En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tischa82

Tischa82 Fanatiek lid

12 jun 2008
    3.281
    0
    0
    Goodmorning!

Debs van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je heel veel geluk toe!

2. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Cin: Wie doet bij jou de echo dan?
    Hier doet de eigen gyn (fert.arts) de echo.
    Succes en je cyste is vast wel weg!

3. Tischa82

Tischa82 Fanatiek lid

12 jun 2008
    3.281
    0
    0
    Goodluck voor straks he Cin!

Ennuh Pip naar texel? En waarom ben ik niet uitgenodigd? :x

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @tisch: omdat je daar niet in bikini kan pronken momenteel! :D
    @pip: heerlijk, lekker uitwaaien en over t strand. gaan jullie ook zeehondjes knuffen in eco mare? is leuklief!
    @gieg: ik PB je wel als ik vanmid weer trug ben.
    @cin: ik snap angst wel hoor, gewoon, ze gaan kijken en jij weet nog niet naar wat, en hoe, en wat nu en wat dan.
    je wil gewoon NUUUUUUU een IUI en geen vertraging en al helemaal geen enge dingen.
    dus, ik hou handje vast straks!
    en als je gyn ziet: gewoon tackelen!
    of: loop even naar de secretaresses en vraag even naar je gyn, of een andere, omdat je een dringende vraag hebt.
    in NL deden ze daar (zelfs in meppel) nooit moeilijk over maar ik weet niet hoe dat is met die gekke belgen?
    @pix: hm, wanneer ga je bijslapen dan? als je t niet meer trekt dan trek je t niet meer he... knufje

5. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Debs...gefeliciteerd met je verjaardag!!

Cin...succes straks!

Tisch....is 6 persoonshuisje....we zitten vol, sorry :D

@ problemen; je hebt het mooi gezegd Mill...relativeren is the key!

@ Gieg; ik vraag me af hoe een innestelingsprobleem te maken kan hebben met leeftijd. Nu ben ik echt een absolute leek op het gebied van dit soort problemen, maar je hebt al twee kinderen. Ik heb altijd begrepen dat als je al 1 of meer kinderen hebt, je op wat latere leeftijd gemakkelijker zwanger wordt (en blijft) dan wanneer je nog geen kinderen hebt gehad of zwanger bent geweest. Is dit nu vreselijke misvatting of inmiddels achterhaald?
    Het wordt er in ieder geval niet gemakkelijk op voor jullie....nu dit weer. Zwanger worden kan dus wel, maar het blijven is een probleem. Ik ga zo hard duimen dat het gaat lukken met de vitaminebom!

Small; moest jij vandaag weer gaan werken?! In dat geval veel plezier en succes!
    Moet straks met Britt naar CB, ben benieuwd wat haar lengte en gewicht is. Lonneke is lekker gegroeid zeg! Ik heb nu alleen al buikpijn voor die rotprikken :).

Ik ga maar eens even wat nuttigs doen.....die kabouters hier in huis zijn aardslui :D

6. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    #77466 Milla Rose, 14 okt 2009
    Laatst bewerkt: 14 okt 2009
    Cin heb het even gechecked en hoewel ik er helemaal niet bang voor ben, is de max gegarandeerde veilige dosis 200mg. Maar in andere landen zoals amerika enzo, wordt het gewoon verkocht in potje met tabletten van 250mg vooral gebruikt door sporters.

Maar hier: Alles over Vitaminen staat er meer info over.

200 mg kan ook en in elk geval veilig. Hoewel er tig vrouwen zijn die het gebruikten om zwanger te worden, waarvan sommige op aanraden van de gyn het de hele zs gebruikten omdat het enorm tegen misselijkhied helpt. Dus ik trek van me dat advies nooit zo heel veel aan.

Maar Cin, goed dat je het even aankaartte!!

7. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Kling; ecomare staat idd op de planning....lijkt me heel leuk.

@ bikini; gelukkig maar dat het geen strandweer is....ik ga me ook proberen te onttrekken aan het zwembad. Alleen al het idee om in bikini/badpak te moeten lopen, krijg ik nachtmerries van....ik ben nog zo dik :(. Ik ga pas weer afvallen als ik voor het eerst ongesteld ben geweest en dat duurt bij mij zo ongeveer een half jaar na de bevalling. Ik krijg er gewoon geen kilo af nu.
    Maar goed...in het kader van relativeren; gelukkig is het winter en heb ik tijd zat om weer redelijk in vorm te komen voordat we weer in wat luchtiger kleding mogen en.....het belangrijkste......ze is het zoooooooo waard!!!!

8. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Pippa: Of de innesteling beter gaat als je ouder bent en al kinderen hebt, weet ik eigenlijk niet.
    Die vitaminebom moet het gewoon gaan doen! :)

9. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Debs, van harte gefeliciteerd!!!!

10. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Pippa: Wow wat duurt het lang bij jou voordat je je eerste menstruatie weer krijgt na de bevalling.
    Ik was 6 weken na de bevallingen alweer ongesteld.

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @mil/gieg: ik zou het absoluut bij de ' veilige ' dosis houden en niet gaan stunten met die vita B waar (op mmm) ook wel eens over gesproken is...

@gieg: het zou ook zo kunnen zijn dat je helaas 2x een MK hebt gehad omdat je lijf/moeder natuur de bevruchtingen heeft ' afgekeurd ' ...
    gewoon, zoals dat vaak gebeurt bij een MK (zonder innestelingsprobleem)
    aangezien de innestelingsfase toch wel een week(je) voor je NOD, en de posi testen plaatsvindt, zou je dan vaak eerder ongi (lees: minder lang overtijd) zijn?

nou ja hoe dan ook, ik ben voor een gedegen onderzoek in deze, en niet voor 1 gyn die zegt dat dat ' misschien ' met innestel te maken heeft.

maar dat is mijn frummelige mening, en mijn alleswillenwetenklingneiging.

die jij trouwens ook wel hebt volgens mij ;)

@oto: ja kom dran. net geen krabben meer gelukkig! brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrsmak

12. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Klingel: Ik wil inderdaad altijd het hoe en waarom weten, is ook m'n struikelblok op school :p
    Maar het klopt op zich wel met wat ik geleert heb op school en wat ik zoal vind op internet. Vreemd genoeg heb ik nu niet meer de puf om het verder uit te laten zoeken (bij een andere gyn).
    Of misschien niet helemaal vreemd, want ik ben het zo ontzettend zat om zo vaak naar het ziekenhuis te gaan (niet alleen voor mezelf maar ook Giegdochter).

Waar ik zelf ook nog aan heb zitten denken is dat het mijn lichaam misschien wel is die het tegenhoudt. Deze gedachte speelt ook sinds gistermiddag door mijn hoofd. Mijn lichaam is natuurlijk niet zo als van een andere 36-jarige gezonde meid.
    Maar of ik dat wel wil weten...........

En nu naar de Hema :)
    Ik moet nog wel krabben grrrr

13. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Zo, dat was wel even bijlezen zeg! jeetje, wat zijn er mooie woorden geschreven in de bus. Knuf voor bus.

Voel me inmiddels weer wat beter. De menstruatie is inmiddels (al twee dagen) voorbij en het 'werken' is weer begonnen. Nu duimen draaien dat het dan deze ronde weer zo mag zijn. Wachten, wachten en wachten.............

@ Kling, misschien denk ik dat en zit ik helemaal fout. Maar jij houdt toch niet opzettelijk je mond over zwangerschap om de NNZ'ers niet te kwetsen? Ik vind je zo rustig en ik had toch echt gilverhalen verwacht!

Nu, kachel aan...kop koffie en opladen voor (wederom) poetsbeurt huis.

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @gieg: ik snap de zh-moeheid onwijs.
    en ook je twijfels over je lijfje..
    doe maar even rustig an en ga eerst maar eens even los in de HEMA!

@miranke: fijn dat ongi weg, dan kan sexytime weer beginnen voor you sexy thing!

@je vraag over of ik opzettelijk niet gilkrijs over zwangerwolk: dat heb je heel goed opgemerkt... :)
    en dat laat ik ook zo...
    kan op MMM gillen en op andere plekken, nu even niet hier.. knuffelsmak

*maakt zich uit de paarse voetjes*

15. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Voor wie interesse heeft:

Pyridoxine - vitamine B6 (3, 4, 19-34)
    Haskells overzicht van de literatuur (23) liet geen nadelige effecten zien op patiënten die behandeld werden met dagelijkse orale doses pyridoxine van 20 tot 100 mg (d.i. tot vijftig maal de RDA) voor perioden tot drie à vier jaar toe. Het FDA-panel benadrukte ook dat "er bij mensen geen bijwerkingen waren gevonden van een dagelijkse toediening van 50 tot 200 mg pyridoxine hydrochloride gedurende meerdere maanden" (14). Recente publicaties echter hebben verscheidene patiënten beschreven die aan sensorische neuropathie leden na het innemen van bovenmatige doses pyridoxine (tot 6 g per dag toe) gedurende lange perioden (24-26). Het innemen van 500 mg pyridoxine per dag kan na meerdere jaren neuropathie oproepen, en inname van nog hogere doses hetzelfde beeld na een kortere periode. De neuropathie is meestal snel verdwenen na stoppen met de pyridoxine (27-30, 33, 34). "Het doseringsgebied tussen 200 en 500 mg per dag is niet systematisch onderzocht, maar de drempel schijnt daarboven te liggen en grotendeels af te hangen van de duur van de behandeling". Er is beweerd dat hoge doses pyridoxine tot leverschade, interferentie met de normale functies van riboflavine en afhankelijkheid kunnen leiden. Met uitzondering van de mogelijkheid van afhankelijkheid worden deze beweringen niet gesteund door wetenschappelijke gegevens. Bij drie volwassenen zijn afhankelijkheidsverschijnselen (20, 21, 31), bestaande uit slecht gedefinieerde symptomen zoals zenuwachtigheid en beverigheid, waargenomen na onthouding van suppletie met pyridoxine hydrochloride na enkele weken op een niveau van 200 mg per dag (ongeveer honderdmaal de volwassen RDA), maar de reactie was snel voorbij. Op basis van het huidige bewijsmateriaal ligt de algemeen geaccepteerde veilige hoeveelheid voor langdurige toediening tussen vijftig en honderdmaal de RDA (2,2 mg).

@kling: ik dacht het ook al, en eerlijk gezegd.... wil ik best mee genieten met jouw blijdschap, geluk, twijfels, verschijnselen en meer. Alleen al omdat ik het dan straks ooit (na mijn OD B6 :p ) ook zelf mag doen :D En omdat ik gewoon wil weten wat er in je omgaat!

@debs: gefeliciteerd!! En een fijne dag voor jou!

16. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Dank jullie wel voor de felicitatie's meiden :D
    Cin: ja had gister al wat op mmm geklapt ;)
    ga snel douche en aankleden nu voor de visite me in me pyjama ziet zitten hahahah

17. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Voor giegel:

Herhaalde miskramen (van freya, heel duidelijk!)

Geen miskraam door aspirine
    Een studie heeft aangetoond dat zwangere vrouwen die aspirine slikken in de eerste drie maanden van de zwangerschap niet meer risico lopen op een miskraam. Toch is meer onderzoek gewenst en mogen zwangere vrouwen niet op eigen houtje aspirine slikken, stelt Sarah A. Keim van het National Institute of Child Health and Human Development in Bethesda, Maryland. Onderzoekers hebben 54.000 zwangere vrouwen gevolgd tussen 1959 en 1965 toen aspirine nog vaak werd voorgeschreven aan zwangere vrouwen. 29% van de aspirinegebruikers hadden een miskraam tegen 34% van de vrouwen die geen aspirine slikten. (rtr)

ps na 3x een mk heb ik toch een gezonde zoon......

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Debs gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    SMAK!

rest later, nu snelle knuffel!

19. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    gefeliciteerd debsel met je verjaardag!

over vitamine B6: mijn nicht zit in overgang en slikt ook B6.. hier was maximale dat ze kreeg 200... in turkije kreeg ze 500 en dat maakte dat ze beter door overgang kwam.. terug in NL en weer lagere dosering kwam overgangsklachten meteen weer heftig terug.

cin: succes met echo... cyste moet gewoon weg zijn

verder weer alles kwijt.

20. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @debs: dikke verjaarsmak nog een keer! ;)
    @mil: ik gil heus wel wat zo nu&dan, maar niet teveel... ;)

@female: haaaya! :)

Deel Deze Pagina