En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hoi veronika. kom er gezellig bij.

2. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Jawel hoor, zolang je er maar geen dekbed in doet.
    Mag wel dekentje maar dan weer niet dubbel omdat dat anders zelfde effect heeft als dekbed

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Over dat opmaken van het bedje: zodra je je hebt aangemeld bij kraamzorg (vóór 16e week doen) krijg je allemaal van die folders waarin staat hoe jouw kraambureau het hebben wil. Ook wat ze willen dat je in huis hebt. Ga daar soepel mee om, maar haal wel de nodige spullen. Vraag anders aan de dames in het gymclubje (als je dat gaat doen) wat zij wel en niet hebben. Of vraag ervaren moeders (hier bijvoorbeeld ;) )

En de rest wijst zich echt vanzelf hoor... Maak je niet druk. Maar ik begrijp je wel Debs. Had het bij Siem ook...

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    idiale dingen inderdaad had ze ook altijd. en dat ze tegenwoordig mouwtjes hebben vind ik super! ga ze zeker weer kopen met een maand of 3/4.

5. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

trappelzak hebben we idd ook.....

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Vero hoe voel je je ? Naast je test kriebels :D

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    we gaan dit keer ook weer gewoon voor de lakentjes en dekentjes.

nog zo'n overbodig iets.. zon complete badset met al die extra potjes en bakjes en luieremmers.

kan me niet herinneren dat hier iets anders is gebruikt dan het badje...

8. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    haha.. debs, welkom in de wondere wereld der zwangeren ;) haha.. meid, je leert t vanzelf allemaal wel! En gewoon je oren en ogen een btje open houden om je heen en dan komt t allemaal goed!

9. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Die van mij hadden sowieso een trappelzakje aan in bed en de oudste heeft een tijd ingebakerd geslapen.
    Ze trapten het dekbedje niet los hier en ik heb nou niet bepaald rustige kinderen :p
    Ook het dekbeddekentje met overtrek kon ik goed instoppen.

10. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    zeker heerlijk, kleine meid vind ze ook heerlijk en kiest zelf nog altijd voor slaapzakje :)
    En mouwtje zijn inderdaad handig :)

11. veronika

veronika Niet meer actief

Hihi Yinte, dank je, ik heb hier natuurlijk niet zoveel aan toe te voegen, ik volg jullie gesprek wel op afstand (bedoel met aansluiten natuurlijk niet dit gesprek... maar wel het zwanger zijn!)...

Debs het lijkt me ook best angstig en een zorg. Maar al die miljoenen moeders zijn je al voorgegaan, dat komt heus goed, toch?

12. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

VOOR de 16de week???.....hemel ik heb nu echt het gevoel dat ik nog van helemaal niks afweet of op de hoogte ben zeg......voel me echt oliedom ff

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Had inderdaad lakentjes + dekentjes, want wist van de dekbedden af. Je kunt de dekens ook in de dekbedhoesjes stoppen. Maar zorg wel dat je ze strak kunt instoppen.

Persoonlijk vind ik deken + laken voor zo'n kleintje veel leuker.

PS: dekbedden kunnen te warm worden en zijn vaak smaller, zodat ze los kunnen schieten en over je baby's hoofdje kunnen vallen. Lakens + dekens kun je veel strakker instoppen.
    Dekbedhoesjes bewaren tot kindje ouder is! Ca. 2 jaar.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat schreef ik dus een paar bladzijdes eerder debs. dat ze zoveel hebben liggen in die winkels en je proberen aan te smeren bij een eerste kind dat je de helft ervan nooit zult gaan gebruiken. het is jou keuze of je die dekbedhoesjes wilt gaan gebruiken maar dan met een dekentje erin of niet. maar probeer je voor je verdere dingen aan gaat schaffen eerst goed te bedenken wat je wilt en wat veilig is enz. laat je niet tezeer overdonderen. en je kraamhulp leert je echt alles wat je moet weten hoor meid. maak je niet druk erover. en je krijgt ook met 7 maanden nog een bezoek van hun he dan kun je al je vragen ook afvuren.

15. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Hier ook alleen badje, geen tummytub of speciale bakjes voor washandjes.
    Heb wel sangenic, speciale luieremmer, ruik je de stink lluiers niet.
    Nu heeeeeeel erg handig :)

16. veronika

veronika Niet meer actief

Nai, heel normaal eigenlijk... heb nog steeds jeuk en beetje bultjes maar komt volgens mij gewoon van droge huid :cry: Vanochtend niet weer getest, ben wel trots op mijzelf, kijk het maar even aan (geloof er nu niet zo in eigenlijk).

en jij? Je verwacht je ongi, toch? Maar ook weer niet want je was beetje misselijk?

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    zo snel mogelijk kraamhulp regelen debs moet hier voor de 12 weken gebeurd zijn maar blijkbaar verschilt dat per regio. zodra je kans ziet ff bellen en je aanmelden.

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    vind het trouwens heel vreemd dat je vk dat niet allemaal verteld heeft. dat hoort bij haar taak.

19. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Idd, niet al die bad-onzin kopen. Gewoon badje (evt. standaard), lekker baby-shampootje en klaar!

Vóór 16e week wordt aangeraden, omdat je anders misschien te laat bent. Mijn VK vertelde mij al deze dingen bij de intake, én gaf me telefoonnummers en folders mee. Daarom weet ik dit allemaal. Ging er vanuit dat iedere VK dit doet...

PS: meld je ook zwanger bij je zorgverzekeraar. Dit is volgens mij verplicht vóór de 16e week.

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je oriënteerd je alvast zeg maar joh ;)

Deel Deze Pagina