Rem, fijn om weer wat van je te lezen! Fijn dat het weer wat beterder met je gaat, en goed op jezelf letten he maar we weten wel dat je dat doet. Zeker nadat je deze week vriendinnetje over hebt laten komen, nog keertje applaus daarvoor Oh Nikki'kamer bijna klaar voor komst van Nikki! Spannend! heb je nu eigenlijk peuterbedje gedaan of ledikantje? Ben benieuwd morgen bij cb, leomeisje mag vrijdag weer. Altijd leuk om weer te horen hoe lang ze zijn en welk gewicht erbij hoort. Ennuuuuhhhhh voor jou geldt MP elke dag ook hoor, is het niet hier dan is het via sms. Slaap lekker! Kus!
Ik val zomaar weer binnen Had ik laatst eindelijk weer eens gereageer hier, waren daarna alle berichten weer weg. Toen dacht ik even 'bekijk het maar'. @ Remmar: Ik las net dat je beeb 2 weken voor is qua groei. Je het het vast al eens geschreven, maar wat gaan ze doen? Sowieso neem ik aan een ziekenhuisbevalling, maar word je beeb ook eerder gehaald?
@poetsen nou het verschil.. schoonmaken is bijv vegen, dweilen, stofzuigen enz. poetsen is de roosters, de zijkant van de kast tussen de fornuis en kast, de vloer onder de fornuis... de deurposten, plinten, witgoed, koffie apparaat,broodrooster, waterkoker enz.. ja die gaan weleens maanden zonder een doekje overheen. cin hier kan je ook niet van de vloer eten.. (en soms niet eens van de tafel) @muziek ik luister naar zoals kling al zei.. kings of leon, modest mouse, pixies, the breeders, tv on the radio, dave matthews band, jamiroquai (geen kaatje voor kunnen kopen voor 29e en daardoor een week lang om gehuilt..ja erg weet ik),collective soul, incubus, built to spill,.. en nog meer mijn nieuwe favoriete band is mumford & sons YouTube - Mumford and Sons - Little Lion Man @geboorteplan.. had ik wel. voor geval ik toch naar ZKH moest.. ik ben bevallen op 38.6 weken. slijmprop verloren in 2 delen.
@ leo: Kus terug! Lieverd! Je bent een schatje! Nikki heeft ledikantje. Ze spookt altijd nog t hele bed door (hoewel het de laatste tijd aardig goed gaat). Ja, ben ook zoooo benieuwd naar lengte en gewicht. De rest zit wel goed Jij mag toch zomaar binnenvallen!? Niemand die dat erg vindt hoor, alleen maar gezellig! Ja, beeb loopt 16 dagen voor (tenminste, gemeten met echo van 31,1 wkn). Ze gaan in principe weinig doen. Krijg nu homeopatische korreltjes om 't één en ander te stimuleren.... Wil graag thuisbevallen, dus hoop zooo dat t voor de 39 weken komt. Maar stel dat t er met 39 weken nog niet is, word ik doorgestuurd naar gyn (wel in overleg met mij). Nikki was 8 pond bij geboorte, dus tis niet gek dat dit kindje ook groot is... maarja, waar ligt de grens he!? Vind t zoo moeilijk... Gevoel maar achterna he.. (kreeg trouwens van de week bij de VK te horen tijdens controle dat buik voelde als 39 weken... kun je het mee doen )
@ Remmar: De verhoudingen van beeb waren dus wel goed met de echo van 31,1? Als je met 39 weken niet bent bevallen, zou ik toch laten doorsturen naar de gyn als de beeb nog steeds voorloopt Hoe graag je ook thuis wil bevallen, tijdens alles naar het ziekenhuis gaan is ook geen pretje. Ik hoop voor je dat beeb voor de 39 weken komt! Weet je trouwens wat het wordt?
@ Klingel: Ik kom binnenkort weer bij jou in de buurt, want de jongste gaat weer naar haar oude logeerboerderij. Nu we een andere auto hebben kan ik ook weer alleen rijden, dus kan ik ook makkelijker iets afspreken Alleen lastig dat je bijna moet bevallen
Heeft iemand het nieuws gezien, gehoort of gelezen van die schoolbrand in Groningen? Vreselijk hoe overstuur de kinderen waren (en zijn waarschijnlijk)! Zaterdagochtend zag ik op het speelveld ouders en kinderen van die school, die vlakbij ons huis stond. Hopen dat ze binnen twee weken vervangende ruimtes kunnen vinden voor 950 kinderen, maar of dat gaat lukken moet ik nog zien......
Oke hierna stop ik echt....... De uitspraak van onze rechtzaak zou deze week zijn, maar omdat de rechtbank het druk had krijgen we pas 10 november de uitspraak (als alles goed gaat). Ook kwam deze week het telefoontje dat onze jongste vanaf dinsdag aan de hartverlagende medicijnen gaat. Ze moet dinsdag nog naar de kinderarts voor andere controles en dan krijgen we het recept mee. We zullen dus nooit de oorzaak te weten komen van haar hoge hartslag, maar het geeft wel een stukje rust nu ze medicijnen gaat krijgen en waarschijnlijk wordt ze er zelf ook een stuk rustiger van (inwendig). Over zes weken krijgt ze dan opnieuw een hartfilm om te kijken of de medicijnen doen wat ze moeten doen.
Goedemorgen! Allereerst: ik realiseer me dat ik wellicht een beetje streng was naar Female, maar het is echt en alleen puur uit zorgen. Enne, ik zeg niet dát je longontsteking hebt hè, en ik hoop van harte van niet, maar een onschuldig kuchje mag gewoon niet zo lang duren en ik wil dat je erger voor bent. Dus excuses voor mijn directe toon, maar ik bedoel het echt alleen maar goed. Verder, ik krabbel weer wat op, dus da's fijn. Muziektherapie werkt hier altijd! Maar verder merk ik gewoon dat ik uit het diepste dal klim. Maar omdat ik vermoed dat het een cyclus-ding is, ben ik ook bang voor de stemming over 4 weken... Hier goed weer, koud, maar zonnetje schijnt. Ga kast straks verder maken. Gieg: leuk dat je er was! Succes met alles thuis. Kling: succes maar weer! Limm: succes meis! Iedereen: dikke knuf knuf knuf! Small: heb echt heel raar over je gedroomd...
-Ik beviel de eerste keer met 39w5d en de tweede keer exact op uitgerekende datum -ik heb beide keren niets gemerkt van verlies slijmprop. Die verloor ik tijdens persen pas... Geen idee dus hoe die eruit ziet -placenta: nee bedankt! Ik had meer oog voor de baby, met dat placentading voelde ik geen band/connectie en zelfs geen nieuwgierigheid. Ook geen spijt achteraf! -Ik had wel wat dingen op papier, maar dan vooral of ik wel of niet prijs stelde op studentes en hoeveel, dat ik geen pijnstilling wilde, alleen als KS nodig was, dat ik de baby meteen op mijn buik wilde, behalve als die direct medische zorg nodig had en dat ik wilde dat Lars de navelstreng doorknipte. Verder ook geen flesjes en bijvoeding zonder overleg met ons. Verder had ik zoiets van: we zien wel hoe het verder loopt... Plan ook goed voor thuis hoor. Maar wel belangrijk dat je het van tevoren doorneemt met VK / gyn, want het kan zomaar zijn dat je daar op het moment-supreme geen tijd meer voor hebt of dat je het zelf vergeet. Laat dus iig weten DAT je zo'n plan bij je hebt. Ik had eerste keer weeënstorm, waardoor ik van voren niet meer wist waar ik van achter leefde. Ze konden mij dus van alles wijsmaken, maar Juudman hield zich aan het plan. Super! Tweede keer was een sprookje! Die zou ik iedereen willen geven! Heb dus thuis alles, tussen de weeën door, nog een keer door kunnen nemen met VK. En we hebben samen gelachen om mijn idiote uitspraken... Voor wie het wil, wil ik best nog eens mijn ervaringen uit de doeken doen. Ik kan erover blijven praten, maar val jullie er maar niet ongevraagd mee lastig.... Enne, oh ja, je kunt vanuit het NIX in labour gaan, getuige mijn bevalling van Siem! Zwangere meiden: veel plezier met 'plannen'. En dan nu: aan de schuur en schilder!
de ikea speelgoed laadjes van Eva zijn LEEG!!! jawel.. verstrooid over het hele kamer... nu al!!! @giegel ik zie in je onderschrift dat je bent overgestapt van spiraal naar pil.. wat zijn de redenen daarvoor? @klingel nog geen MP. @Eva ag wat is het een lieffie.. zeg ik 'Eva ga je ook opruimen?' begint ze gelijk alles weer terug te doen hihi
Ik heb klingel wel even gelezen (klinkt vaag he!). Nog niks aan het doen, behalve genieten Jullie zijn allemaal lief! Zo bezorg om mij.... Juud: jouw strenge toon was wel goed hoor Soms heb ik dat een beetje nodig. Vooral het "ik vind je onverstandig" kwam binnen. Ik denk dan namelijk meteen: ik? Onverstandig? Nee...zo ben ik niet, zo wil ik niet zijn. Dus lieve dames, ik heb de huisarts gebeld. En die is met vakantie. Tot en met 22 oktober. Alleen voor DRINGENDE gevallen kan ik bij een vervanger terecht. En nu? Is het dringend? Ben ik "spoed"? Speciaal voor klingel: bevallen met 31 weken precies. Hoe snel ging het? Van de eerste snede tot baby-uit-buik ongeveer een kleine kwartiertje. Placenta niet gezien (beeb ook niet) navelstreng door chirurg doorgeknipt. Geen bevalplan. Trouwens, ik meende ergens gelezen te hebben dat het goed is om ongeveer een minuutje te wachten voordat je de navelstreng doorknipt, vanwege stamcellen die dan nog in de baby komen. Maar: lees dat eerst ff na voor de zekerheid...
Fem hoest met rug? kling was 2 uur terug nog niet aan het werpen Pix, hihi wat lief van Eva! Juud, schuur en schilderse! Gieg, nooit fijn als ze aan de hartmedicijnen moet natuurlijk, maar het is te hopen dat het helpt en dat ze zichzelf er ook fijner door voelt! Nu snel weer verder met werk
pix: het spiraaltje van gieg is afgestoten door haar lichaam. Vandaar dat ze alternatieve middelen (de pil) moest zoeken. Trouwens, ik heb overdreven. Ik hoest geen 2 maanden...het is eerder een week of 6/7.
Jeps, met metingen was hoofd 't grootste (geloof toen 34wkn.) beentjes ertussenin en buikje t kleinste. Weet 'maten' verder niet meer precies. Maar was op zelfde lijn als uitkomst van 20 weken echo, dus kindje volgt eigen lijntje wel.... Als t noodzakelijk wordt om welke reden dan ook (dus ivm veiligheid voor kindje of voor mij) wil ik zowiezo naar zkh. Ga dan niet meer risico lopen om thuis te willen bevallen. Ga nu uit van 50/50 kans.. We zullen zien! We weten trouwens niet wat t is... @ giegdochter: wat vervelend eigenlijk dat jullie nu dus niet weten waar hartkloppingen vandaan komen. Maar als meds helpen, das natuurlijk t belangrijkste.... Maar kan me wel voorstellen dat t blijft knagen ofzo...