@ miranke ik zou het gesprek niet daarbij laten. Het wekt gevoel bij je op en dat moet hij respecteren en niet wegcijferen met 'niet te zwaar aan tillen'
Miranke: Ik begrijp best dat HIJ VINDT je er niet te zwaar aan moet tillen. Mannen gaan echt anders om met dat soort dingen. Maar HIJ MOET meer respect hebben voor en rekening houden met jouw gevoelens erbij. Zeker omdat jullie al een lastige tijd hadden. Dit komt daar bij en jij voelt het als heel bezwarend. Het gaat hier om gevoelens van vertrouwen en respect en ook al bedoelt hij het echt niet zo zwaar, het is gewoon wel zwaar voor jou. Ik hoop dat je dit nog kunt opwerpen in een gesprek. Geloof me, ik heb heel veel ervaring tegenwoordig met het voeren van gesprekken over GEVOEL vs. FEITEN. Het is juist omdat ik mijn gevoelens altijd wegrationaliseer met (vermoedelijke) feiten (je wilt je man ook niet te hard aanvallen....) dat ik mezelf voortdurend te kort doe. Ik weet inmiddels welk effect dat heeft (gehad) op mijn leven en ik oefen dus nu vaak met het uiten van mijn gevoelens naar Juudman, zonder hem aan te vallen. Ik blijf er bij vertellen dat het MIJN gevoelens zijn, en dat die er TOE DOEN. Voor mij zijn dit heel belangrijke stappen geweest, want ik word nu ook echt beter benaderd door Juudman. Niet dat hij het verkeerd deed, maar hij ging uit van zijn visie, ik van de mijne en we leefden langs elkaar in gevoelens van irritatie en boosheid. Nu uiten we onze eigen gevoelens en kunnen we veel beter openstaan voor wat gedrag met de ander doet, ook als dat totaal onbedoeld was. Succes meis!
Kreeg net goed nieuws. Teamleider kwam bij me....ik mag blijven! Kan zelfs zijn dat ik van 0,5 fte naar 0,6 fte ga. Toch weer een lichtpuntje op deze %^&*^*% dag! Heb mijn vent aan de telefoon gehad (om hem te vertellen over contractverlenging) en hem gezegd dat ik nog steeds boos ben. Nou ja, moesten we dan vanavond maar over praten. Hij doet er zo luchtig over...zie ik het dan zo zwaar in?
@miranke: ik denk van niet, maar ik weet natuurlijk niet wat je precies ontdekt hebt.. heeft hij gechat met een of andere doos? op een rare site? of of? als jouw gevoel boos en verdrietig en bang enz is, dan is dat gewoon zo... hij mag het weghalen/je laten (in)zien dat het niet is wat het lijkt/jij vreest... toch?
@Miran: Als jij het erg vindt dan mag hij het niet afdoen met 'niet te zwaar over doen'. Hij vindt het mss heel normaal en niet de moeite waard om over te praten verder, maar voor jou ligt dat duidelijk anders. Alleen dat is toch al reden om er nog verder over te praten? En gefeliciteerd met goed nieuws! @temperatuur: Is 36.7 echt zo laag? Is ook Caspers 'normale' temperatuur. Of kleden we hem niet warm genoeg aan? :/
Cin 36,7 is volgens mij prima temp hoor... hier ook altijd schommelend tussen 36.6 en 37,1.... ik zelf altijd 36,2 en alleen met swang had ik 37,1
heheheh ik denk t wel @cin: ik zou even nagaan wat het bruidspaar er van vindt. en eerst zelf bedenken of je zonder casper zou kunnen/willen! wij hebben wel aangegeven, aan degenen die het vroegen althans, dat we bij de ceremonie liever geen (kans op) ' huilende/krijsende ' kinderen wilden.. degenen die het niet vroegen en die kind/baby meenamen, liepen wat rond indien baby (er was er 1 van 1 week oud!) aan het miauwen was *zag ik later op ' de flimbeelden '* niks van gemerkt maar aangezien casper nog wel eens even (... meuh) kan huilen, zou ik me voor kunnen stellen dat je hem (ook voor je eigen rust dan) niet zou meenemen. maar ja- een mama die haar verse baby achterlaat heeft ook geen rust he!
Volgens mij is 36,7 heel normaal hoor! @Miranke: fijn van contractverlenging! Enne. lees echt effe mijn post. Misschien helpt het je bij de verwoording van je gevoelens. Je overdrijft niet, want gevoelens kun je niet overdrijven, die zijn er!
@cin: niet laag hoor! maar je leest vaak wel rond de 37. vandaar dat ik 36.5 (toen ze er net was wel vaak 36.3) wat laag noem. en daardoor 37.7 dus wel verhoging'koorts' voor haar doen.. @aankleden: ik voel me achteraf wel een domme doos maar wij deden florine toen ze er net was altijd ' maar ' een romper met korte mouwen aan. en dan iets langs erover. vind ik wel duf van onszelf. zeker in de -15gradendecembermaand! we pakken haar nooit zo ' stijf en michelin ' in als ik soms wel es babys zie. ze is altijd goed van temp, heeft nu voor het eerst in haar hele leven meer dan een graad hogere temp. zal wel goed zijn dus toch.
Kling, eens met Sil! Enne, wij deden ook nooit anders dan jij beschrijft. Niets doms aan! En kids hebben het nooit koud gehad hoor. Liggen 9 van de 10 keer in bed of box met dekentje of in warme woonkamer, dus.... Geen twijfels!
Ga nieuwe laptop nu halen! Dan naar friettent met kindjes!!! Gezellig! *gaaaaaaaaaaaaaaaaaap* En vroeg naar bed (lukt nooit, als ik alleen ben......)
@kling: Heb ook vaak het idee dat Casper niet genoeg aanheeft maar zolang temp goed is... heb het zelf ook snel warm! Wat bruiloft betreft: het gaat alleen om het feest, niet om de ceremonie. Hoewel ik hem, zoals hij de afgelopen dagen is, ook naar een ceremonie wel mee zou durven nemen. Als je maar even kijkt waar je naar buiten (gehoorsafstand) kan. Bruidspaar vragen of zij er problemen mee hebben ging Cinman doen.
Ze willen me er niet 'lastig' mee vallen dus nee ga niet in mijn verlof aan de slag Vervangster kreegaanbod naast de deur met meer salaris en dus vlakbij. 'nu elke dag minimaal 1 uur reistijd... Dus vanuit haar oogpunt volledig begrijpelijk. ben nu alleen bang dat ik echt dikke shit en smeulende resten puin ga aantreffen als ik terug kom...
@pip: hij moet 8x 60 ml krijgen... Maar hij loopt nog wat achter door die misselijkheid.. Vandaag zitten we nog op 'schema'.