@female: begrijp jou wel, maar een werkgever mag niet oordelen met die kennis, maar doet dat toch. Omdat je niet strafbaar bent als je het verzwijgt, vergroot je wel je kansen als je dat doet. Ik ben wel voor het vertellen in een vroeg stadium, maar zou het nog niet vooraf aan het gesprek doen. En zeg nu zelf, zou jij de eerlijke werknemer aannemen? En als dit en groter bedrijf is, gaan ze echt niet meteen over de kop, toch?
@uitleggen en alternatief aanbieden ipv nee zeggen.. doe we hier ook en we hier ook. werkt voorlopig goed, al heeft Eva ook dagen dat ze oost indische doof is. @nai ik denk dat je het beste kan doen waar je je goed bij voelt. persoonlijk zou ik het niet zeggen want dat geeft hun reden om niet naar je potential te kijken. als je aangenomen word kan je jezelf bewijzen . is het een functie binnen het bedrijf waar je nu werk?
@JAYDE gefeliciteerd lieve schatje!!!! @tisch gefeliciteerd met je dochtertje. bijzonder emo gevoel is dat he.. 1 jaar!!!
Nee ik zou in dit geval de eerlijke werknemer niet aannemen. Puur omdat het financieel niet verantwoord is. Maar na de zwangerschap zou ik haar dan wel een kans willen geven als de rest van het plaatje natuurlijk ook klopt. Maar iemand die niet eerlijk is geweest krijgt nooit meer een eerlijke kans. Die heb je dan verschoten. Nu ben ik sowieso een gevalletje 'je kan maar beter eerlijk zijn'. Zowel prive als zakelijk. Waar ik wel van kan stijgeren is dat er heel vaak maar heel makkelijk gedacht wordt over werkgevers. Alsof ze alles maar kunnen betalen... Nu zeg ik niet dat iedereen dit doet, maar heel vaak wordt er naar mijn mening te makkelijk over gedacht.
@female: tuurlijk begrijp ik dat de kostenpost voor de werkgever dan lastig wordt. Maar gelukkig ook niet voor alle bedrijven onmogelijk. Vanuit jouw situatie is jouw argument niet meer dan logisch. Maar ik vind dat wanneer je binnen de regels blijft, je vooral ook naar je eigen situatie moet kijken. En in het geval van Nai geef jij zelf al het antwoord: ik zou haar niet aannemen. Dat is voor Nai geen bevorderlijke situatie. Zij is nog niets verplicht te melden, zal dat zeker op korte termijn wel gaan doen en ik vind haar zwangerschap nog zo pril, dat ik het afwachten van die ene echo wel zo redelijk vind. Er komt over het algemeen een tweede gesprek en dan kan Nai beslissen of ze het dan zegt, of wanneer ze is aangenomen. Over het niet eerlijk zijn en dan je eerlijke kansen verspelen: daar ben ik het niet mee eens. Het zwanger zijn heeft niets te maken met Nai haar capaciteiten en ze hoeft dat dus helemaal niet te laten meewegen in een sollicitatiegesprek.
Ga nu weer lekker met mijn eigen 'werk' bezig zijn... Ben aan het nadenken over de benodigde uren en inkomsten voor de webwinkel om het rendabel en leuk te houden en de combi met mijn huidige werk daarbij. Ook ivm opvang Femke, die dan ws veranderd wordt... Daarna douchen, tutten en naar Kling! Tot later meiden!
@pix ik heb nu helemaal geen werk.. en extra inkomen zou alles wel een stuk makkelijker maken.. Het bedrijf waar ik bij solliciteer is een zorginstelling wat over heel twente zorginstellingen beheert.. Een oude klasgenoot van mij werkt daar ook en zij is tijdens zwangerschapverlof aangenomen.. het gaat om een baan van 20-24 uur en als junior en ze werken nu ook een aantal maanden zonder dat deze functie vervuld werd.. Het is dus geen klein bedrijf..
zo we zijn weer thuis natjes tuurlijk kan je je kleine mannetje eventjes appart nemen in een andere ruimte dan waar hij deugenieterij uithaald tisch gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je dochter wat een mijlpaal is het toch die allereerste verjaardag wel of niet vertellen: ik denk dat je moet doen waar je je het beste bij voelt ik heb toen ik een gesprek had bij werkgever eerlijk gezegd dat er een zwangerschapswens was en dat eraan gewerkt werd (ik kon op dat moment zwanger zijn ) toch ben ik toen aangenomen
@Kling: Naam? Wat voor naam? @Smallie: Hopelijk snel een herkansing! En snap best dat je je verrot voelt na een 'afwijzing' maar hij ziet het vast niet zo. Mss een idee om het eens ter sprake te brengen? @natjes: sex-gevoel weg? Helemaal weg of 'slechts' geen zin in het échte werk? Hier nergens last van @Pix: Concert in april gaat hier moeilijk worden @Nai: Oei, da's inderdaad een dilemma. Is vriendin werkneemster bij het bedrijf war je moet solliciteren of is zij 'de baas' of iemand van HR ofzo? (edit: lees het al...) En ik zou het wel vertellen, mss niet tijdens het eerste gesprek maar wel voor het tekenen van een evt. contract. @Tisch: Gefeliciteerd met de kleine grote meid!!!
Lief Jayde, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! LieffieTischie, gefeli met je super dochter! *hatsjoe* @ Pix, ben daar ook niet zo van. Hoop wel dat je iemand vindt die met je mee gaat! @ Juud, klinkt als heerlijk daar! Leuke lieve mensen en leuke omgeving dus! Morgen nog hele dag daar of op tijd weer terug? @ Nai, ik zou het ook in 2e evt gesprek vertellen omdat je nog echo krijgt op korte termijn. Eerste gesprek zou ik niet zeggen, dat voelt voor mijn gevoel als beetje de ruiten van de tevoren inslaan maar bij 2e hebben ze al interesse en dan zou ik wel zeggen. Dan keuze aan hun, of eerste beeld genoeg aanspreekt of toch zwanger zijn meer laten tellen. @ Fem, ik ga zo foto's Nikita bekijken. Wordt wel nieuwsgierig hoor als ik alle reacties zo lees! @ Small, dikke knuff voor jou dat bespring-je-man-plan niet is gelukt. Tuurlijk kan smallman moe zijn maar dan liever niet op moment dat jij moed bij elkaar heb gepakt. Probeer nu niet te voelen als totale afwijzing maar was afwijzing op dat moment. Je bent een knappe vrouw en dat weet smallman ook al te goed, die laat hij echt niet zo vaak gaan hoor! You go girl! @ Natjes, zijn ze ook nog lekker warm de sloffen of alleen maar hard? Vermoeiend kunnen ze soms zijn he die kleine kids van ons. @ Rem, wat een leuke nieuwe ava! Vrolijk maar nog steeds herkenbaar doordat het zelfde symbool is. Fijn dat Boaz niet RS-virus lijkt te hebben maar dus nog wel even afwachten *hatsjoe en haalt neus meteen maar op* *staat op om toch maar zakdoekje te pakken* @ Cin, oh ik ben zo benieuwd welke naam het uiteindelijk wordt maar dat zijn jullie vast ook haha! @ Sjors, Freek, Marcel $ nee niet denken aan boer in boxer ), Bor, Hidde, Piet, Peter, Dean, Twain, Toine, Wim, Boudewijn, david, Loet, Tim, Daan, Dave, Gerriy, Noah, Beau, Laurens, Lars, jan, karel, Tymon, Jesper, Mart, Mats, Stam, Floris, Maarten, Mark, henk, Bas, Bastiaan, jelte, vertel eens even aan je moeder hoe je heet Nu echt naar WIDM kijken! 8) Oh ik zeg Horace
Terug van Kling! Enne, voor wie nog eens gaat: laat haar je niet langs de kledingzaak om de hoek sturen tijdens uitverkoop... Volgens mij heeft ze daar afspraken over commissies e.d. Ben iig weer euries lichter )(thanks Kling:x), maar, vooruit: rokje, 2 jurkjes en jurkje voor Fem rijker! Was erg gezellig en Florine is in het echt nog veel leuker dan op de foto´s. Mocht haar vasthouden en dat was wel weer errug fijn. Wat een lief klein meisje; een heuse poepfabriek. Maar dat gaf me wel de kans om meteen 2 setjes kleding van haar te zien (daar deed ze het om natuurlijk) en haar kamertje. Kling woont zoals ik had vewacht en Florinekamer is zoals op foto´s maar dan leuker . Kortom, het tripje meer dan waard. Al was het maar om de petit fourtjes (echt Hema!). Haha!
Telefoontje met Juudman en Juudkids was emo, maar daarom helemaal goed. En deze dagen zijn ook helemaal goed. Ik kom echt weer in contact met Juud en begin thuis echt te missen. Vond het ergens ook heel raar dat ik naar Kling ging zonder de kindjes. Ik ben natuurlijk trots en wil ze ook aan jullie laten zien, maar tegelijk kwam ik ook voor mezelf en eenmaal daar miste ik ze niet om me heen. Juudman daarna aan de telefoon met die twee in pyjama's horen geinen met elkaar... Slik... Wat ben ik rijk!
Tisch van harte met Jayde! De rest even geen puf om te reageren, zooo moe dat ik vandaag samen met finn van de trap gevallen ben. Realiseer me dan nu echt dat ik even beter voor mezelf zorgen moet en heb me dan ook maar weer ziek gemeld op werk. Wel morgen even examen doen dat kan ik niet weer annuleren. Heb al genoeg op mijn donder gekregen van alle kanten om beter voor mezelf te zorgen....
@Leo: morgen nog eerst vroege ochtendwandeling, dan opfrissen en rustig ontbijt (is heeeeeeel lekker en uitgebreid...) en vertrek rond 12.00 uur. Effe nog shoppen in dorpje hier (heb al leuke dingetjes gezien) en dan rustig naar huis. Uitgebreide lunch halverwege (weet al waar... hmmmmmmmmmm) en dan rustig door. Via station (Juudmam oppikken) naar huis. Klinkt nog tamelijk relaxed, niet?
Jayde, gefeliciteerd meisje, hoe vond je het inpakpapier? En lekker met je neus in de slagroom gedoken? Juud: fijn om te lezen dat je je rijkdom weer voelt! Verder niet echt bijgelezen ofzo, druk geweest met kraamvisite, toen lekker naar buiten, heb ruim 2,5 uur gewandeld en geshopt, heerlijk. Ook Myrthe geshowd op raadswerk van milkman, hij was toegangspas vergeten, dus die meteen even langsgebracht, erg leuk. Myrthe was helemaal knock out, maar maakt het nu goed door lekker te jengelen, haha. Ik ga die jengeltante weer even knuffelen, dikke knuf allemaal!
nogmaals een dikke knuf voor je Lautje niet leuk dat je gevallen ben. jullie allebei oke? alleen geschrokken? neem de rust die je nodig hebt.. en succes morgen!!
Oké, heb een nieuw favo-merk (zojuist hiervan 2 jurkjes gekocht). Ook erg leuk voor de kids! https://kinglouie.nl/