En de Augustusbus rijdt verder deel 5 (pff.. deel 5 alweer! :D )

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Remmar, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @me: zit aan een veels te vettige, maar oh zo lekkere dubbele chocomuffun met stukjes choco en laag choco eroverheen en gesmolten choco erbinnenin en een kopje Senseo Rio, maar dat mocht ook wel, na therapie vanmorgen....

...was heavy, goed, eng en helder tegelijk. Wil nu niet teveel op inhoud ingaan, maar was veel aan het huilen, telkens wanneer één aspect ter sprake kwam.... Weet nu iig dat ik niet teveel druk op mezelf moet leggen, niet teveel zelf moet willen uitvogelen en niet te snel moet willen. Niet in therapie, maar ook niet in real life, want er zit een heel diepe blokkade (huil) die - hoe gemotiveerd en welwillend ook - steeds mijn goede voornemens drukt........ Zoooooooooo moeilijk dit, maar ook zo duidelijk waarom ik steiger als mensen zeggen: nou, maar dan doe je toch gewoon eerst... of dan zeg je dat toch gewoon... Vooral dat woordje gewoon.
    Diep van binnen - heel diep van binnen - zit een nu nog ongrijpbare blokkade die we eerst moeten zien te grijpen en dan pas kunnen afbrokkelen, wil ik echt stappen kunnen zetten.

PS: weet zelf wel wat meer over de inhoud, maar wil daar nu effe niets over kwijt......

Knuff en huiltje... Ga zo schilderen. Hobbelpaard. Moet effe met gedachten weg van therapie en vriendinnetje in ZH. Hobbelpaard is overigens voor haar, dus heb zo het gevoel dat ik iets voor haar kan doen. Raar hè?

Knuffies

2. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Leo gefeliciteerd!!!!

Echo was goed! Kon alles mooi zien, alles ligt prima op schema!
    Vond het dit keer veel relaxter dan vorige keer. Gyn was aardige man terwijl vk gewaarschuwd had dat, deze meneer niet zo goed in zijn communicatie was. Nou hij benoemde alles heel goed en nam alle tijd dus voor mij was de waarschuwing overbodig. Ben helemaal blij en opgelucht nu we weten dat alles goed is. En over 20 wk zien we wel wat het is qua geslacht :)

Smak voor allemaaaaallllll

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Knuff voor goede-echo-Bowbaby!!!! FIJN!

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @zuurtje: gelukkig dat alles goed was!
    volg week hartje!

@pix: wek, eva ziek aan t worden? huil?

@nai: succes met solli! heb je nu al bedacht of je gaat zeggen van zwanger?

@naimama: gaat goed ja? wat is volgende stap? knuf!

@fem: ieks, ik op werklaptop, wil link ook even checken wegens TOPPIE! hihhiihih 'wat doe je nou mama' :D

@smallie: knuffel op je lijfje. ik hoop zo dat er een oorzaak, maar eigenlijk vooral oplossing, gevonden wordt!
    andere maat hanteren: nou das lekker, en jij in de stress dat t veuls te laag was!
    ga je nog wat lekkers bakken een dezer dagen? vind je blog zo gezellig :)

@leo: nog een smakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!

@bow: hiha, nogmaals giga van echo! :D
    enne, de gyn was wel lief en spraakzaam dus?
    HA!
    sie, met jou kon ie blijkbaar overweg. blijkbaar een goede klik! :D

@cin: al uitslag? van bloed, niet op gezicht? :p

@lau: hoest nau met de finn en zijn koorts?

@natjes: zijn jullie al uit naam trouwens?

@cin: zie natjes :D

@ppv: hoest ermee? spannend he.
    heb je zh nog gestalkt voor aantallen of denk je 'laat maar even'' ?

@juud: wboei, dat klinkt heavy. wel goed trouwens dat je jezelf zodanig kon (laten) uiten dat er huiltjes waren.
    mens 'raakt' je goed dus?
    het lijkt me (net als voor pix) wel ontzettend moeilijk, als je zo diep in jezelf (terug) moet gaan (in de tijd) nu.
    sommige dingen zitten niet voor niets zo diep weggestopt, en toch moet je ze nu opzoeken om ze dan hopelijk voorgoed weg te gooien...

leuk van party trouwens! :)

@smallie: jeetje, wat wordt ze al groot he. de lagere school! :$

@groot worden: denk dat daar mijn huiltje ook mee te maken had, qua flesje.
    eerst de verbazing: ze doet het! en dan de megamegatrots. denk dat ik nu snap wat moeders voelen en bedoelen als ze het over zon trots gevoel op kindje hebben :)
    en toen opeens IEKS dat gaat veuls te hard! :D

@remmie: seg, hoest met jouw lijf en jouw hum? en werk?
    dat kan toch iet nu.. dat snappen zij ook wel denk ik he?
    en JIJ? *kijkt streng*

boaz een snurkerd? hehehhe! :D

@niels en florine op de foto: nee! :(
    heulemaal geen fotos gemaakt, stom! :x
    mokje!

bedacht me ook halverwege kraamvisitestroom, dat t leuk was geweest iedere visite met florine op de foto te zetten :(
    net als elke dag een florinefoto maken :(
    (dat laatste snap ik nog steeds niet dat we dat niet structureel gedaan hebben, dom)

maar ja, je kan niet alles bedenken he, op tijd althans :p

@ehhhhhhhhhhhhhhhh ja nu weet ik t al niet meer!
    zo stom ook, uithoofdrea willen doen en zodoende altijd mensen vergeten :x

@milk: ja hoest nu alleen thuis? lekker tuttelen?
    jij ook van maillotjes en jurkjes? :D
    had ik ergens niet helemaal verwacht, leuk man!(ik zie wel een stoer myrthje voor me op 1 of andere manier, in stoere kleertjes)

@alice: waar is jij? en hoe?

@pip: SEG en waar ben JIJ eigenlijk gebleven? :$ kom es MPen?

@tisch: poesss poesss poesss poesss poessss... kom es!?

@hier: florine lekker veel aan de TIT en vannacht ook weer.
    zuipschuitje. denk dat ze de productie ook wat moet opschroeven, lijkt net of milkshake wat minder is.
    verder groeit, bloeit, lacht, brabbelt, pakt vast en speelt ze dat het een lieve lust is.

we zijn zo verliefd! klingman en ik ook. geweldig!

:)

so, nu even huisvrouwen en dan even pampers inslaan en dat soort gedoe. zwaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Zo, hobbelpaard voor zover mogelijk af (alleen bruine verf, kleur komt morgen)

Over vriendin: ze is net terug thuis. Als bloeddruk verder stijgt wordt ze opgenomen en ingeleid. Bah, griezelig!

@therapie: nou, knap dat ik kon huilen valt wel mee, want ik huil nogal eens bij de psych, maar met name viel me nu op dat het steeds bij hetzelfde onderwerp automatisch opwelde. Is dus thema/schema waaraan we de eerste aandacht gaan besteden.

En ja Kling: is wel zwaar, maar ik ben door het hele zware van depressief zijn heen, dus zie wel de positieve kant van dit proces in.

Overigens merk ik nu dus wel dat ik het heel fijn vind dat ik mezelf meer en meer terug vind in het dagelijks leven, zoals kledingvoorkeur, (gekke) dingen doen en andere meer 'normale' zaken. Het is echter voor mij ook weer k*t te merken dat het terug vinden van Juud de blokkade/de remming die ik heb om helemaal mezelf te zijn niet oplost. Er zijn dus gewoon aspecten van mezelf die ik niet bloot durf te geven, omdat ik enorm bang ben. En juist die aspecten zijn de meest cruciale (ben wat wazig, maar hoop toch dat je hem snapt) Psych gaf nu ook aan te accepteren dat ik aan sommige dingen nog niet toe ben, zolang we die blokkade niet weg krijgen. En dat vind ik lastig: accepteren dat ik nog niet aan alles toe ben... Ook omdat het mijn angst weer voedt, draai draai draai....

Pfffff, een hele vervelende kring om in rond te draaien, maar ik heb echt een goed gevoel bij therapie en psych.

Sorry voor lang ego-verhaal, maar wilde toch effe mijn verhaal kwijt.

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    MOK!

Krijg zojuist een e-mail dat wanneer Femke 2 jaar wordt, zij wordt overgeplaatst naar de 2-4 groep op een andere locatie.... Ik had aangevraagd of ze bij Siem in de groep mocht komen, maar dat kan dus niet. MOK MOK MOK!

Moet nu even nadenken over hoe en wat ik hier verder mee wil. Op zich is locatie uiteindelijk niet het probleem, want is in zelfde gebouw als basisschool Siem, maar de KDV-groep is daar gewoon minder fijn (verhalen van andere mama's). En als ze dan toch naar die locatie moet, dan heb ik dat liever pas vanaf de dag dat Siem daar ook naartoe gaat. En die wil ik niet voor een paar maandjes al eerder weghalen op de groep waar hij het nu zooooooo naar zijn zin heeft.....

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Nadenken dus..... Misschien eerder beginnen met andere weekindeling, die ik toch al wilde als Siem naar basisschool zou gaan... Misschien dat het dan wel kan? Gesprekje aanvragen denk ik maar....

MOK!

7. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    knuf voor juud: hopelijk kunnen jullie de blokkade vangen en dan afbrokkelen

naam van nichtje: Marte

hier in de voormiddag op school geweest
    zal nu zo een 11 tal keren zijn
    het is een cursus gezinsleren om de ouders voor te bereiden dat de kids naar het 1e leerjaar gaan (leren lezen, schrijven, rekenen enzo) en tips meegeven hoe we de kinderen het beste kunnen begeleiden naar huiswerk toe en andere dingen om te kunnen helpen
    het is dan eerst 1,5u gesprekken voeren en daarna gaan we ook in groepjes werken in de klas met de kinderen zelf

8. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @ Juudje, best heftig, maar ik zie er zeker voortgang in, positief. En dan het oude Rome is niet in 1 dag gebaouwd, gaat met kleine stapje, elke is er 1, ik ben gewoon super trots op je.
    Knuf voor vriendin, hopelijk blijft het goed gaan...

Tuurlijk was ik wel emo vandaag :)
    Weg brengen ging goed, we gingen met zijn alle Marije wegbrengen, was fijn dat Smallman er ook bij was.
    Ze begon al bijna meteen met spelen, zodra de juf had gezegd dat ze spullen uit de kast mocht pakken zat ze der al in.
    We hadden der dus met eengoed gevoel achter gelaten.
    Om 11.45 mocht ik der weer ophalen (Smallman was werken).
    Samen met Lonneke bij het hek gaan staan (zoals de juf het voorstelde), De juf kan van binnen uit zien wie zijn ouders er buiten staan, ziet ze een ouder, dan stuurt ze dat kindje naar buiten.
    Als vierde kwam Marije naar buiten, ze straaaaaaalde.
    Moeder naast me zei: zo die heeft het naar der zin gehad, ik:(met mega brok in mijn keel, hart vol trots en traan in oog) maar het is ook der 1e dag.
    Die lieve moeder vroeg snel wat aan Marije en ik kon mijn traantjes in slikken.
    Daarna heb ik vol trots mijn dochter geknuffeld.
    Toen de meeste kindjes buiten waren weer even naar binnen gegaan, zoals afgesproken met de juf.
    Juf gesproken over hoe het ging: stralend, heerlijk gespeeld en "gewerkt" lekekr mee gedaan. Perfekt.
    ja dat doet een moederhart goed.
    Marije kan niet wachten tot volgende week :) als ze weer mag wennen.

9. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Ik ben echt zo verwend.. ik heb een super mooi cadeau gekregen van NRG gewoon omdat ze mij wou opvrolijken..
    ze heeft een prachtig ringsling voor mij gekocht.
    Bekijk bijlage 124832
    Sakura bloom Pixie cotton candy
    het heeft glitters doorheen :D

10. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    oja, mijn meds... voordat ik begin ga voelen kan wel dagen tot weken duren...

11. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    geweldig, wat een mooie, je met eens fijn verwend.
    nu lekker dragen
    lief van NRG :D

12. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @ Klingeltje, ik ga waarschijnlijk in het weekend weer kokkerellen :D

13. natjes

natjes Niet meer actief

@kling: naam al bekend ja! Al vanaf posi test ongeveer...!
    @pix: wat lief! Hoe is het met NRG zelf eigenlijk? Heb je nog veel contact met haar?
    @small: jeetje wat wordt marije alweer groot he...!

14. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    @natjes ik heb nog contact met haar maar niet op een zeer persoonlijk gebied. ik weet dat ze het wel erg fijn vind om Thuisblijfmama te zijn en geniet ontzettend veel van Milan.

15. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Zo hehe effe bijlees en reageer tijd,

@lau, hoest nu? Met jou en met Finn en hoe wast gister?

@fem, ahhh lief zo eerste telefoongesprek! Geweldig!!!

@zuurtje zijn waterpokken nu niet gevaarlijk voor jou?

@nai, las op twitter dat solli niet was wat je ervan verwacht had??? Shitzooi! Hopelijk snel leuke baan voor je.

@rem, ben je al wat wijzer met nikkipoep?

@foto Florine/Nielzer, neee stom he, heb ik ook geheel niet aan gedacht!!!!

@leomeisje mama zeggen, ahhhhhh wat lief heeej!!!

@boaz!! soowwwww lekker gegroeid hoor :D Flinke vent :D

@nai, naimamam nog niet kunnen lopen maar wel naar huis?? Vink ook vreemd, wordt ze thuis wel verzorgd dan?

@quinn goeso jongen! lekker slapen in eigen bedje en wat lieve fotoooooo!!

@kdv, oww nee moest er niet aan denken om Niels niet naar kdv te brengen, hij vind het er veeels te leuk, en vaak ziek valt best mee, wel veel verkouden enzo maar verder gelukkig niet.

@leomeisje, *klapklap* goeso op potje geplast :D

@zuurtje, oefff da's schrikken, gelukkig op echo kunnen zien dat alles goed is.

@pix, wil jou effe dikke knuff geven, en wat ontzettend lief van NRG!!!

@small, hoop dat je snel goeie oplossing vind met je meds. Als je je daardoor beter kunt voelen, super toch! En wat goed dat Blijmeis meedenkt :D

@milk, hoe is het nu? Hoe ervaar je het moederschap nu? En wat is Myrthe voor'n meisje?

@wakker liggen, hier ook slechte slaper pfffff bah niks aan. En dan heb ik ook nog zo'n snurker naast me liggen, probeer dan nog maar eens in slaap te komen....

@juud, hmmm vind je reactie op arboarts beetje klinken alsof je er niet blij mee bent, klopt dat? En arbo arts is in dienst van je werkgever dus als hij denkt te vroeg heeft zij daar verder niks van te vinden toch? En spannend van vriendin hoop dat het allemaal goed gaat! En knuff voor zware therapieochtend! Eerst allemaal effe plekje geven.

@cin, hmmm kloterig van hoge bloeddruk, jij moet echt rustiger aan gaan doen, kan je niet al wat minder gaan werken?
    Kortere dagen? meer rust en zo?

@florine, toch paar slokjes uit fles?? Goeso maar snap het dubbele gevoel Kling. En zo komen er nog veeeeel meer ;)

@pix, gaat best goed dus met doorslapende Eva, goeso!! *klapklap*

@luchthangen, denk het want Niels vanochtend om 4 uur!!! al wakker, eerst speentje nee was niet voldoende, flesje drinken, na uur weer huilen, flesje leeg, water ingedaan, speen in, en het was weer stil, half 6 weer huilen, speen ingedaan en gezegd nu wil ik je niet weerhoren tot het tijd is om uit bed te gaan! *strenge toon* En om 7 uur wakker :D

@small, oww Marije wennen op school, snifff wat een grote meid dan ineens al he, en wat leuk dat ze het zo leuk gehad heeft! Knuff voor jou!

16. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    @Nielzer, gaat super, lekker ventje en af toe zou je 'm achter behang plakken :D. Hij weet steeds beter wat ie wil alleen kan ie dat mama nog niet zo goed aan het verstand brengen en dan is het een hoop gegil en gekrijs! Hetzelfde met als ie zijn zin niet krijgt. Pfieewww dat is wel pittig af en toe hoor maar het is en blijft een lekker ding :D

Gister voor het eerste een paar passen los gezet! Helemaal trots en ik schrok ervan hihi. Dus ik denk niet dat het heel lang meer duurt voor dat ie gaat lopen, eindelijk! Is nogal een flinke vent om te tillen nl.

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    bow de waterpokken zijn nu niet gevaarlijk omdat ik de waterpokken zelf al heb gehad als kind
    ik heb er dus antistoffen tegen

18. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Dank jullie voor felicitaties! Lief!

Small, wat heb je eerste wenochtend op school ontzettend lief omschreven! Super dat het goed is gegaan!

19. Tischa82

Tischa82 Fanatiek lid

12 jun 2008
    3.281
    0
    0
    nou jaaaaaaaaaaaa type ik van alles druk ik op dat knopje naast escape (stomme pink) is alles weg. :x

Anywayzzz knufjes voor iedereen :D

Ja sorry hoofd is vol. Ben wel superblij dat zuurtjebaby er nog zit. En blijven plakken jaaaaaaaaaaa!

Hieperdepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep :D

Hoera!

Ik ga niet meer zo lang niet reageren. Vanaf nu per pagina. SO!

20. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Op de valreep...

Lieve leo van harte gefeliciteerd!!!!

Small, leuk eerste schooldag goed gegaan, bow, prachtig nieuws over echo!, zuurtje, fijn dat alles goed was, eehh ehhh
    sorry enorm moe.
    Gezeur in het ziekenhuis over lch en/of non-langerhans en vocht achter linkertrommelvlies waardoor slechter horen.
    Koorts is bijna weg, maar hij blijft hangen op 37,9.
    Zelf weer 2 dagen gewerkt en dus gesloopt...... bad en bed nu!

Deel Deze Pagina