Hello lady's met een half oog gelezen. man, ben moei @ Klingel -wie beviel eigenlijk met welke termijn? 38w3 -die slijmprop, is die heul ranzig? Nee hoor... gewoon een ongelovelijke hoeveelheid stevige afscheiding. Ik geloof dat ik een van de weinige hem heb gezien -wie heeft haar placenta willen aanschouwen? Het boeide mij niet echt. Was te druk bezig met Abby. JW heeft hem wel aanschouwt en dat terwijl hij alleen hoeft te horen dat ik naar een ziekenhuisprogramma kijkt en hij trekt al een sprintje naar de wc -wie had een heus ' geboorteplan ' op papier van wat je wel/niet wilt? Ja, ik had iets opgeschreven en daar is naar geluisterd. Ik wilde abby op mijn schoot en dat JW haar 'opving'. Ondanks de hectiek van knip etc werd hier naar geluisterd... Helaas was mijn vk die nacht een inval... Ik ken haar ook persoonlijk dus al nr 2 komt dan wil ik haar weer... Nu ga ik even aan de koffie, want dat heb ik nodig...
@ fem: goed dat je HA hebt gebeld! Verstandig van je.. Misschien is het niets, maar beter ff keertje laten kijken dan ermee doorlopen.... @ fem/kling: hoorde laatst idd ook zoiets (over navelstreng). Niet doorknippen voordat ie is uitgeklopt. Zoiets.. Kweet dat wij m bij Nikki toen wel hebben voelen kloppen, mooi om te voelen... @ CB: Nikki weer goed gekeurd. We hebben lieve verpleegkundige die alles wel oke vind.. haha.. (of ik kom zo koppig over ) 84 cm en 11 kilo precies @ VK: vrijdag weer...
Lijkt me lang zat, maar nog geen spoedgeval voor HA. Wacht gewoon tot ie terug is, maar regel zsm dan een afspraak. Doen hè!?
Zo, nu effe aan de koffie en een plak cake. Heb nog meer plakken, liggen voor jullie klaar! Vanmiddag mag Femke ook weer door de keuring. Ben benieuwd!
Help! Nagels rechterhand zijn helemaal kapot van het schuren met dat heeeeeel grove schuurpapier... Hou niks over.....
Oké Zuurtje, geen taarten meer voor Zoetje en ook geen Belgische frieten: Hollandse pot goed voor vruchtbaarheid - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
Hmmmm Yadi, Ook lekker, gevuld speculaas.... Ik ben principieel tegen het in huis halen van speculaas, taai taai, pepernoten en ander Sinterklaasspul vóór de intocht... Tot 13 november hier dus niets. Maar eh, als anderen het me aanbieden..... Gister dus al speculaas gehad...
We "krijgen" volgend ons dakkapel, maar dan moet de kamer ook weer bijgewerkt worden natuurlijk. Das wel te doen, nu wil ijk de commode van Marije ook ombouwen tot bureautje, alleen de kleuren vind ik niet zo leuk bij rest van de kamer. @ Juudje, hoe zou je dat aanpakken. scheuren/verven? commode is bijna zoals foto, bij ons ontbreekt helaas linkerdeurtje. daar zitten 3 plankjes met mandjes op. en andere kant geen grote duer maar laadjes in verschillende kleuren geel/oranje. (ze heeft groen/roze kamer)
Nou, ik heb de vervangende huisarts gesproken. Vanwege nikita Hij heeft namelijk vrijdag een (vervolg) antibioticakuur gegeven en zei daarbij: " ze moet maandag naar de HA" Ja, maar die is er dus niet Dus ik moest sowieso de vervangende huisarts bellen. Nu moet ik daar langs met Nikita vanmiddag (omdat zij niet beter is en er ook bij gaan hoesten). Kon echt niet anders. Ik heb meteen gevraagd of hij dan even naar mijn longen kan luisteren. Nou, dat kon...maar HEUL kort want ze hebben het drukdrukvolvoldruk.
heb het ietsje druk om op alles te reageren SORRY @ geboorteplan, had alles met Smallman besproken, dus waar ik geen antwoord kon geven deed hij het, niets op papier. @ Placenta, 1e keer goed bekeken, toch erg intressant @ Slijnmprop, zag eruit als mega snottebel met beetje taaiig slijm @startbevalling, 1: 35wk, 2: 39wk @ fem, hmmm, als het niet meer gaat meteen spoed afspraak maken, zolang het nog gaat.
Zo op het eerste gezicht is het massief hout en dat kun je heel goed schuren en schilderen. Het tafelblad moet je echt goed schuren om de laklaag er wat af te krijgen. Dan goed gronden gronden (wit), na het drogen licht opschuren met fijn schuurpapier (geen kale plekken veroorzaken) en dan pas met kleur erover. Evt. tweede keer aflakken, na weer licht opschuren. De kastdeeltjes kun je licht opschuren met niet te grof papier. Zorg dat je geen kale plekken krijgt. Dan goed ontvetten en die kun je dan meteen aflakken in de goede kleur. Dit is de snelle methode. Beste is om wel alles helemaal goed te schuren en eerst te gronden, maar dat kost heel veel tijd en is denk ik niet direct nodig hierbij. Let op dat je elke keer na het schuren goed stof- en vetvrij maakt! Is het geen massief hout maar een folie (plakplaat) op MDF, dan moet je even bij goede verfhandel vragen om goede behandeling. Ik doe dat zelf nooit, maar ik weet dat het mogelijk is, mits je de goede materialen gebruikt. Plezier!
Small: eventueel om er een echt bureau van te maken, kun je ook een geheel nieuw blad erop zetten. Die kun je dan voor het monteren helemaal goed behandelen. Voordeel: je begint met onbehandeld hout, dus de eerste keer schuren kan licht.