En de Augustusbus rijdt verder deel 6

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door zuurtje, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

@yadi: lief is dat dan he!

2. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    echt well.. kusjes geven enzo..

wel vervelend hoor... dat verkeerd om liggen...

3. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Ik mocht zelf kiezen of proberen zo te bevallen terwijl ze beide in onvolkomen stuit lagen of een keizersnede...dus ik koos meteen voor een keizersnede in gedachte houdens dat de geboorte van Mathijs zo'n drama was die kwam in aangezichtsligging dus hij paste er niet doorheen :(
    Daarna toch getwijfeld om gewoon te bevallen maar toen legde de gyn uit dat het risico bestond dat ze er niet doorheen zouden passen en dat risico was best groot zei ze , en dan zou er dus 1 blijven steken in het geboortekanaal met hun hoofdje en dan zou het zeer kritiek worden om het netjes te zeggen en daar ben ik toen zo van geschrokken dat ik alsnog voor een KS ben gegaan...

4. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Jemig Sil dat ze jou nog een keuze hebben gelaten dan????

Natjes, las het net al op je hyves maar vervelend hoor. Maar goed dat je dus echo hebt laten maken. Hier met 37 wk trouwens standaard liggingsecho. Persoonlijk zou ik gewoon afwachten tot 37 wk en als het dan nog niet verandert is kun je altijd nog kiezen voor ks toch? Maar misschien wel verstandig om je er al een beetje op in te stellen qua hulp na bevalling? Je hersteltijd is denk ik wel langer. En je hebt er natuurlijk al eentje lopen......

5. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    JD, ja lief he hihi Niels is ook helemaal verliefd op zichzelf :D
    Heb ook geen verdere tips tegen keelpijn, Niels vond koele yoghurt en zo dan wel extra lekker.

6. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Juud: oei, dat klinkt als een vermoeiende dag... dikke knuf voor jou!

Natjes: ships, stuit dus... hopelijk draait je mannetje nog, maar anders idd nog een echo met 37w?

Wat zal ik de rest van de week eens gaan doen? Myrthe heeft van morgen tot en met vrijdag weer wendagen (en vanaf volgende week officieel...)

7. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Milk, moet je volgende week ook al weer aan het werk dan??
    En wat wennen ze veel bij jullie zeg.
    Niels heeft geloof ik maar 2 halve dagen gewend hihi.

8. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Juud pakketje is binnen!!! Many many thanks :D
    Zal eens zien hoe blij ons mannetje er morgen mee is :D

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Fijn dat het goed is aangekomen Bow! Ben ook benieuwd naar reactie Niels!

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Natjes: naar nieuws voor jou. Hoop dat het nog vanzelf draaien mag. Knuff!

11. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ja, vanaf volgende week woensdag weer aan het werk...
    Wennen: 1e keer 2 uur, morgen 3,5 uur, donderdag 6,5 uur, vrijdag 7,5 uur.

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @mijn dag: twas echt niet meer normaal toen Femke weer wakker was. In het begin nog gezellig samen in het buitententje gespeeld, maar al snel om alles, maar dan ook alles ruzie. Huilen, schreeuwen, gillen en slaanbewegingen naar mij. Vooral Femke, maar ook Siem deed behoorlijk mee..... Ben uit schaamte maar weer naar binnen gegaan met de kids....:)

Het lijkt echt een fase te zijn van Femke. Ik heb eerder al eens geschreven over haar hysterische buien. Deze zijn ook tamelijk hysterisch, maar vooral erg overdreven en zoooooo onnodig. Ze begint al te gillen als je haar zakdoek nu eindelijk, na 10 minuten weer van haar afpakt, ook nog eens in overleg "mama gaat hem nu weggooien, je neusje is schoon", en in de prullenbak gooit. En zo'n bui houdt dan dik 10 minuten aan, om te worden hervat om de volgende futiliteit.:x

En echt, ik snap best dat zij in de fase zit van zelf doen en dat het voor haar vast geen futiliteit is, maar de manier waarop ze reageert is zoooooooo vermoeidend. Toen Juudman thuis kwam zat ze ook weer in zo'n bui en toen brak ik, en huilde ik mee. Uiteindelijk heb ik huilend staan koken....:(

De dag nog gezellig afgesloten met een avondwandeling (Femke voor het eerst op de driewieler) naar de speeltuin. Naar bed gaan ging zonder al te veel moeite....

Zucht... Echt, het zijn de leukste kindjes van de wereld, maar dit was voor mama toch echt even te veel. Ik ben nog steeds blij dat ik morgen weer een dag alleen heb.... Ik vind een therapiesessie namelijk minder heftig....;)

Tuurlijk, het gaat over, en we mogen blij zijn dat ze zo vertrouwd is bij ons dat ze zich zo durft te laten gaan......... I know! Maar nu is het echt teveel voor me, temeer omdat ik al in een heftige therapietijd zit.....

Sorry voor de ego. Wilde gewoon even ergens mijn hart luchten. Ga nu banken, met thee en chocola!

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Succes Milk! En dat wennen gaat wel uitgebreid daar zeg? Ik had 'slechts' 2 ochtenden. Maar dat bleek genoeg hoor....

Trouwens, had ik al verteld dat KDV-perikel is opgelost? Siem en Femke kunnen de laatste maanden van Siems tijd daar, toch op dezelfde locatie en zelfs bij elkaar in de groep! Geen heen-en-weer-gesleep dus en nog effe fijn samen!

14. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Hele dikke knuffel voor jou Juud, morgen even dagje voor jezelf.
    Driftbuien zijn hier wel maar niet zo als jij ze omschrijft, hij kan ook heel boos worden als hij zijn zin niet krijgt maar kan het nog aardig snel weer omturnen of afleiding zoeken.

Milk, jeetje volgende week weer aan het werk dus. Ja is ook wel logisch idd na 12 wk maar heb het idee dat Myrthe nog maar net geboren is hihi. Hoop dat Myrthe het naar haar zin heeft op kdv.

15. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Tuurlijk is het genoeg (voor Myrthe zeker), maar zo gaat het nou eenmaal bij hun. Ach, heb ik nog even twee volle dagen om de laatste dingetjes voor mezelf te doen thuis ;)

Kan het me niet meer herinneren, maar in ieder geval erg fijn, Juud, van kdv!

Moeilijk hoor, Fem in zo'n fase, ik begrijp helemaal dat het je energie zuigt en jezelf een huilbui geeft. Maar zoals ik gister bij babymassage hoorde: huilen mag, ook zelf ;) Geniet van je dag voor jezelf morgen!

16. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    @natjes: Ik hoop dat de kleine kleine man nog mag draaien! En zo niet dan idd vast voorbereiden op keizersnee, vooral het niet mogen tillen is iets waar je rekening mee moet houden. (Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar dat viel mij tegen)

@draagdoekenmama's: Wat is een fijne doek voor warm(er) weer?

17. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    @Milk: Jemig, alweer aan het werk! :eek: Wat gaat dat snel zeg. Ben toch wel blij dat ik niet ook al aan de beurt ben over een maand. Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde wegens de eerste 4 weken, maar toch.

18. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Had ik bij Siem ook veel makkelijker hoor! Het is dus denk ik ook het temperament van een meisje, en het zal voor een deel ook in haar eigen karakter liggen (wil namelijk niet alle meisjes over één kam scheren).

Nu ben ik echt weg hoor!!!!;)

19. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    ik vind het zo schattig... die kleintjes in de spiegel... humz heb trek ik biefstuk... stomme reclame!

Ze vond koele hero ( hihi natjes... kan er niets aan doen) fruitontbijt heel erg lekker... gelijk weer wat binnen...

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    @cin je hebt pm
    @juud vervelend dat je zo'n lastige dag had met de kindje. we hebben allemaal van die dagen. zoals Milk zegt, huilen mag!!!
    Ik heb ook vaak huilend staan koken.. omdat ik het kwijt moest!
    wat bij mij helpt voor dat soort situaties is mij afvragen voor wie het belangrijk is om de actie te doen dat ik verwacht..
    in jou situatie dus na 10 minuten de zakdoek weg doen. waarom is dat belangrijk en voor wie?
    hier heeft eva ook al bija elke dag ongeveer 10 minuten in haar bed gelegen terwijl het niet bed tijd was. ze ging daar gewoon liggen... ik wil dat eigenlijk niet, maar ik heb haar maar laten liggen en in de tijd dat ze daar lig denk ik na over hoe ik haar spelendewijs weer naar de woonkamer krijg.
    maar het blijft moeilijk meis, dat geef ik ook toe.. bepaald op de dagen waar het lijkt alsof ze echt alles uit de kast haalt om mij te pesten. dan probeer ik een stap terug te nemen en relativeren hoe erg het nou echt is dat wat ze doet....als het veilig is dan laat ik haar haar gang maar.. als het in een rommel eindigt dan is het maar zo, maar dan heb ik geen ruzie met haar hoeven hebben., en dan ga we samen opruimen en daar ook een spelletje van maken. en zo niet, nou ja, dan niet...dan ruim ik het wel later op als ze slaapt.. ook prima...
    ik denk dan wat heeft het voor zin om ons allebei overstuur te maken. we zijn allebei gelukkiger als we elkaar accepteren en meer toelaten(zolang het veilig is en geen belemmering is voor een ander).
    Ik hoop echt dat je wat rust kan vinden morgen zodat je het weer aankan, en ook dat Fem weer ontspand en dat Siem daarin ook meegaat.
    *knuf*

Deel Deze Pagina