En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nrg50

Nrg50 Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.625
    0
    36
    Verkoop binnendienst
    Almere
    Heey Lautje!
    Fijn dat t goed gaat, maar doe maar lekker rustig aan hoor!

*knuf*

2. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    #67422 Milla Rose, 17 jun 2009
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
    @bow: bedankt voor je lieve smsje! Bent een schat!

@pix: je doet het hartstikke goed meis!

@lim: heerlijk, wandelen met je pracht!

@nrg en natjes: nou allebei keukenproblemen? Is dat net zoiets als mexicaanse griep...?

@small: jeetje wat vaag met je zusje, dus geen bevalling?

@zuurtje: hoe was het bij fa?

@tisch: hoe was echo?

@gaby: zo ging het hier ook idd, met die afspraken, heel omslachtig!

Over vanmiddag, dus naar het zh geweest. Over combi ziekte en zwangerschap krijgen we over 3 weken weer een gesprek. Dan met een arts die daar meer verstand van heeft maar of we dan meteen uitsluitsel krijgen is niet duidelijk, kan zijn dat die ook weer in overleg moet en dat er dan nog een vervolgafspraak nodig is. Als die groen licht geeft moeten we eerst nog een jaar zelf proberen zwanger te worden. Dat is omdat er bij ons verder geen enkele afwijking is gevonden, sterker nog, alles is verder volgens het boekje. Dat wil zegen dat de kans om natuurlijk zwanger te worden groter is dan wanneer er behandelt wordt. Op zich is dat natuurlijk wel heel positief vinden wij. Verder heb ik volgende wk fm-meting voor plannen van slt, die komt dan waarschijnlijk de maandag erna. Het is dus nog even spannend wat betreft het oordeel van de arts dat nog komt, maar op zich heel fijn dat alles er verder zo perfect uitziet. Ook nog even uitslag slt afwachten natuurlijk. Nou, heel verhaal! Maar alles staat er wel in nu geloof ik ;)

@de rest: dikke knuf

3. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Milla, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad, ben benieuwd naar het gesprek van over 3 weken.
    Klinkt goed dat je grotere kans hebt om zwanger te worden zonder medische molen dan met. Hebben ze wel een reden/gedachten gegeven hoe het zou kunnen komen dat het nu nog niet is gelukt?
    Hoop zo dat het gevoel van je moeder klopt, dan ben je binnen het jaar zwanger. Gun het jullie heel erg! Dikke knuffel!

4. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    @ Lim; heerlijk.....even naar buiten met de kleine meid. Net even op mmm gespiekt, wat een mooi meiske!)

@ Small: nog geen verandering bij zus??

@ Milla: fijn dat er geen dingen zijn gevonden die een zwangerschap in de weg kunnen staan. Nu maar hopen dat die pendels kloppen en jullie zeker geen jaar meer nodig hebben!

@ Lautje; fijn te horen dat het wat beter gaat....geniet nu vooral maar van de kleine man!

@ Nrg; nog steeds geen verandering?! Ik vind het heel goed van je dat je dingen onderneemt en niet thuis gaat zitten afwachten. Dan duurt het (zeker voor je gevoel) alleen nog maar langer.

5. Tischa82

Tischa82 Fanatiek lid

12 jun 2008
    3.281
    0
    0
    Hi meiden,

Ik kom even melden hoe de echo was. Alles zag er goed uit. Beeb was lekker aan het zwemmen, trappelen en zwaaien :p

Sorry dat ik de laatste tijd niet actief ben. Maar lijfje doet heel stom en tis af en toe behoorlijk zwaar. Hopelijk is het over niet al te lange tijd over.

Milla ik las dat het er goed uitziet bij jullie. Dat is zeker goed nieuws. Ik ben benieuwd wat men over 3 weken zegt. Vind je het zelf niet lang als ze voorstellen het nog een jaar zelf te gaan proberen? Of zou je daar vrede mee hebben?

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    #67426 zuurtje, 17 jun 2009
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
    hey meiden
    hier ben ik dan eindelijk

fa: echo gehad en hij dacht dat ei al was gesprongen maar moest voor de zekerheid bloed laten onderzoeken
    resultaat eisprong nog niet geweest
    als ik terug ongi wordt dan moet ik terug gaan en wordt ik waarschijnlijk weer aan de clomid gezet, maar nu 100mg ipv 50mg
    fa wil dat er meer follikels rijpen dan 1 om de kans te vergroten
    hij wil het eerst zo nog eens 4x proberen en anders wordt het inseminatie of ivf

van puregon heeft hij blijkbaar nog nooit gehoord want daar zei hij niets over
    zal het volgende keer nog maar eens vragen, moet er toch weer heen als ik ongi ben
    wilde zoveel vragen maar ben een beetje overdonderd door zijn manier van aanpakken
    met inseminatie/ ivf had ik nog geen rekening gehouden
    toch maar overleggen volgende keer of er niet nog een tussenoplossing is
    hij sprak ook nog over een vaginale zetpil om de innesteling te bevorderen
    misschien ook maar eens duidelijk maken dat ik er meer van afweet dan hij denkt dat ik weet (hij denkt dat ik het niet snap of niets er vanaf weet)

sorry als het een beetje warrig is of als er iets dubbel instaat

ben er nog niet helemaal bij

7. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    milla, ik heb je al gesproken op msn ;)

lau, goed om eens wat van je te horen, lekker genieten meis!

tisch, wat fijn een berichje van je, maakte me al een beetje zorgen om je..
    goed zo dat beebje het zo goed doet in jou buikie :D

zuurtje, euh ivf :$ jullie zijn niet eens een jaar bezig :( beetje raar allemaal van die gyn..

me, ik heb weer wat :(:x
    zat net op de bank en digger zat naast mij met zijn grote dikke harde bot en hij gooide die zo op de grond, recht op me teen :$
    hij is nu 3 keer zo dik , en helemaal donker blauw :(

8. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    gaby we zijn volgende maand een jaar bezig en de fa houdt ook rekening met mijn verleden hoe het bij zoontje en dochtertje is gegaan

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ai op teentje gevallen, heb je het al goed gekoeld?

10. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @ Milla, klinkt als een goed gesprek, hopelijk straks over 3 weken idem of beter, heb je beetje duidelijkheid

@Zuurtje, die is drastisch zeg, volgende keer maar om langzame
    uitleg vragen en laten weten dat je er wel iets van weet.

@ Tisch, fijn dat echo goed was, we missen je hier

@ Lautje, dikke knuf, stuur je snel weer smsje.... heb het beetje druk met de gekste dingen, vooral gek lichaam

@ Gabbeltje, ojee mishandelt door DIgger, kus op de teen

Hier verder geen nieuw nieuws.
    Was bij zusje volgens vk dus geen vruchtwater, der weeen zijn vanmiddag ook weer wat afgenomen....
    Dus weer verder wachten.

11. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    maar zouden ze je in belgie al door sturen voor ivf als je net een jaar bezig ben ? sorry maar ik vind dat echt heel raar..
    weet ook niet hoe het bij je zoontje is gegaan, dus ik kan nu niet oordelen..

ja heb al gekoelt :( toen ik klaar was met schelden en slaan tegen de deur van de pijn heb ik meteen gekoelt hahaha..

12. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Cin, wow mooie temp :)

13. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    jeetje small, dus bij je zusje weeen weer gestopt :( wat balen zeg!
    hoeveel weken is ze nu eigenlijk ?

hoe gaat het voor de rest met jou?

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    gabbel bij mijn zoontje heb ik ook medicatie gehad omdat mijn hormonenhuishouding niet in orde was

bij dochtertje clomid maar dat wisten jullie wel
    ik heb nu 5 rondes clomid gehad en het is niet gelukt
    nu afwachten of het deze maand is gelukt en anders als ik ongi wordt dezelfde (of volgende als het te laat is) bellen voor afspraak bij fa voor volgende stappen

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    smalletje ik hoop da weeën snel doorzetten bij zusje

nrg en voor jou hoop ik hetzelfde, ik weet zelf hoe vervelend ze zijn

16. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ze is nu 39wk3,

hier wel redelijk hoor, hier en daar de normale kwaaltjes en pijntjes maar geen weeen, das nu wel het belangrijkste

wel gek, vorige keer waren ze dus nu geboren met 35wk2 / 39wk3

17. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    zuurtje, hmm okey , mijn hormonen zijn ook niet in orde en heb nu in totaal 8(of 9, ben de tel kwijt) rondes clomid achter de rug.
    en jou lichaam is toch nu pas helemaal hersteld van de bevalling van je dochtertje ? ja, sorry hihi begrijp het gewoon niet..
    ivf of IUI is best wel zwaar en jij kan gewoon zwanger worden..
    snap jou gyn gewoon niet hahaha..

jeetje small , zusje is dus echt op het einde al :D
    spannend hoor :D
    ik heb net ook van mijn zusje een buik foto gezien, ook al een behoorlijk buikje..

18. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    fa zal wel weten wat hij doet zeker
    maar ga zeker nog een gesprek met hem aangaan want inseminatie en ivf vind ik toch wat heftig

19. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Ja, die verklaring was heel simpel. Je begint iedere ronde met een schone lei. Het is iedere maand opnieuw 15% kans. Die kans wordt niet groter omdat je langer bezig bent, zo van: dan is het nu wel 40%. Dus het is een loterij en je kunt het vergelijken met dat je 6 moet gooien met een dobbelsteen. Soms lukt het meteen en soms gooi je tot in den treure... Simpel he... En alleen als je iets hebt wat de natuurlijke kans verminderd heeft iui of ivf al binnen de eerste 3 jaar zin. Ga ook maar na, iui heeft 10% slagingskans, en gewoon zwanger proberen te worden 15% zoals ik hierboven al zei. Dan heeft het dus idd alleen meer zin als er factoren meespelen van slechter zaad of slechtere eisprong, of wat dan ook het probleem mag zijn. Het is nu wel allemaal duidelijk geworden voor mij, waarom de 1 wel en de ander niet. En ik moet gewoon heel blij zijn dat er niks mis is dus ga gewoon verder zoals we deden met millaman, komt helemaal goed! Het geeft me zelfs rust..

20. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    O ja, die schouderpijn! Mijn voorgevoel klopte dus wel, want meest aannemelijke is endometriose op het middenrif. Dat geeft die pijn en de behandeling is... aan de pil! Haha! Dat gaat dus mooi niet door. Ik werd gelijk ongerust, ben ik daarom niet zwanger? Maar dan zou ik hevige menstruatiepijnen moeten hebben en die heb ik niet, dan erbij hsg was ook goed. Maar weet nu dus wel waarschijnlijk wat het is.

*sorry voor al die lange berichten die alleen maar over mezelf gaan :) *

Deel Deze Pagina