maandag bij antiek (5.2, lijkt me erg vroeg, maar ze zouden dan wel 1 of 2 holtes kunnen zien ..) en de 27e (of 29e? dement) in heerenveen.. spannend!! @bow: haai liefbow! hoest lieve schat? ik kan je helaas niet adviseren, maar andere BVbabes vast wel? wanneer komen er weer nieuwe footoos?
Ja wanneer heb je het nodig? Snap je wat ik bedoel? Waar leg je de grens Ik ben best moe na een dagje werken. Ik merk het wanneer ik achter het stuur zit op weg naar huis. Ma ja ik wil ze op werk geen reden geven te zeggen zie je weer een zwangere.....
hm.. ik zou zelf dat extra uurtje pakken als ik merkte dat ik zonder echt niet meer kan of wil. niet omdat het mag zegmaar. maar ik kan niet voelen hoemoejoebent, dus ik weet niet? dat je erover nadenkt is al stap 1 he, dus volg je hart. tisch(beeb) gaat voor!
Hi Bowie, Dit is wel lastig te beoordelen voor een ander. Hmmmm persoonlijk zou ik wel langer proberen. Het kan nog op gang komen toch? Als je het nog kunt opbrengen? Iedere vrouw is anders dus bij de een duurt 't misschien wat langer als bij de ander.
Ik ben ook gebeld en iemand (wie zou dat nou zijn.... ) is me net voorgeweest, waardoor het niet meer op voorraad is. Dus ik krijg het als het goed is overmogen
Bow, als niet mama niet zo'n goed oordeel natuurlijk, maar ik zou stoppen. BV leuk, maar alleen als het geen stress geeft. Dan erbij, ken een hele batterij mensen die geen BV hebben gehad. Allemaal kerngezond!
Mmmm ik heb geen ervaring maar goed. Natuurlijk is het niet erg als BV geven niet lukt en je overstapt op kunstvoeding. Maar het hangt van persoon tot persoon af hoelang je wil/kunt proberen totdat het lukt. Want vaak genoeg worden vrouwen die met veel moeite proberen die BV wel op gang te krijgen ook voor gek verklaard en dat vink ook niet terecht. Bij mijn zus lukt het bij haar eerste kind ook niet 1,2,3. Die moest ook flink oefenen en het ging lang niet altijd even makkelijk. Gaandeweg lukte het en bij de tweede was ze al helemaal pro. En nu bij de derde zal het helemaal geen moeite kosten. Ze vertelde dat ze overtollig melk gewoon handmatig eruit knijpt. Aan de andere kant heeft ze bij haar eerste twee kinderen 6 maanden BV gegeven maar bij de derde schat ze in dat het haar maximaal 3 maanden lukt. Erg? Nee lijkt me niet, ze moet haar eigen balans daarin vinden. Dus kortom; als je het nog kunt opbrengen waarom niet? Maar het kan enige moeite kosten voordat het helemaal wil lukken. Dat is toch ook helemaal niet abnormaal? Denk dat het bij veel vrouwen zo is bij hun eerste kind.
Bowen, ik denk dat niemand je advies kan geven. Je moet doen wat goed voelt. Er zijn hier in de bus die bv per se vol willen houden, diegene die niet eens aan bv beginnen en dan heb je nog diegene die om de een of andere reden overgestapt zijn op kv. Ik denk dat er geen goed of slecht is. Hooguit iets wat goed of slecht voelt. Het enige wat ik kan zeggen is Finn krijgt kv is met 4 maanden ruim 7 kilo en 65 cm! En als je overstapt wel hypoallergene voeding nemen. Succes!!
Lieverds, even snel: DEBS: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!! Cin: succes vandaag. Duim voor je! Gieg: wat een moeilijke tijd komt eraan meis. Ik zou inderdaad wel even navraag doen wanneer je nu echt mag concluderen of het een innestelingsprobleem is. "Ik denk dat, misschien..." is wel erg vaag... Knuff! Voor de rest even een algemene knuffel. Ben beetje te moe om alles verder te onthouden. Als ik later vandaag nog tijd heb, kijk ik nog ven hier.
Over BV Bow: Bij Siem heb ik drie weken geprobeerd en het lukte niet. Ik had inmiddels veel kloven en spruw en zat bij iedere voeding huilend van de pijn. Siem ook... Dat was dus teveel voor me. Bij Femke vreesde ik natuurlijk weer zo'n scenario, maar het liep vanaf het begin heel goed. Persoonlijk vind ik 600cc kolven zo kort na de bevalling erg veel. Dat was mij bij Femke ook niet gelukt, maar zij dronk wel genoeg. Een zuigend babymondje werkt nu eenmaal effectiever dan een kolf. Ik heb ws iets gemist, maar kun je Niels niet gewoon voeden dus? Meid, doe vooral niet iets, omdat BV beter zou zijn. Beter is een gezellige, fitte en blije moeder én kind. Stel jezelf een termijn, tot wanneer je probeert, en hoeveel verbetering je dan wilt zien. Trouwens, bij Femke ben ik na 3 maanden langzaamaan, in een maand tijd, gaan afbouwen. Ik heb geen hypo-allergene voeding gebruikt, maar gewoon Normaal. Totaal geen problemen opgeleverd! Succes meis. Nu echt weg!
bowen ik wil je nog wel andere tips geven die de productie zouden kunnen verbeteren als je interesse hebt pb je maar of geef je hier maar een gil
Zeg Klingelding, ik moet toch even wat kwijt hoor! Jij niet willen praten over zwangerschap in verband met gevoelens NNZ'ers? Vin'k niet eerlijk!!! Jij probeert alles uit iedereen te halen, alle gevoelens worden open op tafel gelegd. En jij, juist jij, wilt niet je gevoelens delen? Ik kan niet voor anderen spreken, maar ben wel van mening dat het niet de bedoeling is dat je je nu stil gaat houden. Uit je vreugde, je ervaringen en angsten! Zolang je maar niet hele dagen door gaat klagen.....over bijvoorbeeld....euhm.....broeken die na vier weken zwangerschap niet meer passen en/of je zwangerschapsstreep.
miranke ben het helemaal met je eens!!! Natjes, hoe is het?? Hoe is het met Tygo?? Om nog even op het bv verhaal terug te komen. Wijkverpleegkundige is vanmdidag geweest en die raadde me aan niet langer door te gaan met om de 2 uur kolven maar om de 4 uur. Beetje rust terug krijgen. "s nachts en smorgens proberen aan te leggen en aanvullen met kunstvoeding. En zo kijken of de bv ook wat meer gestimuleerd wordt. Niels was wel goed gegroeid sinds maandag nl 180 gram!! Dus mannetje doet het goed nu. Hopelijk straks wat sterker om krachtiger uit de borst te drinken en heb ik dan genoeg voeding. En over die 600, daar schijnt een rekensom voor te zijn nl: 150 x gewicht baby / aantal voedingen per dag. In ieder geval tnx voor de tips en meningen.