En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Heee Elke beeb,

Wat goed om jou hier ook weer te zien!
    Fijn meid dat het goed gaat maar wel jammer dat je geen bv mag gaan geven. Zit er ook geen kans in dat je straks helemaal van meds af bent? Aangezien je toch al wel behoorlijk gemindert bent in tussen tijd? Enne opspelende BI? Afspraak met fysio staat al? En wat lijkt me dat tering moeilijk om idd al die dingen aan te vragen of je op te geven. Maar ik hoop dat je bij elke echo die je krijgt dat je beetje bij beetje meer kan genieten en meer vertrouwen krijgt in je eigen lichaam. Want meid dat verdien je!

@pip, haaaai, ja lekker verlof nu. Heerlijk raar idee hoor, rest van het jaar niet meer werken??!!

Begint hier nu wel heel hard te waaien. Heeeeeeeerlijk

2. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    @ Zuurtje; hopelijk gaat de eerste 10 kg toch een beetje snel zodat je vlug bij de fa terecht kunt!

@ Elke; ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe moeilijk en dubbel dit voor jou moet zijn. Aan de ene kant alles willen doen wat je zou moeten doen (kraampakket enz) en genieten van het kleine mensje in je buik, maar eigenlijk niet goed durven.
    Jammer dat de mensen in je omgeving je niet in de vorm van een felicitatiekaart een hart onder de riem steken, waarschijnlijk angst om jou te confronteren met je eigen dubbele gevoel.
    Wat jij zegt over dat je zwanger zou willen zijn van Charlotte deed me aan een gesprek denken wat ik met een kennisje uit onze kerk had. Zij heeft ook haar eerste dochtertje verloren (open ruggetje en waterhoofd) en bij haar tweede zwangerschap wilde ze om die reden heel graag weten of haar kindje een jongetje of meisje zou worden. Een jongetje was minder confronterend omdat het van het andere geslacht was en als het een meisje zou zijn, zou ze in iedergeval de tijd hebben om zich erop voor te bereiden. Het werd een jongetje en dat maakte het voor haar gevoelsmatig iets gemakkelijker.
    Lieve Elke, ik ben heel blij dat je echo zo goed was en je controles verder ook helemaal goed waren.
    Wel heel jammer dat je geen bv mag geven....zeker omdat je het zo graag wilt.
    Ik hoop dat je ondanks al je zorgen en dubbele gevoelens ook wel af en toe van je zwangerschap geniet.....dikke knuffel meis!

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Pippa 2 jaar geleden was ik in 3 maanden tijd 7.5kg vermagerd maar ben toen moeten stoppen om een hele mooie reden

4. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hi elke.. fijn dat je even weer wat van je laat horen.
    gellukig is alles stabiel met jou en beeb alleen jammer dat van de bi.

wanneer heb jij je 20 weken echo?

wat je verteld over het aanvragen enz kan ik begrijpen.. dat heb je allemaal al een keer gedaan en kan voorstellen dat telkens als je bedenk dat je 'iets' moet doen dat er een stukje verdriet erbij zit.
    *knuffel* voor je groeiende gemis voor charlotte!

5. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    He lieverds,
    Wat zijn er een boel mooie dingen gezegd. Zoals altijd heeft Kling het weer goed verwoordt: het is voor iedereen moeilijk omdat we in andere fases zitten.
    En ik neem toch aan dat mensen geen lijstjes bijhouden over wie waarop reageert, maar soms kom je voor je gevoel met iets groots en komt er geen reactie. Misscien moeten we (ik ;)) maar leren pm het dan nog een keer te zeggen, maar dan duidelijker.
    Ik kan jullie iig niet missen, ook als ik niet reageer ben ik er stiekem toch.

Zo. En dan even ego: Vandaag eindelijk echt ongi geworden, dus zaterdag bloedprikken. Morgen bellen over hoe ik dan aan de clomid kom...
    Verder vandaag enorme 'aanvaring' gehad met een collega, maar da's meer iets voor mmm

Knuf voor iedereen!

6. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    @ Pix; met de kinderen gaat het goed. Ze moeten maandag weer naar school....dat zal wel weer even wennen zijn!

@ Cin; toch weer ongesteld.....om het maar even op z'n Klingeliaans te zeggen; *superklotekutkutstamp*.....weer bloedprikken en de hele riedel er achteraan....verdikkie! Knuffel meis!

@ weer; ik zit te wachten op het noodweer......maar het komt maar niet. Een beetje afkoeling lijkt me heerlijk!

7. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    cin: stomme ongi
    veel sterkte met de onderzoeken

hier begint de school 1 september weer
    wordt wel weer tijd want zoontje begint zijn zus nu toch wel heel erg veel te plagen

hoe warm was het bij jullie
    hier bij mij in de buurt is tot 38.2°c opgemeten

8. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Nou, ben eigenlijk wel blij dat het eindelijk doorgebroken is hoor, was dat gespot wel een beetje zat en als het spotten te lang duurt krijg ik weer stiekeme hoop dat het geen ongi-spotting is ;)

@noodweer: 't is hier wel overgetrokken maar écht veel verkoeling geeft het nog niet :(

@iets heel anders, haha
    Vanmiddag kwam een collega met grote ogen mijn kantoor binnen (jongen van 24, erg grappig) omdat hij gelezen had dat veel vrouwen in Nederland thuisbevallen.
    Hij en mijn collega begonnen over geelzucht en dat alle baby's dat hebben en daarvoor in de couveuse moeten.
    Ik had hier dus echt nog nooooooooooit van gehoord.
    Heb het opgezcht en inderdaad: alle baby's hebben geelzucht maar het kan meestal geen kwaad.
    Had iemand hier wel eens van gehoord?

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    alle beebjes hebben dat na eenpaar dagen omdat een bepaalde stof in het bloed niet vlug genoeg afgebroken wordt maar dat komt allemaal goed

soms moeten beebjes onder een speciale lamp maar vaak is het voldoende om het kindje bij het venster te leggen voor daglicht of veel buiten komen
    het klopt dus niet dat elk beebje in de couveuse moet

10. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hier is het erg beginnen onweren
    ik ben er bang van
    ik hoop dat mannetje goed thuis komt want die zit er met de auto midden in, zal pas opgelucht zijn als hij veilig en wel thuis is

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    @cin dus de ongi is na dagen lang toch doorgebroken. kan voorstellen dat je begon te twijfelen of het wel of geen ongi spot was.. *knuffel*

weet niet of alle babies geezucht hebben bij geboorte maar weet alleen van mijn eigen dochter. die zag geel wel anderhalve week maar het nam steeds af. we hebben haar overdag vanaf 8.00 voor de raam geplaatst . we hebben haar ook sochtends voor een uur (bij mooi weer) in de zonlicht gedaan.

12. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    Gek hè, had er toch nog nooit iemand over gehoord. En is me ook nooit opgevallen bij pasgeboren baby's. Dat zal vanaf nu wel anders zijn denk ik.
    @zuurtje: het schijnt hier in België idd algemeen bekend te zijn, ze vonden het iig maar raar dat ik van niets wist...
    @pix: Is me niet opgevallen op de foto's van Eva ;)

@ongi: 't is wel weer leuk geweest zoooooo!

13. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    meestal zijn de beebjes er ook vanaf als ze uit het zh komen (verblijf is meestal 4à5 dagen bij een gewone bevalling en een weekje tot 10 dagen voor een keizersnee
    daarom zie je het ook niet als je op kraambezoek gaat

14. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    mannetje is gelukkig veilig en wel thuisgeraakt
    wat ben ik blij

15. cin1979

cin1979 VIP lid

26 jun 2008
    5.620
    0
    0
    @zuurtje: in NL blijven beebjes niet 4 a 5 dagen in het ziekenhuis. Ik heb al een aantal beebjes mogen zien binnen die periode en het is met nooit opgevallen.

Fijn dat mannetje veilig thuis is!

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    cin het is soms zo weinig dat je het niet ziet bij beebjes

meiden slaap lekker

morgen ben ik er 's avonds pas weer
    we vieren morgen onze 5de huwelijksverjaardag voor de kerk op de plaats waar we toen getrouwd zijn (zijn op 2 verschillende dagen voor de wet en de kerk getrouwd)

knuf voor iedereen

17. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ha, lekker geklept hier weer vandaag!

Las zonet in de lokale krant dat het mijn ziekenhuis de beste afdeling gyneacologie heeft van Nederland ;) Heb zelfs begrepen dat ze geen wachttijd hebben voor IUI, dus klingel...

Bow: dat is nog eens een goede laatste dag zeg! Ik heb morgen mijn laatste dag bij mijn andere baan, ben benieuwd of ze nog iets voor me hebben geregeld...
    natjes: goed dat je vanaf nu halve dagen werkt, blij dat je het geregeld hebt!
    klingel: ja, heerlijk om minder tijd kwijt te zijn aan volleyen, het moet wel leuk blijven. Kom je gezellig hier IUI-en?
    zuurtje: denk dat je ei gister was. Fijne dag morgen!
    Gabbel: joehoe, eigen ei, goed zeg! Aan het werk jij ;) Zowel in bed als in huis, iiiiiii, bijna nieuwe huisje!
    pixie: eva alweer blijer, nu het weer afgekoeld is? Bloed en slijm in ontlasting is ook 'gewoon' teken van infectie (meestal parasiet), beetje diarree achtig...
    remmar: alle zorgen voorbij, behalve dan het missen van Nikki als je werkt?
    female: wel heavy hoor, nieuw/eerste personeelslid, last van HELLP en een nikita die aandacht vraagt. Ik geniet nog regelmatig van de foto's van je meisje (al kon ik laatst alleen maar de oude zien...)
    pippa: je berichtje negeer ik gewoon (nee hoor, hihi). Het is ook niet echt negeren, maar meer: er niet aan toekomen om op iedereen te reageren. En dat lijkt me inderdaad niet meer dan logisch.
    Elke: wat goed dat je weer even van je laat horen. Meid, het is zo moeilijk wat jij doormaakt! Charlotte zal je nooit vergeten, en dit kindje is zo te merken ook heel erg welkom. Probeer er van te genieten zoveel je kan!
    cin: grmbl-ongi.... knuf! grappig dat zo'n jongen met dat soort weetjes komt, haha.

Poeh, heb vanmiddag net de bui gemist. Ik had gerend voor de trein, daardoor op tijd thuis. Als ik de volgende trein had gehad, zou ik precies op de fiets hebben gezeten toen het losbarstte. Was wel een heftige bui, maar heel kort, later nog twee keer, meer hebben we hier niet gemerkt van het noodweer...

18. natjes

natjes Niet meer actief

@ elke: lijkt me zo heftig jouw situatie! Volgens mij zit je emotioneel echt in een rollercoaster. Wel fijn dat echo weer goed was, maar begrijp je angst om dingen aan te vragen.
    Hoe vindt je mannetje het? Hoe gaat hij ermee om?

@bow: wat moet je nu nog allemaal afmaken in je huis?

@zuurtje: wow zo snel afvallen!? Fijn! Hopen dat dit doorzet zo!

@female: nooit geweten dat je zelf ook zo'n lange nasleep zou hebben van het Helpp-syndroom!

@pix: na de onweer je huis beetje afgekoeld?

@cin: hoe gaat je mannetje om met het mmm traject?

@milk: ging tekeeer he gisteren>? Was blij dat ik binnen was!

@hier: gisterochtend urine weggebracht. Ze worden er niet wijs uit wat ik heb..is doorgestuurd op kweek. Krijg maandag de uitslag. Ook nog contact met vk gehad. Moest verplicht hele dag van der in bed/bank liggen en kijken of de krampen weggingen. Di was indd het geval alleen zo'n zeurend gevoel net boven schaambot, liezen en onderrug. Ook steken halverwege me buik. Vanacht wel goed kunnen slapen alleen werd weer wakkeer van krampen in onderbuik.. Mocht het weer meer worden moest ik direct contact opnemen met de vk. Ook als het weekend was.. Hoop dat ik der niet hoef te bellen ieder geval. Is nog ietsje te vroeg voor beeb om te komen!

19. natjes

natjes Niet meer actief

:D Natjesman doet controle-telefoontjes... :D

Gaat alles wel goed? Doe je rustig aan? Hoe is het met kleine hekkie? (=koosnaampje..:)) Niet te lang werken he vandaag? Ga je vanmiddag wel weer lekker een filmpje op de bank kijken?

:p hoe schattig..

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)

Deel Deze Pagina