En de Augustusbus rijdt verder deel 5 (pff.. deel 5 alweer! :D )

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Remmar, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    en weer weg is ...........:( ;)

2. Bowen

Bowen VIP lid

Jul 21, 2008
    7,344
    0
    0
    OV
    Haaai Leo,

Ja kling is vast een klingeliaanse reactie aan het typen.

gelukkig is er ik hou van holland op tv :D

3. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

Jan 16, 2009
    2,188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Haha same here! Moest computer al inleveren omdat ik niet allebei mag! :x ;) dus nu maar met iphone voor de buis!

4. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Hahahaha tis toch wat met ons.

Klingelllllll !!!!

5. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Ik ben klaar met herhaling van voice of Holland kijken dus ehm Kling kom maar door hoor! :D

Bow, ik hou van Holland staat voor morgen op mijn programma, ga dan herhaling kijken. Mannetje wilde iets zien dus geen tv voor mij, lang leve uitzending gemist! :)

6. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    was inderdaad weer (1 uur vroeger dan verwacht) tittytime ;)

sletti3dubbeleupdate komt eran! :p

7. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    schatjes!

hier de klingmama.
    even een update, en een hopelijk begrepen skoezie dat ik niet een megarea kan geven op iedereen omdat ik niet kan bijlezen ;)

zag wel in laatste paginas lautje voorbij komen:
    gezelli! :)
    @lautje: hoe gaat nautje?
    ik hoop dat het een beetje ok is met jullie en de finn?
    smak!

@remmie: you're next woman! hoe gaat ie?

@mila: ook jouw stukje heb ik gezien.
    :(
    ik snap heel goed dat je je hier minder thuis voelt, gewoon om de onvermijdelijke reden dat het steeds meer/alleen nog maar bijna over kinderen gaat.
    beebjes, zwanger, alweer voor de volgende, enzovoort... :(

het brengt je dan ook teveel verdriet en confrontatie...

wel hoop ik dat juist florine, product van een lange MMMweg, je soms wat hoop geeft.
    en hey, zij is ook een TP tje he... ;)
    dat zijn de beste hoor!

als je wilt praten, meel me dan!

smak!...

@rest: een heel lieve knuffel voor jullie allemaal, hele busbus.
    voor de verhuizende zwangdoos, de zwangere serredoos, en gewoon iedereen
    (voor ik mezelf in verleiding breng iedereen zo te bijvoegelijk naamwoorden- geen tijd voor :p want de tiet moet er zo weer in :))

vind t raar dat ik niet zomaar precies weet wat iedereen bezig houdt en welk nieuws er is, misschien is een *update* van een ijverige buschick die ' bij is ' wel fijn even :) ?

maargoed, so be it, en logisch is it ook wel he?

want wat een week hebben we gehad seg!

eerst stiekem 3.5 dag doen over je bevalling (' ik reken op 48 uur hel dan kan t alleen maar korter duren PROEST) en dan nog eens zo lang totaal aan gort door de post- spinale horrorterrorhoofdpijn.

maargoed, lekker boeien wat I'M BACK (nou ja een beetje maar :) en BACK is lekker dubbel, qua (te)rug zegmaar.... )
    got kling, je bent echt wel weer jezelf, je maakt weer onnavolgbare woordsels! ;) :D)

dus: den update:

hier alles supergoed.
    florine heeft ons vannacht een kadootje gegeven: geslapen van 0000 tot 0500 en van 0600 tot 0930!
    :$
    SO!
    :D
    dat is even een weelde na een week nachtjes van 3 uur slaap! :)

verder groeit ze super, 50 gram boven geboortegewicht alweer :D en de borstvoeding gaat als een tie(t)relier, zijn we onwijs dankbaar voor.

wel wat krampkrijsmomenten, en sinds vandaag maar aan de infacol.
    *vraagje*
    doen/deden jullie dat bij elke voeding of alleen voor de nacht?

ze is verder echt een powerwoman die haar hoofd zelf naar de andere kant legt :( , nek optilt en zichzelf soms wakkerwappert!

*vraagje*
    wie gebruikte de easysleep (of hoe heet dat ding, kraamzorg raadde t aan)

*vraagje*

wie liet beebje op zij slapen? wie op rug? wie gebruikte iets van een puckababy/wrapding voor de nacht?

so!
    :)

vragen vragen ;)

klingman is een natuurtalent trouwens. meer dan ik en hijzelf hadden verwacht, hopst hij rond met florine en is zelfs met oppakken/vasthouden minder onhandig ;) dan ik nog ben.

met mij gaat t ok, niet super.
    de bloodpatch heeft wel de HTHP verholpen, maar vanmorgen viel ik mooi (nou ja mooi) flauw in de kledingkast.
    zwart voor ogen, oren suizen, en dan in paniek wegens mijn flauwvalangst :)
    nice.
    verder mag ik dus 2 weken NIET tillen en NIET bukken.
    weet je wel hoe onmogelijk dat is :(

en weet je wel hoe goed ik nu al dingen met mijn lieve teentjes kan oppakken?
    :p

ach, het is behelpen, maar gelukkig hebben we de laatste dagen een superkraamhulp gehad (loste een nogal jong ding af dat wel lief maar niet actief was..:x) af en die heeft ons ontzettend veel geleerd, terwijl ze ondertussen kookte, waste, droogde, dweilde, streek, poetste enzovoort!
    helemaal van van haar! :)

komende week is klingman op 2 dagen na vrij, de andere 2 komt er wel baby/mama-oppas, omdat alleen zijn gewoon niet verantwoord is zolang ik (bijna)flauwval en niet kan bukkentillen.

mag florine wel vasthouden, maar bv niet terugleggen in wieg :( dus echt hulp nodig.

stomme complicatie! :x

enne, lekker cynisch: gamaar een ziekenhuis (waarvan je (nog steeds!) fan bent) uitzoeken dat altijd ruggenprik geeft, en dan krijg je er 5 voor de prijs van 1!

had ik trouwens al verteld hoe die bevalling eigenlijk bevallen is?
    neuh he?

hm,

kort is het zo dat ik megarugbeenwee-en had, en dat ze niet vaak genoeg kwamen (vandaar achteraf al sinds ma bezig maar schoot geen centimeter meer op na de 3!) , dus dat ik opwekkers kreeg, maar na de voorgaande 3 doorwaakte nachten en niet (goed) aanslaande morfine dus een ruggenprik wou.

nou ja dat werd eerst een lek (fijn dat er dan een ' slechtnieuwsgesprek ' volgt midden in je wee-gedoe, alsof ik daar iets van snapte seg!) , toen een die alleen links verdoofde (leuk als je in een wee-en storm zit waarbij de wee-pieken niet eens op de monitor pasten :x) en toen ook wel rechts maar met gratis verlamd linkerbeen.

anyway, om 14:40 kwam de mooiste bloem ever tot bloei (en ja, ik kop m zelf wel in: uit mijn eigen bloedende bloem :D) en alles was ongeveer vergeten.

:)

hoewel- ik heb de 1e 2 dagen echt in een shock gezeten, een lichamelijke shock. met alle kenmerken van een lichamelijke shock...
    t was gewoon too much, vooral ook omdat ik die hele donderdag steeds flauwviel en ontzettend overgaf.
    ikzelf dacht van de opwekkers, maar het bleken typerende klachten van die post spinale houdingsafhankelijke (lingo :() HTHP te zijn.

wel enorm dankbaarliefdewondergevoel voor florine, maar verder erg anders dan mijzelf.
    kan t moeilijk meer uitleggen nu t weg is.

stem was anders, starend vanuit een cocon, koud, koorts, humor weg, vrij eng.

daar meteen over gepraat met zowel verpleegsters als klingman, en daardoor heb ik mezelf in t weekend, veilig thuis, weer helemaal terug gevonden! :)

trouwens, wat IS dat voor taboe dat ' veel vrouwen in de war zijn ' (met of zonder zware bevalling) maar dat niemand daarover spreekt?
    :x
    TSK!!

stom taboe!
    so.

maargoed, die wolk he, die roze glitterwolk, die is dus gewoon door de moedermelkweg heengestegen naar een ander universum, zo hoog!

we zijn zo gelukkig, dankbaar, verliefd en ook huil!

dat zon meisje er opeens is, alsof ze er altijd al was.
    en dat je terug kijkt, de lange weg naar haar toe, hoe bizar!

nou ja jullie merken wel, een superblije klingel hier. :) :) :)
    het is nog veel leren, weinig slapen, en t zal soms vast wel echt moeilijk en mok zijn, maar tegelijkertijd is de 'veroorzaakster' :D van dat alles ook de allesgoedmaakster:

wij zijn in het bezit van een wonderbloem, een stralende, liefgeluidjesmakende som van onze liefde,

whoeiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat een overdreven stukje he.

echt niet.
    tis nog onderdreven!

SMAK!

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Haalllllooooooo (ween) :D

Hier een leuke avond gehad! We zijn de buurt rondgegaan, iedereen meegedaan! Zelfs 1 buur had de meest ultieme halloween gemaakt. Met zwarte lappen de deur afgehangen, en iedereen moest 1 voor 1 naar binnen. Stond daar de buuf achter een tafel met een hakbijl een rat in elkaar te hakken, met overal bloed over haar gezicht en een bloederig schort aan (foto zal later wel komen :p). En als je dan binnen stond zei ze " pak maar een snoepje!" En dan leunde je voorover om iets uit te zoeken en vanonder een tafel greep iemand je dan bij je enkels :D Whahaha...iedereen heeft staan gillen :D
    Heel cool!

9. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
  10. Bowen

Bowen VIP lid

Jul 21, 2008
    7,344
    0
    0
    OV
    Ahhhhhhhhhhhhhhhhh wat een cutie!!!!!

Heerlijk weer zo'n klingeliaanse reactie te lezen :D

*vraag infacol* ik weet niet meer zeker maar volgens mij voor elke voeding? staat wel op verpakking toch??

*vraagje over slapen* Hier liet ik Niels op rug slapen maar ik zou als ik opnieuw moest doen ook gewoon op zij laten slapen. Wel even advies vragen kraamzorg, of er nog ergens handdoek of zo moet leggen. Ik had zelf later puckababy voor NIels omdat ie zichzelf ook behoorlijk wakkerwapperde. Je kan eerst proberen hoe Florine erop reageert met een hydrofielluier *lingo* waar die dingen allemaal wel niet goed voor zijn he. Hydrofiel in driehoek vouwen en dan Florine vanaf schouders in hydrofiel rollen, kun je zien of ze daar wat rustig van wordt. Wij plakten dan hydrofiel met van dat schilderstape vast.

Enruggeprik was ook echt wel toestand zeg. Tsjonge jonge, ze zetten die dingen toch vaker??? zou je denken toch.
    Maar ben blij dat jullie zo ontzettend aan het genieten zijn, ondanks de 'ongemakken'

Smak voor Florine!
    Klingman natural talent, lief!! En schattig en gelukkig maar nu jij gewoon nog niet zo veel kan!

*vraag easysleep* bedoel je airosleep???? Heb ik niet dus kan ik niks zinnigs over zeggen :D

@veel vrouwen in de war taboe ken ik eigenlijk ook niet, anders had ik je wel gewaarschuwd ;)

11. Bowen

Bowen VIP lid

Jul 21, 2008
    7,344
    0
    0
    OV
    En goh jij ook al langer bezig dan je eerst dacht. goh hmm ik dacht dat niet voorkwam :p

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Kling, pffff ik krijg steeds meer door hoe onwijs heftig je bevalling is geweest en ook de hele zware nasleep daarvan!
    Heel goed van je dat je bent blijven praten tegen Klingman en tegen verpleegsters erover en dat er uiteindelijk een oplossing is gekomen en je (nog) meer kunt genieten van Florine.

Maar let nog steeds goed op jezelf, want flauw vallen is absoluut nog steeds niet goed. Maar dat weet je zelf ook wel.
    Fijn dat deze week klingman grotendeels nog thuis is en anders je mama.
    Maar zo klote dat je niet zelf in wiegje bijvoorbeeld mag leggen maar is allemaal voor een goed doel en zou hou je nog iets om naar uit te kijken :p
    Goh wat flauw van mij maar je weet ik vind het klote voor je.
    Je kraamtijd begint zo absoluut niet zoals je zou willen en dat had ik je graag gegund.

Gelukkig kun je nu al wel heel goed en intens genieten van Florine want de liefde spat echt van de pagina af!

En nogmaals WAUWWWWWWWWWW wat een super mooi glitter meisje! ik val niet op meisjes maar ik ben verliefd echt een pracht meisje!

En dat bijlezen/up to date zijn dat komt allemaal vanzelf wel, als er echt belangrijke dingen zijn hoor je het wel via tam tam.

Tot snel lieverd en dikke knuff!

13. Bowen

Bowen VIP lid

Jul 21, 2008
    7,344
    0
    0
    OV
    @fem whahaha wat cool! Super van die buuf zeg, dan heb je wel meteen het goeie sfeertje tepakken he :D

14. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Klingel wat een poppie :)

15. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Oh ja zie bij Bow de vraagjes:

* Infacol, ik wist niet meer maar Leoman zegt alleen voor de nacht :)

* Ligging in bedje, ik dacht dat wij de eerste 10 of 14 dagen afgewisseld van zij naar zij. En dan een hydrofielluier in het ruggetje om te zorgen dat ze ook zo bleef liggen. Daarna op rug.
    Welk advies is jullie gegeven?

* easysleep??? Geen idee wat is! Dus helaas net zoals Bow geen antwoord voor je

16. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    Oh wat gaaf zeg Fem van buuf die zo super gaaf serieus heeft aangepakt. Kan me voorstellen dat je het helemaal kapot schrikt maar zo gaaf!
    En de kindjes vonden die het ook overleefbaar? :D
    Echt onwijs leuk dat jullie dit met buurt/straat doen!

17. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Oooooh wat heerlijk om alles van je te lezen Kling!! Hoe het is gegaan en hoe je het hebt ervaren en hoe je geniet van je prachtige Florine!!! (ikwistdenaamikwistdenaamikwistdenaamtralalalalala)
    Word helemaal vrolijk van je verhaal, geweldig!!
    Vragen: Infacol deed ik een tijdje voor iedere voeding. Later overgestapt op Cinababy. Maar verschilt zoo per baby!
    Easysleep is stabiliteitskussen denk ik he? Heb ik bij L gebruikt ivm voorkeurshouding. Ze sliep er heerlijk in en heeft er een heeeel mooi bolletje aan over gehouden!
    Bij R puckababy gebruikt ivm zichzelf wakker slaan. Ik vind inbakeren beetje zieligjes (is het niet hoor maar is gevoelskwestie) en puckababy is nog wel wát bewegingsvrijheid.

Maar wat FUCK zeg die spinale toestanden zeg en niet-til en niet-buk en flauwvalshit. Wat een domper maar wat ga je er super mee om. Vind knap van je en je hebt het super gedaan allemaal!!!!!

18. Remmar

Remmar VIP lid

Mar 25, 2008
    5,181
    0
    0
    Overijssel
    @ kling: wat een poppetje! :)

@ airosleep: jeps, hier wel. Vanaf dat kraamzorg weg was. Nikki was ook wurmkont..

@ inbakeren: zouk persoonlijk nog niet zo vroeg mee beginnen om het 'standaard' te doen. Alleen als het echt nodig blijkt te zijn. En dan idd in hydrodoek met doek er omheen (tegen het loswurmen). Past nog best eerst goed! En puckababy is dan helemaal nog niet nodig... ;) (puckababy werkte hier trouwens ook niet...)

@ slapen: nikki op zij. (wilde ze zelf graag en MOEST ook wel omdat ze misselijk was en spuugde na de geboorte..
    Zou nu ook zo weer doen!

@ ruggeprik: wat een drama he.. jemig... :(

@ bv: Fijn dat dat zo super loopt!

@ infacol: alleen sporadisch in het begin. Je zult t wrs nog lang genoeg nodig hebben. En neem aan dat je t lichaampje er niet al zo vroeg aan zou willen laten wennen.... ;)
    (Krampjes zijn normaal gesproken met 3 maand op toppunt).

@ florine: je vertelt nu al heeerlijk over der! :)

@ fem: hihi.. jullie halloween klinkt echt errug leuk!! :D
    Hoe vond nikita het?? Keek ze der ogen uit!?

@ rest: euh.. kwijt!

DIkke smak!

19. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    @bow: kraamzorgmeisje 1 zei op de rug, kraamzorgtalent2 zei tussen 2 opgerolde handdoeken op zij!
    ik denk dat we 2e toch maar durven te proberen.

@infacol: ja voor iedere voeding staat erop, maar zoals leoman zegt sommigen doen alleen voor de nacht? daarmee gaan we nu eens testen

@izisleep: misschien heetie zo? nog niet eens de rust/tijd genomen even op te googlen ;)

@leo: ach weet je, volgens mij is elke bevalling zwaar op zijn eigen manier, en zoals bow al zegt PIES sommigen zijn al langer bezig (bv als je in de HEMA een stroopwafelvlaai zit te eten :D) ..

die ruggenprikcomplicatie was echt wel het allerergste, erger dan de bevalling hoe overdreven dat misschien klinkt als je t niet hebt gevoeld.

maar ach, echt, alles maar dan ook alles wordt goedgemaakt door dat poppetje.

en weet je wat echt een voordeel is van de apartstart van de kraamweek?
    dat ik nu echt wel rustig aan doe en wil doen :D HA!

en extra word vertroeteld! :D

komt allemaal goed. is allemaal al goed!

gots, ik wil graag even bijlezen vanaf woensdagmiddag de 20e, maar dat gaat echt later komen, snappen jullie wel he.

komende tijd zal klingstil zijn, heb weinig puf voor PC omdat die kleuren en geluiden me nog niet aanstaan.
    lekker veel in bed, beetje beneden rondsloffen, en vooral een melkmachine zijn, wat kan je leven veranderen in een dikke week seg!

over dik gesproken, heb ernstige last van het legebuiksyndroom :(
    ondanks het vollewiegyndroom!

ongezellig seg, alsof er niets gebeurd is, als je in de spiegel opeens geen blij toetertje meer ziet :(

*maakt afspraak voor dussel in november*

N.O.T!

:D

slaaplekker schatjes, ben benieuwd of wij dat ook zullen doen PIES!

smak!

20. Leonie27

Leonie27 VIP lid

Dec 1, 2007
    5,540
    0
    0
    #1860 Leonie27, Oct 30, 2010
    Last edited: Oct 30, 2010
    Rem, hoe gaat het met jou? En met pijn(tjes)/harde buiken/rommelen etc?

Share This Page