En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Elke, waar ik nog aan moest denken...

Toen ik in het ziekenhuis lag had ik een klein lappenpopje (wel eerst wassen al ie nieuw is!) bij me. Ik droeg 'm bij me onder mijn kleding (op buik/borst) en soms hield ik 'm gewoon in mijn handen (tijdens de verplichte middagslaap bijvoorbeeld). het gaf me zelf een soort troost op de één of andere manier. Maar waar ik het voornamelijk voor deed was om mijn geur eraan te krijgen. En als Nikita dan geboren zou worden, zou ik 'm in de couveuse leggen zodat ze altijd mama's geur bij zich had.
    Zo gezegd zo gedaan :)
    Maar, ik ben daarna ook kleine spuuglapjes bij me gaan dragen. Die couveuses worden zowiso iedere week omgeruild (hele nieuwe schone) en dan moeten alle beestjes/lapjes en dingetjes ook in de was. Maar, die lapjes vallen natuurlijk ook nog wel eens op de grond.
    Vandaar dat ik altijd een lapje bij me droeg tegen mijn huid aan, dag en nacht. Als ik dan bij Nikita was legde ik een 'vers-mama-lapje' onder d'r hoofdje.
    Geur is een hele belangrijke bindingsfactor! En zo kan je altijd een beetje bij d'r zijn, ook al ligt ze dan niet bij jou op de kamer.

Altijd zelf de lapjes wassen, altijd gekleurde spulletjes/beertjes/lapjes gebruiken - want anders raakt het kwijt tussen het witte ziekenhuisspul allemaal.

Ik moest er ineens aan denken, dat dit misschien ook een fijn iets is voor jou. Ik vond het erg fijn om op die manier altijd wat te doen voor Nikita, ook al is het maar zoiets stoms als zo'n lapje :)

Fijn dat jouw bloeddruk en gezondheid goed gaat! Dat is niet iets wat je er óók nog eens bij wilt hebben. En wat een lieve internist :)

Ik hoop dat sus je een beetje kan helpen en afleiden. Goed te horen dat je een relatief rustig weekend hebt gehad (en het steentje bij je draagt). Niet gek dat de zenuwen weer toeslaan, woensdag komt natuurlijk ook steeds dichterbij...dikke knuffel!

2. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Goede tip van Fem,
    Marije was dan "maar" 5 wk te vroeg, maar heb ook met doekjes enzo gedaan, en knuffelpaardje

3. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    pfff, heb weer mega buikpijn, beter wat lichts kunnen eten ipv gewoon brood

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

oei, even slap kopje thee nemen ofzo?

5. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ga ik meteen even doen

(net even luier verschoond kleine meid, gelukkiggeenexplosie deze keer)

6. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    ow nog een poepluier
    ze was dus nog niet klaar

7. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Nou Fem, klaar om te lachen...

doe ik luier omlaag, zit net poepje in, hocus pocus, hupsa, zo poepprojectielblurie over mijn HELE hand heen
    Marije, oh bah mama, durfde me zelfs geen doekje aan te geven...
    ha ha ha

8. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Haai meisjes;

Hele dikke knuf voor alle zieke kindjes in de bus!
    Hier gelukkig nog niets aan de hand, maar wat niet is kan nog komen...

@ inenten; wij vallen (gelukkig) geen van allen binnen een risicogroep, maar je loopt er toch over na te denken. Ik vind het vaccin eigenlijk een beetje eng....er zit kwik in en aluminium en er is nog te weinig bekend over wat het op langere of kortere termijn doet wat betreft bijwerkingen. Het vaccin schijnt gebaseerd te zijn op een vaccin wat in 1976 is gebruikt in de US en dat had hele nare bijwerkingen.

@ Kling; wat wordt het weer spannend voor jou!! duim duim....

@ Gieg; dikke knuf....ik hoop dat de gyn goed naar luistert!

@ Elkebeeb; groei liefje, groei!!

Verder iedereen dikke knuf!!

9. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Giegdochter en ik zitten beide in de risicogroep, maar ik ga hem niet halen tenzij de gyn nu zegt dat ik het beter wel kan doen.

Internet doet hier erg raar, ik kan alleen nog op een paar websites komen en mijn mailserver is onbereikbaar.
    Net nu ik nog wat wilde lezen over de plakpillen, voordat ik wegga. Dus ik ga zo maar boodschappen doen en daarna door naar de gyn.

Tot straks!

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    succes bij gyn gieg!

11. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    succes bij gyn Giegje

12. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Even snel mijn mening/gevoel over mex.gr-vaccin: niet doen als je zwanger wilt worden of in eerste trimester zit. Daarbuiten alleen doen als je je er geod bij voelt, of misschien wel als je (veel) mensen kent die het hebben. Hier vandaag pas het eerste geval in mijn omgeving, dus maak me er nog niet zo druk om.

Ik zou overigens hier niets over uitzoeken, dat zei ik over het pneumokokkenvaccin. Ben nog in de researchfase ;)

Beterschap allen die dat nodig hebben!

Oja, ben nog niet aan het prikken hoor, dat is pas volgende cyclus. Hopen dat het niet hoeft ;)

13. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    @ Milky, ik hoop ook dat je niet hoeft te prikken :)
    Hier nog helemaal nog niemand met mex griep in de buurt.
    iemand zei variant van de mex.griep te hebben.......
    weet niet echt wat dat inhoud
    dus onerzoek je pneu, ben benieuwd

14. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Nou, we zijn weer terug van de HA...
    Weinig nieuws, zoals ik al voorspelde... Ze oogt niet ziek, ziet er goed uit en is niet uitgedroogd (joh). Zoland ze zo allert blijft, is het prima. Het spugen kon een fase zijn, of reactie op KV. Over 2 weken even weer kijken, als t dan nog zo is: weerkomen.
    Mocht t tussendoor toch veranderen, dan even aan de bel trekken...
    Zijn advies: veel kleine flesjes geven. Misschien kan haar maagje (tijdelijk) de voeding niet aan.... (ff ter illustratie: flesje van 50cc, dus reken ff uit: dan zijn er dan min. 10 op een dag)

Nouja.. ik ben er helemaal klaar mee.. kan niets anders dan alleen maar huilen momenteel... Is toch niet normaal als je kindje amper 500cc op een dag drinkt en een (groot) deel ervan ook nog weer eens uitspuugd?!?! Of ben ik dan zo overbezorgd??!

15. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    wij hebben nog geen gevallen mex griep in de omgeving.

pneu-vaccin, de 3 doden waren alle 3 in harderwijk en het vaccin is inmiddels vervangen dus de research is niet meer ontzettend nodig....

net te horen gekregen dat ik 2 kiezen moet laten trekken.... heb nog geen afspraak durven maken ben zo naar huis gegaan...in shock haha, ben zo'n schijterd betreffende tandarts, ga duizend maal liever voor een uitstrijkje en dat zegt wat!

Giegje veel succes!

16. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Ahhh lieve Rem, dikke knuff voor jou. Snap je bezorgheid. Maar Nikki ziet er ook echt goed vrolijk en gezond uit, probeer daar je kracht uit te halen lieverd en laten we hopen dat dit snel voorbij gaat. Kweet je hebt er niet zoveel aan maar Nikki en jij doen het echt super!!!!! Dikke smakkerd

17. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Owww Lau, hier nog zo'n tandarts held, dus sna je heeeeeeeeel goed. Heb jij achteraf dan nog wel zoiets van ohhh waar ben ik nou bang voor geweest? dat heb dan meestal nog wel maar volgende keer weer gewoon angsthaas hoor,

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Shiiiittt!

Letterlijk :D
    Ow bah haha!

19. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Oh remmie :( Tuurlijk wordt je daar verdrietig van, en bezorgd! Daar ben je mama voor :)
    Vertrouw erop dat jouw meisje zélf zal aangeven als het niet meer gaat. Dat ze anders gaat doen, en niet meer d'r vrolijke zelf is. Tot die tijd gewoon laten drinken wat ze wil drinken. Niet gaan dwingen, want dat lukt je toch niet :D (ervaring met Nikita) en volgens mij moeten eten en drinken gewoon leuk blijven en geen strijd worden. Soms zet ik het flesje weg en probeer het een half uur later nog eens. (niet opnieuw opwarmen! Kamertemperatuur kunnen ze best hebben)

Wat ik ook soms doe is een schepje melkpoeder door d'r (natte) fruit. Dan wordt het fruit wat dikker zodat ze het makkelijker kan eten en krijgt ze toch die extra stoffen binnen, al is het maar een beetje.

Maar goed, ik ken de strijd heel goed. Ik moet zeggen dat ik het langzaam aan ben gaan opgeven om zó gefocussed te zijn op die 500 ml.
    Ze plast goed, dus ze is niet uitgedroogd. Ze kwijlt als de nete, en soms doe ik in plaats van diksap nog een beetje melk.

20. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Owhh lau....2 kiezen?
    Verstandskiezen?
    Wel beetje naar dat je dan ook nog eens bang bent voor de tandarts. Misschien mag je lachgas hebben?? :D

Deel Deze Pagina