he lieve meisjes tegen de tijd dat ik telkens alles heb bijgelezen ben ik alweer andere klusjes hier aan het doen. Hbe gewoon minder tijd om hier te zijn, voor lopig dan, hopelijk snel weer zelf een ritme waarbij dat wel mogelijk is. Voorheen was ik ook onder werk op zsp, maar nu na verlof voelt dat niet meer goed. Gaat hier goed hoor, kleine meid heeft sprongetje, maar gaat verder wel goed. samen naar kdv/werk/ophalen is nog wel even een kunstje wat we nog onder de knie moeten krijgen. Lonneke zit in een vertical egroep (0-4jr) erg leuk, andere kindjes spelen samen en leidsters lekker met Lonneke knuffelen. En als kleine kindjs slapen gaan e even met Lonneke naar Marije toe, die toch geen middag dutje meer doet, lief heh. vind het erg jammer dat ik even niet zoveel tijd voor jullie heb, Maar ik denk wel dat het snel hier wat beter gaat en ik weer meer hier ben. want ondanks dat ik hier minder ben, en soms geen tijd heb om te reageren, ik denk elke dag aan jullie
Remmie! Hoi meis....we missen je hoor! Beetje eng, dat verhaal over bloed, maar gelukkig is het 'normaal' en nu in ieder geval over! Afbouwen, ja...het gaat sneller leeg dan gedacht he! Aan de ene kant krijg je dan zo'n "jammer" gevoel, maar aan de andere kant is het ook helemaal niet erg dat je geen pijnlijke boobs hebt! moe moe moe? ik ook! Ligt aan het weer misschien? Ik heb soms moeite om wakker te blijven om nikita nog op bed te kunnen leggen (20.15 uur) en ben zelfs in het weekend gewoon om 2200 uur naar bed gegaan omdat ik mijn ogen niet meer open kon houden! natjes: bezorgdheid weer over? gelukkig! Hoofdje ook weer oke? Pixie: bij jou gaat het echt af- en aan hé? En je zit ook nog steeds ontzettend te dubben over FV geven? Wat is hetgeen je er zo op tegen hebt als ik vragen mag? Cin: spannend morgen! Denk aan joe! *handjevast!* Miracles! *jeeeeejjj* Gefeliciteerd met de geboorte van ROANN! Wat een leuke naam Jeetje, wat een berg jongens achter elkaar zeg Ik weet nog dat we vrijwel alleen (overheersend) een meidenbus hadden, maar dat is helemaal ingehaald Gabbel: thnx voor het berichtje over miracles, fijn dat je internet hebt! (eindelijk!) Hoest met de vloer? En digger...is hij al gewend aan zijn nieuwe plekje? En buiten lopen duurt zeker een eeuwigheid Omdat hij tegen ieder boompje nou moet plassen om zijn nieuwe terein af te bakenen Hoest met buikje nou? Vond dat bloed van jou wel eng hoor. Leo: fijne herfstvakantie! (hier is het afgelopen week herfstvakantie geweest...wist niet dat het overal een andere week was) Klok terug: ik was wel blij met het extra uurtje omdat we zondagochtend echt mega vroeg (nou ja, voor een zondag dan) de deur uit moesten. Dat uurtje was errug welkom dus! Alleen die kleine zit nog in zomertijd hoor. Ik probeer wel iedere voeding een beetje te verplaatsen zodat we dat uurtje weer rechttrekken, maar daar is zij het nog niet mee eens! Nieuwe foto's online trouwens Mega baby feeding time gister met 3 baby's. Gieg: dochters weer terug Lekker weekendje kunnen genieten samen? Ik las over het slaapwandel verhaal Ik moet zeggebn: best grappig...maar aan de andere kant kan het ook wel eng zijn! Gelukkig erg goed toezicht daar dus Kling: haai lieffie Wat lief van opbeurpakket van je temp-vriendinnetjes! Wat zat erin?? Vind het zo sneu voor Rovertje (voor jullie uiteraard ook!) Ruisje: maak ik me niet teveel zorgen over. Komt redelijk vaak voor en groeien ze over het algemeen gewoon weer overheen. Als het er in januari nog steeds is - dan ga ik me pas zorgen maken. Kolfmeiden: respect voor jullie! Ik heb het ook onwijs lang gedaan en het eist best veel van je. Zuurtje: jeetje meid, nog steeds/weer migraine? tis zóóó rot! Hoop dat je er snel vanaf bent weer! Lautje: geen zin/tijd/puf Dikke knuffel voor jou! Hoop dat je snel weer wat rust kan vinden in hoofdje en lijf. Hoe gaat het met je vader? Juud: fijn dat het beter gaat met je! (ik doe trouwens ff mee met warme choco! hmmmmm lekker!) Huis aanpakken? Ik moet ook nodig maar heb er zón bloedhekel aan....voelt alleen wel altijd goed als het dan weer gedaan is hé. Femke nog in zomertijd? Nikita ook! En dan hebben we het nu maar over 1 uurtje! Straks gaan we naar curacao, dan hebben we het over een volledige jetlag! Ben erg benieuwd (bang) hoe het dan gaat En gefeliciteerd met halfjaardag! Grote meid alweer hey smallie! Geeft toch niks meid dat je ff niet meer weet waar je de tijd vandaan moet halen. Is heel normaal hoor! Heb respect ervoor dat je niet meer op werk wil gaan zitten forummen. Je moet doen wat goed voelt! Leuk dat de kindjes samen kunnen zijn overdags! Dikke knuffel voor joe! Zo...nou, dan ben ik weer helemaal bij Wil ik nog wel even vragen aan debs en nrg hoe het gaat. Meiden, laat eens wat horen als jullie willen! We denken aan jullie! Zo, nou....strijk dan maar. Heb nog een groot schuur/lak/verf project - maar tis nou niet echt lekker om buiten te klussen...
@female, repect voor je uitgebreide reactie! Echt heel lief! Wat lees ik curacao? Wanneer gaan jullie? Lekker hoor! Ikke=jalours! @Natjes, knap hoor dat je steeds kolft voor flesje! Wel fijn dat je nu dan nog even op deze manier bv kan geven. @Bowen, jij dus bijna helemaal over op fv, nog wel beetje kolven. Kan me voorstellen dat je dat zat bent, ik vond dat ook echt niet leuk! Voor mij deze week laatste week ochtendvoeding en dan zitten we vanaf volgende week volledig op flesvoeding. Voelt goed aan. Vind de vrijheid die flesjes geven ook erg fijn! @Cin, hoe staat het met de zenuwen? @Juud, fijn dat je je wat beter voelt! En lekker je vakantie! @Kling, dikke knuffel. Echt ook zo klote dat poezebeest weg is! @Limmeke, hoe gaat het met jou? Mis het dat je even wat door de bus roept! @Rem, fijn dat bloeden "normaal" is en dat het nu echt gestopt is. Is wel even bij/omschakelen dan he als je korter bv kan geven als dat je eigenlijk in hoofd had. Maar als je ziet dat het goed is voor kleine meisje maakt dat weer veel goed he! Knuffel! @Milk, vandaag bellen of morgen afwachten? @Miranke, knuffel voor jou. Steen maar "lekker" zolang je het nogdig hebt. Wij wachten geduldig op je! @Zuurtje, jullie dus volgende week pas herfstvakantie! Dan is de periode naar de kerstvakantie voor jullie wel erg kort zeg! Hoe gaat het met hoofdpijn? En is armpijn helemaal weg (gebleven)? @Small, logisch toch dat je minder tijd hebt! We weten dat je aan ons denkt! @Elke,Pix, Debs, Nrg, gabbel, Gieg,survivor, tomnaat en de rest hoe gaat het en knuffel! Kleine meisje hier bijna helemaal gewend aan nieuwe tijd, knap hoor dat ze dat in 1 dag heeft geregeld. Vandaag even konijnen van collega'tje verzorgen en naar Kwantum paar dingen halen en dat was het wel weer! Oh ja ook nog pampers halen anders wordt het hier zo'n kliederboel!
Lieve Elke.... Hoe is het nou? Een paar dagen terug kreeg je iets te horen wat je niet wilt horen. Zoals ik me herinner had ik daar altijd even wat tijd voor nodig (stress/mok/huil) voor ik weer mijn posi-vibs kon doorsturen naar beeb-in-buik en dacht: "tis oke!". Ik kreeg iedere week dopplers en iedere 2 weken daar ook een groeiecho bij. Het voelde als een examen waar je niet voor kon leren. Spannend wat de cijfers gingen worden en of het een 'voldoende' zou zijn of juist een 'onwijs goed cijfer'. Een soort spannende cijferlijst, examenuitslag. Dromen over de echo's, dromen over het aantal weken zwangerschap wat "meneer Phillips van de echo-apparaten" bij de lengte van het bovenbeentje zou zetten... Die 2 weken ertussen leken soms wel maanden. En soms wóu ik dat het maanden waren voor ons, zodat ze nog even wat extra tijd had om bij te groeien... Google heeft nog nooit zoveel hits gekregen als in mijn onzekerheids-tijd. Maar hoe meer ik te weten kwam over korte bovenbeentjes, kleine schedelomtrek en kleine buikjes, hoe minder ik nou eigenlijk leek te weten. Statistieken over "zoveel procent kans op dit, en zoveel procent kans op dat" zeiden me steeds minder. Voor mij is het 50/50. wel of niet. ja of nee. zwart of wit. Jouw angst...de angst voor HELLP...ik voel 'm. Ik heb van het weekend mijn dagboekje van het ziekenhuis weer terug gelezen. En ik las daarin ineens iets 'vreemds'. Al die tijd, tijdens alle onderzoeken en echo's en dopplers en gyn's en doc's...al die tijd was de angst dat er iets mis zou zijn met nikita. En toen ik in het ziekenhuis lag en te horen kreeg dat ik PE had (HELLP hebben ze pas na mijn keizersnede aan mij bekend gemaakt) heb ik dit opgeschreven in mijn dagboekje: "Nou meissie .je hebt vandaag ook dopplers gehad, en dat zag er opzich nog wel gunstig uit. De weerstand in de navelstreng is iets aan de hoge kant, de weerstand in je hoofdje juist wat aan de lage kant, maar het is allemaal nog acceptabel. De dokter heeft ook naar mijn liezen gekeken met de doppler, en daarop zag hij dat de toevoer vanaf mij naar de placenta toe niet goed is. Hij omschreef het als tegen een dichte deur aandrukken. Ik vind het heel rot dat mijn lijf tegen de placenta aan het vechten is, maar aan de andere kant geeft dat ook geruststelling. Er is meer indicatie dat er iets mis is met MIJ dan met jou. " Ik was dus blij...nou ja, blij.... Ik was geruster over het feit dat IK de zieke was, en niet de kleine.. Hmm...ik weet niet of je hier iets mee kan eigenlijk...ik weet ook niet heel goed waarom ik het schrijf aan je... Je gaf aan het zo moeilijk te vinden dat je er niks aan kan doen om het beter te maken. En dat is ook heel moeilijk...maar je kan wel íets doen (zo bekeek ik het tenminste). Je kan ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk rust neemt. Die stof, die ligt er volgende week ook nog. Of zelfs alweer....dus je hóeft nu niet te stofzuigen. Slaap wanneer je moe bent! Rust uit. Drink goed water, probeer op je linkerzij te slapen, maar je niet te druk, probeer te ontspannen, probeer positief te blijven! Alle stress die jij jezelf kan ontzien, daarmee help je je beeb. En inderdaad: eventjes géén coke Lieve lieve schat, ik weet echt niet wat mijn bedoeling is met dit hele gebrabbel... Ik denk aan je, ik denk aan je beeb, ik denk aan je lijf (gatver, dat klinkt echt té stalker-achtig ) Dikke knuf!
bowen hij had veel last van kramp. Nu drink ik meerdere glazen venkel thee per dag en dat gaat erg goed! Tygo is wel erg driftig als hij honger heeft. Dan moet het echt meteen. Soms wel stress omdat ik dan nog moet kolven. Heb nu voorraad zodat ik dat een beetje kan voorkomen. En inderdaad die krampjes zijn super zielig. Je kan ze dan alleen maar troosten. Voor de rest even allemaal hoi en zwaai, zit in auto en wordt nu misselijk van lezen..
Curacao: in januari! We gaan naar familie...de as uitstrooien van mijn schoonvader. De roots liggen op de antillen....we brengen hem dus 'thuis'. Voor de laatste keer in de warme golven, dat hebben we hem beloofd! Maar, we nemen ook wel een beetje vakantie er omheen hoor! 2 weekjes batterijtje opladen!
Ppver: vandaag is joe jarig! Ik wilde je heel vrolijk feliciteren, maar weet eigenlijk niet of je daar wel behoefte aan hebt... Dikke knuffel dan maar.
Oh sorry, ik wist niet dat dat de reden was om te gaan. Dat is uiteraard geen fijne reden. Is dat ook eerste keer dat familie daar Nikita echt zien? Hoop dat jullie eromheen wel lekker batterij op kunnen laden. Knuffel!
hey lieve femmefem, jij is goed op dreef hier met mooie en lieve berichtjes: smak!! lekker naar cura in janu? wat mooi en emotioneel, schoonpapa terug geven aan de zee. snifje en dat jullie er een vakantie omheenplakken, heerlijk, hebben jullie wel verdiend zeg! gaaf, nikita als bijna 1 jarige chick daar op t strand te picturen! mooi geschreven trouwens, over de angsten wat betreft helpp. het machteloze is het ergste he. examen zonder leren.. brrr... is t bij jullie ook zo mooi buiten, qua vlammende herfst? hoewel het een sad seizoen is, word ik er ook altijd wel warm van weer gek genoeg..
Ppver, gefeliciteerd en knuffel voor je verjaardag. Fem, wat een lief bericht naar Elke, wat denk jij toch lief mee! Je bent een kanjer!
Geeft niks! Hoef je niet sorry voor te zeggen hoor Meerderheid van de familie heeft nikita al wel in het echt gezien. Enkele mensen nog niet, anderen al een paar maanden niet meer. Er wordt nogal heen en weer gevlogen tussen de eilanden en nederland (KLM AANDELEN!!!). Maar, familie zit echt overal, ook in america en portugal en aruba en curacao en suriname en...pfff...ehhh. Maar goed, in januari dus redelijk grote bijeenkomst! leuk!
Ja wat een hoop gelul van mij hé Strand: allemaal blote billetjes straks! Cool! (misschien doet ze al een klein loopje dan?? Nou...zou wel heel erg vooruitstrevend zijn ) Ja, weet niet of Elke er wat mee kan, dat gebrabbel....maar moest het wel even kwijt op één of andere manier...(als ik ff ook egoïsme toelaat: het is voor mij ook een stukje her-beleving) Mooi buiten? Bagger buiten! Wel veel behoeft aan openhaardje, maar ja...ik kan hier hoogstens de tuin in fik steken Wel veel kaarsjes! Gezellie! Mis hondje wel extra...vond in de herfst in bos lopen altijd zo fijn. En iedere keer als het zo aan het regenen is denk ik: gelukkig hoef ik nu niet naar buiten. Vervolgens voel ik me dan schuldig...alsof ik blij ben dat ie er niet meer is... Maar: bij jou veel meer mooi groen/bruin/rood te zien natuurlijk buiten! Wel altijd heel mooi al die kleuren. Hoest met jou liefkling? Heb je gemist! Je was zo stilletjes. Wel goed dat joe ff joe tijd neemt hoor! Is ook belangrijk!
@fem: nou, een klein tijger-beweginkje in t zand moet toch lukken, en wie weet een wiebel kruipje door de branding? geweldig! dat je lyso nu meer mist snap ik helemaal. de lange (herfst) wandelingen, en het herfstige gevoel dat de herinneringen oproept.. en dan ook nog ik die er nog een schepje bovenop doe met kwijt kind jank... snap trouwens ook dat elkevrees jouw oude helppstressverdriet naar boven haalt, en ik denk dat t goed is dat nog eens te overdenken en overvoelen en omschrijven. gooi t eruit meid! wat betreft ik stil, heb er net op gereageerd op mmm. welja, ik was wel 3 dagen afwezig, das ook een unicum voor mij, ik schrok er zelf ook van! maar ik merk de need om me wat terug te trekken. komt vanzelf weer goed allemaal.. toch? so, nu gaak even naar kasteeltje en pillen halen voor rug, giga onwijze rugpijn. smak voor alle lieve busmeisjes, where ever they are allemaal.
@female: mooi stukje geschreven voor elke! @kling: lieve knuf voor jou meis! @hier: so en nu ff online shoppen aangezien winkelen niet gaat met die verzakte doos van me... (had ik jullie nog niet verteld dus bij deze.. ) natjes loopt met een verzakte blaas, heel fijn gevoel.. NOT! ik dus braaf elke dag bekkenbodemspieroefeningetjes doen..
Ja het was máár 3 dagen en je hebt ook absoluut geen meldplicht ofzo. Het was ook totaal niet bedoeld als 'controle' zo van: waar is klingel?? Het was meer gewoon dat ik je miste. Jou. Niet je glitters, niet je happyhappy joyjoy, niet je opgewektheid of je lief-smaks. Maar gewoon jou... Ik wou dus ook alleen maar even aangeven dat je dus ook niet altijd glitterkling hoeft te zijn om je neus te laten zien. Je hoeft ook echt niet altijd megareactie te schrijven. Je hebt het volste recht om ook gewoon even helemaal lekker niks te doen, of gewoon even een dikke stampmokstamp te doen. Ik maakte me ook geen echte échte zorgen, maar was gewoon benieuwd hoe het ging. Ik weet ook wel dat jij dat weet, en dat je weet dat ik je niet een meld-plicht op wil leggen, maar wou je wel laten weten dat ik aan je denk en meeleef en graag weet hoe het gaat Dan weet je dat! Het is heel goed om soms ff lekker die computer links te laten liggen. Bij mij ligt ie welliswaar rechts, maar ja. (ah! Doet me denken aan allerlei spreekwoorden die ik heb uitgevogeld ) Ik kwijt kind jank met je mee! Vind het zó oneerlijk. Ik mag hopen dat dat gekke wijf met d'r poten van jouw kind af is gebleven...maar aan de andere kant...misschien is het idee van een warm huisje prettiger dan het alternatief. Die onzekerheid hé...wist je nou maar gewoon wat er is! Dan kan je er beter mee dealen... Knuf op je rugpijn! Hoop snel over en niet ernstig!
verzakte blaas? Ojee... Is dat alleen heel onhandig of ook nog eens pijnlijk? Hoop dat oefeningen goed te doen zijn en dat ze snel helpen! Das wel heel naar voor je... Wat ga je shoppen?