Trouwens: wie heeft vanmiddag Oprah gezien? Een stel verloor in een auto ongeluk een zoon en 2 dochters. Exact een jaar na de dood van die kindjes, bevalt de vrouw van een drieling: een jongen en twee meisjes. Voor hen die denken: zo snel alweer? Na drie maanden waren ze ervan overtuigd dat ze wel weer kinderen wilden, want ze voelden zich ´ouders zonder kinderen´. En ze hadden het gevoel dat hun overleden kinderen ook hadden gewild dat ze hun liefde voor kinderen zouden doorgeven aan nieuwe kinderen. De drieling: het was via IVF, want ze waren al gesterriliseerd na nummer 3. Echt, het was zo bizar, dat ik toch wel een traantje wegpinkte hoor.... Eerst dat intense verdriet dat van dat stel afdroop. Het was ook zo confronterend, die foto´s en filmpjes van die 3 prachtige kids. En daarna die schattige drieling van 2,5 jaar..... Het is voor mij toch ook wel weer eye-opening geweest: ik durf toch nog niet zo hard te beslissen voor sterrilistatie, iets waar ik wel uit dacht te zijn. Je wilt geen vervangende kids, maar wat moet het huis ook ineens leeg zijn als ze beiden zo dramatisch wegvallen. Ik kon me toch wel goed indenken dat je je liefde voor kids wilt doorgeven hoor. Hoe bizar en dubbel ook.... Nou ja, wilde die uitzending even met jullie delen.
nou, lange dag achter de rug. heb het gehaald. wel flink gehuild tijdens mindfulness pauze.. maar goed moest blijkbaar eruit. na een wat stressvolle week voor mij (ik ben geen leuke moeder als ik ziek en ongesteld ben) had ik ook wel de een en ander te verwerken eigenlijk en dan kon het nieuws van mijn moeder eigenlijk niet bij.. maar ben weer als een 'berg' eruit gekomen merk wel dat ik het moeilijk vind weer dan thuis dingen 'normaal te zien' na wat stress.. voel me dan niet begrepen en voel me ook ongeduldig en toch weer snel conclusietrekkend... terwijl dat echt niet nodig is, maar wel een teken dat er bij mij wat speelt. vanavond communicatieleer. dat is dan weer ook leuk.. ben wel moe nu. moet wel nog was ophangen. dan ga ik naar bed. @Juud wel vervelend dat je lg de ruimte niet had voor je. dat geeft natuurlijk ook weer wat gevoelens bij.*knuf* wel pakkend zeg dat verhaal op oprah, zelf niet gezien maar zoals jij het beschrijf kan ik wel wat bij voorstellen dat het je echt raakt op zo'n persoonlijk vlak. @lau wat een fijne bericht dan weer. natuurlijk nog niet helemaal perfect, maar het is wel positief! @moeder: word dinsdag geopereerd. ze gaan hun best doen om te redden wat ze kunnen.
@ Juudje, tjee zeg, nog steeds niet je gesprek gehad. belachelijk, hoop maandaag wel eindelijk terugkoppeling. Welke fase zit je nu in met psych? (ben ik even kwijt) @Pix, wat goed dat cursus zo goed gaat. En jij weer als berg eruit, ben je toch een kanjer. @ Lau, knuf, en redelijk positief gelukkig. Hier volgens ha in opleiding carpaal tunnel sydroom. Moet tot maandag afwachten wat er gaat gebeuren: verder wachten, injectie in pols of spalk.... Gaan ze even over overleggen)
Hmpff zo even naar verloskundige (12.45). Heb al een uur zo'n opgejaagd gevoel, hartslag gaat snel en beetje druk om me borst terwijl ik niets doe. (ja met boekje in de zon zitten en zo spannend is het boek niet ) Wil er toch even naar kijken zo voor het weekend. Kleine man is gelukkig bij opa en oma aan het ravotten en natjesman nog lekker aan het werk. Denk dat het wel meevalt maar voelt toch niet echt goed!
@natjes, goed dat je even naar vk gaat dan! Hopelijk niks erg, misschien beetje spanning voor bevalling? @small, auwww pijnlijk idd! Schoonmoeder is er ook aan geholpen en het is wel even lastig maar daarna geen last meer. @lau, ben blij dat het mee lijkt te vallen!! Knuff voor jullie! @pix, goeso! Klinkt goed, Als een berg er weer uit komen! Je klinkt ook wat beter moet ik zeggen, Ik hoop dat het meevalt voor je moeder! @juud kun je niet jezelf in zijn agenda inplannen? Anders blijf je maar wachten en je wilt natuurlijk gewoon weten waar je aan toe bent! Hopelijk snel duidelijkheid!
Kon al iets eerder naar binnen. Bloeddruk was prima (120/75). Het schijnt een typische zwangerschapskwaal te zijn omdat je nu meer bloed rond moet pompen door je lijf (beeb, placenta en jezelf natuurlijk). Is inderdaad heel irritant maar niets aan te doen! Voel me net alsof ik voor het eerst een half uur heb hardgelopen zeg maar. Hoop dat het snel wegzakt!
@small dus toch CTS.. oh ik hoop dat er met een spalk voldoende rust gegeven kan worden dat je geen injectie hoeft. ik lees dat CTS ook voorkomt bij traag werkende schildklier patiënten. waarom nu geen spalk? Een spalk is zo aangemeten. Ik heb een afspraak bij de orthopedie techniek gemaakt en kon gelijk een mee nemen na meten. (ze hadden in voorraad) @me ondanks mijn 'ik ben een berg' loop ik wel tegen mezelf aan.. weet dat het allemaal over gaat maar de emoties en gedachten die ik momenteel heb zijn zo in mij gebrand dat ik er moeilijk los van kom zodra ik weer in hetzelfde situaties zit. debedoeling is dat ik leer anders mee om te gaan /naar kijken en al lukt het wel enigszins als het goed met mij gaat gaat het wel stuk moeilijker als het niet goed met mij gaat. en het gaat momenteel niet zo goed met mij. ik ben weer onaardig voor mezelf zo te zeggen.
Lieve Pix, klinkt alsof jij ook zeer veel baat kan hebben bij schema-focus-therapie. Ik weet dat je al mindfullness doet, maar mijn therapie is echt heel hard aan het werk om die diepgewortelde gedachten, angsten en ideeen te herkennen, begrijpen, ombuigen en dan leer je er anders mee om te gaan. Ik wil je wel wat meer vertellen in PB. @natjes: goed dat je bent geweest. Natuurlijk erg spannend nu, allemaal... @Small: hmmm, naar dat CTS! Knuff! Al met Smallman over Pasen gehad? @Bow: helaas kan ik niet in zijn agenda, maar was al bij secretaresse geweest. Ik was in mijn e-mail ook behoorlijk duidelijk, dus ik ga er nu stiekem van uit dat ik maandag wel bericht krijg. En anders trek ik hem wel uit overleg oid.... @emoties: m.n. over mijn zus en onze relatie. Maar ook onzekerheden over werk, BSO en dergelijke zaken.... Ik wil idd gewoon weten waar ik aan toe ben...
Tsja, we hebben nu alles wel in kaart (casusconceptualisatie is af) en we bespreken iedere keer de week en wat er dan boven komt. Niet echt sprake van een fase nu, maar meer inzichtelijke gesprekken die mij rust geven. Soms komt daar een kritische zelfanalyse aan te pas, soms praten we gewoon lekker. Ik kom er al pratende meestal zelf goed achter waarom dingen mij zo raken en wat ik er dan mee kan. Soms houdt zij mij een schema-spiegel voor, die dan confronterend werkt... Maar bovenal: ik krijg steeds meer moed om voor mezelf te kiezen, aan mijn eigen wensen te denken en eigen knopen door te hakken. En dat is nu mijn grootste winst. Batterij laptop leeg, moet nu gaan!
@ Juudje, steeds meer moed om voor jezelf te kiezen, wat goed. Komt natuurlijk niet in 1 keer, moet groeien, maar elke stapje is er 1. Ik vind wat je omschrijft met psych zeer belovend. Kunnen praten, je ei kwijt kunnen en zonodig voor spiegel worden geplaats. Ha ha, je baas zal nu niet meer vereten te reageren. pasen, antwoord komt hoor... is even afwachten wat schoonpapa nu wilt, hij probeert (eindelijk) meer contact met ons te krijgen (lees: hij meer tijd voor ons maken) dus wacht nu zijn antwoord wat bereft pasen af. @ Pix, ik had ha in opleiding, en andere ha die er maar 1 dag in de week werkt wist het ook niet. hun normale procedure is gewoon extra afspraak maken en dan injectie erin rammen.... (tenminste van mijn vorige ha) Ze hebben nog nooit iemand voor spalk door gestuurd. (hoorde hun ook overleggen waarom geen injectie! mijn antwoord, 10 jr gelden ook gehad 2 injceties, 10wk herstel en jaar ander werk gedaan) En waarschinlijk ook geen spoed omdat ik het pas paar dagen heb..... Maar maandag gewone ha erweer. Dus ben benieuwd, word gebeld na hun overleg. En berg, het gaat ook in kleine stapjes, je word je er gewoon steeds meer bewuster van en kan je gedachten op een moment sneller naar iets positiefs (of gewoon minder negatief ) toe buigen. En lief zijn voor jezelf, je bent een mooie meid, een lieve mama en partner, met een mooi karakter. @ Natjes, goed dat je langs vk was geweest.
@juud ik wil best wat meer weten ja, als je mij wil pbén. @smally oke dus gewoon wachten tot maandag dan. hopelijk gaat het wel rustig in het weekend thanks meid voor lieve woorden. *knuf* heb hier net de balcon schoongemaakt. een jaar lang as (van pixmans asbakken die door de wind overal op komt) gatverdamme. nu afspraak met hem gemaakt dat hij dagelijks leegt in prullenbak die ik nu op balcon heb gezet, buiten bezem enzo ook buiten gezet dus moet lukken planken bakken staan om gevuld te worden, en we gaan binnenkort naar ikea of zo voor wat nieuwe tuinstoelen en tafel want de vorige zijn stuk.
Hmmm paaseitjes! @pix en juud: vind het knap en goed dat jullie zo intensief bezig zijn met jezelf, dikke knuf voor jullie allebei @Lau: toch redelijk positief nieuws dus, hoe is het verder met jou? @natjes: goed dat je naar vk bent geweest! Voel je je al wat beter?
vanavond met schoonzus en pixman cupcakes gemaakt. vind zo leuk dat pixman het ook leuk vind hij maakt echt kunst op zijn cupcake... waarschuwing: horror jaws cake! Bekijk bijlage 142907
ook even mijn cupcakes voor tante van pixman die woensdag jarig is, maar die zien we morgen voor haar dochters verjaardag. Bekijk bijlage 142908
@pix: leuke cupcakes! @small: wanneer hoor je nou welke behandeling ze doen? (brace/injectie) @miranke: hoe is de ks gegaan bij poes? Hoe gaat het met de kittens? En wanneer is jouw merrie eigenlijk uitgerekend? @juud: uiteindelijk nog wat gehoord van de lg? @hier: hart doet weer redelijk normaal. Af en toe nog dat zwaar opgefokte gevoel maar niet zo erg als gisteren!