Juud..wat eenonzekerheid zeg meis. heel veel suc6 straks en hopelijk krijg je super goed nieuws dat er nogsteeds een kloppend hartje is...dikek knuff ! Gieg: wat zal jij in de stress zitten nu zeg ...ik zal voro je duimen dat je toch een goeie uitslag krijgt strakkies ...ook voro jou dikke knuff lieverd!
Eén van de symptomen van vitamine B12 tekort is onvruchtbaarheid Code: Onvruchtbaarheid, zwangerschap en borstvoeding Onvruchtbaarheid Vitamine B12 is zowel voor als tijdens de zwangerschap belangrijk. Uit onderzoeken is gebleken dat een tekort aan vitamine B12 geassocieerd wordt met onvruchtbaarheid en miskramen, en ook met neurale buis defecten. Aan het belang van folium wordt tegenwoordig veel bekendheid gegeven (en terecht), om dezelfde redenen. Echter, indien er een tekort aan vitamine B12 bestaat, is suppletie met foliumzuur niet aan te raden, aangezien het neurologische klachten kan geven, en aangezien folium in het geval van een vitamine B12 tekort in het lichaam wordt "vastgezet" als inactief folium (methylfolaat), en dus niet werkzaam is. Een serum B12 waarde van ≤ 185 pmol/L wordt geassocieerd met een 3,5 maal grotere kans op spina bifida. Gebleken is dat moeders met een kind met spina bifida duidelijk lagere waarden van serum B12 hadden dan moeders met gezonde kinderen. Bron: stichtingb12tekort- [url]http://www.stichtingb12tekort.nl/zwangerschap.htm[/url]
Het is een beetje dubbel, het zou wel verklaren waarom het nog steeds niet raak is en waarom ik me zo vreselijk moe voel. Maar erg geduldig zitten wachten op de uitslag kan ik ook niet (zal toch wel moeten) Knuff terug. Je bent lief!
hebbloed geprikt, maar krijg morgen pas uitslag, vloeien zet gewoon door, krijg morgen 10.10 gewoon bevestiging van wat ik al wist @ Lieve juud, je bent nu bij vk, heel veel sterkte, hopelijk alles goed, zwnagerschap nog goed, gewoon ergnes een vaatje gesprongen dat niks etgs is. duim erg voor, steek even n kaarsje op, alle beetje helpen hoop ik. *knuf* @ Giegje, ben bebnieuwd, zou dus wel veel verklaren als B12tekort is
Klopt! Alleen niet slikken maar spuiten Als het inderdaad B12 tekort is en dat zou de oorzaak zijn van het niet zwanger raken, is dat denk ik ook opgelost. Daar zal ik de huisarts in ieder geval even naar vragen. Hoef ik ook niet meer naar de gyn...........of wel.........
@ giegel: dat verklaard een heleboel... Ik heb moeite met het innemen van vitamine B. Dit is niet heel erg, maar het is er wel... humzz. goed mijn vitamientjes in nemen...
Pff wat een nieuws hier! Allereerst Juud: heel veel sterkte zo, wat een spanning zeg! Ik zit hier heel hard te duimen! Smallville: voor jou een hele dikke knuffel, ik duim ook voor jou hoor! Jolan: gefeliciteerd meid! Esmee: gefeliciteerd ook! JD: beterschap Limmeke: sterkte met die akelige misselijkheid Survivor: sterkte meis Giegel: hmmmm, en net afwachten is nu niet onze sterkste kant he! Ben benieuwd wat de huisarts zo zegt. Ik vergeet vast weer een hoop... sorry!
moet je dat inspuiten? ik heb gewoon een pilletje daarvoor....maar dat zal miss wel anders zijn omdat het bij mij alleen voor de vermoedheid is. Small..nu weet je nog niks....*zucht* nog een dag in onzekerheid wachten....*knuff* lieverd!
Vervelend dat je niet meteen de uitslag kan krijgen, ook al denk je dat het een bevestiging gaat worden van wat je al weet. Als ik inderdaad een vitamine B12 tekort heb, verklaart dat een heleboel! Niet alleen dat ik nog niet zwanger ben, maar ook vermoeidheid, benauwdheid, darmklachten, koud hebben en nog wat dingen. Deze dingen zijn echter ook op een andere manier te verklaren (astma en fibromyalgie)
Ohhh ik slik liever pilletjes dan dat ik me moet laten prikken! Ook even om denken als de huisarts belt
jullie zijn lief *knuf* vind dat fibromyalgie ook veel klachten geeft, weet bij pijn niet zo goed waar het van komt, of daarvan of schildklier of pms... etc Nog even Gieg en dan hopelijk wat duidelijkheid
pppff.. morgen dames hoe is het hier? hier een beetje gepikeerd.. 3 telefoontjes gepleegd en alle 3 niet de reactie die ik zocht. allemaal mislukte telefoontjes dus. 1e - nee mevrouw je moet nog de volle pot betalen .. hmm oke.. 2e - nee mevrouw u moet toch echt nog een week of meer wachten tot wij uw klacht verwerken 3e - nee mevrouw hij is er niet meer. (kinderwagen die ik graag had willen reserveren) dag begint al goed.
Succes Juud. We duimen mee voor je dat alles in orde is. Giegel, ik kan het begrijpen dat het wachten lang duurt. Positief blijven denken