En de Augustusbus rijdt verder deel 6

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door zuurtje, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Goede middag!

Hier ook even (te) druk dus komen even niet aan schrijven toe.
    Net zoals Milk heel druk met afronden van het jaar en pfff wat een werk is dat!

Ik lees wel zo nu en dan bij maar echte rea zal er waarschijnlijk even weinig van me zijn.

denk wel aan bus hoor! :D

2. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Ik is er ook nog wel hoor, maar ook druk :D

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nou, ik hoop maar dat de papa's vandaag wel een beetje verwend zijn, met al die drukte hier...

Wij hebben een leuke dag gehad, zijn nog naar auto- en motorshow geweest en ook Femke vond dat fantastisch! Oppas Bospop nu ook geregeld dus hier weer paar leuke dingetjes voor de boeg. Slipcursus viel zeeeeer in de smaak. Maar knutsels net zo veel natuurlijk!

@Kling: goede reis!

@Leo: ja, pittig hè, die jaarafronding. Ben natuurlijk groot deel van jaar er niet bij geweest, maar ik word nu toch wel betrokken bij jaarafronding en dan merk je het weer. Die zomervakantie komt altijd precies op tijd!

Hier verder goed. Zit in goede flow en heb zin in opening Villa. En week erop meteen 4daagse! Over de 1500 nu, maar kan meer hè?

Goed. Knuff voor iedereen en hoop dat we gauw weer meer tijd kunnen vinden voor zsp! En hopelijk snel meer duidelijkheid voor Ppver en misschien ook wel voor Milla...

Nou ja...

Toedeloe!

4. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ik ga lekker weekje op vakantie, tot volgende week
    *smak*

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Goed zo Smallie! Geniet er van! Enne, geen zorgen over werk en dergelijke hè?

Waar ga je heen?

Knuff Juud!

6. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    we gaan een week naar roompot-hunzedal
    regenpakken en laarzen mee :D

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Da's een fijn park Smallie! Veel plezier! En ach, weer is ook maar betrekkelijk en je zult er nooit invloed op hebben. Samen zijn en leuke dingen doen is belangriker. Mooi weer kan natuurlijk een bijdrage leveren en je hebt op vakantie nu eenmaal liever mooier weer, dat begrijp ik echt, maar zie het vooral als jullie moment samen! Dat heb je namelijk wél in de hand!

KNUFF!

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Veel plezier Smallie! Hopelijk kan je een beetje bijkomen/opladen :)

9. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Small, heel veel plezier samen en hopelijk echt even beetje bijkomen en genieten van je lieve en mooie gezin!
    En ik duim voor toch beetje redelijk weer.

Bow, hoe is het vandaag zonder kraam? Fijn dat Bowman lekker thuis is! Hoe vindt het nu zo met zijn 4tjes? En hoe doet Sven het? En Niels?

Fem, jij ook druk als getrouwde vrouw! :D
    Vind het nog steeds zo'n stunt!

Pffff vandaag vrije dag maar werd net alweer gebeld ofdat ik straks even langs kan komen omdat er vandaag iets besloten moet worden wat morgen naar ouders gecommuniceerd moet worden.
    Heb gezegd dat als het droog is ik wel even kom, ga me er niet nat voor laten regenen. Maar baal er al wel weer van dat ik toch weer kom.
    (en eigenlijk ook dat ze het weer vragen op mijn vrije dag!)

Juud, spannende tijd komt er dus voor jou aan. Nog druk aan het oefenen voor 4daagse? Er is echt wel mooi bedrag binnen gehaald maar hopelijk komt er nog meer bij!
    Ik zal weer eens rond gaan vragen!
    Ik ga trouwens proberen om er ook te zijn om je in te halen, maar moet even kijken of lukt.

10. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @smallie veel plezier!! en hoop op lekker weer om het extra gezellig voor jullie te maken !!

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @Leo:
    naar is dat hè, dat ze in het onderwijs altijd dingen willen beslissen op de dag dat jij normaal gesproken vrij zou hebben. Ik heb ook vaak mijn gezicht (en de kindjes...) laten zien op een dinsdag of vrijdag. Gelukkig vinden de dames van de administratie het altijd wel leuk om kleurplaten te maken en liedjes en spelletjes te doen met de kids....

Want ook al vind je het vervelend, je voelt je toch betrokken genoeg om wel op te komen dagen, is het niet?

@Bow: las ook op twitter dat kraam weg is. Gaat het goed en leuk allemaal, zo met z'n viertjes?

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Juud, idd te betrokken om niet te komen.
    Hier ook de onderwijsassistent die helemaal gek is van Leomeisje die vindt het dus alleen maar leuk :)
    Dus qua dat geen zorgen maar ja liever thuis uiteraard!

Maar is weer gedaan, vandaag lekker vroeg gedouched dus wij zijn klaar voor de rustige avond.
    Zo even thee drinken met Leomeisje en dan kan ze naar bedje toe

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ach, die betrokkenheid hoort natuurlijk ook bij ons vak.... Geniet van de avond!

Zo: zojuist 30 kleurenposters gedrukt, die, vergezeld van een uitgebreide brief, het hele dorpse ondernemersleven rondgaan. Ert gaat zelfs een brief naar het college van B&W! En die posters moeten al die ondernemers ophangen in hun zaak. Doet natuurlijk niet iedereen, maar als maar een derde meedoet, ben ik al blij! En natuurlijk hoop ik dat de ondernemers een donatie doen. Zeg nou zelf: wat is 100 euro voor een makelaar, een Hema, een gemeente, een verzekeringskantoor, een bank....

En heb zelfs stiekem HvN zelf maar getipt....

Ik wil naar minimaal 2000 euro!!!!!

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Aan de twitteraars.... Lees even bij. Actie weer meer dan nodig...:(

Wil je iets doen, bij je werk, vriendengroep, sportclub oid? PB mij en ik kan je ondersteunen met flyers, posters of gewoon een tekst/persbericht....

DOEN!

15. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Goedemorgen

Ik post even heel ego mijn bevallings verhaal. Is lang verhaal maar dat komt omdat ik het even copy en paste uit mijn eigen dagboek.
    Dus het mag overgeslagen worden :D ;)

Donderdagmiddag een uurtje in dorp gelopen om nog wat laatste dingetjes te halen.

Eenmaal thuis voelde ik in mijn buik dat ik dat misschien beter niet had kunnen doen. Voelde zwaar en beetje ‘lastig’. Het lastige gevoel ging en kwam ook weer, goh, of zouden het misschien wat voorween zijn? Beetje de klok in de gaten houden en de krampjes waren zo om de 6 minuten.

Nou misschien is dit wel het begin dacht ik hoopvol. Krampjes waren best venijnig. Dusdanig vervelend dat ik er ’s nachts niet van kon slapen. Net als je denkt in te slapen kwamen ze weer. Nog steeds heel regelmatig om de 6 minuten, maar ik wist dat ze nog lang niet vervelend genoeg waren dus toch maar proberen te slapen. Helaas pindakaas, niet gelukt. Volgende dag werden de krampen heviger maar ze kwamen niet korter op elkaar integendeel. Er zat meer tijd tussen, hele dag niet veel kunnen doen behalve elke keer de krampen/weeen opvangen. Ik had een beetje hoop dat het die avond wat verder zou gaan maar wederom helaas pindakaas. Weer een nacht niet geslapen en het hele huis doorgewandeld. Volgende ochtend was ik het eigenlijk wel flink zat. Dus verloskundige gebeld. Hij zou even langskomen om te kijken wat we zouden kunnen doen.

Om 12 uur was Francois er, hij heeft inwendig onderzoek gedaan en ik had 2 cm ontsluiting, hij was heel enthousiast ik stukje minder ;) Nou zegt hij, misschien dat het hierdoor wat meer opgang komt. Zo niet dan krijg je vanavond een slaaptabletje. Hij was het met me eens dat we niet nog een nacht zonder slaap konden en dan nog aan het echte werk moeten beginnen. Hij zou om 5 uur die middag terugbellen om te horen of het slaaptabletje nodig was of dat het toch aan het doorzetten was.

Die middag belde mijn zus dat ze wel even zou komen om mij proberen te helpen ontspannen. Ze merkte dat ik een beetje in de weerstand zat en dat daardoor misschien het proces wel niet verder ging. Ze zou er om 4 uur zijn. Hele middag gebeurde er verder nog niks, zelfde kramp zelfde lange tijd tussen. Om kwart over 4 was mijn zus er. Naar boven gegaan op bed gaan liggen en zij mij helpen proberen in de ontspanning te komen. Nou, dat lukte! Ik weet niet wat ze deed maar ik voelde direkt dat er wat gebeurde. Om kwart over 5 belde Francois met de vraag hoe het ging. Ik was net druk bezig een wee aan het wegwerken en hij hoorde aan de telefoon dat het serieus was. Hij zegt ik kom er met half uur aan. Dus nog maar even onder de douche. Met dat ik in de douche ben, verlies ik vruchtwater. En ik zie ook meteen, het is niet helder, shit! Francois maar weer bellen. Oke, zegt ie ik kom er direkt aan. En ik sta heerlijk te douchen en voel toch al een lichte persdrang, gelukkig gaat daar ook al de deurbel. Francois is er. Ik onder de douche vandaag en voel wederom persdrang.

‘Snel’ op bed gaan liggen en ik mocht eigenlijk direkt meepersen, ondertussen was het kwart voor 6. Francois snel kraamzuster gebeld, maar die was niet op tijd, om 18.10 is Sven geboren. Ging allemaal supersnel dus op het laatst. Ik had die middag echt niet het idee dat er die dag ook nog maar iets zou gebeuren. Maar toen kwam helaas het slechte nieuws dat Francois niet kon zien hoever ik ingescheurd was. Dus moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Wel even een domper maar achteraf ben ik blij dat hij dat gedaan heeft. In het zh kkun je net even wat comfortabeler liggen en doen ze dit soort dingen toch net wat vaker. En aangezien het nog mijn hele leven mee moet moet het wel goed gebeuren. Dus ambulance gebeld. Die was er dus al binnen 10 minuten, ondanks dat het geen haastklus was. Dus snel in de kleren, Sven aankleden, alle controles en wegen enzo hadden we geen tijd voor. Gelukkig hadden we hem wel direkt even aangelegd. Dus met de ambu naar het zh en laurens met Sven in de auto erachter aan. In het zh aangekomen bleek dat het gelukkig geen totaalruptuur was en dat ik niet naar de ok hoefde en al die ellende meer. Ze konden het gewoon hechten op de verloskamer. Dus dan zouden we in principe gewoon naar huis mogen, maar toen gingen ze Sven wegen en zoals we al verwacht hadden een flinkerd woog meer dan 4500 gram en dan gaat het suikerprikprotocol in werking en moet hij blijven om elke 3 uur voor zijn suiker geprikt te worden. Dus mama ook maar een nachtje blijven. Gelukkig was alles goed en was zijn suiker ook goed. Volgende ochtend dus lekker naar huis!

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Wauw Bowen wat een verhaal zeg.... na zo'n lange dagen dat het dan uiteindelijk nog zo snel is gegaan :D
    gelukkig was alles goed met jou en Sven en zijn jullie heerlijk thuis aan het genieten nu zonder de Kraamhulp ;)

17. natjes

natjes Niet meer actief

Mooi verhaal Bow!Ben nou trouwens wel benieuwd wat je zus had gedaan? (voetmassage ofzo?) Was ze er ook bij of niet?

Vanaf wanneer gaat dat suikerprikprotocol eigenlijk in?

edit: En niet onbelangrijk, hoe loopt de borstvoeding?

18. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @bowen klinkt als intense dagen, maar de bevalling klinkt alsof het je nog wel redelijk afging.. ennuh is je zus in te huren en komt ze ook naar het ziekenhuis hahah ;)

19. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    @natjes, bv ben ik op dag 6 mee gestopt. Ging niet, wederom niet. Sven dronk niet krachtig genoeg aan de borst, na bv kon ik altijd nog met gemak een halve voeding eruit halen terwijl hij er niet tevreden op was. En bijvoeding werd al maar meer en het was me teveel naast voeden bijvoeden en kolven. Hij is gewoon echt een luilak, drinken moet gewoon niet teveel moeite kosten ik moet nu ook echt beetje aandringen met de fles anders drinkt ie nog te weinig. Hij was vandaag wel weer iets gegroeid maar had meer gemogen. Dus nu moeten we iets meer op de klok voeden en niet aan hem zelf over laten want dan krijgt hij niet genoeg.

En mijn zus, ja wat moet ik daar over zeggen hihi. Zij is energetisch therapeut en ik kan ook niet uitleggen wat ze dan precies doet maar het werkte in ieder geval wel ;) Wil je lezen wat ze doet dan moet je haar site maar eens bekijken, google maar op claudia mars en dan vind je haar wel. Het klinkt misschien allemaal wat zweverig maar het valt reuze mee.

En ja ze was idd bij de bevalling aanwezig. Vond Bowman wel weer minpuntje achteraf maar ja het ging ook zooo snel op het laatst. En de vk vond het wel handig een paar extra handen te hebben om kruikjes klaar te maken en kleertjes klaar te leggen enz.

20. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Ow ja suikerprotocol gaat in vanaf 4200 of 4500 gram, weet ik niet precies meer.

Deel Deze Pagina