Ik kreeg/krijg helemaal geen bericht meer van dit topic ik dacht dat het gewoon heel stil was hier omdat de meeste allemaal op twitter aan het babbelen zijn dus ik heb een hoop gemist nu denk ik....sooooooo sorry!!!!!
Leo/remmar: heb het nagevraagd bij CB-arts, maar 10 uur tussen voedingen was geen probleem, want ze groeit goed en ze is alert als ze weer wil. Milla: geniet van het zonnetje! miranke: hoe is het daar? Juud: werk werkt dus al een beetje therapeutisch? Alvast weer veel succes voor morgen! Wat is nu de volgende stap met werkgever? Ligt hun 'schema' al voor je vast, of gaan ze jouw wensen nog zoveel mogelijk proberen erin te verwerken? klingel: badder je florine nu elke dag voor het slapen? ivm pyjama enzo. wij ongeveer om de dag, dus ook ongeveer om de dag in pyjama, haha. slapen: hier ook zoveel mogelijk in bedje, maar als ze na een beetje zeuren heerlijk in de box ligt, mag dat ook. schijnt wel dat kindjes makkelijker ikn hun bedje de slaap pakken wegens minder prikkels... remmar: hoe gaat het met voeden, het idee dat je weer genoeg voeding voor hem hebt? Leo: fijn he, die gezelligheid! En over 2 daagjes voorzichtig overdoen met z'n drietjes? Hoe doen jullie het eigenlijk met fruit/groentehapjes. Echt wachten tot 6 maanden, of al beetje proberen met 4 maanden. Milkman kan niet wachten namelijk Fem: klinkt pijnlijk, maar is het gelukkig niet naar wat ik hoor van anderen. Welke pap had je nu? zuurtje: brave meid, niet stiekem de inhoud uit de portemonnee gehaald Nee hoor, denk dat iedereen hier hetzelfde zou doen! Naiobi: alweer bijna 20 weken, wat ga je lekker hard zeg! En in goede gezondheid, lijkt het. Klopt dat? Benieuwd naar uitslag genen! Lautje: zolang het maar lekker druk is en niet té druk! Juud: oei, schrikken van zus, ook al zagen we het wel aankomen... Is ze ondertussen ook de 40w al gepasseerd? Nou ja, hopelijk uiterlijk morgen tante en een gezonde zus! natjes: lastig ja, beetje dubio tussen steunen in stoppen en irriteren aan zijn grillen... Succes Nou, Myrthe vandaag bij CB geweest. 6300gr, 60cm (iets langer, maar ze wilde niet te ver strekken), en meteen afspraak bij kinderfysio wegens voorkeurshouding. CB-arts twijfelde beetje, want Myrthe draait goed alle kanten op en heeft klein kaal plekje op juiste plek, maar wel beetje afgeplat hoofdje. Kinderfysio had meteen vanmiddag tijd, dus kom daar nu vandaan. Voor Myrthe bestaat er vanaf nu even geen rechts meer, *wish me luck*. Ze vond dat M toch wel flinke voorkeur had, dus blij dat ik 'voor de zekerheid' wel naar fysio wilde. Helmpje zelfs besproken, ben nog in dubio. Bowen, wat heeft jou doen besluiten voor het helmpje te gaan? En hoe oud was Niels toen?
SO! even ' snel ' dan, voor zover dat samen kan gaan met een klingel @juud: een moeilijke kwestie.. ik denk dat jijzelf wel weet wat je het liefste wilt de vraag is: is dat haalbaar? en zo ja ' durf ' je te veranderen? @lautje: finn alleen pure diksap en pure roosvicee? jij slechte moeder!!!! @nai: ai, wat onwijs eng. vrijdag hoor je dus ' gewoon ' OF je het wel of niet hebt. wat vreselijk eng... ik duim onwijs!!! @fem: bioptje is niet (zo) pijnlijk, even kuchen en dan nemen ze minihapje weg. zou wel preventief een iboprufen happen, en inderdaad maandverband meeee... ellendig is het wel! om alle redenen die we al besproken hebben... en, je wil gewoon geen gedonder in/aan je doos.. heb je al besloten of je het voordat je meer weet, aan femama gaat vertellen? @zuurtje: goede daad, logische daad! zat er veul in? enne, eten maken en kids halen is toch niet zoveel werk? lekker even frisse neus, en beetje rommelen met food! @nai: heel domme vraag, maar ik weet niet meer of ik het weet... krijgen jullie nu weer een jongetje? ik zou ten eerste even onder je banner kunnen kijken, maar dat lukt niet als je reageert en ik ben te lui om een nieuw scherm te openen! niet reageren mag dus voor straf heheh, ik kijk zo wel! @remmie: SEG nog een slechte moeder, ga een beetje je eigen kinderen KO-en! :x @bow: SEG MP! @cin: sie bow! @leo: sie cin! @pip: sie leo! @pix: sie pip! @alice: sie pix! @smallie: sie alice! @TISCH: SIE GORDON!!! @milk: ik zou hier even op je twitvraag antwoorden: ten eerste, wat voor soort voorkeur is er geconstateerd, en vooral, waaraan? afplatting hoofdje? kromme rug? asymmetrische bilplooi? florine heeft perfect rond koppie, maar neigde, als ze op haar buik lag, naar rechts. dat noemen ze de banaanhouding! naar links kijken/linker arm gebruiken deed ze ook minder vaak. de fysio is hier 3x aan huis geweest, en heeft goede oefeningen gegeven. meer op buik, links stimuleren qua grijpen (zal myrthe nog niet heel actief doen?), spelen, draaien (,, ,,) enzovoort. verder wegens asymm bilplooi, hetgeen kan wijzen op heupdysplasie (spreidbroekjurkrok!) een echo, die was perfect. de oefeningen hebben goed gewerkt; bij liggen is rug helemaal recht! en rollen op zij gaat beide kanten goed. moeten wel blijven oefenen om rollen op buik ook via links stimuleren. als je goed en vaak oefent (echt wel 10x per dag, minuut of 5) is het dus goed te verhelpen, althans, bij florine! was zelf iets opgevallen aan haar houding/welke kant ze meer gebruikt? so, heul verhaal! *kletspanty-alert* @florine: gisteren bij HA een ander laxeerspul gehaald en miniklysmaatje. klinkt nogal petty brard, maar is gewoon een spuitje dat je even moet inbrengen en leeg hupsen. want arme poppetje had al 10 dagen niet gepoeperdepoept. volgens mij daarom ook afgelopen nachten om de paar uur fel huilen en getroost willen worden. meuh! KWAM me toch een tsunami aan (winnie de) poooo uit! ze lachte er vrolijk bij maar ikzelf ben echt opgelucht, volgens HA zat ze echt wel verstopt. ook wat boller buikje daardoor. zo zie je maar, ondanks dat ' weinig (winnie de) poepen ' mag/kan ' met BV, als het atypisch is (ze winniedepoepte altijd wel een paar x per dag) heeft dat vaak met een reden helaas. trouwens, nu ik jullie toch spreek : - bel ik gisteren naar het CB voor een tip, ' hoe 50 ml water (met daarin lax-poeder, moeten we ook gebruiken) toe te dienen aan een flesweigeraar?? ' krijg ik een inval-doos, die zegt: ' meng het maar met blanke vla '! ' ja maar mevrouw, ik geef bewust het eerste half jaar exclusief BV ' doos: ' ja maar je kan een blokkade maar beter met fruit oplossen dan met een klysmaatje hoor! ' ' ja maar mevrouw, de HA heeft dit voorgeschreven, volkomen onschuldig middeltje, en ik wil dus geen bijvoeding geven ' doos: ' ja maar het mag vanaf 4 maanden best hoor! ' ... :x DOOS!!!!!!!!! uiteindelijk heb ik mezelf maar antwoord gegeven: ' ik meng het wel met water/BV en geef het via een spuitje of lepeltje ' zegt die DOOS: ' ja goed idee! ' werkelijk, en dat heeft een diploma (?) en wordt betaald voor dit soort geneuzel! maargoed, mijn eigen superVPK belde net zomaar dat ze even kwam buurten nav mijn telefoontje gisteren, om me wat tips te geven! .. misschien kan ze me tips geven hoe ik 4 volledig ondergePOOOOOde hydrodoeken alsmede 2 waskussenaankleeddingenhoesen kan schoonwassen! (al in de vuilnisbak!) SO dat was me de bijkletspanty wel weer he? eens een klingel, altijd een klingel *rent weg om een perenijsje te eten* ohja morgen naar sus! nieuwe huis, nadine, en nog veul meer besnuffelen!
@Kling: heerlijk hè, zo'n klysmapoep. Hier ook ervaring mee.... En inderdaad DOOS! Veel plezier bij Sus! @werk: eerlijk gezegd weet ik niet meer zo goed wat ik wil, want zie echt goeden en kwaden in alle opties.... Ik moet dus antwoord echt maar even afwachten... @Milk: er is nog niets beslist hoor. Ik wacht af! @Myrthe: zou eerst eens de mate van afplattig en voorkeur afwachten, voordat je drastischer maatrgelen neemt (waar ik wel achter sta, maar hoeft niet altijd). Femke heeft ook asymmetrische bilplooi en had lichte banaanhouding, maar is nooit wat aan gedaan en is vanzelf goedgekomen... @Hapje: jij bepaalt wanneer je gaat bijvoeden. Ik wachtte bewust tot 5,5/6 maanden...
Haaaaaaaai Hier MP! Vandaag weer checkup vk gehad. Inclusief bloedprikken rhesusprik enz. allemaal weer helemaal dik in orde! Beeb ligt wel wat voor in groei maar niks om me zorgen over te maken. Meten was ook wel beetje moeilijk omdat beeb met rug ervoor lag. Over 3 wk nog weer een dagglucose prikken en dan ook weer volgende controle. @klingel, ik moest net wel heel erg lachen toen ik je verhaaltje las over miniklysma. Ik weet nl nog hoe ik bij jullie kwam en ik de neusspray even in Florineneus moest sprayen omdat je zelf niet durfde *********** En dan heeft ze het nu over even leeghupsen @fem, bah sterkte meid, altijd toch eng zo'n bericht. Maar hopelijk niks erngstigs. Knuff! @juud, ik duim ook voor Juudzus! En heel moeilijk wb werk! lastige keus. @Milk, gaat dus goed met Myrthe, lekker gegroeid. En goed van fysio doorstuur, hopelijk is dat voldoende! @lau, hoe is het bij jullie?? Ook ziekenboeg?? Nu effe verder aan het werk.
@ kling: je moet toch een kind KO meppen als je eigen kindjes opt KDV zijn @ myrthe: goedzo! goed gegroeid! @ bv/hapjes: bij nikki met 4 maand (maar dat was omdat BV giga terugliep, ze slecht dronk, ze het eten uit onze handen keek en boos werd als ze niets kreeg *zucht* om te proberen of het hielp tegen het spugen). Ga nu echt wachten tot 6 maand! Idd, 6 maand exclusief borstvoeding it will be @ afplatting: boaz ook plat achterhoofd en voorkeurshouding. Doen er niets mee... @ BV: jeps we beginnen weer meer te krijgen. Kan gelukkig zelf ook weer meer binnen houden. Arme mannetje op dieet, tis toch wat... Moet toch niet gekker worden he.. @ fem: dikke knuf! @ juud&zus: knuf!! @ euh.. kwijt!
ko mep door remmar heeft helaas niet geholpen.... Finn heeft niet geslapen en moe-lau dus ook niet... Klingel, geen PURE diksap muts, wel aangelengd natuurlijk! Bowen, goed so beeb weer goedgekeurd! Juud, spannend! WIPP en daarna witte reus op 60 graden en uw wit is weer wit. Wel ff poepvlekken afspoelen voor je in de wipp gooit! (voor extra wit resultaat laten drogen in de zon en niet in droger) Milk, finn had heel scheef hoofd en heeft heel lang fysio gehad, is op gesprek geweest voor helm, hebben we niet gedaan omdat Finn, uniek maar waar, zijn aangezicht perfect symetrisch was. Plastisch chirurg vroeg zich daarom af of we met helm echt meer resultaat zouden boeken als zonder. Ikke au wang, wangslijmvlies voor lch-onderzoek verwijdert maar man was wat hardhandig Milk, ik scan morgen de onderzoeksinfo en zal het naar je mailen! Lieve Leo, zou je mij jouw adres willen pb-en? Hier verders alles wel oke, 14 april weer hema-onco-controle. Wel een beetje zorgen vanwege voor de 2x waterpokken, 6 weken diarree en constante hoest en veelvuldige koorts, maar ja kan ook bij de leeftijd horen.... En bezig met klacht tegen huisarts. Mijn buikgat is gat af en op korstje na bijna genezen. Wel nog een wat gevoelig deel, maar gaat vast weer over.
Hey lau waarom klacht tegen huisarts? Knuf voor wang! NIkita heeft ook onwijze afplatting hoodfje gehad (voorkeurshouding rechts). Is met een paar maanden fysio helemaal weg getrokken. Wat ik vooral merkte was dat het meer mijn eigen voorkeur was (zelfde kant op in bed, zelfde kant op op verschoonkussen, zelfde kant op schouder bij boeren enz. enz) Toen ik dat ging afwisselen scheelde het al de helft. Kling: ik heb femmama net aan de tel. gehad toevallig. Zij belde mij en ik dacht; ik ga gewoon even navragen hoe het nou precies zit. Dus ik heb de info en ik heb haar kunnen ontstressen door te zeggen dat we toch nog niks weten nu. Juud: strekte voor zus! Wen: hahaha moest JIJ de neusspray doen! Kling: wat een hoop poep kan er in zo'n kleintje zitten he! Nikita had nog wel eens verstopping toen ze nog in de couveuse lag. Manman wat kwam daar een bagger uit! Maar wel opluchting toch?! Zo, tuinmeubel staat voor de helft in de olie, nu nog even mijn orchideeen be-ijsklonten en dan de quiche gaan voorbereiden. SMAK op iedereen.
Silvia, ken het gevoel, heb afgelopen weekend dus maar weer abbootje op babyrinth genomen Voorkeur: afgeplat hoofdje aan de rechterkant, viel me al heel snel op! Heb er meer bij CB op gewezen dan dat zij mij erom vroegen. Vermoedelijk ook licht assymetrische bilplooi, CB-arts twijfelde beetje, gaat de volgende keer goed naar kijken. Fysio heeft het ook bekeken, maar omdat Myrthe zo sterk is, is het moeilijk te bepalen of er iets is. Dat wachten we dus even af. Links wordt hier ook minder gebruikt, maar wordt wel gebruikt hoor. Ik denk dat de ergste voorkeur al weg is, maar ik wil dat haar koppie weer wat rechttrekt, anders later scheve vlechten enzo, haha. Nu 24 uur per dag (voorzover dat kan) met haar spelen op links, gaat al goed, maar slapen blijft ze doen op rechts. Volgende week volgende check en alvast met bandje meten voor mogelijk helmpje... Klingel: is het al gelukt de laxpoeder te geven? Toch met flesje geprobeerd, of met spuitje/lepel? De tsunami-was: ik spoel hier elk lek (die groengele dus) even goed uit met heet waterstraal in badkuip, daarna in emmer met heet water en schepje biotex. Meestal is de vlek er al uit voor ik het in de hoofdwas gooi! Zelfs uit de witte kleding. En anders doe ik nog wat oxipower bij de hoofdwas (allemaal geleerd van kraam) Juud: ik wil de voorkeur wel afwachten, maar als ze helmpje moet/mag/krijgt, dan moeten we daar met 4 maanden toch echt wel mee bezig... zei ze... Bowen: ik ben zelf erg blij dat ik de CB-arts heb overtuigd dat ik naar de fysio kon met 'r. Ze twijfelde zelf nog, dus ik heb gezegd dat ik dan voor de zekerheid er liever even goed naar laat kijken. Wat nou, CB is streng, dit is een stelletje slappe dozen Remmar: blij toe dat jullie weer allemaal op peil komen! Lau: wanneer hebben ze het onderzoek voor helmpje bij Finn uitgevoerd? Hoe oud was ie? Ben benieuwd naar de nieuwe info! Blij toe dat buikgat bijna weer hersteld is, maar wat is de klacht aan de HA? Female: ja, hier hele huis ingericht op haar voorkeur, dus was al actief met anders vasthouden en spelen enzo. Hoop dat het hier ook weer bijtrekt, kan gelukkig tot een maand of 12 in ieder geval! Jummie, quiche, kookse!
@klingel pfff wat een doos !! en mini klysma hmmm lijkt mij ook niet alles.. Op oude werk zij een collega ook een keer tegen mij mespuntje zeep in kontje te doen om te laten poepen. hihi gelukkig niet zo ver hoeven komen @klingel geslacht weten we maandag hé @lautje al voor de twee keer waterpokken arme Finn hij krijgt alles ook dubbelop zeg
@remmie: is er een reden dat je er niks mee doet? (kan me zo voorstellen dat dat bij jullie filosofie hoort, weet niet wrom, qua ' niet ingrijpen ' enso) @milk: haha, hele huis nu op links ingericht? maar hee seg, hoe kan dat eigenlijk dat jullie dochter zo rechts is terwijl jullie links politiek actief! helmpje sprake, poeh, dan is het ' dus ' wel een echte afplatting? asymm bilplooi: als (als!) je je zorgen maakt zou je een echo kunnen laten doen. (want heupdysplasie dat wil je echt niet, maar dat weet je natuurlijk zelf wel) @lau: seg MUTS anders ga je even uitleggen dat die diksap en roosvicee echt wel aangelengd was SEG! alsof ik dat niet wist en niet gewoon terug grapte SEG! :x @lau: wek, knuff op wang! en ook op pas de 14e :x maar daar hebben we al over gemokt. hm, je bent het al zo lang zat natuurlijk, en elke keer is het meer/weer wachten en vertraging. arh, laat de 14e een GOED plan met dito (vooral!) conculsies zijn! @remmie: cool, wij 2 all inclusive 6maanden BVers. (moet steeds denken aan BzV ) @bow: HIHI ja waar ook! jij florineneus uitspuiten, en nu spuit ik zo florinekont uit hihi, jonge moeders worden , eh, ouder? @CB: wijkverpleegkundige kwam hier langs net, had weegschaal bij je, en wat denk je: mijn vetmestpolicy heeft gewerkt: 150 gram in 1 week! SO! das nog es wat meer dan 35 verder goede tips gekregen, waaronder: kolven voordat wij gaan slapen als florine doorslaapt. opkrikken die titties! so, en nu gevulde paprikaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa in oven wapperen!
@klingel vrijdag hoor ik dan of ik het gen heb.. en als ik het gen heb dan 60 tot 80% kans dat ik het krijg.. Stiekem hoop ik dat ik het gen niet heb... maar dat zal wel teveel geluk zijn aangezien zoveel het in de familie wel borstkanker hebben gehad...
En heb je al nagedacht (tuurlijk! kan bijna niet anders...) over wat je gaat doen als je het gen hebt? Zoals het weefsel preventief weg laten halen?
@fem het weefsel zal dan betekenen om mijn beide borsten preventief weg te laten halen.. en wat de gevolgend daarvan zijn.. en als ik het preventief laat doen betekent dat dan ook dat ik het niet kan krijgen?? of kan dat nog altijd op de kleine stukjes wat bijv. niet helemaal weg te krijgen is.. Daar moeten we vrijdag naar vragen mocht de uitslag dus zijn dat ik het wel heb...
jemig nai wat een vreselijke keuzes.. ik hoop ontzettend dat je toch bij de minderheid zal horen!!!!!!! volgens mij is het wel zo, dat indien ze alles goed weghalen (incl lymfen) je weer ' net zo weinig kans hebt als een normale vrouw ' .... wat een K materie, die K! .... meuh, daarbij valt mijn huilmok dat ik niet naar elke kan wegens gigamegabuikpijnkramp in het niet. ik ga dan ook maar weer met kruik op bank mijmeren. ohnee, met kruik op buik. en buik op bank. ohnee, met rug op bank. nou ja, zoiets. meuhhhsmak PS reageer later op rest!
@nai: jeetje wat een heftig keuze zal het zowiezo worden zeg! @kling: hoe komt megabuikpijn? @small: nog gecondoleerd met je oom! (zag je hyves voorbij komen) @fem: wanneer moet je langs gyn om hapje uit bm te halen? (klinkt dat weer vaag maar je weet wat ik bedoel) @rest: dikke zwaai knuf enzo! Zit me beetje druk te maken hier over die ene buurvrouw waar ik wel eens over heb verteld. Dat kindje wordt verwaarloosd, laatst hele huis vooooollll vliegen alsof er een lijk lag dus politie gewaarschuwd... Ben er gisteren achter gekomen dat ze allemaal verhalen zit te ouwehoeren over mij tegenover de rest van de buurt. Waaronder het volgende: "zodra ze bevallen is ram ik der in elkaar" Dit heeft ze niet rechtstreeks tegen mij gezegd, ze durft me niet eens aan te kijken. En wtf heb ik der misdaan? Ik was juist bezorgd! Ze moet echt proberen 1 poot uit te steken naar mij of me kind(eren) en ik sla der helemaal lens. Zit er echt aan te denken om aangifte te doen van (indirecte) bedreiging. Maar mijn verhaal word pas 'sterker' als degene waartegen ze dat verteld heeft, mee gaan naar de politie... En dan is juist nu het issue...ze durven niet! :x Wat moet ik hier nou mee? Als er één geen buren ruzies wil dan ben ik het wel. Ik laat der met rust, ben alleen bezorgd om haar kind. Enige verklaring die ik kan vinden is dat ze strontjaloers is dat ik zwanger ben van de tweede. (dit gaf haar ex ook al aan bij ons) *zucht*