen: wel vertellen. Eerlijkheid duurt het langst.

20. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    In aanvullig op Tisch: Inderdaad Nai: waarom zou je ze wijzer maken dan ze zijn? Zoals ik beschreef, mag je het gewoon doen. Je mag zelfs nog later vertellen. Wat nu als je NU nog niet zwanger was, maar over een maand: hoeveel maakt dat nu eigenlijk uit? Als ze jou willen, dan willen ze jou. En met je zwangerschap dealen ze later wel.

Moet je er nu iets voor opzeggen? (sorry, ben ik even kwijt)

Deel Deze Pagina