yeah debs... zou mooi zijn dan als je dat kamertje kon krijgen. ik weet nog bij nr 1.... bedje stond in kamertje.. mooi hemeltje erom heen etc.. eerste wat mijn kraamhulp deed was hemeltje etc verwijderen want dat was niet veilig hahaha sta je daar als nieuwe mama...
Leuk Debs! Hier ook dat prijzendilemma.. Voor Siem bijna alles tweedehands gekocht, behalve dan de hydrofiele luiers en de kleertjes natuurlijk. Maar kamertje is tweedehands, kinderwagen/buggy, zelfs maxi-cosi. Was maar 50,- kwijt en voor wagen slechts 150,- Kamertje dan nog wel 600,- maar nieuw was die 1300,- We vonden hem mooi genoeg om die 600 uit te geven, maar dan wel inclusief wandplankje, matras en heel veel extra's die die lieve mensen nog meegaven. Nu weer op zoek naar tweedehands bedje voor Siem + commode. Tenzij we voor rond 400,- nieuw klaar kunnen zijn, bij bijv. IKEA Kinderwagen hier trouwens ook nog oké. Ga hem alleen met de bak gebruiken en daarna z.s.m. gewone buggy. Dát scheelt ruimte ne gewicht!
@Cin ehhhh soms rond NOD... vorige zwangerschap had ik alleen maar last van maagzuur.. En nu is het over als ik iets eet.. dus niet hetzelfde.. en niet ongi worden hoor!
nou zover ik weet is aan die regel weinig veranderd. ( er veranderd verder ajarlijks zo'n beetje iets. ) ik weet wel dat stootkussens en dekbedden inmiddels verboden zijn. maar debs een hemeltje is ook "niet slim" laten we het zo zeggen.
heb je siems spulletjes niet meer? nieuw is echt niet doig hoor en voor 400 eui ben je ook bij ikea niet klaar hebben wij ook naar gekeken. ik vind een nieuw matrasje enzo wel belangrijk namelijk. maar een bedje ofzo kan best tweedehands.
mijn vriedinnetjes zijn bijna allemaal dit jaar bevallen en mochten hemeltje gewoon laten hangen... vooral in de zomer juist, tegen muggen
Heb gewoon hemeltje..... Heb hem pas weggedaan toen kleine meid hem kon pakken door spijlen en mee ging spelen
ik las niet goed juud. je zocht bedje voor grote man dat weet ik niet of dat lukt bij ikea. maar aan 1 commode heb je toch genoeg. je kan ze toch niet allebei tegelijk verschonen.
bij schoonzusje hebben ze ook niets gezegd van het hemeltje.. maargoed, verschilt wrs ook per kraamhulp.. niet dan?! zoals zoveel.. Nouja, geloof niet dat we tot nu toe zoveel dingen hebben gekocht die we niet zouden gaan gebruiken of bijna niet... heb wel eerst ff rondgevraagd enzo
Hemeltje, stootrandje alles moest weg... had ermee te maken dat stof door spijltjes heen kon komen.. ovre babies hoofdje kon zitten en die kan het niet van zijn gezicht afhalen.. met alle gevolgen van dien. dekbedje hebben we nooit gebruikt.. wel meteen dekentjes.
wij willen een nieuwe babykamer, maar moet eerlijk bekennen dat ik korting krijg bij de prenetal (heb er paar jaar gewerkt tijdens studie)
met het hoe een baby in het bedje moet liggen is ook zo grappig fenomeen. ik heb zometeen 3 kinderen die alledrie voor hun veiligheid anders in bed gelegd moesten worden. jaja. wordt er amar wijs uit. op mijn proestbui omdat het dus weeeeer veranderd was zei de kraamzorg een beetje verbolgen. ja de onderzoeken staan niet stil he. ik zeg nee....waar heb ik dat eerder gehoord..... ow het het wel of geen dekbed of dekentje issue speelt ook al heeeeel wat jaartjes. op het moment is dus het dekbedje weer verboden het eerste jaar blijkbaar en het stootkussen.
ik wist niet eens dat dat nie mocht Net als ik nu hoor dat je geen stootkussen mag hebben...dekbedje wist ik wel van dat het niet verstandig was en beter een dekentje kan nemen...wist ook alleen niet dat het zelfs verboden was