En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
  2. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    zo ik ben net even goed bezig geweest. Ik heb al mijn eerder materiaal bekeken en heb deel I bijna af. Ik heb van mijn eerder geschreven materialen een selectie gemaakt en gestopt op de goede plekken in mijn scriptie. Het gevolg is dat ik 10 pagina's ben opgeschoten. Toch knap in een uur werk... hihi

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Heb volgens verzekering recht op 43 uur.

weet nog niet wat ik ga doen

bij eerste had ik 2 keer 1,5 uur per dag.. maar die muts deed weinig eigenlijk.. stond zelf me bed te verschonen omdat ze weer te lang had staan kleppen met bezoek

2e keer heb ik 5 uur per dag genomen.. hele dagen vond ik te lang. Dit keer wil ik weer geen hele dagen.. maar moet even kijken wat mogelijkheden zijn nu

4. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

helemaal mee eens lims.

nog geen kraamzorg geregeld....moet eerst polis opsnorren om te zien of ik wel recht heb en zo ja hoeveel uren.
    ga wel de echos dame voor de 20 weken echo nog ff bellen met de vraag of het eerde kan want mijn moeder is precies dan op vakantie en ik zou dan ook al 22 weken zijn..dus kan ook wel twee weken eerder dan toch zodat me ma er ook nog is.

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    gaat je ma mee dan?

6. debsje1977

nee, maar wil wel graag thuis zijn zodat ze s'avonds de dvd kan zien hahahahahaha

hoor net op nieuws dat het zou kunnen komen die babysterfte doordat we oudere moeders hebben en mee meelingen...maar of dat echt de oorzaak zou zijn is niet bekend

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als ik het goed begrepen heb krijg je hier 2 of 3 uur per dag afgezien nog even van je medische toestand. dat zou later nog bepaald worden. met 7 maanden volgt er ook nog een gesprek. het was ene bepaald aantal uur afhankelijk van borst of flesvoeding en je medische toestand dus. precieze getal ben ik ff vergeten.

8. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Of omdat we als enige zoveel thuisbevallingen hebben....

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Debs: je hebt altijd recht op enige ure kraamzorg. Maar dat hoef je niet zelf uit te zoeken hoor. Je kunt gewoon je verzekering bellen, melden dat je zwanger bent (is ook verplicht) en dan regelen zij verder alles voor je. Je hoort vanzelf hoeveel uur je krijgt en gaat dat later, in overleg met het kraambureau, verdelen over de dagen.

@Lim: ik had echt heel fijne kraamhulp, die meer deed dan nodig, maar dat maakte wel dat het huis heerlijk aan kant was en Lars en ik echt met het bezoek bezig konden zijn. Ze maakte zelfs voorbereidingen voor het eten. Lars hoefde alleen maar de pannen op het vuur te doen.

Ligt er natuurlijk aan wie je in huis hebt, maar ik ga voorkeur voor haar doorgeven.

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Vraag ik me af. Je hoort toch ook dat veel thuisbevallingen vlekkeloos verlopen? Maar goed, ik laat me niet teveel van de wijs brengen door zo'n bericht hoor.

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    zo verse buikfoto in album en bijbehorend logje op de blog. ;) we zijn weer helemaal to tot date :)

12. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Op nieuws zeiden ze er net bij dat het kwam door meerlingen en oudere moeders

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    upt ot date dus...hoezo we kunnen niet meer typuuuh...

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    @Debs: de 20 wekenecho had ik al aangevraagd bij 13 weken, maar er was gewoon niet eerder plaats dan volgende week dinsdag. Ik ben dan ook al bijna 22 weken. Wel jammer natuurlijk, maar ja, het kón hiet gewoon echt niet eerder.

Wij kregen overigens geen DVD mee. Weet je dat wel zeker? DVD toch vaak alleen bij pretecho?

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wat vreemd dat jullie zo laat moeten mij hebben ze echt die week er nog tussen gepropt hoewel dat inderdaad ookal weken geleden is. omdat een 20 weken echo precies met 20 weken moest volgens hun. ik zei ookal doe dan de week erna maar neeeeeee dat mocht niet....

16. debsje1977

Yinte je hebt een puntbuikje :D:D of lijkt dat zo ?

Juud: dan ga ik maar us met de verzekeringsmaatschappij bellen ;)

Jep voor 2.50 wordt er een hele dvd gemaakt van de 20 weken echo.....dus das wel heel leuk natuurlijk :D
    het zou idd kunnen dat er niet eerder plek is....ach zie wel nee heb ik ja kan ik krijgen ;)

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik denk dat de dvd aan het ziekenhuis ligt juud. ik kreeg bij mijn dochter wel de mogelijkheid er een videoband in te stoppen en bij mijn zoon in een ander ziekenhuis niet. ik heb er hier niet naar gevraagd. omdat het toen niet mocht neem ik aan dat nu ook niet mag. misschien toch maar ff bellen.

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    lees mijn log maar ffies dan weet je waar die punt ineens vandaan is gekomen

19. debsje1977

ik hoef niet naar het ziekenhuis hoor voor de 20 weken echo....gebeurd bij echovisie..

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dat zal dan het verschil zijn. ik moet wel naar het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina