Natjes: hoe is deze zwangerschap eigenlijk voor jou? Heel anders dan de eerste? Female: auw, maar wel lekker als de boel daar een beetje op orde is Smallie: Oei, het s-woord, hoop het niet, zeker voor de kindjes (maar dat moet ook niet de enige reden zijn om bij elkaar te blijven...) Tiet: leek vrijdag al stukken minder, maar voelde me vrijdagavond niet lekker. Toen ik met koude rillingen naar bed ging toch even getempt: 38.1. Na de nachtvoeding nogmaals: 38.7. 's Ochtends gelukkig weer 38gr, maar toch maar even HA-post gebeld, moest op afspraak komen. Belde om 10 uur, had afspraak om 10.45, werd om 11.30 pas geholpen en was 11.33 ofzo weer weg. Conclusie: borst niets meer mis mee, dus koorts aanzien, stond waarschijnlijk los van de borstproblemen (vermoedde ik al, maar wilde het toch zeker weten). Gistermiddag was mijn temp spontaan weer 36.5, dus gewoon naar schoonouders in Friesland gegaan, daar geslapen en vandaag verjaardag zwager in Groningen, net weer lekker thuis, was gezellig en voel me weer prima!
@pix, ik zal vandaag eens aan m'n moeder vragen of ze het ziet zitten! Kan ook alleen de ringen daar kopen en zelf op zoek naar een mooie geweven stof! @milk, 2e zwangerschap is inderdaad heel anders dan bij eerste! Je herkent nu veel meer en bent minder snel ongerust etc. Scheelt ook dat ik nu pas 10 kg ben aangekomen en bij tygo was dat rond deze periode echt veel meer! Dat ik nu minder te sjouwen heb is echt wereld van verschil! Alleen gaat de tijd zo snel en hoef ik nog maar 7 weken... SNIF! @rest, goedemorgen! @opvoedingsvraag, kleine jongen eet alleen maar goed als ie zelf met handjes mag pakken ipv dat wij het op een vorkje geven. Ik laat het nu maar toe omdat ik liever heb dat ie zelf goed eet ipv een paar muizenhapjes. Maar maak ik het ons niet heel moeilijk om hem straks te leren eten met vork? @zindelijk maken qua poepen. Gisteren weer op de wc! Alleen vraag aan mama's met jongens, zijn piep schiet snel over de brilrand. Als ie dus ook plast komt dat over de wc heen. Is dit probleem opgelost als ik een verkleiner erop leg?
moggel @ fem: wow... knap hoor... geen denken aan hierzo... @ Zuurtje: knuf.. vakantie ze @ Smally: zo heftig die relatie van je zus. Ik hoop echt dat ze er uit komen. @ natjes: ieks... nog maar 50 dagen @ Pixie: ik ken wel een aantal dames die goed kunnen naaien... Ik zou het nog wel graag willen leren.. @ Milk: fijn dat het beter gaat met tiet. @ Natjes: Abby eet ook met haar handen en met vorkjes, maar ik heb zoiets laat ze maar zelf experimenteren. Soms zit zij ook zelfs te spelen. Heb zelf slechte ervaringen met eten dus ik vind lol tijdens het eten belangrijk. Op het moment dat hij andere kids het zien doen dan doet hij het vanzelf. Belangrijk is dat jullie er beide lol in hebben er goed bij voelen. @ me: gisteren mijn verjaardag gevierd. Woensdag echt jarig, maar lekker gevierd. was onwijs gezelli! heb een ereader gekregen. en nog een hebreeuws leesplankje, boek en mooi schrift. en heel veel knuffels
@natjes ja dat kan je doen en wat eten betreft. wat Yadi zegt. Wij laten Eva zelf bepalen hoe ze eet. soweiso laat ze ons haar eigenlijk weinig helpen, maar wij geven haar haar bestek en laat haar het zelf doen, en af en toe helpen we haar met het eten scheppen/prikken, dan pakken we haar handje die de bestek vast heeft. dat laat ze toe.
@yadi leuk dat je je feestje heb genoten. en leuk cadeaus gekregen. pixman heeft nog niks laten weten wat hij wil doen, of hij het wil of niet vieren.. sportze.
hier mag Lonneke ook gewoon eten hoe ze wilt, en soms help ik met opscheppen op vork/lepel, maar ze mag ook dingen met de r handjes eten. @ jedje, dus leuke verjaardag gevierd, leuk hier moe en koud, maar even aan het genieten met Lonneke, Marije is naar school. Toe aan zon, heb extra energie nodig, is een beetje op. gister leuk dagje gehad. lekker in pyjama naar beneden, voor lunch kindjes in bad, lonneke snel flesje melk, en op bed, Smallman en Marije op bed broodje eten terwijl sponge bob kijken. Ik relaxen acheter pc, uitgebreid douchen. Marije tekeningen gemaakt voor opa (bijna jarig) die langs gebracht, nog even samen met opa en oma langs speeltuintje geweest en thee gedronken. Toen naar mijn ouders en daar heerlijk gegeten. was een leuk, relax dagje
@Natjes Mathijs eet ook met vork en met lepel en met zijn handjes...Hij mag zelf kiezen uiteindelijk gaat ie dan zelf over naar de vork omdat wij dat ook doen. Tussendoor geef ik hem wel een hapje van een vorkje af zodat ik zeker weet dat ie wel goed en genoeg zijn eten binnen krijgt. Mathijs is nog niet zindelijk maar hij wil wel al soms op de wc zitten en dan doet ie een plasje *trots* ik heb voor hem standaard de verkleiner op de wc liggen, als hij dan wil plassen legt hij zelf de verkleiner er al op.en Mathijs heeft nog nooit over de verkleiner heen geplast dus mischien dat het daar wel tegen helpt @all goedemorgen op deze zeer mooie en ontzettend zonnige dag
goedemorgen natjes: eten, gewoon vorkje of lepel erbij leggen en laat hem zelf maar eten doordat hij jullie met een vork en lepel ziet eten zal hij het zelf ook wel doen plassen, die verkleiners hebben meestal een verhoogde rand vanvoor dus erover heen plassen lukt dan niet meer vanavond naar de vk yadi fijn dat je al leuk gevierd hebt
@ silvia: idd een hele goede zonnige morgen @wij: op de fiets gesprongen en lekker gesport. Wat heerlijk een sportschool dat gratis kinderopvang bied op 3 ochtende... Heerlijk 50 minuten aan de gang geweest. Had toch een betere conditie dan ik dacht. whahaha gemiddelde hartslag was 130 [mag max 194] terwijl ik toch aardig door aan het werken was... mijn spieren hadden er even moeite mee... @ verjaardag: ja was heel erg leuk. precies de goede hoeveelheid mensen
ja en nee... meestal draag ik niet zo snel als ik al pijn hebt, maar ik vind Eva lang tillen aan de arm veel zwaarder dan in de ringsling. de gewicht word toch nog wat verdeeld vind ik. al is het a-symmetricshe vind ik dat ook nog meevallen.. Als je de stof goed over je schouder hebt en de ringen niet te laag dan is het te doen. maar lang dragen zou ik toch niet meer doen...maar ik kies er liever voor om haar in een ringsling te hebben als we een stukje moeten lopen dan dat ik met eigen kracht moet vasthouden..