En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door limmeke, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    thanx nai

2. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Zuurtje, beterschap!

Elke, duim voor je en denk aan jullie!

Elkebeeb, groei lief schatje groei!

Natjes, niet te snel afbouwen he anders gaan titten onwijs pijn doen.

Fem, knuffel!

Nai, waarschijnlijk als jij af gaat bouwen geef je minder voedingen dus minder weken afbouwen of wil je nu echt binnenkort af gaan bouwen? Ik heb ook 1 voeding per week gedaan, vond dat ook erg fijn.

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

wie maakt er wel eens courgette voor de baby en vooral: hoe?
    Juud?

Is het gewoon alleen courgette, wassen, snijden, koken, pureren? En mag je dat dan ook nog bewaren en de volgende dag weer opwarmen?

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    fem, wij hebben laatst courgette gemaakt.
    Ik heb hem met schil en al gekookt, daarna gepureerd en gegeven. Volgende dag restje opgewarmd.
    Oh heb nog leuke site met hapjes voor baby's. Ff kijken of ik hem nog kan vinden.

5. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
  6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    thanx leonie

female idd wasen,schillen,koken en pureren
    ik deed het onder de aardappelen voor de kindjes
    je kan het 1 dag bewaren in de koelkast ofwel invriezen voor een ander keertje

7. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    De Keukenkikker
    (babyhapjes, gesorteerd op leeftijd)

Elke, schrikken zeg van de bloeddruk... (maar ik heb 2 dagen 180/110 gehad en vonden ze nog geen ramp...?) zolang beebs hartje maar goed blijft kloppen. En een eentonige lijn maakt ook vaak niet uit, beeb slaapt ook wel es en dan is de hartslag lager en eentoniger. Ze willen alleen een ctg niet afsluiten met een slapende beeb daarom moet je soms ook langer blijven. Bij mij in het ziekenhuis mocht een ctg niet te ver liggend gemaakt worden en duurde met grote regelmaat ook ruim een uur.

klingel, nog niet aan de zuip hoor, ben er echt van overtuigd dat je testje gewoon te vroeg was!

Nai, fijn dat jullie je plekje beginnen te vinden.

Gieg, veel plez`ier bij elke.

Hier: net op kraamvisite bij 3 dagen oud beebje (jongetje: tiemen) geweest jeetje wat is dat weer klein....

8. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    heb een vraagje:
    Finn is 5 maanden en eet 1 klein potje van 125 gr. fruit en een kleine potje groente op een dag. Als ik zelf groente maak rekenen ze in portie van een ijsblokje. Hoeveel ijsblokjes zouden 1 potje zijn? Volgens die site van leo zou finn van allebei maar 1 of 2 ijsblokjes eten maar zo'n potje lijkt veel meer....

9. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    *elke update*

CTG was weer goed!!

10. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    joehoe, weer goede CTG!

hier nu spuitspul in huis, nu maar hopen dat het helemaal niet nodig is!

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    weer een goede ctg voor elke

joepie weer een dag erbij gewonnen in mama's buik
    doe zo verder en goed verder blijvengroeien elkebeeb

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

13. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Yoewwieeee wat fijn te lezen dat de CTG's van vandaag en gistermiddag weer goed waren :D

Kling: :(...maar zoals de rest al zei...veels te vroeg getest...zondag gewoon nog keertje en dan posi posi :D
    dus aan de appelsapjes jij vandaag ipv aan de roze-tjes
    gaak een glaasje muscatel op je nemen ( en op elkebeeb) vanaaf :D hihi.

uumm miss is het wat om us zo'n ijsblokjes ding te vullen met een potje fruit of groente..dan kun je precies zien hoeveel vakjes 1 potje is ;)
    heb nog geen idee hoe ik het groentehapje erbij moet gaan proppen...dus die heeft ze nog niet gehad...wel 1 keer probeerhapjes worteltjes vlak voor fles maar ze was er niet heel happig op haha.

verder vandaag emily gewogen en gemeten....7980 en 66.5 cm :D..ja ja flinke tante is het maar ze zat super in de curver volgens cb...vonden alleen dat haar achterhoofd nog wel erg plat was..:( terwijl het al zoooooveeeel beter is dan het was.

nou toedels weer

14. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    briljant female!

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    1 ijsblokje staat volgens mij gelijk aan 1 eetlepel groente.. dus op die manier kan je wel beetje uitzoeken hoeveel blokjes je dan gebruiken moet.

debs: beeb krijgt hier om half 11/11 uur fruit.. en om 6 uur eet ze groente gelijk met ons. dan om 16:00 en 20:00 een fles.

16. debsje1977

oe nog maar 2 flessen lims?

emily krijgt er nog 4 en fruithapje om 19.00 uur
    die willen we eigenlijk naar 11 uur verplaatsen maar elke keer als we dat willen aanpassen dan slaapt ze hihi...das dus elke keer het probleempje....ook s'middag's om 13.00 uur krijg ze fles dus wilde we kijken om dan rond 15.00 uur hapje te doen maar ook dan ligt ze lekker te mafketelen...dus wordt of dan maar wakker maken of nog even wachten met groente hapje tot ze 6 maandjes is ;)

17. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    super elke nieuws!

Elkebeeb, groei lief schatje groei!

18. pippa

pippa Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.600
    0
    0
    Elke...super dat de ctg weer goed was!!! Hopelijk zakt je bloeddruk weer wat! Knufff

@Mill; het is door de andere meiden ook al gezegd, maar je kunt hier alles kwijt hoor....ook je traantjes!!

@Fem; leuk filmpje....heb 2x gekeken, maar toen viel het me nog niet op....heel grappig!

@baby-eten; bij mijn oudste kon ik niet wachten tot ik groente en fruit bij kon gaan geven. De twee jongere kinderen waren niet zulke hongerlapjes, dus die kregen pas met een maand of 6 vast voedsel. Britt krijgt pas sinds een paar dagen 180 cc in haar fles, waarvan ze op het moment bijna iedere fles nog wel wat laat staan, dus wederom geen hongerig kind. Waarschijnlijk begin ik met haar ook niet voor de 6 maanden aan groente en fruit. Ik ben nu wel van plan wat minder potjes te geven en wat meer zelf te maken.....dus meiden..bedankt voor de sites!

@ Debs; zijn ze op het cb niet begonnen over een helmpje?

19. debsje1977

das een heel verhaal over helmpje....de ene vind het helemaal niet nodig de ander wel...de ene fysio vond van niet maar wilde wel een meting...dus wij gevraagd mogen we een maand de rugligging en de oefeningen proberen dan over een maand terug komen en dan samen beslissen...maar dat was niet nodig...we hoefde niet meer te komen het was prima zo...HUH??!!??...dus em's meegenomen naar mijn eigen fysio waar ik onder behandeling ben,....die vond het niet nodig die zei als ze straks gaat zitten en minder ligt komt dat helemaal goed..maar wel de zijligging en oeffeningen blijven doen..oke...vandeweek zag mijn tante em's en die zei jee wat een giga verbetering al ten opzichte van de vorige keer dat ik haar zag..nou dat komt helemaal goed hoor meis maak je daar maar niet druk om...mijn neefjes hebben het ook gehad en daar is het ook weer helemaal goed bij getrokken toen ze eenmaal gingen zitten.....vandaag weer op cb en daar was weer een ander arts die em's nog nooit had gezien en die zei weer tja ik vind het toch wel plat hoor.....dus we weten het niet echt meer eigenlijk....we gaan nu maar naar onze ha en vragen wat hij er van vind en wat zijn advies in deze is..;)

20. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

sohéé! Wat een grote meid al zeg!
    Achterhoofdje al beter :D mooi! Lukt het op de zij laten slapen een beetje? Met handdoekrol enzo ;)

Deel Deze Pagina