mocht het zo zijn dan wil ik in het ziekenhuis. Onze fam heeft een voorgeschiedenis van gekke bevallingen.
ik vond dat medische aspect bij ons in het ziekenhuis wel meevallen eigenlijk. met de nekplooimeting heeft ze alles heel mooi laten zien en dat het kleintje al kon plassen enzo en de vingertjes tellen omdat het net zwaaide teentjes alles liet ze mooi zien.ze vertelde 100 uit en tussen neus en lippen door had ze dan de meting al voor zichzelf gedaan en toen zei ze dat die heel netjes was.
Aan moeders met 2 of meer kids: wat deden jullie met de andere kleine(n)? En wanneer neem je die beslissing? Dat betekent namelijk dat de oppas weet dat je bevalling is begonnen...
Over echo: medisch aspect viel ook mee hoor. Gewoon de gebruikelijke metingen, daar waar de 20 wekenecho voor bedoeld is. Duurde 20-30 minuten.
natuurlijk mag ik thuis bevallen.. is niet leeftijdsgebonden.. zolang alles gewoon goed zit is er voor mij net zo min risico als bij blom van 20
Goedemorgen mijn schoonmoeder is toen naar hier gekomen en is met zoontje in de woonkamer bezig geweest en samen wat tv gekeken en gegeten terwijl ik in de slaapkamer was met mannetje en vroedvrouwen (liep eentje mee om te zien of het iets voor haar was) na de bevalling toen alles opgeruimd was is zontje op de kamer gekomen om zijn zus te zien en te verwelkomen
wij hadden weinig keus juud. om 2 uur s'nachts braken mijn vliezen en om 5 over 2 zat ik vol in de weeén. ouders uit bed gebeld en die laten komen. die hebben in ons bed geslapen en wij als de wiedeweerga naar de ziekenhuis. om kwart over 4 was meneer er en om half 7 hebben we ouders weer uit ons bed gebeld
ow da's mooi limmeke. ik dacht nou als ze er medisch al zo'n toestand van maken omdat je 38 of 39 jaar bent. dan zal het thuisbevallen ook wel verleden tijd zijn. maar dat is dus niet.
mijn ziekenhuisbevalling: mocht er pas heen met weeen.. au au in auto dus. Daar werden we in kamer met felle TL verlichting gedropt.. en dat was het. Na tijdje kwam zon arts in opleiding.. die wist helemaal nix.. en heeft ook wat foutjes gemaakt. Vond het heel onrustig. Met bevalling stonden er 10 man tussen mijn benen te loeren in een kamer vol apparaten.. zelfde arts in opleiding moest bevalling begeleiden.. wat een drama! Na bevalling werd ik in rolstoel gezet.. een doucheruimte ingereden.. en daar stond een zuster wat ongeduldig te wachten tot ik onder douche stond. zooo blij dat ik na paar uur naar huis kon. dus... mocht het niet hoeven dan voor mij niet meer
Maar hoe lang duurde die bevalling dan? En moest je zoontje niet tussendoor zijn slaapje en zo doen? Ik denk dat ik Siem onderbreng bij opa en oma thuis. Daar staat gewoon een bedje en een kinderstoel en kan voor hem het gewone dagritme doorgaan. Tsja, als het 's nachts wordt, zullen we ze wakker moeten bellen... Dan Siem daar weer in bed leggen. Hij slaapt altijd gemakkelijk opnieuw in.
Ik moest wel in ziekenhuis bevallen want daar lag ik al (hellp) en het werd een keizersnede. Maar de kraamafdeling was geweldig! Echte kraamsuites waar je als gezin samen start. Vader en kind slapen bij je op de kamer..je hebt een keuken...visite word goed verzorgd. Het was geweldig! Ik kan nu niet eens kiezen maar anders graag weer ziekenhuis.
Kan me trouwens niet voorstellen dat ik me kan ontspannen als Siem gewoon beneden is. Zou de hele tijd willen checken hoe het met hem is. Hij was erbij toen we de echo kregen bij die heftige bloeidng en weeën rond 12 weken (kon effe niet anders). Hij raakte volledig in paniek toen hij mama zo in tranen en pijn zag.