En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by limmeke, Sep 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Nsatjes, heb ik het nou goed begrepen dat jij 'aanvoelde' dat je naar het ziekenhuis moest? In ieder geval best heftig...zeker als de artsen stil zijn, dat moet echt heel spannend geweest zijn voor jullie! Gelukkig nu goed en laat kleine Tygo zijn willetje zien :D Het buidelen (kangeroeen) is echt een heel intens, intiem en het meest rustgevende wat er is! (spreekt uit 7 weken lang, dagelijks 3/4 uur ervaring:D) Heerlijk gevoel zo'n warm proppie tegen je aan. Heeft papa ook al aan buidelen gedaan?
    Fijn dat hij al zelf wat uit je borst heeft gedronken! Hopelijk mogen jullie snel naar huis!

Kling! FOEI!! Niet testen....niet keer op keer testen! (volgens mij roepen we dit iedere keer tegen weer of niet?) Je hebt al een posi test. De HCG kan niet zomaar van de één op de andere dag weg zijn hoor. Je tieten blijven niet dagelijks pijn doen 9 maanden lang (thank god!) dus die kwaaltjes gaan heen en weer. Jij bent gewoon zwanger en die heerlijke onzekerheid-hormonen horen daar ook bij.

Tom:alvast succes toegewens! :D als hond het zegt dan is het zo haha!

Pix: sterkte!
    Yadi: leuk volgende week vertellen!

Nikita: Sophia Kinderziekenhuis geweest.
    5845 gram (vreemd want mijn weegschaal zei laatst 6100)
    63.6 cm lang
    41 cm hoofdomtrek.
    Ze zijn helemaal tevreden. Ze laat een kleine groei zien, als ze zo doorgaat komt ze gewoon op het gemiddelde uit.
    Qua ontwikkeling loopt ze voor op haar teruggerekende leeftijd (6 maanden). Alles goed dus!

2. ppver

ppver Fanatiek lid

Jul 26, 2008
    1,789
    0
    0
    @juud dat papa-siem bord..

@milla ppverman was zaterdag superblij bij het zien van de test..
    toen we naar me schoonouders reden zag ik bij hem een traantje van geluk.
    gisteraaf was hij er minder mee bezig dit door de drukte van z'n werk..
    maar hij was al wel van plan om het uit te zoeken hoe het met de ziektekosten straks is.

@giegel ik wens je heel veel succes vanmiddag en hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt.

@natjes wat een bevalling..
    geniet van je kleine mannetje.

@tomnaat hoe was het bij de gyn.

@klingel knuf voor joe maak je niet te veel zorgen..

@yadi leuk dat je aan het aftellen bent om het nieuws te vertellen..

@female fijn dat alles ged is met nikita..

@me, vandaag amperkl8jes gehad..
    ik heb het er met me mannetje overgehad dat ik even niet meer wil testen..
    zolang ik niet ongi wordt is er niets aan de hand.
    waarschijnlijk ga ik pas weer testen in me 6de week voordat ik een afspraak ga maken met de vk..
    verder moet ik maar de woorden van de vk geloven..
    en dat geeft tenminste even rust..

@de rest knuf

3. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @female: wat een supernieuws van nikita! 6 maanden voor? wauw!! :)
    ben helemaal trots en hoera voor jullie! :)
    @buidelen: was da! het klinkt so leuk? iets van beeb helemaal verstoppen in je eigen lijf (maar dan aan de buitenkant :D)
    @cin: goeso, de echo staat gepland! wel heel eng tegelijkertijd, brr. wat een shotzooi allemaal he. dit moet uit de weg (indien noodzakelijk) en dan hophophop rap de laatste IUI die cinbeeb nodig heeft!
    @pix en lim: allebei buttnacht, boeh.. :(
    @lim: kan je overdag wat bijrusten als limman in de buurt is?
    @pix: en nog werken ook argh.... smakje
    @natjes: wat GOED tygo van de beademing! maar wat een schrik of niet? en de bv gaat dus al? en hoe vind je dit alles nu allemaal? en natjesman? :)
    @bow: wek, nu is t echt helemaal up to bow en bowman wat betreft niels! hoe vind je dat? ' snap ' je alles? lang leve moederinstinct?
    vertellll!
    @tisch: en hoest daar? en hoest met klussen in huis? en met klussen in tisch trouwens? :D
    ha, mooie rake woorden over vageteststress, net als de rest van jullie: dankdank knuffel smak. :)
    uiteraard ben ik nu een onzekere doos, maar ik zal wel leren dat t niet altijd even duidelijk is, de test, of de kwaaaaltjes.
    heb antiek gestalkt: HCG is 40 en het verdubbelt OM de dag, ik dacht elke. vandaar stress. alles boven de 35 is precies volgens t boekje zeiden ze, dus helemaal okee. maar mijn 2lingovertuiging is wel afgenomen! ;)
    @leo: hoest met joe en lieve beeb dan? in combi met weer werken en en?
    @yd: zo, hele familie in 1x op zn kop zetten: goeso! :)
    @mil: heb je mijn vraag/opmerking over verschil voor lijf qua iui/ivf nog gelezen?
    @mil: ik kreeg ook vage meel van jou. ik moet je dus blokkeren op msn? nou ja seg! het is niet persoonlijk hoor! ;)
    @miranke: waar bennnnnnnnnn je.. ja ik weet t wel, onder steen....
    zit milkje daar ook? vertel eens? ben je nog aan t nadenken voor nieuwe/andere stappen? ik denk aan joe .. knuffelsmak...
    @nrg: woei, ik hoop dat t goed gaat, met jou en milan en werk en nrgman en dat dan allemaal tegelijk als t kan!
    @gieg: ik wacht met angst en beven je enge PB af over duistere praktijken! :p
    en ik hoop dat de (beta)HCG iets kan zeggen? maar weet je, bij mij is ook op HCG beta getest. en die 9 HCG was nooit te zien geweest op een zwangerschapstest. daarom zou ik niet gek opkijken als je 2x een poging hebt gedaan zwanger te worden, wat op zich ontzettend goed van je lijf is (zeker in de rustronde)
    maar... nu een IUI, want zoals je zegt DTL, en dan is dat het laatste zetje! hop!
    @cin&gieg: oktober/november=laatste IUI want=baby!
    @ppv: zeg hoe ist. ben je nu al beetje bekomen van shock? of moet je er nog in??? :p
    @gabbel: hoest met de eitjes? enne, ik mag t niet zeggen maar met 4 eitjes zou ik zeker onwijs zelf gaan sexytimen! ;)
    @milk: vertel es, hoest met de uruz! en met de rest!
    @lau: en hoest met joe. mmmmateriaal denk ik, ga straks kijken
    @debs: al zenuwen voor morg? ik denk aan joe!
    @smallie: waar ben joe? en hoe is joe?
    @juud: en joe dan? hoest met de nieuwe eet/kdv perikelen en de kinders? en JOE?
    @surv: en daar dan?

@..ieks, nu weet ik t even niet meer hoor!

broodje gesmolten kaas uit de oven, dat weet ik dan weer wel! ;)

smak van jullie hysteriekling. *glitterpruttel*

4. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    nog niet geheel bij gelezen,
    maar weet wel:
    @ Klingel, jij hebt google in test verbod
    verder dikke knuf en kaarsje gaat gewoon weet aan

@ Tygo, goed zo mannetje, al zelf ademen.
    @ Natjes, fijn is het buidelen heh

net naar cb geweest
    Lonneke is nu:
    6105 gr en 62 cm, echt een lange meid
    prikjes gingen goed, weinig gehuild en nu slaapt ze weer

weer even bij lezen

5. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    @ Cin, heb er stiekem wel beetje zin in. Vind mijn kindjes liefste van de wereld, maar gewoon fijn dagje geen was doen, etc, maar iets geheel iets anders, geheel zonder mijn schatjes.
    Tuurlijk ga ik ze missen, maar heb er wil beetje zin in.
    jullie horen morgen/ovrmorgen wel of het me is gelukt zonder te veel zorgen en tranen

6. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    @ Cin en @ Gieg, ik was ook zw geworden met Etospillen plus extra tarwekiemolie pillen (Kruidvat)
    En ikben super positief, dus dit is jullie ronde :)

7. tomnaat

tomnaat Actief lid

Jun 8, 2008
    384
    0
    16
    huismuts,mamsie
    Zuid-holland
    @ klingel niet iedere keer testen niet goed voor je fooei!!!! dokter antiek al aan de lijn gehad????

@hier nog niks doorgezet en ook niet ingeleid maar we kregen nu wel te horen waarom niet.
    Ik heb met de eerste een keizersnee gehad en daardoor mogen ze de gel niet gebruiken anders zou het litteken wel eens kunnen scheuren ofzo iets. maar vrijdag weer terug heb ik dan verdere ontsluiting dan gaan ze de vliezen breken. dus dat word hopen hopen en nog eens hopen.

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

neeeeee gekkie. ik zal proberen het beter uit te leggen :D
    nikita is nu 8 maanden oud. Maar haar teruggerekende leeftijd is 6 maanden - vanwege te vroeg geboren. Vanwege zó vroeg geboren moet je altijd op medisch gebied e.d. van haar terugerekende leeftijd.
    En qua ontwikkeling is ze geen 6 maanden, ze loopt voor.
    Snap?

in steno vanwege beeb op schoot.

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

buidelen is beeb bloot op jouw lijf, ook bloot. huid op huid contact heel belangrijk, lekker warm! Goed voor baby want: bekende geur, hartslag, ademhaling van mama. Goed voor bindingsproces.
    nog steeds steno :D

10. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    AHA!
    ik dacht, nikita 8 maanden, maar achterstand wegens vroeggeboorte, maar op die achterstand 6 maanden ingelopen.
    maar- dat was idd een beetje dement van mij, ahem!

nu snap ik, selfs in steno!

:)

11. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Goed zo :)
    En jij goed Antiek-overleg gehad hé :D Nu officieel test/google-verbod?

12. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    @Cin en Gieg: wat fijn dat jullie de krachten bundelen! Die Etos pillen moeten wel goed zijn, gezien de posi-opmerkingen van iedereen. Ik wil het ik wil het ik wil het!
    Gieg: succes vandaag. En je hebt gelijk: ik wil het niet weten, die alternatieve manier...

@PPver: gek hè, zwanger zijn! Maar eh, waarom zou je nóg eens testen? Je bent toch zwanger nu? Door te blijven testen, maak je jezelf alleen maar gek. En mocht het onverhoopt misgaan, dan houd je dat niet tegen met een extra test. Knuff meis!

@Kling: zie PPver! Wat zei Antiek?
    Met mij en kids gaat het goed. Zie verder ook MMM-dagboek.

@Female: wat goed dat Nikita al voor ligt qua ontwikkeling! Stoere meid! Ook goed dat je het blijft zeggen, want ik zie haar banner en dan vergeet ik nog wel eens dat ze 'eigenlijk' 6 maanden is.

@Small: ik herken je gevoel van ook wel weer eens even willen werken best wel hoor. Ik had het ook en het bevalt me ook prima! Succes meis! Vooral in het begin is het even wennen, met twee kids op tijd de deur uit en 's avonds aan tafel, maar het lukt jullie echt wel!

@Natjes: stoere vent heb je hoor! Ga maar lekker buidelen en verwennen.

@Bow: succes zo die eerste dag alleen! Vond dat de eerste keer kei-eng, ook toen ik de tweede week zonder kraamhulp, ook zonder grote man zat, maar het went vanzelf! Knuff!

@all: verder even knuff! Ga wat kaarsjes aansteken voor verschillende busmeiden en kom later nog een keer terug

@papa-Siem bord: het werkt kei-goed! Hij vindt het heel leuk om te zien dat hij steeds verder vooruit gaat en dat papa donderdag met het vliegtuig naar huis komt...

Nog even naar MMM en dan even me-time!

13. miranke

miranke Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,330
    0
    0
    Ik lees dus nog steeds mee, maar reageren wil even niet meer zo. Noem het maar dat ik er de puf even niet voor heb.

Toch las ik één ding waar ik echt op wil reageren.

Klingel, ik had de eerste keer dat ik had getest ook een hele mooie streep, volgende dag was ie amper nog te zien (ook kv test). De dag daarop was ie er wel weer. Dus, echt meis dat zegt niets.

Tevens wil ik even zeggen dat keer op keer testen ook niet helpt.
    Ik wilde ook continu zien dat die streep donkerder werd, dan zou het goed zitten naar mijn idee.
    Ons vruchtje is vrijwel meteen na innestelling gestopt met groeien, maar hcg stijgt gewoon. Ik had dus op het laatst een knaltest (teststreep donkerder dan controlestreep), maar vruchtje deed het al lang niet meer. Het testen zegt dus echt niets meis.
    Bespaar je dat geld en koop er straks iets leuks voor voor die kleine/kleintjes.

14. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    mooi gesproken miranke, ik ben er ook wel van overtuigd dat dit kan fluctueren.
    maargoed, een beetje onzekerheid is natuurlijk wel logisch, zeker als je voelt dat je minder symptomen hebt.

maargoed, hoest nu met jou, want dat was mijn vraag aan joe.

geen puf, geen hoop, helemaal klaar mee?
    :(
    vertel es? of liever maar even niet?

in dat geval een extra dikke knuffeltheeknuffel...

15. miranke

miranke Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,330
    0
    0
    Ik heb er helemaal geen probleem mee om te zeggen hoe of wat, maar kan me voorstellen dat dit als gezeur over komt. Een groot deel van de bus heeft dezelfde wens en deze is (nog) niet vevuld.

Maar als je het echt wilt weten, komt hier mijn reden.

Het is begonnen met de geboorte van Janneke (kindje van mijn zus). Ik zag dat kleine hummeltje in dat bedje en mijn hart brak. Och, wat was ik jaloers (in de goede zin van het woord, niet dat ik het ze niet gun, maar ooooh wat wil ik ook graag). Op de terugweg naar huis, telefoon. De man van een vriendin. Zij was die ochtend bevallen van David. Weer een confrontering met mijn gemis.

Die woensdag daarop kwam bij mij de menstruatie door.....weer niet gelukt. Weer een baalmoment.

Vervolgens roze in de bus. Och wat ben ik blij voor jullie. Maar weer een confrontatie met mijn gemis.

Vervolgens telefoongesprek met vriendin. Zij had het continu over haar zoontje David. Logisch, ze is een kersverse mama. Maar weer dat gemis.

En bovenop dat gemis komt de angst........gaat het ons ooit lukken? Ja, we hebben een miskraam gehad en ja, we kunnen het dus. Maarrrrrrr.....gaat het nog een keer lukken en kunnen we het dan bij ons houden??????

Nou, Klingeltje dat is dus eigenlijk even de reden dat ik onder steen kroop/zit.

Merk nu de menstruatie weer weg is, ik weer moed krijg. We gaan er weer voor. Maar telkens in die dagen van de menstruatie is het alsof ik een klap in mijn gezicht krijg. Pijn en angst (over het wel/niet krijgen van een kindje) overheersen dan.

Maar even over jouw symptomen. Kan me voorstellen dat het allemaal eng is. Ik vond dat ook enorm eng allemaal. Was continu in mijn tepels aan het knijpen. Doen ze nog zeer? Ja....goed zo. Nee....oh oh.
    Niets zo logisch als dat toch??????? Knuf meis, en probeer te genieten!!!

16. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Lieve Miranke, gewoon even een heeeeeeel dikke knuff van mij!

Kling, ik begrijp je onzekerheid ook echt, maar wil je gewoon behoeden voor grotere onzekerheid, want die tests bezorgen alleen maar meer vragen. Daarom jij ook heeeeeeeeeel dikke knuff!

(is voor mij namelijk natuurlijk veel te makkelijk om te zeggen nu, maar ik durfde juist niet steeds opnieuw te testen, omdat ik bang was voor zoiets...)

KNUFFFFFFFFFFFFF!!!!!!

17. Remmar

Remmar VIP lid

Mar 25, 2008
    5,181
    0
    0
    Overijssel
    @ miranke: Heeeeele dikke knuff!!!

18. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    @miranke:
    goeso dat je het gezegd hebt!
    uiteraard is het de spagaat tussen blij zijn voor zus, vriendinnen en bus, en je eigen gemis.

ik ken dat gevoel zo ontzettend goed.
    daarom vind ik ook dat we erover moeten blijven praten.

juist als er weer roze is in de bus.
    dat de NNNZers dan onder een steen verdwijnen is logisch, maar misschien dat ze met iets meer praten&steun wel blijven?

misschien ook niet, iedereen is anders..

ik had het er gister in leeuwarden nog met elke over.
    juist de dingen, de mensen die afwezig zijn, of onderwerpen die niet worden besproken, zijn vaak het belangrijkst.

van charlotte tot jouw MK, van cin's cyste tot remmies ' stoerheid ' , van bowens overleden ouders tot milks ' nuchterheid ' , enzovoort.

ik zal nooit vergeten dat we allemaal 1 doel hadden toen we elkaar, ongesteld en wel, tegen kwamen een dik jaar geleden.
    en zolang dat doel niet 100% behaald is...

zo denk ik erover.

misshcien overdreven, maar beter dan onderdreven! :p

warmemelksmak.

19. Remmar

Remmar VIP lid

Mar 25, 2008
    5,181
    0
    0
    Overijssel
    Mooi gezegd kling! En ben het volledig met je eens...

(maar voor mij is het misschien erg makkelijk praten!)

Merk zelf wel dat ik het best moeilijk vind om mee te schrijven hier omdat ik er zelf nu minder ben. Heb het idee dat ik vanalles mis. Daardoor begin ik al niet aan een reactie schrijven, omdat ik bang ben dat ik mensen vergeet en daardoor kwets ofzo!

20. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    import drentherella
    kijk, daar heb je t al!

maar als we dat soort dingen uitspreken ipv voor ons houden is t eigenlijk al beter he?

Share This Page