En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    hmmm ik kan er wel op Bowtje

2. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    @Gieg: bij celdeling denk ik meteen aan zwangerschap! :D Maar daar heb je wsl zelf ook wel aan gedacht. Ik weet niet eens wat reductiedeling is, maar ik geef je wel goede kansen bij Milk!

Verder: kanker? tumoren? zoiets?

sorry kweet t ook nie...

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    idd giegje

bij celdeling denk ik aan een bevruchte eicel die zich deelt

4. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Hmmm, bedenk me nu dat reductiedeling hetzelfde is als meiose, toch? En dat is dan bij een zwangerschap.

Dan zal celdeling wel mitose zijn? Is daar een voorbeeld van dan geen kanker? Of is dat een gevolg?

Lastig hoor, dit is allemaal zó ver weggezakt!
    Succes ermee Gieg!

5. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik dacht bij celdeling ook meteen aan een bevruchte eicel, maar dat is reductiedeling. Bij reductiedeling verdubbelt het namelijk niet, anders zou een eicel (van 23 chromosomen) en een zaadcel (van 23 chromosomen) samensmelten en heb je dus teveel chromosomen.

6. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Lol Elke, het is inderdaad mitose!
    Mijn hoop is nu gevestigd op Milk :D

7. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    gieg misschien heb je hier iets aan

Menselijke cellen hebben niet het eeuwige leven. Een cel kan dood gaan en moet worden vervangen. Als dit niet gebeurt sterft het lichaam. Oude cellen worden dus vervangen door nieuwe. Door nieuwe cellen aan te maken, kan het menselijk lichaam ook groeien. Een cel vermeerdert zich d.m.v. deling. Daarbij verdubbelt de cel zijn DNA en verdeelt dit over de twee nieuwe dochtercellen. Cellen die veel bloot staan aan schadelijke invloeden van buitenaf, zoals huidcellen, worden regelmatig vervangen. Huidcellen gaan gemiddeld een maand mee. Cellen die een belangrijke functie binnen een organisme vervullen en minder makkelijk te vervangen zijn, blijven gedurende het hele leven van het organisme behouden, bijvoorbeeld een zenuwcel.

8. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Dankjewel Zuurtje!
    Dat is inderdaad een goed voorbeeld :)

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    voorbeeld van celdeling is de voortplanting van eencelligen.. die delen zich en elke deling ontstaat een nieuw organisme

of eh.. planten stekken is ook celdeling en geen reductiedeling

10. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    wow weer wat geleerd

benmezelf aan het verwennen, heb beker hot choco met slagroom

en hoe wakker en huilerig Lonneke gister was, vandaag stil een slaapt nog steeds, hooguit nog maar 1.5 uur wakker geweest.

11. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Ik bel net mannetje in tranen op, dat ik hem mis en dat ik me nu toch wel heel alleen voel. Ik vraag hem of hij gewoon om vier uur thuis komt. Nee, hij werkt over tot vijf uur. :x Nu vraag ik je????????

12. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    By the way...nog een sterke. Ik bel moeders voor moeders om me af te melden. Krijg ik als antwoord: "nou mevrouw, u mag de urine wel blijven opvangen want zolang het vruchtje in uw lichaam zit, maakt u gewoon hcg aan".

AAAARGHHHHHHHHHH, heb maar even gezegd dat ik dat gevoelsmatig niet aan kan.

13. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Tsjonge Miranke, op beide zulke antwoorden zit je niet te wachten natuurlijk. Bah, sterkte meid.

14. survivor82

survivor82 Fanatiek lid

23 jul 2008
    1.195
    0
    0
    kinderleidster
    apeldoorn
    iranke van vreselijk kut zeg heel veel sterkte meis in deze moeilijke tijd hoever was je ?

gaby van harte met je nichtje

15. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    @ miranke: nee... HUIL!!!
    @ Smally: lekker jezelf verwennen
    @ miranke: dat is niet leuk van mannetje...:x en ook niet van MvM...wat een domme opmerking!
    @ mezelf: ben hard aan het werk met alle vrijwilligerswerk dat ik doe dus ik ben even vandaag maar half aanwezig!

16. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    @ surviror: zou vandaag 8 weken en 3 dagen zwanger zijn. Vruchtje is in week 5/6 gestopt met groeien.

17. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    @ Gaab, sorry meis...zo over dit geweldige bericht heen gelezen. Gefeliciteerd meid.

Zo, ik ga nu poging drie ondernemen tot slapen. pfffffff

18. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    zuurtje kan je dit in de afsprakenlijst zetten: 24 sept echo en gyn

19. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Arme jij Miranke. Wat ongevoelig van zowel je man als van MvM! Was al moeilijk genoeg om ze te bellen lijkt me, dan hoop je toch op een beetje meer steun.
    Ik hoop dat je wat kan slapen nu!

knuf

20. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @miranke het zit je vandaag niet mee.. zon dom mens van mvm en dat mannetje dan ook nog zo reageert :(

Deel Deze Pagina