meisje toch, wat een schrik telkens als ik nu zie dat je hebt gepost duim ik dat het niet mis is gegaan. En gelukkig alles goed met de baby, en hartje gehoord, wat heeeeerlijk. En rustig aan doen heh!! Bij mijn moeder was ook aanleg placenta anders en bloede ook 9 mnd, wel verplicht plat liggen na 4.5 mnd en netjes maar 3,5 wk te vroeg geboren .
jeetje zuurtje.. schrikken meis.. hoop echt dat dit het laatste schrik is.. inderdaad rustig aan doen. lukt dat wel een beetje met je kindjes ??
Zuurtje een dikke knufff voor je schrik... hoop dat je het ook echt nog rustiger aan kan doen.... heel veel sterkte
@zuurtje: jeetje wat een schrik weer! Doe inderdaad rustig aan zeg! Wel fijn van hartje en mooie beeb op echo! @jullie rust-advies: probeer (zover dat gaat met een klein rennend monster van 1,5) zo rustig aan mogelijk te doen! Helaas ontkom je er soms niet aan..
@natjes & zuur: Rustig aan! Hier alles ok, we zijn ons voorzichtig aan het voorbereiden op de thuiskomst van ons kleine mannetje. Het lijkt er op dat ze ons woensdag zomaar ons kind mee gaan geven @Smallie: Is het uiteindelijk wel gelukt om Marije aan de borst te krijgen of niet meer? Casper drinkt nl wel uit de borst (met tepelhoedje) maar dan geen hele voeding.
cin woensdag al??? wauw wat super goed!!!!! ik hoop echt dat het allemaal doorgaat en jullie dan eindelijk thuis van jullie kanjer kunnen gaan genieten!!!!!
wauw Cin! dat is een super bericht!!! weet je hoeveel slapen dat zijn!! maar 3!!! nog maar 3 slaapjes!! super zeg!
@Fem: Neeeeee, jaaaaaaa, ik bedoel... weet ik veel of we alles in huis hebben?! We hebben nog geen flessen maar dat is snel opgelost en ze zijn nu aan het testen welke fles het beste werkt voor hem. We hebben nog geen badje maar gootstenen en wastafels genoeg en we hebben ook een tummytub. We hebben nog geen babyfoon maar die is besteld en de eerste dagen ga ik toch alleen maar naar hem kijken. Omdat het KAN Flessenverwarmer/magnetonsterilisator hebben we ook nog niet maar kopen we gelijk met de flesjes... Volgens mij hebben we verder alles wat we nodig (zouden kunnen) hebben. Maar als er iemand nog suggesties/tips heeft?
@Fem: Heb nog wel een vraag voor je. Sliep Nikita bij jullie op de kamer en stookten jullie het daar echt tot de 18-20 graden? Lijkt me zo warm!
Ja, Nikita sliep op de kamer bij ons. En NEE. Warmte is juist 1 van de veroorzakers van wiegendood. Het beste is geloof ik 16 graden? Kindje goed inpakken, lekker onder een dekentje (als je het lakentje dan weglaat is het juist warmer voor 'm!). Niet stoken hoor...is niet nodig (in de slaapkamer dan). Eng ineens he! Haha...had ik ook...ik dacht ook ineens van "huh..NU AL?! Wat? Zo onverwachts? Maar ik kan helemaal niks en ik weet helemaal niks en HOE MOET DAT DAN!!!!" Maar, dat was een klein paniekaanvalletje van 10 minuutjes. Als je kindje thuis is weet je als de beste hoe/wat/waar/wanneer/hoevaak en waarom alles moet
Dat dacht ik dus ook maar in zh zeiden 18-20 graden voor de slaapkamer. Ik wil het best een beetje warmer maken in onze vrieskist/slaapkamer, maar 18 graden? Ik dacht eerder aan extra deken en mutsje. Gewoon in de gaten houden of hij het niet te koud krijgt door de eerste dagen een keertje vaker te temperaturen moet toch ok zijn? 20 graden is het in onze woonkamer niet eens... Paniekaanval is hier wel voorbij (de eerste ronde tenminste ) maar het gaat nog wel even rennen worden wat organisatie betreft. Zo eerst wiegje maar eens fatsoenlijk opmaken
Hmm, nou ja, ik zou het geen 20 graden maken. 18 graden is meeeeer dan genoeg denk ik. (17 graden dan? Middenweg?) Zorg dat het mutsje niet te warm is, want via het hoofdje verliezen ze de overtollige warmte.
haaai! so, ben ik ook weer eens! even 'voor de schermen' kwetteren met de busmeisjes ipv acht5er de schermen hihi! @cin: wat spannend he! en wat moet je nog allemaal regelen? over temp: ik zorg juist altijd wel dat t minimaal 18 is hoor. liever een dekentje minder dan een echt koude omgeving.. mutsje kruikje zal wel even 'moeten' totdat hij van zichzelf +36,5 graden is en blijft? wiegje op maken, gil! en dan komt de kraamverzorgster en die gaat t weer opnieuw opmaken seggen se? spannend is het he! maar het gaat helemaal goed komen! mamaliefdepowerrrrrrr en vergeet de papa niet! hoe vind jij in badje doen? wel eng, of niet eng? @bad: hier om de dag met zn 3en in bad. fantastisch!! en dan florine aan te tit, hoppa! groter geluk bestaat niet. @alle zieke buskindjes: knuffel, schatjes! zo zielig om te lezen, ook van nikita, dat ze zo dun is geworden.. huil! hoop dat 'vet mesten' wat gaat helpen! @remmie: hoest met jouw nachtbrakertje? enne, hoe vind je het verder, 'van 3 naar 4' eigenlijk? @date milkjuud: wast leuk? *niet goed bijgelezen, staat vast al wel ergens * @smallie: wat praat je toch trotsliefgelukkig over kindjes, en volgens mij zit je zelf ook beter in vel of niet? @ppv: hoest met de UW? wanneer NOD precies? weet niet meer.. @mil: is ongi al doorgebroken? huil.. hoop echt dat de laatste cryo uit deze poging gaat blijven plakken!! *knuf* en hang in there babe! (ik weet dat je dat doet!) @bow: jeeej niels LOOPT hoe geweldig! FILMSPAMMMMMM? @leo: hoest vandaag met liefleomeiske? @finn: hoest daar met de grootse kleine finn? en met de lau en de lauman? en wanneer gaat huisbouwverkoopverhuisalles starten? @hier: heel heppie! gebroken nachten breken beetje op (goh) maar vannacht was maar 1x, luxe komt goed. vind het maar NIKSSS als ze niet bij ons slaapt. vannacht als experiment op eigen kamer laten slapen, ik helemaal huil! na nachtTIT lekker bij ons gehouden. puh! vind het geweldig om de ontwikkeling te zien... springen. zo bijzonder! het 'praten', grijpen, rollen enz. ik heb geen 'klap' gehad hoor van de fysio (@pix), zie het als een extra check en als het niet goed zit (heupkom) is het altijd op te lossen, dat is fijn gevoel. gisteren geweldige enschededag, beste vriend, goede vrienden, borrelen, kapper, shoppen, showen met florine! onwijs blij van. wat we zo apart vinden: al vanaf dag 1 horen we zo veel 'wat kijkt ze alert/wakker/helder' uit ogen! zon gek specifiek iets om te zien en zeggen.. van antiek tot wildvreemden op straat. is dat zo apart? ja, ik zie ook wel veel lome snurkbabys, das waar , maar nou ja, ben toch wel benieuwd wat dat zegt en gaat zeggen over haar persoontje. zo nieuwsgierig! we zien het vanzelf. maar nu even lekker koken. en dan banken en chillen en stomme boeren kiezen stomme vrouwen kijken en domweg gelukkig zijn. so! SMAKKKKKKKKK!
@ Cin, nee Marije niet verder aan borst geprobeerd verder, ben toen gewoon door gegaan met kolven. uit borst kreeg ze 20 ml terwijl met gemak uit flesje in zelfde tijd het 40 ml en meer. of nog daaaaaagen doorgaan om te kijken of het luktte... of uit flesje en ze mocht mee als ze die zelf kon leeg drinken. Joehoeeee, als het goed is Caspeer woensdag mee, wat geweldig zeg. Bij ons zei ziekenhuis dat difrax het meest op hun flessen/spenen leek en dat ze dat het beste leek voor thuis. Wat advieseert jullie ziekenhuis? kamertje, geloof hier 17-18 gr en dan extra warm aangekleed, en nog best lang met mutsje op slapen enzo. Ik checked snacht ook nog paar keer op warmte. (moet toch meestal 2 x per nacht naar de wc) paniekaanvallen, ja hier ook, leefde er naar toe dat ze mee naar huis mocht, en toen had ik der thuis dacht ik echt: welke gek geeft me nu een kind mee naar huis.... zo iets kostbaars, kan ik dat wel. (soms resque remedie gebruikt van Bach bloesem, helpt tegen paniek aanvallen) @ Klingeltje, ja denk dat medicijnen goede werking hebben op die klierschildklier, volgende week weer eens waardes checken. vanacht bloempje maar 1x, goed zo, hopelijk snel weer nachtje door halen. Wat zul je gebroken zijn, 1 x is dan alweer een verademing heh. komt goed schatje
So...nikita ligt in een heus peuterbed Ben benieuwd (hoe snel en of) ze eruit klimt. Ze was in ieder geval mega enthousiast en dook in bed met hartjesdekbed Helemaal heppie
Fem wat goed zeg!!!! hier gheeft Mathijs ook een peuterbed alleen hebben we nog steeds de zijkanten erin zitten In de grote vakantie willen we die weghalen voor hem... hij ligt altijd met zijn ruge tegen de zijkanten aan dus we zijn bang dat we dan de hele nacht hem van de grond moeten plukken omdat hij er weer eens uitgevallen is hihihihi
hi hi, dat hadden we voor Marije ook, peuterbedje met hartjesdeken, beide van de Ikea Ze krijgt straks als in der kamer laminaat word gelegd mijn oude 1p bed en dan krijgt Lonneke in de zomer het peuterbedje. @ Sil, daarom krijgt marije straks mijn oude 1p bed, op vakantie blijft ze goed liggen in 1p bed en thuis in peuter bedje ligt ze tegen utvalplankje aan. (of been eronder door )
@ Fem, en hoe ging de 1e nacht? marije blijft nu nog steeds in der bedje liggen tot wij zeggen dat ze eruit mag dan gilt ze om 7 uur (of alles met een 7 op der wekker) HET IS ZEVEN En dn mag ze bij ons op het grote bed komen