Voor mensen die meer wilen weten: 2. Wat zijn griepverschijnselen? Niet elke neusverkoudheid, hoest of zere keel is een griep; en niet elke griep is de Nieuwe Influenza. De verschijnselen van Nieuwe Influenza A (H1N1) lijken op gewone griep. De symptomen van griep ontstaan vaak plotseling en zijn: rillingen en koorts (temperatuur > 38 °C) spierpijn zere keel droge hoest ademhalingsproblemen niezen verstopte neus of loopneus vermoeidheid Wie is nu verdacht voor het hebben van de Nieuwe Influenza? Elke persoon met één van de volgende twee criteria: · koorts ≥ 38 °C EN symptomen/ verschijnselen van acute ademhalings infectie · longontsteking (ernstige ademhalings aandoening) ÉN ten minste één van de volgende twee criteria in de zeven dagen voordat de ziekte zich manifesteert: · nauw contact met een bevestigd geval van infectie met het Nieuwe Influenza A (H1N1)-virus toen er al sprake was van ziekte · reis naar een gebied waar een aanhoudende overdracht van mens op mens met het Nieuwe Influenza A (H1N1)-virus gedocumenteerd is. 4. Is de Nieuwe Influenza A (H1N1) gevaarlijker dan een gewone griep ? Allereerst is er nog geen vaccin tegen Nieuwe Influenzaop het moment dat een grieppandemie uitbreekt. Verder wordt pas als een grieppandemie uitbreekt duidelijk, wat exactde klachten en de ernstvan deze griep zijn. Deze kunnen anders zijn dan die van de gewone griep. Het lijkt er vooralsnog op, dat de Nieuwe Influenza een wat milder beloop heeft dan de gewone griep.Maar het virus zou zich zo maar kunnen wijzigen in een veel agressiever type. Hoewel de Nieuwe Influenza vooralsnog een redekijk mild en kort beloop heeft, kunnen er toch veel meer mensen aan overlijden dan aan ernstigere gewone griep, doordat 1 op de 3 in plaats van 1 op de 100 mensen de Nieuwe Influenza krijgt.
Zo, zijn de regenjasjes binnen? En dat mijn kaartje er zo snel was, doet me goed. Ik wil graag mijn messengerservice in de vorm van bow en cin danken! En ik wil ook wel bij Gordon eten, misschien idee voor meeting Juud: nog gefeli met Siem, fijn dat het zo'n leuk feestje was! En alweer een bv minder, gaat de goede kant op. Milla: tuurlijk ben je beetje verdrietig. Hoe goed je ook alles opzij weet te leggen, toch blijft er iets in je knagen. Laten we hopen dat de toekomst weer wat posi berichten brengt! Debs: wat een heerlijke foto van Emily zeg! wel schrikken van je vader, dat die plek zo groot is. Hopelijk slaat de chemo snel weer aan! In ieder geval heeft je vader een hele bus die voor hem duimt! Gieg: ei aan de goede kant, zou het dan deze ronde zijn dat het 'm gaat worden, *hoop**hoop* Kling: je hebt nog niet gereageerd op mijn theorie. Dus dat je eigen klusje de kwantiteit van klingman zaadjes hebben verminderd? Of wil je graag IVF/ICSI? Nrg: gister iets gegeten waar Milan wat blijer van werd dan van de witte bonen in tomatensaus? Tisch: hoezo gaat beebje vooral op jou lijken? Cin: wat leuk, die reacties van je collega's. Dat doet een mens toch goed! Maarja, wie knijpt er niet in zijn handjes als een NL-se de Belgische maatschappij komt ondersteunen Zuurtje en Gabbel: stom he, dat je lichaam meteen weer in zijn oude ritme vervalt als je de hormoontjes weglaat... Gabbel: ha, ik wacht met je mee, volgende date met gyn is voor mij pas aan het eind van mijn volgende cyclus... Zuurtje: hoe ga je het aanpakken, die 10 kilo kwijtraken? Natjes: het is zo stil 's ochtends, ik mis je. En wat k*t van je ribben enzo zeg... Bow: hoe was de echo gister? Kling: gezellie, kom je op de koffie? Doe de groetjes aan veroon als je haar ziet. Lim: wat klinkt dat eigenlijk romantisch, lekker met limman en beeb in doek langs waterkant wandelen! 27-8: deed net de suggestie bij milkman, zegt ie: gaat *** dan niet promoveren. Oja vergeten. Dus lekker 23-9 naar nieuwe gyn! Juud, 27-8 leek me wat snel, omdat ik dan van deze cyclus nog niet weet hoe hij afloopt (en ik heb goede hoop voor augustus, dus eigenlijk is date met gyn helemaal niet nodig). Pippa: flauw is dat dan he, dat mensen je subtiele hints niet doorhebben....
Dat verklaart je twijfel Milk. Goezo! Hoop houden! En je kon toch al niet, dus... Ik ga even aan de strijk en daarna keuken doorsoppen! Nog drie weken de tijd, daarna zal mijn huis wel weer verslonsen...
@milk: ben inderdaad even wat rustiger met posten smorgens. Normaal was ik altijd de eerste..haha @ribben: blijven megapijnlijk! aarrgghhhhh Maar volgens mij is ie wel aan het indalen. Heb flinke menstruatiekrampen gehad en mega drukkend gevoel down there.. Maar zal het morgen wel horen van de vk! @werk: ben al flink aan het overdragen aan opvolger... HEERLIJk! Zit echt lekker rustig aan te doen.. Nog 10 werkdagen en dan verlof! @bow & nai; bizar he dat wij nu bovenaan de bevallingslijst staan? ieehhhhhh!!! @zwangerschapsgym: volgende week partneravond..hahahah (natjesman heeft zoveel zin! NOT! *GRIJNS*) @nnz-eren: aarrghhh ik vind het zo frustrerend dat het nog steeds niet raak is! Raak er gewoon steeds frustie van! Gun het jullie zo! Jullie hebben lang genoeg gewacht.. Is gewoon nu tijd voor babyboom! Vind het ook zo onwerkelijk dat we samen gestart zijn en dat sommigen gewoon al een beeb hebben! Dat verschil is toch te bizar??? Dikke knuf voor jullie ieder geval!
@geboortekaartjes: hadden leuke gezien..naar drukker geweest voor prijsopgaaf.. 50 kaartjes.. 180 EURO!! Nou dus ff echt niet he! Zit te rekenen is 3,60 voor een kaartje~!! Ga nu zelf kaartje ontwerpen. Heb erg leuke ideetjes! Komt dus wel goed! (koop liever wat anders van dat geld!) @auto: is verkocht, eind deze maand wordt ie opgehaald. Dan 2 weken wachten en dan krijgen we de nieuwe! Jeujjj!! @meeting: is er al meer bekend of schuiven we het door tot iedereen wil/kan?
Natjes: da's inderdaad duur. Zelf ontwerpen is ook leuk! Spannend, nieuwe auto! En hoop dat je ribben binnenkort wat rust krijgen, als beebje daalt...
Voor mijn busvriendinnen even linkje, want eerste keus aan jullie: http://www.zwangerschapspagina.nl/koop-aangeboden/158115-boob-borstvoedingsshirt-discreet-voeden.html#post5268561
meuninnnn!!! @smallie: ieks, een manavel en een appelneusje voor smallmeisje?? hihih! jij ook mee naar gordon ramsey? leuk!! @milk: ha, date met andere gyn gemaakt, goesoooo!!! en als sept beter voelt, gewoon lekker doen. heb je nog even de kans op in augustus heel eigenwijs SELLUF zwanger te raken! @milk: koffie doen? geselli! maareh, woon jij in amsterdammie? ik dement? zo ja: slurp! @tisch: en jij dan? morgen werken? minimiting? @milk: je theorie, daar had ik idd nog nie op gereageerd, maar ik denk wel dat je gelijk kan hebben! kijk, we hebben in die 4 dagen om ei ook 4 keer zelf gesexytimed dus er was al een boel klingspul in de kling gegaan hierdoor heb ik dan ook wel wat hoop: los van die ' maar 0.8 gepimpte IUI' ook nog 4x whoohooo! maar ja.. dan lees je weer ergens dat van veel sexen (mooi he, hoe ik het woord klussen trouwens heb afgeschaft ) wel minder zaad, maar een betere kwaliteit levert... dan weet ik t ook niet meer!! @natjes: jeeeej natjes trug! idd, jij moet wel de bus blijven openen hoor, zoals ik m meestal dicht doe! hoest met de ribbetjes dan? spartelbeebje? enne, bijna verlof, dat heb je wel verdiend zeg. hoop dat je het ook echt kan loslaten dan, zal wel moeilijk zijn (jou een beetje kennende) @natjes: ja idd, is superfrustrerend, dat er nog steeds NNNZers zijn.. maar knufff voor je medemok! @natjes: jeeeej oto weg! en wat voor komt er terug? @natjes: meeting, kweenie, kweenie hoe de andere NNNZers erover denken, ikzelf heb nu (opeens) meer t gevoel eerst zelf zwanger te willen zijn, omdat het anders misschien wel erg confronterend zal zijn. merkte op vakantie dat zelfs de aanblik van kleine kindjes me vervulde van liefde, maar dus ook van echt verdriet... das nieuw voor mij.... meeten is sowieso OOK heel mooi en lief, want wil jullie weer graag zien, dus ik twijfel gewoon.. misschien kan ik gewoon wel stoer doen (ja dat kan ik heel goed) en genieten van busgezelschap, hangt misschien ook een beetje van de timning af, als het vlak na NOD is bv zal dat wel een stuk lastiger zijn maareh, ik weet niet hoe de rest erover denkt, en ik zou gewoon sowieso lekker meeten met wie wil meeten. @gieg: hoest met je ei-gevoel? spannend weer he.... wanneer ook alweer fm? vrijdag? @pix: stil? @bow: melden! @cin: melden! @elke: melden! @nai: en waar ben jij gebleven? @rest: dikke smak en remmiesmakkerd! @werk: was zondag even op werk, vragen 2 collegas samen aan mij ' en ben je zwanger?' ik rode kop! zij: ' aha, je wil zwanger worden!' en dat dat zo bij me paste, moederfiguurblablabla... toen wel iets losgelaten: tjah, je hebt willen en lukken he... zo, toen was t stil @zon: waar istie? @douche: ja ik kom dran, luiuiui! @amsterdam: ja ik kom dran, jeuj!! @kletskop: ja ben ik, sorrie!
goedemiddag !! @natjes jups ieeehhh boven aan de lijst @natjes dat is wel duur zeg voor de kaartjes.. Ik moet die van ons nog opvragen wat het gaat kosten.. Gisteren druk met alles uitwassen geweest en strijken .. Heb wiegje nu opgemaakt.. die is er klaar voor!! Vandaag weer even bloed geprikt om nog een keer te controleren op suiker, morgen de uitslag.. We krijgen vandaag te horen op welk termijn de mensen het huis kunnen verlaten.. als dat te ver ligt zullen we verder moeten zoeken naar ander huis.. Nu weer teruglezen..
so, lim is in de relmood... wie wil??? zucht.. en nu is beeb ook nog wakker.. grom.... *sjokt naar boven en word meteen weer week als die kleine grote grijns op tronie tovert als ze je aan hoort komen* het zou verbodennnnnnn moeten worden!
@ Nai, hopelijk kunnen ze snel uit hun huis en jullie dan snel in nieuw huisje Jeeej, heb nu al 5 voedingen vervangen door kv en als het dan tijd is voor kv heb ik geen stuwing.... dus denk bijna geheel over op kv Nog even kopje saliethee drinken, Tisch zei het al en had het al op verschillende plaatsen gelezen, Saliethee = perfect voor afbouwen bv
Fijn dat het zo goed gaat Small! Hier ook hoor, maar ik neem gewoon echt mijn tijd om er ook emotioneel aan te wennen. eerste twee overgangen duurden echt ieder een week, maar nu is het met 2 dagen al gereguleerd. Ik zit op 5 voedingen totaal, waarvan 2x BV. Er zit nu exact 12 uur tussen: 7.00 en 19.00 uur. Lim: Relmood? Vanwaar? Enne inderdaad, ze zouden verboden moeten worden, die gehaaide tantes!
hoi @klingel ja stil.. was met andere dingen bezig maar ben er nog @smally wat goed zeg. ja idd ik las dat van saliethee in d ewij van deze maand. @nai bow en natjes.. idd komt allemaal zo dichtbij nu voor jullie. gek he? voor je weet hebben jullie je beebs op schoot @milk pas over maand dus naar gyn begrijp ik? @leo hoe gaat het met jo en dochterlief? @fem.. same!! how are you? hmmm @rest.. hoofd zit er niet bij..maar *dikke knuf*
ha, is mevrouw limmerelleke m alweer gepeerd? hee even voor iedereen die van uit eten gaan houdt: DiningCity Restaurant Week | een 3 gangen diner bij toprestaurants voor maar 25 euro hieraan doen vele toprestaurants mee, ook met een michelinster, en..... 25e voor 3gangen! so, en nu gaak rijden. @iedereen: fijn dagje, fijn woensdagje! @milk: tot morg!