http://www.tiscali.nl/content/article/n ... 537644.htm ? zouden werkelijk vrouwen bestaan die hun doos uitspoelen met blikje cola?
je heb er van die gekke tussen zitten die werkelijk denken dat het werkt waarschijnlijk...anders doen ze er toch geen onderzoek naar lijkt me...of wel
@ Natjes, fris het nieuwe jaar in @ Limmetje, hmm daar word je biet blij van,gelukkig in oude huis. jeetje, stelletje gekken mensen soms, cola wassen, pffff
mijn cola zal nooit meer hetzelfde smaken pff.. heb zon buikpijn... weet niet meer of dat normaal is..
Fijn Natjes dat je eindelijk uit de onzekerheid bent.....en nu met frisse moed op naar het nieuwe jaar!
@ limmetje, anders even vragen aan vk, dat kan toch nooit kwaad... misschien ontwenningsverschijnselen van de cola?
haai piepeltjes zo ik ben net terug van de dokter. heb zo ongeveer overal pijn al weken en ik dacht dat zal mijn gammele bekken wel zijn en mijn banden en me baarmoeder wordt steeds hard da's ookal vanaf het begin zo. nu blijk ik dus witte bloedlichaampjes in mijn urine te hebben. ze zijn nu bezig met een ander onderzoek maar aangezien ik geen bloeding in de baarmoeder heb verder zal het wel ergens een ontsteking zijn of iets van dien aard dacht ze. nou lekker dan heb ik altijd super op de hygiéne gelet handjes wassen voor en na het plassen enz. helpt dus blijkbaar ook allemaal niks. ik heb nog nooit blaasontsteking gehad dus kweet niet wat me te doen staat ;-( als ik antibiotica krijg, wat ik liever niet heb voor beebje dan is de kans groot dat je daar weer een schimmelinfectie van krijgt schijnbaar.en die medicijnen zijn blijkbaar nog erger voor beebje. ik weet nu niet goed waar ik op moet googlen voor informatie. iemand tips? zegt ze ook nog je kan preventief wassen met die lactadinges tijdens de kuur. ik zeg nou ik heb juist altijd geleerd dat je met zeep bij je onderkant weg moest blijven en dat die lactadinges ook niet je van het is in de praktijk. ja zegt ze dat is zo maar het hoeft ook niet perse het kan. nou daar wordt ik dus erg veel wijzer van. ik heb weinig zin in een schuimmelinfectie door de antibiotica maar ik wil wel graag van haar horen wat ik nu het beste kan doen óf laten dan. is dat nu zoveel gevraagd.ze zou met vanmiddag bellen met een plan als ze het onderzoek klaar had en de dokter gesproken......zucht......
heej Yinte... hmmmm kan je helaas geen tips geven. wanneer krijg je de uitslag? neem aan dat hun dan toch wel de minst kwade zullen uitzoeken. Het staat toch ook niet vast dat je dan schimmelinfectie krijgt... waarschijnlijk een verhoogde kans.
Yinte: lactacyd schrijft mijn HA ook voor omdat ik erg gevoelig ben voor blaasontstekingen. Blaasontsteking hangt niet samen met handjes wassen na plassen hoor En nu tijdens je zwangerschap krijg je er makkelijker last van omdat het wat meer moeite kost om helemaal uit te plassen. De kuren die ik gehad heb in mijn leven hebben mij nog nooit een schimmelinfectie opgeleverd.. denk dat dat gewoon afhankelijk is van soort biotica. Om blaasontsteking te voorkomen kan je.. als je het naar binnen krijgt bv cranberrysap drinken, al weet ik neit of dat gewoon mag tijdens zwangerschap. en verder echt uitplassen... dus als je denkt klaar te zijn.. nog ff napersen
ze heeft net gebeld. het was volgens de dokter echt nodig dat ik de antibiotica ga innemen. het was toch echt een blaasontsteking. ik heb 3 keer gevraagd of de gebruikte medicijnen veilig waren. maar ze verzekerde mij dat die aan alle zwangere mutsen voorgeschreven wordt. ik ben de naam ff kwijt. om 5 uur moet ik ze ophalen. ze zegt dat het ook niet mijn schuld is wat jullie ookal zeggen de urine weg is heel kort bij vrouwen en de weerstand tijdens een zwangerschap minder. 1 en 1 is 2. het zij zo. ik ben er toch wel een beetje door van de kaart moet ik eerlijk zeggen. t'is mijn eerste keer en hoewel miljoenen vrouwen het hebben of krijgen baal ik er toch van. over 8 dagen dan weer laten kijken hoe het is. uuh limmeke die lactasyd is voor je te wassen van onder of niet? wat ze bedoelde neem ik aan?
hoi meisjes... hier zo bang voor morgen.. na morgen zal ik er wel weer wat meer zijn, dan zijn de zenuwen weer onder controle...
weet iemand dat misschien of je cranberriesap of gewoon de bessen mag hebben. ik had inderdaad ook gehoord dat dat goed was. ik kon daarstraks de sap zo gauw nergens vinden in de supermarkt trouwens.
Hoi Yinte, Mijn tips zijn inderdaad pure cranberrysap te vinden bij de tuinen. Zou wel die zonder suiker nemen. Schimmels reageren namelijk goed op suiker. Je zal wel ff moeten wennen aan de smaak maar gewoon een dunne limonade maken ervan en drinken. Zit gewoon heel veel vitamine c in en is volkomen natuurlijk. Ook die drankjes met lacto- en bifidobacterien helpen goed dus yakult en vifit etc. Gewoon ruim van tevoren elke ochtend een drankje. Die schimmels zitten in de darmen die hebben we allemaal. Maar als je in goede lichamelijke conditie ben dan worden ze onderdrukt. Antibiotica wil wel eens maken dat die schimmels gaan broeien omdat de goede bacterien in darmen ook aangetast worden. En zodoende kan je dan ook een vaginale schimmelinfectie krijgen. Dus goed de darmen onderhouden enne mocht je een beetje jeuk hebben daar beneden dan kun je water met azijn mengen (niet sterk maar heel lichtjes zuur) en daarmee je vagina wassen. Helpt met de zuurtegraad. En goed op voeding letten tijdens kuur. Dus veel groente niet teveel zetmeel en liever geen suiker.
@ Yinte: Lactacyd kan geen kwaad, want dat is speciaal gemaakt voor het wassen van onderen. Er zijn inderdaad antibiotica soorten die je gewoon tijdens de zwangerschap mag gebruiken zoals bijvoorbeeld Amoxicilline (die krijg je denk ik ook). Het gebruik van een dergelijk soort antibiotica is beter dan door blijven lopen met een blaasontsteking, mede omdat blaasontsteking weeen kan opwekken. Je kan cranberrysap drinken tijdens de zwangerschap, maar bessen helpen niet. Dit kan je in de supermarkt gewoon kopen (hier wel in ieder geval) Cranberrysap heeft tal van positieve eigenschappen op de gezondheid, mede door de natuurlijke aanwezigheid van antioxidanten. Zo heeft het een heilzame werking bij infecties van de urinewegen. Bij zwangerschap bestaat er een verhoogde kans op het ontwikkelen van blaasontsteking. Er blijven vaak restjes urine in de blaas achter en bovendien heeft de urine een andere samenstelling en vormt een betere voedingsbodem voor bacteriën. Samen zorgt dit voor een toegenomen risico op blaasontsteking. Cranberrysap bevat stoffen die het 'vastplakken'van bacteriën aan de blaaswand tegengaan. Het regelmatig drinken van cranberrysap tijdens de zwangerschap zou infecties in de blaas en van de urinewegen kunnen voorkomen. Het drankje Canadian Red wordt, anders dan de meeste andere cranberrydrankjes, gemaakt met puur sap. Er zitten geen toegevoegde kleur-, smaak- en geurstoffen in en Canadian Red is natuurlijk gezoet met fructose en daarom uitermate geschikt voor zwangere vrouwen.
bedankt meisjes straks nog eens kijken in de winkel dus en meteen die yakult of vifit meenemen. ( mag neem ik aan wel als je zwanger bent tischa ) anders morgen snel even naar de tuinen als ik het hier nergens kan vinden die sap. waar staat cranberriesap bij jullie giegel bij de aanmaaklimonades of bij de sapjes?
Het stond hier bij de koeling om te proeven met nog een paar dingen, dus waar het normaal gesproken staat in de supermarkt weet ik niet.
Ja maar die cranberrysap in de super zit vol met suiker. En dat is nou net wat de schimmels lusten! Juiste die pure cranberrysap moet je hebben. Die verkopen ze bij natuurwinkels en de tuinen.
maakt het voor een man wat uit dat het de cranberrysap uit de winkel is? daaf denkt dat tie ook blaasontsteking heeft en heb geen tuinen hier in de buurt...of andere reformewinkel dus moet het met de appie doen. ow ja en nog iets....maar dan voor de al een keer zwanger geweeste meiden. ik lees vaak dat veel meiden al "lekkende" borstjes vroeg in de zwangerschap hebben enzo....ik heb daar nog helemaal geen last van....is dat wel normaal dat ik dat niet heb?
ff plas laten checken dan van mannetje dan weet ie het zo zeker he. een fikse ontsteking gaat echt niet weg van een beetje cranberrysap helaas ;-(