Goedemorgen!!! @peuterbed: Tygo ligt inmiddels weer in ledikantje. Hij was er toch nog niet helemaal aan toe. Voelt zich toch nog veiliger in ledikantje. Dus dat wordt nog een ledikant aanschaffen voor de 2e! (Peuterbed staat nog gewoon in zijn kamer). @fem: hoe is het gegaan? @weer: lekkerrrrr die zon! Maar wel verrekte koud! @vanochtend/vannacht: shitterdeshit! Natjesman moest half 4 de deur uit. Komt ie weer naar boven, is de accu 'dood' van zijn auto! :x Dus hij mijn auto mee. Ik vanochtend gelukkig opgepikt door mijn moeder... hopen dat het inderdaad bij die accu blijft, dan zijn de kosten nog te overzien..
Goeiemorgen! Hoest met alle busmeisjes? @natjes, jullie nieuwe auto?? @fem, hoe ist gegaan? @bedje, ik twijfel constant over ledikantje of peuterbedje erbij kopen. Geloof dat ik pas op laatste moment beslis @temperatuur kamertje, nee volgens mij ook niet te warm maar is dat niet als beebjes al wat ouder zijn? Kraamweek zat ik ook te stikken in de hitte! En nu is het flink frisser op zijn kamer. @cin wat super zeg, lekker jullie mannetje mee naar huis! Niet meer dat heen en weer gereis! Heeeeerlijk. En tuurlijk eerst eng! Is ook logisch maar ga je nog gebruik maken van de kraamhulp?
Nou, de eerste nacht is me alles meegevallen! Geen 1 keer eruit gekomen en gewoon lekker gaan slapen. Ze blijft alleen niet onder de dekens liggen...
Marije was met 1.5 jaar al peuterbedje toe, lonneke nu 1.5jr nog lang niet, dus dat proberen we in de zomer pas. @ Natkes, ochjee, das niet fijn #accu even foto van mijn Mega Mindy Marije
goedemorgen allemaal @smally ag wat een scheet die mega marije mindy!! @peuterbedje. we zijn al een tijdje bezig met slaapzak afwennen. smiddags ging het prima, en nu vannacht eerste keer zonder slaapzakje en met dekbed!! hebben we gisteren opgehaald bij kennis. 50 euro voor 2 dekbedden, 2 kussens, 4 hoeslakens voor peuterbed, 6 dekbed overtrekken en bijpassende kussenslopen, allemaal in munt conditie! bedje is Eva wel nog niet aan toe, maar ze vond lekker onder de dekbed geloof ik we doen hem momenteel dwars over het bedje
@ Bow, ze lag altijd dwars in der bedje, ergens vast met hoofd/been/arm ze had meer ruimte nodig. ik had voorgesteld om ze eerst nog naast elkaar te zetten in der kamer. Ze heeft zelf meegeholpen het bed in elkaar te zetten, ze vond het geweldig. En heeft niet meer naar der ledikantje gekeken, dus die na 'n week in de nieuwe babykamer gezet.
@ Pix, wat goed zeg, dat afwennen, hier Lonneke op kdv wel al zonder, maar snachts kan ze nog niet zonder, dus proberen we in de lente/zomer weer, minder erg als ze dan niet onder deken ligt
@smally ja ze slaapt er echt prima zonder. volgens mij past het vestje op die manier lonneke nog ook een hele lange tijd ook op marije geprobeerd? zou mij niet verbazen als het haar ook past haha
small/pix: leuk vestje zeg, lekker zomerse kleurtjes ook! milkjuuddate: was gezellig, maar te kort, waren er natuurlijk beiden niet alleen. Was eventjes op de 9mndbeurs, maar heb wel fotootje van juud met myrthe. Eens kijken of ik het van foon op comp krijg en dan mag plaatsen van Juud Overigens daar ook leuke foto van mij met slapende myrthe, vind hem gaaf, dus zet ik zo in album. Hier gaat het verder goed, Myrthe is echt groot, had haar even vergeleken met andere jonge beebjes op beurs, dan is ze soms echt huge Ook draagdoeken geprobeerd, met mijn live-testmodel, voelde wel lekker, dus ga ik er toch maar 1tje aanschaffen denk ik.
Goedemorgen! @MilkJuud-minidate: was gezellig. Erg minidate, maar zo leuk om Milk en Myrthe daar even te zien. En vast te houden!!!! Milk heeft foto gemaakt, dus misschien zien jullie die nog. Mag van mij! Beurs met zusje was heel gezellig! Helaas voor zusje wel even te veel. Ze kan helaas dus niet komen vandaag. Heeft te veel last. Hoop maar dat alles goed gaat tot het 'veilige' moment. @Cin: Casper is een kanjer!!!!! Maar dat wist je al hè? @Bow: hoest met Bowman-reunion gegaan? En heerlijk hè, weer compleet! @peuterbed: hier de kids rond 18 maanden over gedaan naar meteen een groot bed. Eigenlijk gewoon vanwege het gemak: bij Siem: Femke was in aantocht... Bij Fem: vriendinnetje ging kamer overnemen... Haar zoontje slaapt nu in onze babykamer, erg leuk om te zien! @uitvallen: bij beide kids hebben we zo'n bankbed gekocht, die we eerst met de 'rugleuning' naar de voorkant hebben gezet. Hierdoor konden ze er niet uitvallen. Bij Siem heb ik dat tot een paar maanden geleden zo gehouden (was toen ruim 3 jaar). Bij Fem laat ik dat ook nog dik een jaar hoor. Vroeg me af waarom Sil van plan was die uitvalbeveiliger al weg te halen... Houdt ze ook in bed... @niet onder de dekens blijven: dat hoort er bij in het begin. Femke slaapt nu sinds november in het grote bed en blijft er ook niet onder. Bij Siem duurde dat een dik half jaar, maar uiteindelijk, zijn ze zelf in staat het dekbed weer goed te leggen. In het kleine bed was gewoon minder beweegruimte en die extra ruimte is gewoon even wennen... Succes met de grote bedden! @Megamindymarije: lief! @LonnekeinPixvest: mooi Pix, en schattig! @Me: heb weer even slechte dagen. Gesprek met werk is aanstaande woensdag en ik voel me ineens heel erg bedrukt. Niet vanwege het weer moeten werken (wel een beetje) maar ook omdat ik voor mezelf knopen heb doorgehakt omtrent de gewenste inhoud en weekverdeling. Hoop dat we er uit kunnen komen. Voordat mensen met tips komen: ik kan rationeel benaderen dat ik het gewoon op me af moet laten komen en zo, maar door mijn 'probleem' kan ik dat heel moeilijk ook doen. Mijn hoofd en mijn sche,a's zitten me in de weg. Ga me storten op projectjes vandaag en ga Villa-zolder eens opruimen. Ook nog wat admin doen en plannen maken voor website... Hou mezelf bezig, maar heb het echt weer even moeilijk..... Knuff voor iedereen!
Wilde hier ook nog even op reageren: ik herken die reacties. Wij hadden die bij Siem ook heel vaak (en bij Fem niet, dus was geen standaard reactie ). ALS het er al mee te maken heeft: Siem is ver(der) in zijn cognitieve en spraakontwikkeling. De snelle motorische ontwikkeling stagneerde na een jaar en hij is daarin juist wat achter geraakt (met name grove motoriek). Maar verder is het een heeeeeel normaal kindje hoor... Ben daarom stiekem ook wel benieuwd naar Florine-peuter!
En wilde Zuurtje ook nog even knuffel geven. Ik herken je bloedingen, krampen en de daarbij horende zorgen. Bij mij ook niet direct een verklaring, alleen meer dan gemiddeld doorbloede BM-mond... Placenta lag verder redelijk normaal. Heb na de laatste zws wel heel heftige cycli gehad en denk zelfs na over BM-slijmvliesbehandeling als ik zeker weet dat ons gezin 'compleet' is. Hoop dat het bij jou zo niet hoeft te gaan, maar wilde even zeggen dat ik het herken en je ook een hart onder de riem steken: zelfs na hevige weeënkrampen en heftig bloedverlies, én zelfs de voorbereiding door VK op MK, heb ik beide zws-en vol kunnen dragen met gezonde kindjes. Misschien heb jij ook geprikkelde en hevig doorbloede BM-mond?
Hier precies hetzelfde! Siem was met schroevendraaier en hamer (plastic!!!) in de weer en Fem was de hele tijd aan het roepen: sesjebed! Wij hebben alleen de ledikanten meteen weg gedaan. Wij dachten dat daardoor de overgang duidelijker zou zijn: er is een nieuw bed, de ander is weg. En nu echt weg hoor.......
Zuurtje bij mij werd de oorzaak van de bloedingen wat later ontdekt en bleek ik een enorm hematoom op mijn baarmoeder te hebben. toen werd ik nog beter gevolgd door de gyn omdat op dat stukje van de hematoom de placenta niet hecht en het beebje dus minder bloeden zuurstoftoevoer kon krijgen... bloeden moest met 16 weken gestopt zijn volgens de gyn.. maar helaas bleef ik doorbloeden tot de 23e week hematoom was 6 bij 4,5 cm echt mega... maar............. alles is goed gekomen en nu heb ik een heerlijke knul die me soms het bloed onder de nagels vandaan haalt Hematoom werd pas met 12 weken ontdekt op de echo trouwens... Mischien een idee om de gyn daar naar te laten kijken , ze zoeken er meestal niet naar volgens mijn gyn....die zag het ook per ongeluk
@ Juudje, wat leuk jullie minidate En wat betreft dip dagje, gewoon een megaknuffel en ik kan me voorstellen dat je toch tegen gesprek opziet, zijn niet de makkelijkste dingen. Vind je Villa dingen super, echt erg leuk, ga hem straks lekekr spammen op twitter als je webshop online hebt @ Milky, wat staan jullie lief op de foto, echt *smelt*. wat voor draagdoek heb je geprobeert? af en toe vond ik draagdoek super, en vooral heerlijk ej schatje zo dicht tegen je aan