En de bus rijdt verder voor de augustusbeebs

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by limmeke, Sep 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Juud..wat eenonzekerheid zeg meis.

heel veel suc6 straks en hopelijk krijg je super goed nieuws dat er nogsteeds een kloppend hartje is...dikek knuff !

Gieg: wat zal jij in de stress zitten nu zeg :(...ik zal voro je duimen dat je toch een goeie uitslag krijgt strakkies ;)...ook voro jou dikke knuff lieverd!

2. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    4,084
    0
    0
    Spannend giegel....

3. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Eén van de symptomen van vitamine B12 tekort is onvruchtbaarheid

Code:
    Onvruchtbaarheid, zwangerschap en borstvoeding

Onvruchtbaarheid

Vitamine B12 is zowel voor als tijdens de zwangerschap belangrijk. Uit onderzoeken is gebleken dat een tekort aan vitamine B12 geassocieerd wordt met onvruchtbaarheid en miskramen, en ook met neurale buis defecten. Aan het belang van folium wordt tegenwoordig veel bekendheid gegeven (en terecht), om dezelfde redenen. Echter, indien er een tekort aan vitamine B12 bestaat, is suppletie met foliumzuur niet aan te raden, aangezien het neurologische klachten kan geven, en aangezien folium in het geval van een vitamine B12 tekort in het lichaam wordt "vastgezet" als inactief folium (methylfolaat), en dus niet werkzaam is. 
    Een serum B12 waarde van ≤ 185 pmol/L wordt geassocieerd met een 3,5 maal grotere kans op spina bifida. Gebleken is dat moeders met een kind met spina bifida duidelijk lagere waarden van serum B12 hadden dan moeders met gezonde kinderen.

Bron: stichtingb12tekort- [url]http://www.stichtingb12tekort.nl/zwangerschap.htm[/url]

4. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Het is een beetje dubbel, het zou wel verklaren waarom het nog steeds niet raak is en waarom ik me zo vreselijk moe voel.
    Maar erg geduldig zitten wachten op de uitslag kan ik ook niet (zal toch wel moeten)

Knuff terug.
    Je bent lief!

5. debsje1977

dan zou het dus snel opgelost kunnen worden als ik het goed begrijp door die B12 te gaan slikken :D

6. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    hebbloed geprikt, maar krijg morgen pas uitslag, vloeien zet gewoon door, krijg morgen 10.10 gewoon bevestiging van wat ik al wist

@ Lieve juud, je bent nu bij vk, heel veel sterkte, hopelijk alles goed, zwnagerschap nog goed, gewoon ergnes een vaatje gesprongen dat niks etgs is. duim erg voor, steek even n kaarsje op, alle beetje helpen hoop ik.
    *knuf*

@ Giegje, ben bebnieuwd, zou dus wel veel verklaren als B12tekort is

7. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Klopt!
    Alleen niet slikken maar spuiten :oops:

Als het inderdaad B12 tekort is en dat zou de oorzaak zijn van het niet zwanger raken, is dat denk ik ook opgelost. Daar zal ik de huisarts in ieder geval even naar vragen.
    Hoef ik ook niet meer naar de gyn...........of wel.........

8. Maidin

Maidin VIP lid

Jan 24, 2008
    8,121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    @ giegel: dat verklaard een heleboel... Ik heb moeite met het innemen van vitamine B. Dit is niet heel erg, maar het is er wel... humzz. goed mijn vitamientjes in nemen...

9. Maidin

Maidin VIP lid

Jan 24, 2008
    8,121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    @ gieg: ik mag het wel bij slikken. Maar het is bij mij ook niet zo heel erg...

10. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

Oct 15, 2007
    3,250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Pff wat een nieuws hier!

Allereerst Juud: heel veel sterkte zo, wat een spanning zeg! Ik zit hier heel hard te duimen!

Smallville: voor jou een hele dikke knuffel, ik duim ook voor jou hoor!

Jolan: gefeliciteerd meid!

Esmee: gefeliciteerd ook!

JD: beterschap

Limmeke: sterkte met die akelige misselijkheid

Survivor: sterkte meis

Giegel: hmmmm, en net afwachten is nu niet onze sterkste kant he! Ben benieuwd wat de huisarts zo zegt.

Ik vergeet vast weer een hoop... sorry!

11. debsje1977

moet je dat inspuiten? :confused: ik heb gewoon een pilletje daarvoor....maar dat zal miss wel anders zijn omdat het bij mij alleen voor de vermoedheid is.

Small..nu weet je nog niks....*zucht* nog een dag in onzekerheid wachten....*knuff* lieverd!

12. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Vervelend dat je niet meteen de uitslag kan krijgen, ook al denk je dat het een bevestiging gaat worden van wat je al weet.

Als ik inderdaad een vitamine B12 tekort heb, verklaart dat een heleboel!
    Niet alleen dat ik nog niet zwanger ben, maar ook vermoeidheid, benauwdheid, darmklachten, koud hebben en nog wat dingen. Deze dingen zijn echter ook op een andere manier te verklaren (astma en fibromyalgie)

13. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Ohhh ik slik liever pilletjes dan dat ik me moet laten prikken!
    Ook even om denken als de huisarts belt :)

14. Smallville

Smallville VIP lid

Jul 1, 2006
    10,358
    0
    0
    jullie zijn lief :) *knuf*

vind dat fibromyalgie ook veel klachten geeft, weet bij pijn niet zo goed waar het van komt, of daarvan of schildklier of pms... etc

Nog even Gieg en dan hopelijk wat duidelijkheid

15. Maidin

Maidin VIP lid

Jan 24, 2008
    8,121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    @ gieg: mensen met fybrom hebben ook vaak problemen met het opnemen van vit B

16. Maidin

Maidin VIP lid

Jan 24, 2008
    8,121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    @ smally: [​IMG]

17. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Oh dat wist ik niet.
    Van mij mag ze wel bellen nu :oops:
    zegt Jantje ongeduld

18. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Debs, heb je eigenlijk nog reactie gehad van de verkoper van die kleertjes?

19. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    pppff.. morgen dames

hoe is het hier? hier een beetje gepikeerd..
    3 telefoontjes gepleegd en alle 3 niet de reactie die ik zocht. :( allemaal mislukte telefoontjes dus.

1e - nee mevrouw je moet nog de volle pot betalen .. hmm oke..
    2e - nee mevrouw u moet toch echt nog een week of meer wachten tot wij uw klacht verwerken
    3e - nee mevrouw hij is er niet meer. (kinderwagen die ik graag had willen reserveren)

dag begint al goed.

20. Thomie

Thomie Actief lid

Oct 2, 2008
    297
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Succes Juud. We duimen mee voor je dat alles in orde is.

Giegel, ik kan het begrijpen dat het wachten lang duurt. Positief blijven denken

Share This Page